gewicht toename

Protheses vanwege cosmetische reden.
Anita

Ongelezen bericht 23 sep 2021 13:26

Hallo allemaal,

Ik loop een beetje te tobben. Met alle stress het afgelopen jaar ben ik aardig wat kilo's aangekomen. Ik wilde er nog 8 a 10 kilo af hebben voor de operatie van 25 november. Het gekke is. Normaal gesproken als ik wat aangekomen was dan had ik het er binnen 12 weken weer af en was ik weer op gewicht. Nu is het alleen zo dat ik mijn gewicht niet naarbeneden krijg. Ik sport 4 x per week en loop 2x per dag een uur met de hond. Wat er nu gebeurd is juist het tegenover gestelde. Ik neem toe in centimeters en in gewicht. Klinkt dit bekend bij jullie? of zou dit los staan van de protheses? Achteraf heb ik spijt dat ik de operatie niet op 18 oktober heb laten zetten.

Ik hoor het graag van jullie :)
Monique MKS

Ongelezen bericht 23 sep 2021 13:39

Hallo Anita,

Vele vrouwen krijgen een te traag werkende schildklier en dit kan voor toename in gewicht zorgen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou het geval is, maar het zou wel kunnen.

Sterkte!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Ing-1986

Ongelezen bericht 23 sep 2021 21:38

Hoi anita,

Even compleet los van de implantaten (ik ken je situatie immers niet); het komt regelmatig bij vrouwen voor dat ze door diëten/sporten/lijnen in een hormonale disbalans schieten. Hierbij gaat je lijf reserves vasthouden ipv vet verbranden. Met dus averechts effect.

Dit gebeurt bijv soms bij langdurig koolhydraatvrij eten of eenzijdig lijnen waarbij je lichaam bepaalde voedingsstoffen mist (en zonder meteen de keto maffia op m'n dak te krijgen: nee, niet bij iedereen gebeurt dit, en ja, voor jou werkt dit fantastisch!)

Dus wellicht goed om naar beiden te kijken; effect van de implantaten op je schildklier en ook je voeding naast je vele sporten. Goede vetten, eiwitten, en wél (goede) koolhydraten met mate (zoals bijv volkoren pasta of zilvervliesrijst) :D

Ik wens je alvast veel succes en sterkte met je herstel tzt in november! Xx
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 sep 2021 09:55

Mooie bijdrage Inge! Te snel zeer veel afvallen heeft inderdaad inlvoed op de hormoonhuishouding en dat weer op je metabolisme. Maar ook gaan vetcellen juist "hamsteren" zodra je weer gaat eten, want ze "denken" dat er schaarste was en beschermen het lichaam via allerlei processen voor de volgende periode van schaarste. Dit is een evolutionaire adaptatie.

Ik ben zelf geen voorstander van het keto dieet of van vasten. Dit haalt je hele biologische systeem in de war.
Overigens zijn siliconen xeno-oestrogenen en ook dit heeft grote invloed op je hormoohuishouding. Het is alles bij elkaar.
Kitty88NL

Ongelezen bericht 24 sep 2021 21:13

Ik ben zelf ook veel aangekomen sinds ik de implantaten heb.
Ik merk dat ik veel minder energie heb dan vroeger dus de beweging die ik doe minder intensief is.
Ook ben ik vaak ziek waarbij veel uitrusten ook niet bevorderend is voor het gewicht.
Door dit alles zit ik ook slecht in me vel waardoor ik vaker snack of overeet. :oops:
Ik geloof niet in diëten maar probeer veel groente en fruit te eten ipv pizza's, chocolade etc.
Ook leeftijd speelt een factor bij mij helaas.

Dit is mijn ervaring, hopelijk heb je er wat aan.
30-09-2011 - Sebbin 435 cc siliconen
16-11-2021 - Explantatie Dr. Smulders Velthuis kliniek Rotterdam
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 sep 2021 10:24

Heel begrijpelijk dat je je niet lekker in je vel voelt. Veel sterkte voor jou!☀️🙏❤ Ook alle andere dames. Helaas lees ik niet alle berichten...

Wilde in dit topic nog even laten weten dat er ook een grote groep vrouwen juist zeer veel gaat afvallen door de implantaten. Ik was er 1 van.
Hoe je lichaam reageert, heeft te maken met jouw eigen constitutie (is genetisch bepaald). Dit heeft invloed op welke problemen onstaan, zoals een te snel werkende schildklier, hoewel dit wel minder voorkomt dan de traag werkende. Of ernstige maag-, lever- en darmproblemen. Daar had ik last van waardoor ik jarenlang ondergewicht had. Ik schommel zelfs na 10 jaar explantatie nog steeds op de rand van ondergewicht. Hoewel de mate van ondergewicht vele malen minder is. Ik moet er wel bij zeggen dat iedereen een eigen lichaamsbouw heeft en ook een eigen hoeveelheid vet, vetverdeling en metabolisme. Sommige mensen zijn tenger (zoals ik) anderen wat voller. Wat voor de 1 ondergewicht of overgewicht is, is dat niet voor de ander. De BMI berekening is daarom ook wat achterhaald. Bij de BMI berekening wordt geen rekening gehouden met je lichaamsbouw/lichaamstype en de verhouding spiermassa en vet. Ook dat maakt de BMI berekening ongeschikt.

Je kunt je eigen lichaam of vetcellen niet voor de gek houden, want ze hebben een geheugen en zullen altijd allerlei stofjes vrijmaken waardoor er o.a. meer hongergevoel of trek ontstaat zodat ze weer terug kunnen keren naar hun oorspronkelijke staat. Dit gebeurt ook versterkt na lang vasten wanneer het lichaam in een overlevingsmodus komt. Daarom is vasten zeer slecht. Dit mechanisme zit in de mens, omdat de mens vroeger moest kunnen overleven bij lange periodes van voedselschaarste.
Het lichaam streeft altijd naar evenwicht en probeert de hoeveelheid vet die je hebt vanaf je tienerjaren (vanaf je tienerjaren komen er geen nieuwe vetcellen meer, maar kunnen slinken of juist toenemen in grootte) vast te houden. Zelfs bij liposuctie komt een deel van het vet terug, maar meestal op andere plaatsen. Soms helaas ook rondom de organen. Daar is veel onderzoek naar gedaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat afvallen onmogelijk is, maar het vergt wel levenslange discipline en ook verdieping in wat juiste, gezonde voeding is en inzicht in de werking van je eigen lichaam. Een dietist of leefstijlcoach kan iemand daarbij begeleiden. Zij kunnen mensen leren een gezonde leefstijl en voedingspatroon te krijgen.

Veel liefs, Luna❤
Anita

Ongelezen bericht 26 sep 2021 21:01

Bedankt voor jullie reacties.
Afgelopen oktober was ik nog slank, maar sindsdien ben ik ook meer gaan rommelen met mijn lichaam. Meer ontstekingen in mijn lijf...niet lekker in mijn vel. Vooral veel spanning in mijn lijf. Wat eten betreft. Ik eet heel goed..uitgebalanceerd en zeker geen crash dieet. Ik zou bv niet aan de keto of koolhydraad arm kunnen..daarvoor beweeg ik teveel en mijn bloeddruk en suiker is vrij laag..en dan werkt dat zeker niet. Het valt me op dat ik ook opgezette voeten..handen en gezicht heb. Misschien moet mijn lijf weer wennen aan zwaar sporten/krachttraining. Maar heb dit niet eerder gehad. Maar bedankt voor het meedenken.

liefs, Anita
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 sep 2021 09:35

Lieve Anita,

Mijn uitgebreide uitleg was niet zozeer voor jou bedoeld hoor, maar voor de volledigheid van het onderwerp. Zo kan ik ernaar verwijzen.
Er zijn helaas wel veel vrouwen die vasten en ook aan keto dieet doen... Het is een echte rage.

Het dieet van de mens bestond vroeger voor een groot deel uit eiwitten en vetten, omdat we jagers-verzamelaars waren. Toch was er nog steeds een grote portie aan koolhydraten uit vruchten. Wel minder dan toen de mens eenmaal granen ging verbouwen.
Het balans tussen de 3 groepen is belangrijk. In het deel over voeding lees je meer over dit balans.

Wat je schrijft over het oedeem moet je wel even naar laten kijken. Ik vermoed zelf dat er hormonaal veel gaande is in je lijf. Maar er kan ook iets anders zijn. En zelfs ernstigere zaken zoals hart of nieren. Bij een te traag werkende schildklier ga je ook vocht vasthouden overigens. Verder zien we bij vrouwen met implantaten vaak een verstoring in de mineralenhuishouding. Ook dit zorgt voor oedeem.

Ik hoop dat je snel wordt verlost van die ondingen!

Sterkte en liefs, ook voor de anderen,

Luna❤
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”