Welke klachten zijn blijvend?

Deel je ervaringen of stel vragen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mei 2022 16:58

Zomon schreef:
05 mei 2022 09:30
Lieve Luna,

Ja, mijn pillenbakje zit vol met van alles en nogwat. Gelukkig geen prednison meer, want ook dat, heb ik 1 jaar gebruikt voor "spierreuma".

Liefs zomon
Ja, treurig is het :(

Neem je ook omega3 en vit D hoog gedoseerd? Wel doen hoor! Werkt tegen ontstekingen.

Sterkte lieve schat!!! <3 <3 <3
Trudie

Ongelezen bericht 16 jul 2022 18:11

Ik ben benieuwd hoe het met je is zomoni...blijft het hangen op het nivo wat je beschreef of maak je stapjes vooruit?
EvaSarah

Ongelezen bericht 02 aug 2022 01:19

BII2021 schreef:
30 apr 2022 20:33
Hoi, blij om jullie verhalen te lezen. Ik dacht dat ik de enigste was die niet snel genoeg of te weinig hersteld.
Ik had mijn explantatie in oktober na 18 jaar protheses. En ja het gaat beter als in oktober ik was er van overtuigd dat ik dood zou gaan. Ik heb goede dagen maar vaak gevolgd door hele slechte. De ochtenden zijn vaak nog oke, maar nadat de kids op school zijn wordt het zwaar. Ik ben weer paleo gaan eten met focus of detox incl. supplementen. Koud training en ik probeer te mediteren, maar de stress blijft door mijn lijf gieren. Mijn huid is verbeterd en als ik mij aankleed en opmaak ziet niemand aan mij hoe ik van binnen lijd. Ik kan niet meer de moeder zijn die ik was of weer wil zijn. Concentratie van 0,0 , vaak na inspanning griep gevoel , ik kan ook niet meer echt blij zijn , alles kost mij moeite, de spierkracht zit er nog wel, maar als ik al in staat ben om dit te gebruiken bij t sporten ben ik de rest van de dag tot niets in staat. Ik voel me inmiddels niet meer stervende maar wel een oude vrouw. En ik wil zo graag weer leven.
Ben je ondertussen al bij de neuroloog geweest?
Ik herken je verhaal wel wat in mijn verhaal… ik ben na alle ellende gediagnosticeerd met een functionele neurologische stoornis. En mijn neuroloog verdenkt de siliconen…. Ik heb alle onderzoeken gehad (ook naar ms) wat een bizarre onzekere tijden waren dat..

Ik ben iets herstellende met verschillende therapieën.. en slik B12 van Vitakruid. Mijn B12 zit binnen de norm (ik zit tegen de ondergrens) maar vanuit mijn beroep weet ik dat vele het beter doen op een hogere doses.

Ik heb helaas nog steeds vele symptomen.. maar mijn arts zegt dat het gewoon heel lang gaat duren… en ik vooral mijzelf opnieuw moet leren kennen…
En dat gaat steeds beter ❤️

Symptomen zoals: spraakproblemen, slikproblemen, spasme, mega gevoelige huid (ik kan niet met blote voeten lopen op andere structuren). Maar vanuit mijn fns groepje hoort gevoelsverlies er ook bij. Fns heeft vele gezichten 😞

Sterkte! Als je eens meer wilt weten hoor ik het wel ❤️
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 aug 2022 10:10

Even een knuf van mij voor jou, EvaSarah🤗♥️🙏
Anouk

Ongelezen bericht 28 okt 2023 15:52

Luna MKS schreef:
05 mei 2021 15:06
Ik had bijna iedere dag diarree en had hierdoor ondergewicht. Na 3-4 jaar ging ik langzaam aankomen. Hoewel ik nog steeds last had van de darmen en niet alles binnenhield. Maar minder frequent en minder waterig wel breiig.
Sorry voor dit onsmakelijke verhaal.
De darmklachten kunnen extreem zijn. Momenten dat je darm gewoon lijkt te knappen. Maar ook hevige steken. Vooral in de nacht heb ik daar last van.
Hoi Luna,

ik heb al maanden last van diarree, al een paar x wezen bloedprikken en ontlasting op kweek. er komt steeds niets uit de testen. 4 December mijn operatie dan krijg ik die gifbommen eruit! hopelijk wordt het dan beter..
heb je nu nog steeds last van diarree of is het wel beter geworden? en was het bij jou ook te wijten aan intoleranties?
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 okt 2023 08:55

Hoi lieve Anouk,

Ik heb zeker geen dagelijkse last meer van diarree Godzijdank, maar ben wel altijd voorzichtig met mijn voeding.
De diarree was bij mij te wijten aan de implantaten maar ook intoleranties en allergieën. Door de siliconen draait je immuunsysteem overuren en is er ook sprake van hogere histamine niveaus in het lichaam. Dit zorgt bij vele vrouwen voor darmproblemen.

Het is goed als je na de explantatie bij een diëtist langs gaat. Vaak zijn dit heel deskundige mensen waar je veel verder mee komt als er geen andere aanwijzingen gevonden worden.

Bereid je wel voor op een mogelijke verergering van je klachten na de explantatie. In jouw situatie is deze kans best groot gezien jouw klachten. Het immuunsysteem en de darmen hebben een nauwe link met elkaar.

Ik ben blij dat je in december geopereerd wordt en niet wacht op dokter Beekman. Dit is beter voor je gezondheid. Het zal wel heel zwaar worden in jouw situatie, omdat je straks niets meer hebt, maar er zijn gelukkig tijdelijke oplossingen en het is straks winter en dan is er aan de buitenkant niets te zien.

Ik wens je ontzettend veel sterkte en succes met de laatste loodjes. Weet dat het uiteindelijk goed komt lieverd.

Dikke kus en heel veel liefs,

Luna❤️❤️❤️
Anouk

Ongelezen bericht 29 okt 2023 09:30

Luna MKS schreef:
29 okt 2023 08:55
Hoi lieve Anouk,

Ik heb zeker geen dagelijkse last meer van diarree Godzijdank, maar ben wel altijd voorzichtig met mijn voeding.
De diarree was bij mij te wijten aan de implantaten maar ook intoleranties en allergieën. Door de siliconen draait je immuunsysteem overuren en is er ook sprake van hogere histamine niveaus in het lichaam. Dit zorgt bij vele vrouwen voor darmproblemen.

Het is goed als je na de explantatie bij een diëtist langs gaat. Vaak zijn dit heel deskundige mensen waar je veel verder mee komt als er geen andere aanwijzingen gevonden worden.

Bereid je wel voor op een mogelijke verergering van je klachten na de explantatie. In jouw situatie is deze kans best groot gezien jouw klachten. Het immuunsysteem en de darmen hebben een nauwe link met elkaar.

Ik ben blij dat je in december geopereerd wordt en niet wacht op dokter Beekman. Dit is beter voor je gezondheid. Het zal wel heel zwaar worden in jouw situatie, omdat je straks niets meer hebt, maar er zijn gelukkig tijdelijke oplossingen en het is straks winter en dan is er aan de buitenkant niets te zien.

Ik wens je ontzettend veel sterkte en succes met de laatste loodjes. Weet dat het uiteindelijk goed komt lieverd.

Dikke kus en heel veel liefs,

Luna❤️❤️❤️
Hoi Luna,
dank voor je lieve berichtje!
ik zal opzoek gaan naar een diëtist dat lijkt me goed!
ik ga maandag toch nog eens bellen om te kijken of ze nog op andere toleranties kunnen testen, ( ben alleen op gluten getest, dat was goed) en dan ook op de histamine, dan weet ik misschien iets meer. Wil het in mijn hoofd nog niet echt wijten aan mijn siliconen ;)

ik lees het inderdaad veel dat de klachten erger worden na explantatie, weet jij hoe dat kan?
omdat je immuunsysteem weer helemaal moet herstellen..?

Heb er gelukkig geen problemen mee dat de siliconen eruit gaan, juist heel blij!
heb jij nog lang last gehad dan van je darmen? of werd het steeds iets beter naarmate de tijd..

alvast bedankt!
Anouk,
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 okt 2023 17:26

Hoi lieve Anouk,

Mijn darmklachten hebben vele jaren aangehouden. Het ontgiften heeft bij mij echt heel heel erg lang geduurd... Ik durf het niet eens te zeggen, het heeft jaren geduurd en geen maanden. En ik ben hierin niet de enige, maar gelukkig herstelt het overgrote deel van de vrouwen best vlot en goed, dus geef het niet op hoor!!!

De klachten zullen met de tijd wat afnemen, maar vaak is er ook weer een terugval. Dit was bij mij ook het geval. Onze lijven hebben gewoon een enorme dreun gehad en het immuunsysteem is soms blijvend ontregeld. Sommige vrouwen worden niet meer beter, maar je kunt altijd je weg vinden ondanks klachten. Je leert te leven naar je mogelijkheden.

Hier lees je meer over de verergering van klachten en waarom dat gebeurt. viewtopic.php?f=61&t=2127

Fijne avond en nacht! 💖😴✨
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”