Overweging explantatie borstimplantaten

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sascha92

Ongelezen bericht 23 nov 2021 19:39

Essi schreef:
23 nov 2021 13:19
Fijn dat het gesprek goed is verlopen.
Niet elke arts plaatst drains, dus weet niet of dat nu bij jou het geval zal zijn.
Over het algemeen geven vrouwen aan dat drains lastig zijn, maar niet per definitie pijn veroorzaken.
Fijn dat ook de kapsels worden verwijderd.
Zodra je operatie datum bekend is, kun je het melden en kom je op de lijst met komende operaties te staan.Voor jou zal het de lijst van 2022 worden. Je mag het al doorgeven zodra je het weet.
Heel veel succes.
Liefs essi

Bedankt voor het antwoorden Essi :D

Drs. Braam gaf idd aan dat ze niet altijd drains plaatst, maar wel zodra er gevraagd wordt om het verwijderen van de kapsels :) ze gaf expliciet aan dat ik ze wel ga krijgen na de operatie, ik ook een nachtje zou kunnen blijven mocht ik dat nodig achten. Maar geen idee wat het gaat doen natuurlijk ;)

De vraag voor het verwijderen van kapsels heb ik ook echt gevraagd n.a.v. het vele lezen hier. Dus het is echt een super nuttig forum!

Zodra de datum bekend is en vast staat laat ik het jou/jullie weten.

Liefs Kaboutertje
Sascha92

Ongelezen bericht 23 nov 2021 21:00

Angela1990 schreef:
27 sep 2021 21:26
Hoii

Ik heb een beetje hetzelfde verhaal 6 Jr geleden ook een borstvergroting bij hem laten doen.
Altijd wel tevreden erover geweest, maar samen met de klachten.
Ik ben ook op gesprek geweest bij hem , maar ik heb er niet echt een fijn gevoel bij gehad en ben het toch via mijn huisarts gaan doen. Ik ga nou eenmaal niet om de haverklap na de dokter.
Hoop dat het via deze weg gaat lukken. Maar met alle info hier gaat dat zeker wel lukken 🥰

Veel succes !♡
Heey Angela, wat maakte het bij jou dat je er geen fijn gevoel aan over hield? Ga jij nu via een ziekenhuis? Is dat geen gedoe om te regelen, ook qua tijd wat er overheen gaat?
[/quote]

Nou frans is een goede chirurg maar hij begreep mijn klachten niet.
Ze zagen er immers nog goed uit en voelde goed.dus moest me niet zo zorgen maken.
En maakte wel een factuurtje op wat mij het dan uiteindelijk zou gaan kosten. :?
Voelde me niet echt gehoord. En heb nu van mij ha een doorverwijzing gekregen voor JVG.
Ik ben momenteel aan het afwachten of mijn verzekering het dekt.internist dacht van wel.

Als dat doorzet, Zal ik wss ergens in februari geholpen worden.

Ik ben eind september bij de chirurg op gesprek geweest die verwees mij door naar de internist. De internist wilde mij doorsturen naar een cardioloog. Omdat ze een ruis op me hart hoorde.
Een hartfilmpje laten maken ( gelukkig hier in Breda)
De uitslag was hiervan goed. Dus alle resultaten zijn weer terug gestuurd na de arts. Die stuurd het dan na de verzekering. En nu moet ik dus afwachten op het belletje..
Dus al met al duurt het bij mij dan 5 maanden voordat ik een operatiedatum heb..

Liefs♡
[/quote]

Jeetje, kan mij voorstellen dat je er dan geen goed gevoel aan over hebt gehouden. Zo zou het niet moeten gaan :(
Fijn dat hij ze er mooi uit vond zien, maar jouw gevoel moet hij veel belangrijker vinden lijkt mij.

Gelukkig heb je een doorverwijzing gekregen, maar wat een weg heb je af moeten leggen zeg! Hopelijk hoor je snel iets en mag je met een beetje geluk wat eerder geholpen worden :) ik duim voor je vergoeding :)
Laatst gewijzigd door Sascha92 op 28 feb 2022 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Sascha92

Ongelezen bericht 01 dec 2021 19:04

Essi schreef:
23 nov 2021 13:19
Fijn dat het gesprek goed is verlopen.
Niet elke arts plaatst drains, dus weet niet of dat nu bij jou het geval zal zijn.
Over het algemeen geven vrouwen aan dat drains lastig zijn, maar niet per definitie pijn veroorzaken.
Fijn dat ook de kapsels worden verwijderd.
Zodra je operatie datum bekend is, kun je het melden en kom je op de lijst met komende operaties te staan.Voor jou zal het de lijst van 2022 worden. Je mag het al doorgeven zodra je het weet.
Heel veel succes.
Liefs essi
Hi Essi!

Ik weet dat drains plaatsen niet standaard is, maar deze pc doet dat wel als er kapsels verwijderd worden :) daarom blijf ik ook een nachtje slapen na de explantatie.

Van het hele operatieproces vind ik de drains en het infuus plaatsen nog wel het engste. (Is bij mij wel eens een goed fout gegaan, dus nare ervaring aan over gehouden) :(

Ik heb gelukkig wel mijn operatiedatum gekregen :D
Laatst gewijzigd door Sascha92 op 28 feb 2022 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Ilja

Ongelezen bericht 01 dec 2021 23:22

Hoi Kaboutertje,

Ik heb ook een verwijdering van het kapsel gehad. Ik kreeg daarom ook drains. Ik vond het geen probleem.
Ik werd om 11 uur geopereerd en om 17.30 uur ging ik naar huis en mochten de drains eruit.
Het valt echt mee hoor. Maak je maar geen zorgen. Het komt goed.

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 dec 2021 08:00

Lieve meiden,

Wij vinden het plaatsen van drains juist wel een pluspunt. Bedenk je dat je hiermee mogelijke restjes die in de borstholte blijven, zoveel mogelijk worden verwijderd. Het helpt dus ook om zoveel mogelijk siliconen moleculen af te voeren. Die anders in je lichaam zouden blijven zitten. Rita Kappel en andere artsen uit Amerika die al heel lang klachten door siliconen erkennen, staan achter drains plaatsen.
Zorg ervoor dat de pot altijd lager zit dan je borsten, zodat er niks terug kan ivm infectie.
Het verwijderen kan wel even een dingetje zijn herinner ik mij, maar is ook zo gedaan. Even doorbuiten. Er zijn ook anderen die er niet veel van merkten.

Blij dat je een datum hebt, lieve Kaboutertje! :D

Kusss <3 <3 <3
Sascha92

Ongelezen bericht 02 dec 2021 20:14

Ilja schreef:
01 dec 2021 23:22

Ik heb ook een verwijdering van het kapsel gehad. Ik kreeg daarom ook drains. Ik vond het geen probleem.
Ik werd om 11 uur geopereerd en om 17.30 uur ging ik naar huis en mochten de drains eruit.

Groetjes Ilja
Woow dat is spoedig zeg! Fijn dat je zo snel naar huis mocht al en dat de drains er dezelfde dag nog uit mochten.

En bedankt voor de geruststelling :)
Laatst gewijzigd door Sascha92 op 28 feb 2022 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Sascha92

Ongelezen bericht 02 dec 2021 20:18

Luna MKS schreef:
02 dec 2021 08:00
Lieve meiden,

Wij vinden het plaatsen van drains juist wel een pluspunt. Bedenk je dat je hiermee mogelijke restjes die in de borstholte blijven, zoveel mogelijk worden verwijderd. Het helpt dus ook om zoveel mogelijk siliconen moleculen af te voeren. Die anders in je lichaam zouden blijven zitten. Rita Kappel en andere artsen uit Amerika die al heel lang klachten door siliconen erkennen, staan achter drains plaatsen.
Zorg ervoor dat de pot altijd lager zit dan je borsten, zodat er niks terug kan ivm infectie.
Het verwijderen kan wel even een dingetje zijn herinner ik mij, maar is ook zo gedaan. Even doorbuiten. Er zijn ook anderen die er niet veel van merkten.

Kusss <3 <3 <3
Lieve Luna,

Bedankt voor dit antwoord! Dit had ik echt even nodig. Eerlijk gezegd had ik mij nog niet verdiept in de werking van drains en waarom ze nodig waren, maar het stelt mij gerust te lezen dat het eigenlijk een heel postief iets is :) al vertrouw ik sowieso volledig op deze chirurg.

Wat vond je vervelend aan het verwijderen van de drains? Gewoon een akelig gevoel? Blijven er dan geen gaten over in je borsten op de plek waar de drains hebben gezeten? Hoe gaat dat dan weer dicht? Hier ben ik dan wel nieuwsgierig naar eigenlijk ;)
Laatst gewijzigd door Sascha92 op 28 feb 2022 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilja

Ongelezen bericht 02 dec 2021 22:14

Kaboutertje98 schreef:
02 dec 2021 20:14
Ilja schreef:
01 dec 2021 23:22
Hoi Kaboutertje,

Groetjes Ilja
Woow dat is spoedig zeg! Fijn dat je zo snel naar huis mocht al en dat de drains er dezelfde dag nog uit mochten.

En bedankt voor de geruststelling :)
Ik heb al vele borstoperaties gehad, dus de nodige ervaring. Ik heb ook gehad dat ik 4 dagen thuis met drains heb gelopen.
Ik had toen teveel wondvocht dus dan is het noodzakelijk om de drains te laten zitten. Je krijgt op de plaats waar
het slangetje zit een hechtdraadje in de huid waarmee ze het slangetje vast zetten. Als ze bij het verwijderen van de
drain het hechtdraadje los halen dan voel je dat een klein beetje. Als het draadje los is dan adem je heel diep in en dan
trekt de verpleegster het slangetje er heel snel uit. Is echt maar een fractie van een seconde en voelt even een beetje vervelend.
Je houd een klein gaatje in de huid over waar nog een pleistertje op komt want er kan altijd nog een heel klein druppeltje
bloed uit komen. Het geneest daarna heel mooi en je ziet er nagenoeg niks meer van. Ik ben echt een voorstander van
drains want dan wordt alle wondvocht goed afgevoerd. Bij mij hebben ze dat er wel eens een paar keer met een spuit
uit gezogen. Het komt echt goed hoor!

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 dec 2021 07:33

Ilja heeft het al mooi uitgelegd :)
Niet schrikken! Ik voelde het verwijderen wel heel erg, deed bij mij erg veel pijn. Was net alsof er een stukje vlees mee kwam :(
Maar lieve meiden, de meeste vrouwen voelen amper iets!!!
Vrouwen zijn gemaakt om baby's te krijgen, dus alles komt goed hoor!

xxxjes
Sascha92

Ongelezen bericht 03 dec 2021 10:30

Bedankt voor jullie berichtjes meiden en de goede informatie!

Wat fijn om hier zo veel steun te kunnen vinden in een lastig onderwerp.

Laat het maar gewoon op mij afkomen t.z.t. :)
Angela1990

Ongelezen bericht 06 dec 2021 20:29

Kaboutertje98 schreef:
23 nov 2021 21:00
Angela1990 schreef:
23 nov 2021 14:35
Kaboutertje98 schreef:
04 okt 2021 18:44

Heey Angela, wat maakte het bij jou dat je er geen fijn gevoel aan over hield? Ga jij nu via een ziekenhuis? Is dat geen gedoe om te regelen, ook qua tijd wat er overheen gaat?
Nou frans is een goede chirurg maar hij begreep mijn klachten niet.
Ze zagen er immers nog goed uit en voelde goed.dus moest me niet zo zorgen maken.
En maakte wel een factuurtje op wat mij het dan uiteindelijk zou gaan kosten. :?
Voelde me niet echt gehoord. En heb nu van mij ha een doorverwijzing gekregen voor JVG.
Ik ben momenteel aan het afwachten of mijn verzekering het dekt.internist dacht van wel.

Als dat doorzet, Zal ik wss ergens in februari geholpen worden.

Ik ben eind september bij de chirurg op gesprek geweest die verwees mij door naar de internist. De internist wilde mij doorsturen naar een cardioloog. Omdat ze een ruis op me hart hoorde.
Een hartfilmpje laten maken ( gelukkig hier in Breda)
De uitslag was hiervan goed. Dus alle resultaten zijn weer terug gestuurd na de arts. Die stuurd het dan na de verzekering. En nu moet ik dus afwachten op het belletje..
Dus al met al duurt het bij mij dan 5 maanden voordat ik een operatiedatum heb..

Liefs♡
Jeetje, kan mij voorstellen dat je er dan geen goed gevoel aan over hebt gehouden. Zo zou het niet moeten gaan :(
Fijn dat hij ze er mooi uit vond zien, maar jouw gevoel moet hij veel belangrijker vinden lijkt mij.

Gelukkig heb je een doorverwijzing gekregen, maar wat een weg heb je af moeten leggen zeg! Hopelijk hoor je snel iets en mag je met een beetje geluk wat eerder geholpen worden :) ik duim voor je vergoeding :)
Hoi kaboutertje!!
Ik krijg het vergoed !! En ik heb een datum : 18 januari .
Ik ben zo blij.
Dank je wel voor het duimen ♡♡
6 en half jaar mentor dual plane 375cc door F. Van straten
22 dec 2021 verlost bij het Jan van goyen door Drs van der meer🙏🍀
Sascha92

Ongelezen bericht 06 dec 2021 20:49

Wooow echt super fijn voor jou zeg!!
En zo snel al! Voor je het weet is het januari ;) :!:
Sascha92

Ongelezen bericht 25 jan 2022 21:08

Herkent iemand de volgende klachten:
-Continue moeten slikken omdat het lijkt alsof er een (slijm?)prop tussen je mond en je keel zit?
-Niet op blote voeten (of sokken) kunnen lopen omdat het een pijnlijk/akelig gevoel geeft?

Ik kan hier vrij weinig over vinden of ik zoek verkeerd.

Herkent iemand de onderstaande klachten, ze vallen mij namelijk steeds vaker op:

Ondragelijk last van mijn nek/rug/schouders, en irritatie aan bovenkant van mijn ribben heb ik al jaren, maar dat verweet ik eigenlijk aan stress?
Maar klopt dit wel? Hiervan weet ik namelijk dat er een hoop meiden zijn die dit wel degelijk als complicatie hebben door de implantaten.

Pijn aan mijn voeten heb ik altijd verweten aan vroeger te veel op hakken lopen...

Laat Maart maar komen, ik ben zo benieuwd of het verschil gaat maken, maar ook vooral hoe ik er psychisch uit ga komen.

Hebben jullie nog tips voor bepaalde kleding de weken na de operatie?
Laatst gewijzigd door Sascha92 op 28 feb 2022 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bethmoon94

Ongelezen bericht 26 jan 2022 08:31

Hoi Kaboutertje😊

Ik ken je naam van het andere forum haha!

Dat van die voeten herken ik, ik kreeg vlak na m’n implantatie tintelende prikkelende voetzolen (samen met stijve handen stekende gewrichten etc) maar die voetzolen is voor mij wel herkenbaar!

Qua kleding hebben de dames van het forum een apart topic weet ik! (Alleen niet waar haha). Zelf viel het me allles mee erna! Voelde alleen allemaal wat losjes en je voelde alles langs elkaar bewegen, maar niet die spanning erop zoals met implantatie.

Ik vond gewoon grote losse truien en kleding heel fijn zitten en kon eigenlijk gelijk truien aan en uit trekken. Ook voelde het wel goed om echt druk te hebben op m’n lege boobies, zodat dat schurende gevoel minder werd en alles lekker kon vastgroeien. Soms deed ik even een strakker hemdje onder m’n trui over de drukte. Ik weet niet of je met lipo gaat doen en het dan anders is (ik heb zonder lipo)..

Nog even!! Liefs 🌸
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jan 2022 12:53

Alles herkenbaar hier...

Sterkte lieve schat, nog even!!! <3 <3 <3
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”