Voorstellen: 14 jaar implantaten McGhan 410 en kinderwens

Lees informatie of stel vragen.
Mar3kids

Ongelezen bericht 12 dec 2020 19:43

Marie schreef:
12 dec 2020 19:13
Mar3kids schreef:
10 dec 2020 15:56
Marie schreef:
10 dec 2020 11:10

Hoi Mar,

O wat spannend dat je volgende week geopereerd wordt! Zie je er tegenop?

Liefs Marie
Ja dat zie ik!!
Maar heb nu vooral stress om mijn wellicht positieve corona test en de operatie dan NIET door kan gaan.
X
Hoi Mar,

Heb je de uitslag van de Coronatest al gehad? Ik hoop voor je dat ie negatief was en de operatie gewoon door kan gaan.

Liefs Marie
Hoi

Ja die is negatief en nu maar hopen dat het zo blijft!! Drink lekker veel verse gemberthee😊
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 dec 2020 20:55

Geen gemberthee vlak voor en na lipofilling drinken. Dit kan de overleving van vet nadelig beïnvloeden. Hoewel ik mijn vraagtekens heb over de opname van de hoeveelheid gember uit thee.

Hier een linkje wat je nog meer beter kunt vermijden: https://www.laurengreenbergmd.com/uncat ... -grafting/
(Site van een pc!)

Gember staat er niet tussen overigens, maar is ook een anti angiogeen. Dit kan de vorming van nieuwe bloedvaatjes verstoren.

Hier staat daar ook iets over van Emerald!👍
viewtopic.php?f=146&t=3163

Maar even wel wat zeggen, relax hoor, ga jezelf niet gekmaken en moeilijk doen met koken of eten.
Ik zou bijvoorbeeld zelf echt niet zonder knoflook kunnen om te koken!😉
Het gaat er vooral om geen grote hoeveelheden van die voedingsmiddelen te nemen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 dec 2020 21:35

Lieve Marie, was het nog gelukt met het aanvragen van een echo? Hoop het!
Marie

Ongelezen bericht 16 dec 2020 13:59

Luna MKS schreef:
12 dec 2020 21:35
Lieve Marie, was het nog gelukt met het aanvragen van een echo? Hoop het!
Lieve Luna,

Het is uiteindelijk gelukt. Ik had vrijdag de huisarts gebeld, maar de arts die toen aan het werk was had mij destijds niet gezien, dus wilde geen verwijzing uitschrijven. Maandag was mijn 'eigen' arts er weer en zij schreef gelijk de verwijzing. Het ziekenhuis deed echter erg moeilijk, want het is de regel dat er eerst een mammografie gemaakt wordt. Ik gaf aan dat ik onder geen enkele voorwaarde een mammografie mag (dit had de plastisch chirurg die de borstvergroting heeft gedaan ook gezegd destijds). Ze ging het even overleggen met de radioloog en hij zei dat het de regel is dat er eerst een mammografie wordt gedaan. Hij wilde weten wie de plastisch chirurg was en had aangegeven dat de plastisch chirurg zelf een verwijzing moet schrijven en dat het voor een MRI moet zijn. Maar, omdat het niet een plastisch chirurg van dat ziekenhuis was, zou ik de MRI niet bij hun kunnen krijgen, want daar doen ze het alleen voor patiënten die door hun eigen artsen een verwijzing hebben gehad... Ik vroeg waar ik dan heen moest en er werd gezegd dat ik het dan maar bij andere ziekenhuizen moest proberen. Ik vond het echt te gek voor woorden dat protocollen voor gaan op de belangen van een patiënt. Protocollen zijn richtlijnen en daar moet vanaf geweken kunnen worden is mijn mening.

Even later belde de assistente van het ziekenhuis weer. Ze voelde zich er niet goed bij dat het zo gegaan was. Ze had daarom een andere arts gebeld (dit keer een vrouw) en dezelfde vraag weer voorgelegd. Die arts gaf aan dat ze gewoon een uitzondering kunnen maken en dat ze prima met een echo kunnen zien of er een scheur in de protheses zit. Ik kon vandaag (woensdag) al terecht :) De echo is gemaakt en de protheses zijn nog heel, dus dat is goed nieuws. Ook vond de radioloog dat ze nog heel soepel aanvoelden, dus er zit ook geen dik kapsel omheen. De lymfeklieren in de oksels zagen er ook goed uit. Hij vertelde dat als een prothese scheurt er soms siliconen in de lymfeklier gaan zitten en je dat op de echo kan zien.

Ik ben blij dat alles er goed uitzag, ook al betekent dit dat ik de operatie zelf moet betalen. Gezondheid vind ik belangrijker.
Toch vind ik het wel schokkend dat ze in het ziekenhuis als standaard beleid hebben dat bij vrouwen met borstimplantaten een mammografie wordt gemaakt. Hoe is dit mogelijk? Op die manier maak je die dingen hartstikke kapot! Toen ik in 2006 mijn implantaten kreeg was dit al bekend, aangezien de plastisch chirurg toen al zei dat ik nooit een mammografie zou mogen... Het zou echt verboden moeten worden in NL dat vrouwen met implantaten een mammografie krijgen.

Liefs Marie
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 dec 2020 14:15

Lieve Marie, ben trots op je dat je je niet tot mammografie hebt laten overhalen, en dat je een zaadje hebt geplant bij de assistente😉
Idd zou het anders moeten worden geregeld voor vrouwen met implantaten, en daar zijn we al heel lang mee bezig vanuit onze organisatie, maar tevergeefs...
Maar we blijven strijden!

Ik ben ook blij dat er geen scheur zit, ook al kan een echo of zelfs een mri het mis hebben...dat hebben we vaker gezien.

Ik wens je heel veel succes met je verdere stappen en de operatie straks. Je bent een kanjer!👍

🥰😘
Lala

Ongelezen bericht 23 dec 2020 15:08

Hoi Marie
Ik heb ook net als jij 14 jaar Mc Ghan protheses gehad.
Daarvoor 2 jaar borstvoeding gegeven
In 2018 en 2019 in totaal 3 wissels gehad en steeds problemen.
Nu sinds 17-12 eruit en zonder lipofilling.
Het is me enorm meegevallen en ook hoe het eruit ziet.
Ik kan het je aanraden en zeker als je nog een kindje mag krijgen en voeden.
Veel sterkte 🌺
Mamavan2

Ongelezen bericht 29 dec 2020 22:53

Hoi Marie,

Ik lees dat je geen geld hebt voor lipofilling. Heel begrijpelijk want het is best duur. En wat rot voor je dat het niet vergoed word.
Ik weet niet of je er bekend mee bent, maar er zijn verzekeringen die explantatie wel vergoeden zonder medische reden.
Ik heb umc zorgverzekering gekozen voor aankomend jaar met aanvullend pakket 2. Vanuit dat pakket word explantatie volledig vergoed zonder medische oorzaak. Ook ik heb wel klachten, maar ga niet wachten op een heel traject van de internist.
Om het extra na te vragen, heb ik gebeld met umc zorgverzekering en hebben ze ook nogmaals op e-mail bevestigd het echt volledig te vergoeden.
Alleen is dr kappel niet aangesloten. Ik laat me waarschijnlijk opereren bij dr van Selms, die is wel aangesloten en dan krijg je het dus wel vergoed.
Er zijn er meerdere aangesloten.

Sterkte gewenst
Marie

Ongelezen bericht 30 dec 2020 09:53

Lala schreef:
23 dec 2020 15:08
Hoi Marie
Ik heb ook net als jij 14 jaar Mc Ghan protheses gehad.
Daarvoor 2 jaar borstvoeding gegeven
In 2018 en 2019 in totaal 3 wissels gehad en steeds problemen.
Nu sinds 17-12 eruit en zonder lipofilling.
Het is me enorm meegevallen en ook hoe het eruit ziet.
Ik kan het je aanraden en zeker als je nog een kindje mag krijgen en voeden.
Veel sterkte 🌺
Hoi Lala,

Dank voor je reactie. Wat fijn dat het je zo is meegevallen! Ik ben heel benieuwd hoe het resultaat bij mij zal zijn. Ik hoop heel erg dat ik in ieder geval iets heb (cup AA), want ik was voorheen helemaal plat.
Door wie heb jij je laten opereren?

Liefs Marie
Marie

Ongelezen bericht 30 dec 2020 10:25

Mamavan2 schreef:
29 dec 2020 22:53
Hoi Marie,

Ik lees dat je geen geld hebt voor lipofilling. Heel begrijpelijk want het is best duur. En wat rot voor je dat het niet vergoed word.
Ik weet niet of je er bekend mee bent, maar er zijn verzekeringen die explantatie wel vergoeden zonder medische reden.
Ik heb umc zorgverzekering gekozen voor aankomend jaar met aanvullend pakket 2. Vanuit dat pakket word explantatie volledig vergoed zonder medische oorzaak. Ook ik heb wel klachten, maar ga niet wachten op een heel traject van de internist.
Om het extra na te vragen, heb ik gebeld met umc zorgverzekering en hebben ze ook nogmaals op e-mail bevestigd het echt volledig te vergoeden.
Alleen is dr kappel niet aangesloten. Ik laat me waarschijnlijk opereren bij dr van Selms, die is wel aangesloten en dan krijg je het dus wel vergoed.
Er zijn er meerdere aangesloten.

Sterkte gewenst
Hoi Mamavan2,

Bedankt voor je reactie en je advies. Wat fijn dat de explantatie door jouw zorgverzekering vergoed wordt! Ik wil alleen perse door dr. Kappel geopereerd worden. Ik heb haar al ontmoet en heb er een goed gevoel bij. Ik heb alle vertrouwen in haar en bovendien strijdt zij al heel lang voor vrouwen met protheses.
Laat jij ook lipofilling doen na je explantatie of weet je dat nog niet?

Liefs Marie
Lala

Ongelezen bericht 30 dec 2020 14:22

Hoi Marie,
Ik ben geholpen door dr Verduyn.
Geen lipofilling en het ziet er mooi uit vind ik.
Ik heb nu kleine borsten en ik vind klein persoonlijk mooier; -ik had ook kleine implantaten- ; bijna niemand wist dat ik ze had.
Mijn huid is redelijk strak gebleven en de tepels hangen er niet bij.
Dit na twee jaar voeden en 16 jaar inplantaten en 3 wissels.
Ik ben 50 inmiddels ; ik had dit helemaal niet verwacht; ging van het ergste uit dan kon het alleen maar meevallen 😂
Ik vond lipofilling enorm duur en ik wilde ook geen liposuctie omdat ik m'n lichaam goed vind zoals het is.

Je borsten veranderen zoveel na zwangerschap en borstvoeding dat het misschien beter is met lipofilling te wachten tot na die tijd.
(Mocht je het dan nodig vinden.)
Groetjes 🌺
Marie

Ongelezen bericht 05 jan 2021 14:11

Lala schreef:
30 dec 2020 14:22
Hoi Marie,
Ik ben geholpen door dr Verduyn.
Geen lipofilling en het ziet er mooi uit vind ik.
Ik heb nu kleine borsten en ik vind klein persoonlijk mooier; -ik had ook kleine implantaten- ; bijna niemand wist dat ik ze had.
Mijn huid is redelijk strak gebleven en de tepels hangen er niet bij.
Dit na twee jaar voeden en 16 jaar inplantaten en 3 wissels.
Ik ben 50 inmiddels ; ik had dit helemaal niet verwacht; ging van het ergste uit dan kon het alleen maar meevallen 😂
Ik vond lipofilling enorm duur en ik wilde ook geen liposuctie omdat ik m'n lichaam goed vind zoals het is.

Je borsten veranderen zoveel na zwangerschap en borstvoeding dat het misschien beter is met lipofilling te wachten tot na die tijd.
(Mocht je het dan nodig vinden.)
Groetjes 🌺
Lieve Lala,

Wat fijn dat het resultaat zo is meegevallen! Ik heb ook kleine implantaten, dus ben er ook niet bang voor dat mijn huid straks gaat hangen. Ook bij mij weet bijna niemand dat ik ze heb.
Lipofilling is inderdaad erg duur. Ik kan het niet betalen en weet ook niet of ik het anders wel zou doen. Ik heb al meerdere operaties in m'n leven gehad (op de borstvergroting na allemaal medisch noodzakelijk) en ik ben wel een beetje klaar met al die heisa aan m'n lichaam. Al die narcoses en hersteltrajecten vergen toch wat van je lichaam. Ook vergt het elke keer veel van de thuissituatie (mantelzorg).
Ik ben benieuwd hoe het resultaat straks zal zijn.

Liefs Marie
Trudie

Ongelezen bericht 09 jan 2021 19:00

Marie..hier ook "gewoon" een mamografie gehad jaren geleden ...zie bij mijn topic..ik hoop echt dat bij de aanloop naar het verwijderen niet blijkt dat er iets gescheurd is.. :?

Ging je borstvoeding goed trouwens destijds..ik had een extreme asymmetrie en ik wist niet meer in hoeverre er ook echt gesneden is in grootste borst tijdens de correctie. Ik heb me voorbereid op borstvoeding geven met dit https://www.borstvoeding.com/artikelen/ ... v-hulpset/

Helaas door moeizame start van mijn zoon nooit gebruikt..wel gedoneerd later aan een lactatiekundige die hier nog nooit van gehoord had..
Marie

Ongelezen bericht 09 jan 2021 20:20

Trudie schreef:
09 jan 2021 19:00
Marie..hier ook "gewoon" een mamografie gehad jaren geleden ...zie bij mijn topic..ik hoop echt dat bij de aanloop naar het verwijderen niet blijkt dat er iets gescheurd is.. :?

Ging je borstvoeding goed trouwens destijds..ik had een extreme asymmetrie en ik wist niet meer in hoeverre er ook echt gesneden is in grootste borst tijdens de correctie. Ik heb me voorbereid op borstvoeding geven met dit https://www.borstvoeding.com/artikelen/ ... v-hulpset/

Helaas door moeizame start van mijn zoon nooit gebruikt..wel gedoneerd later aan een lactatiekundige die hier nog nooit van gehoord had..
Hoi Trudie,

Wat vervelend dat je een mammografie had gehad. Ik ben blij dat ik wist dat het absoluut niet mocht, dus dat ik er nooit 1 gehad heb. Ik vind het echt schandalig dat er mammografieën worden gedaan bij vrouwen met implantaten.
De borstvoeding kwam in het begin wat moeizaam op gang, dus moest toen wel wat bijvoeden. Het voeden ging, nadat een lactatiekundige langs was geweest, uiteindelijk goed. Helaas werd het een stuk minder toen mijn verlof voorbij was, dus toen heb ik weer moeten bijvoeden.
Bedankt voor je link. Volgens mij staat hier ook wat over geschreven in het borstvoedingsboek dat ik heb. Een eventuele volgende keer pak ik heel wat dingen anders aan als het om borstvoeding gaat.

Liefs Marie
Lala

Ongelezen bericht 30 jan 2021 14:53

Hoi Marie
Hoe gaat het met je?
Heb je inmiddels de explantatie gehad?
Groetjes Lala🌺
Marie

Ongelezen bericht 01 feb 2021 13:37

Lala schreef:
30 jan 2021 14:53
Hoi Marie
Hoe gaat het met je?
Heb je inmiddels de explantatie gehad?
Groetjes Lala🌺
Lieve Lala,

Lief dat je het vraagt. Het gaat momenteel redelijk. Ik heb nog steeds geen operatiedatum en dat vind ik erg vervelend. Ik wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben, omdat ik er zo tegenop zie. Ik merk dat ik van de spanning lichamelijke klachten krijg. Verder durf ik geen afspraken in te plannen, omdat dr. Kappel vorig jaar zei dat ik waarschijnlijk in januari of februari geopereerd zou worden. In mijn familie- en vriendenkring mag niemand van deze operatie weten, dus met smoesjes stel ik afspraken elke keer maar uit. Maar ja, dat kan ik niet heel lang volhouden zo, want er is inmiddels al een maand voorbij...
Hoe is het met jou?

Liefs Marie
Plaats reactie

Terug naar “Kinderen, hormonen, overgang”