Ook even voorstellen :)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Tauwja

Ongelezen bericht 15 okt 2021 12:09

Explantatie topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 550#p44550

Hallo allemaal! Ik lees nu al een paar maanden mee, maar het duurt nu niet lang meer voor ik onder het mes ga (11 november bij dr. Niessen), en het lijkt me fijn om wat contact te kunnen hebben met lotgenoten, dus tijd voor een voorstelrondje.

Ik ben Claudia, 34 jaar, en ik heb in 2008 een borstvergroting ondergaan bij Cosmea in Hengelo, omdat ik van mezelf vrijwel geen borstontwikkeling had en daar erg onzeker over was. Ik weet niet meer welk merk de implantaten waren (maar wil daar wel nog achteraan voor het geval ze van Allergan waren), ik weet wel nog dat ze 325 cc inhoud hadden en onder de spier geplaatst zijn, omdat ik zo weinig eigen borstweefsel had. Ik ben zo van een cup niet-bestaand (zelfs AAA was nog te groot voor mij) naar een 70D cup gegaan, inmiddels is dat een 75C cup. Of dat alleen is omdat ik in de afgelopen 13 jaar wat aangekomen ben en de verhouding dus veranderd is, of omdat er toch ook wat volume verdwenen is uit de implantaten, weet ik niet.

Ik was heel blij met mijn mooie nieuwe borsten, hoewel ik het wel altijd jammer vond dat het linkerimplantaat wat hoger geplaatst leek te zijn dan het rechter, met veel meer volume aan de bovenkant. Die zag er daardoor, vond ik, wel erg duidelijk uit als een protheseborst. Nu vraag ik me af of dat geen overmatige kapselvorming vanaf het begin geweest is. Maar ach, vertelde ik mezelf: geen enkele vrouw heeft twee precies dezelfde borsten, en ik héb nu tenminste borsten. Dus al met al was ik heel blij met mijn keuze.

Toch ging ik vorig jaar nadenken over een (eenzijdige) wissel, want die linkerborst zat me toch wel dwars, en ze zaten er inmiddels al 12 jaar in. Al had ook ik het verhaal gekregen dat deze toch écht niet konden lekken, wat je ook deed, want het waren cohesieve implantaten dus daar kon echt niks mee gebeuren. Yada, yada, yada. Fijn idee, natuurlijk, maar inmiddels weet ik wel beter.

Ik ging onderzoek doen, en kwam zo eigenlijk uit bij de verhalen van vrouwen die ziek geworden waren van hun siliconen protheses. Die had ik al wel ooit gehoord, natuurlijk, maar ik dacht dat dat bij mij niet aan de orde was, want ik had geen klachten. Dat was vast iets heel zeldzaams waar alleen grote pechvogels mee te maken kregen. Maar hoe meer ik las, hoe meer ik besefte dat ik ook risico liep. Eerst wist ik niet zo goed wat ik daarmee moest, want ik was heel bang voor hoe mijn borsten eruit zouden komen te zien als ik de protheses er gewoon uit zou laten halen. Ik ben nog jong én vrijgezel, dus ik zag het echt niet zitten om met twee uitgelubberde lege zakken rond te gaan lopen. Maar toen hoorde ik van de mogelijkheden van lipofilling, en dat veranderde de zaak. Toen besloot ik dat ik geen enkele goede reden had om nog risico te lopen, en dat ik in plaats van een prothesewissel voor explantantie van beide protheses met lipofilling zou gaan.

Dit forum heeft me enorm geholpen bij het vinden van goede pc's die dat zouden kunnen doen, en ik ben langs geweest bij dr. Kappel en dr. Niessen. Die hebben allebei vastgesteld dat er bij mij sprake is van kapselvorming baker IV, wat niet best is, maar ergens ook wel weer handig, want daardoor krijg ik de explantatie vergoed van de verzekering (in ieder geval gedeeltelijk). Wat dat mij zegt is dat mijn lichaam dus ook reageert op de siliconen, maar er tot nu toe, goddank, goed in slaagt om de siliconen ingesloten te houden en de schade binnen de perken te houden, anders was ik wel ziek geworden. Maar zoals dr. Kappel ook zegt, het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voor dat niet meer lukt en ik ook ziek word. Ik ga daar niet op wachten, dus ze gaan er z.s.m. uit.

Dus 11 november is mijn dag! Ik word geopereerd door dr. Niessen (ik heb alle foto's hier bekeken en vond zijn resultaten het mooiste, en het is ook gewoon een beetje een intuïtieve keuze geweest), explantatie met meteen lipofilling. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat -- ik ben vrij slank en sportief (1,66 meter en 59 kilo), dus ik vind het best spannend, ik ben heel benieuwd hoeveel vet hij kan oogsten. We gaan het zien :)

Liefs,
Claudia
Laatst gewijzigd door Tauwja op 15 okt 2021 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Lief

Ongelezen bericht 15 okt 2021 14:17

Hi Claudia,

Goed dat je de beslissing hebt gemaakt! En wat een toeval, ik word ook 11 november geopereerd bij dr. Niessen (explantatie en lipofilling) en er is nog iemand op dit forum die dezelfde datum noemde. Wie weet komen we elkaar daar nog tegen haha!

Oh en ik deel je zorgen over het eindresultaat. Ben zelf ook erg petite en slank, maar dr Niessen gokte op 150-200cc en had implantaten van 290cc (voorheen AA). Wat kan hij bij jou ‘oogsten’?

Liefs xx
Tauwja

Ongelezen bericht 15 okt 2021 14:30

Hoi Lief,

Hihi, wie weet! Dat zou wel gezellig zijn :D

Ik weet niet zo goed meer wat hij dacht te kunnen oogsten, ik meen wat minder dan wat hij bij jou genoemd heeft, eerder iets van 100-150 cc. Maar volgens mij is dat ook best lastig inschatten en kan het altijd mee- of juist tegenvallen. Ik hoop er maar het beste van, en houd mezelf voor dat als ik echt heel ongelukkig ben met het eindresultaat, ik over een tijdje altijd nog een keer lipofilling kan laten doen :)

Groetjes,
Claudia
Essi

Ongelezen bericht 15 okt 2021 19:07

Ik heb je op de lijst met komende operaties gezet. Jullie staan nu met ze 3tjes op 11 november bij Niessen.
Fijn als jullie wat steun aan elkaar hebben.
Liefs essi
Stef

Ongelezen bericht 17 okt 2021 21:37

Oké en ik ben dus nummer 3 ;-)

Zou bijna zeggen wat een gezelligheid ;-)
Ook wel heel spannend hè ?
Stef

Ongelezen bericht 17 okt 2021 21:39

Dan zien we elkaar sowieso die dag …
Tauwja

Ongelezen bericht 18 okt 2021 10:12

Stef schreef:
17 okt 2021 21:37

Aangenaam! :D

Ja, inderdaad, het is allemaal best spannend. Niet eens zozeer de operatie op zich, ik ben twee keer eerder geopereerd (borstvergroting en gebroken elleboog) en dat ging beide keren helemaal prima. Maar ik voel wel een gezonde spanning wat betreft het eindresultaat. Ik ben echt héél benieuwd.

Hoe voelen jullie je eronder?
Tauwja

Ongelezen bericht 18 okt 2021 10:12

Essi schreef:
15 okt 2021 19:07
Ik heb je op de lijst met komende operaties gezet. Jullie staan nu met ze 3tjes op 11 november bij Niessen.
Fijn als jullie wat steun aan elkaar hebben.
Liefs essi
Fijn, dank je wel!
Lief

Ongelezen bericht 18 okt 2021 12:19

Tauwja schreef:
18 okt 2021 10:12
Stef schreef:
17 okt 2021 21:37

Aangenaam! :D

Ja, inderdaad, het is allemaal best spannend. Niet eens zozeer de operatie op zich, ik ben twee keer eerder geopereerd (borstvergroting en gebroken elleboog) en dat ging beide keren helemaal prima. Maar ik voel wel een gezonde spanning wat betreft het eindresultaat. Ik ben echt héél benieuwd.

Hoe voelen jullie je eronder?
Inderdaad, nice to meet you Stef! :D

Ik vind het ook allemaal reuze spannend! Maar ben stiekem wel echt de dagen aan het aftellen, wil het gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben. Ik zou eigenlijk pas in december aan de beurt zijn, maar kreeg gelukkig(!) een spoedplek in november. Verder kan ik me ook niet echt een goede voorstelling maken hoe het resultaat eruit komt te zien… blijf steeds op dit forum lezen en zoeken naar soortgelijke resultaten. Denk dat we het gewoon op ons af moeten laten komen en we bij dr. Niessen in goede handen zijn!

Verder ben ik ook heel benieuwd naar het proces erna. Ik ben namelijk mid 20, maar heb al meer dan een halfjaar last van extreme vermoeidheid die mijn dagelijks leven flink beinvloed. Ik hoooop dus zo dat mijn implantaten de oorzaak zijn en ik opknap. Heb ondertussen al alles geprobeerd, ziekenhuis in ziekenhuis uit, maar niemand vindt een oorzaak. Het laten verwijderen van mijn implantaten wordt dus een gok (heb ze pas 1.5 jaar), maargoed gezondheid boven alles. Jullie hebben beide (nog) geen klachten toch?

Liefs xxx
Stef

Ongelezen bericht 18 okt 2021 13:15

Oh jeetje lief hoop dat het idd de protheses zijn die je vermoeid maken . Want dan kan het daarna alleen maar beter worden .

Ik heb zelf geen klachten die me dagelijkse leven beïnvloeden . Wel intoleranties gekregen afgelopen jaar . Maar ook dat is minimaal hoor . Maar doe het echt uit allereerst esthetisch oogpunt. Ben nooit helemaal senang geweest met het feit dat ik weet dat ze niet ‘ van mij’ zijn . Verstop het ook vaak omdat ik niet wil dat iedereen het weet ( en ja klinkt ook belachelijk ) maar wil terug naar mezelf .
En besef ook dat ik wel borstweefsel heb dus niet met niks overblijf wat de keus ook makkelijker maakt .
Nu ik de keus gemaakt heb sta ik dagelijks voor de spiegel en bedenk ik me dat ik het nu ook ineens nepper vind ogen dan ik ooit heb gevonden . Dus ben er ook klaar voor .
Vind het heel spannend , de operatie , vooral !
Kijk er tegenop ! Wel gek want nu weten we alledrie van elkaar als we daar
Liggen dat we allemaal voor hetzelfde komen . Schept wel een band he ;-)
Stef

Ongelezen bericht 18 okt 2021 13:16

Claudia , weet zeker dat dr niessen er iets moois van maakt ! Volgens mij is hij heel kundig hierin .
Komt goed !!!
Lief

Ongelezen bericht 18 okt 2021 14:44

Stef schreef:
18 okt 2021 13:15
Oh jeetje lief hoop dat het idd de protheses zijn die je vermoeid maken . Want dan kan het daarna alleen maar beter worden .

Ik heb zelf geen klachten die me dagelijkse leven beïnvloeden . Wel intoleranties gekregen afgelopen jaar . Maar ook dat is minimaal hoor . Maar doe het echt uit allereerst esthetisch oogpunt. Ben nooit helemaal senang geweest met het feit dat ik weet dat ze niet ‘ van mij’ zijn . Verstop het ook vaak omdat ik niet wil dat iedereen het weet ( en ja klinkt ook belachelijk ) maar wil terug naar mezelf .
En besef ook dat ik wel borstweefsel heb dus niet met niks overblijf wat de keus ook makkelijker maakt .
Nu ik de keus gemaakt heb sta ik dagelijks voor de spiegel en bedenk ik me dat ik het nu ook ineens nepper vind ogen dan ik ooit heb gevonden . Dus ben er ook klaar voor .
Gelukkig heb je niet al teveel klachten, dat is goed nieuws!! En dat gevoel dat ze niet helemaal van jou zijn begrijp ik wel (en lees ik vaker hier). Hoeveel zou er bij jou ‘geoogst’ worden? Ik denk met het borstweefsel dat je al hebt en lipofilling je héél blij gaat worden! :D

Gaan jij/jullie ook het p2r plan opvolgen? Dus alle voedingssupplementen en voedingsschema? Wil de voedingssupplementen wel aanschaffen (wel duur, ben goed 200 euro kwijt aan alles), alleen ik twijfel namelijk over het voedingsschema. Lijkt me niet verstandig om ineens mijn hele eetpatroon over de schutting te gooien.

En stiekem wel fijn zo, drie op dezelfde dag. Dan kunnen we elkaar straks ook updates geven mbt het herstel. Of wanneer we tegen dingen aanlopen misschien zelfs wat advies!
Stef

Ongelezen bericht 18 okt 2021 17:08

Lief schreef:
18 okt 2021 14:44
Stef schreef:

Gelukkig heb je niet al teveel klachten, dat is goed nieuws!! En dat gevoel dat ze niet helemaal van jou zijn begrijp ik wel (en lees ik vaker hier). Hoeveel zou er bij jou ‘geoogst’ worden? Ik denk met het borstweefsel dat je al hebt en lipofilling je héél blij gaat worden! :D

Gaan jij/jullie ook het p2r plan opvolgen? Dus alle voedingssupplementen en voedingsschema? Wil de voedingssupplementen wel aanschaffen (wel duur, ben goed 200 euro kwijt aan alles), alleen ik twijfel namelijk over het voedingsschema. Lijkt me niet verstandig om ineens mijn hele eetpatroon over de schutting te gooien.

En stiekem wel fijn zo, drie op dezelfde dag. Dan kunnen we elkaar straks ook updates geven mbt het herstel. Of wanneer we tegen dingen aanlopen misschien zelfs wat advies!

Nou ik twijfel daar dus ook aan . Heb laatst een keer een chlorella kuur gedaan voor de darmen .. kon een week niet naar het toilet . En dat lijkt me ook niet goed : dus ik zit met dezelfde vraag . Stop wel met mijn wijntje in het weekend gedurende de twee weken en 4 weken na de explantie . Neem de vitamines in . Maar de voeding blijf ik gewoon doen zoals ik al doe . Eet gezond en gevarieerd . Dus dat zal wel goed zijn.
Denk dat ik het zo ga doen ? Jullie ?
Tauwja

Ongelezen bericht 18 okt 2021 18:22

Lief schreef:
18 okt 2021 12:19
Inderdaad, nice to meet you Stef! :D

Ik vind het ook allemaal reuze spannend! Maar ben stiekem wel echt de dagen aan het aftellen, wil het gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben. Ik zou eigenlijk pas in december aan de beurt zijn, maar kreeg gelukkig(!) een spoedplek in november. Verder kan ik me ook niet echt een goede voorstelling maken hoe het resultaat eruit komt te zien… blijf steeds op dit forum lezen en zoeken naar soortgelijke resultaten. Denk dat we het gewoon op ons af moeten laten komen en we bij dr. Niessen in goede handen zijn!

Verder ben ik ook heel benieuwd naar het proces erna. Ik ben namelijk mid 20, maar heb al meer dan een halfjaar last van extreme vermoeidheid die mijn dagelijks leven flink beinvloed. Ik hoooop dus zo dat mijn implantaten de oorzaak zijn en ik opknap. Heb ondertussen al alles geprobeerd, ziekenhuis in ziekenhuis uit, maar niemand vindt een oorzaak. Het laten verwijderen van mijn implantaten wordt dus een gok (heb ze pas 1.5 jaar), maargoed gezondheid boven alles. Jullie hebben beide (nog) geen klachten toch?

Liefs xxx
Hahaha, dat heb ik in de afgelopen maanden ook heel veel gedaan. Maar nu ben ik denk ik op het punt aangekomen dat ik denk: echt te voorspellen is het toch niet. Ik kan het me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen, en misschien moet ik er ook maar niet te veel verwachtingen bij hebben. Misschien dat het dan ook makkelijker accepteren is als het wat tegenvalt. Het is toch wat het is :)

Ik ben stiekem wel blij dat ik het momenteel nogal druk heb qua werk, daardoor heb ik iets wat me afleidt. Anders zou ik denk ik niet alleen de dagen aftellen (dat doe ik ook :lol: ), maar zouden ze ook nog eens heel lang duren, haha.

Ik heb inderdaad eigenlijk geen klachten, voor zover ik weet. Behalve overmatige kapselvorming dan. Dus ze zijn nogal hard, maar verder heb ik nergens last van :) Wat ontzettend rot dat jij zo moe bent. Ik hoop van harte dat dat beter wordt als ze er eenmaal uit zijn!
Tauwja

Ongelezen bericht 18 okt 2021 18:24

Stef schreef:
Ben nooit helemaal senang geweest met het feit dat ik weet dat ze niet ‘ van mij’ zijn . Verstop het ook vaak omdat ik niet wil dat iedereen het weet ( en ja klinkt ook belachelijk ) maar wil terug naar mezelf .
[...]
Dat heb ik ook. Ze hebben inderdaad nooit helemaal als van mijzelf gevoeld (zijn ze ook gewoon niet natuurlijk), hoewel ik het toch wel altijd beter vond dan de situatie voor. Maar het vooruitzicht om straks mooie, zij het kleinere, borsten te hebben zonder rare siliconen dingen erin vind ik nu wel erg fijn. Ook ik ben er helemaal aan toe om afscheid te nemen van de implantaten :)
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”