Explantatie en lipofilling dr Niessen (minder goed resultaat)

Deel je ervaringen en foto's.
Natural me again

Ongelezen bericht 05 jul 2020 17:38

Hi Luna,

Ja vandaag de hele dag deze top gedragen en gaat tot zover beter! Heb hem nog een klein beetje open geknipt zodat ik nog iets meer ruimte heb, en nu genoeg steun maar geen afdruk meer. Dank je wel voor het meekijken!!

Ik heb 9 dagen hiermee rond gelopen, het zag er de andere dagen iets minder erg uit (behalve toen ik de A droeg maar dat was kort). De andere dagen zaten alleen de druklijnen er die je onder mijn borst ziet (stukje boven de littekens), die dwars over mijn borst zijn van 1 nacht.

Ok nu weer proberen los te laten en zen worden :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 jul 2020 17:41

Dan is er niks aan de hand lieverd, als de afdrukken minder waren👍
Natural me again schreef:
05 jul 2020 17:38

Ok nu weer proberen los te laten en zen worden :D
👌🧘‍♀️
Natural me again

Ongelezen bericht 10 jul 2020 11:56

Mijn operatie is alweer twee weken geleden, wat is het herstel enorm snel gegaan! Ik kan nu al alles weer. Probeer nog wel rustig aan te doen, merk dat ik wat sneller moe ben en dat de lipoplekken wat fragiel voelen. Maar verder mag ik echt niet klagen, ik vond de operatie en het herstel vrijwel pijnloos.

Mijn borsten hebben geen blauwe plekken meer en ze voelen heel zacht. Ook de lipo-plekken zijn al zacht en regelmatig, het ziet er niet naar uit dat ik nog veel vocht of zwelling heb.

De bovenkant van mijn borsten vind ik wel wat plat. Het valt nog net niet in, maar daar is alles mee gezegd. Gelukkig loopt de bovenkant mooi uit in een kleine, maar ronde curve die zeker 4 cm projectie heeft. Ik ben daar echt heel blij mee! Al realiseer ik me dat er nog wat af kan gaan; het ziet er alsnog boven mijn verwachting uit. Er is me wel eens gezegd: je wordt zo plat als een dubbeltje met twee strepen van littekens. Vooralsnog is dat zeker niet het geval! Ik vind ze wel mooi, en de onderkant is echt gevuld.

Soms voel ik me mentaal niet zo goed en ga ik weer op zoek naar allerlei verbeterpunten. Dan denk ik: als ik nou de bovenkant van mijn borst nog een keer doe, dan is het perfect en ben ik helemaal blij. Probeer mezelf dan te stoppen, wil zo graag dat streven naar perfectie loslaten. Als het ongeveer zo blijft is het gewoon goed. Goed = goed. Hihi al wil dat stemmetje in mijn hoofd er nog niet helemaal aan.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jul 2020 12:09

Mooie update, hebben heel veel vrouwen iets aan!👍
Ik snap wat je zegt en het is geen schande om 'perfectie' na te streven. Ik denk dat onze kijk op perfectie/onze definitie van perfectie nu anders is dan vroeger. Realistischer en ook weten we dat onze waarde niet afhangt van uiterlijke perfectie.
Ik vind het geen schande als je na een tijd toch belsuit om nogmaals een sessie te doen. Je hebt al heel veel ingeleverd hoor, dus wees trots op jezelf! Je hebt jezelf bewezen dat je jouw gezondheid bovenop zet!!! Daar gaat het uiteindelijk om!!!!👍

Dit werd gezegd door een zeer ijdele vrouw😉
Maar wel 1 die gezondheid boven alles plaatst!!!
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jul 2020 14:10

Trouwens lieverd, jij hebt een killerbody hoor! Heb je foto's gezien, je bent supermooi!😍 Dus wees lief voor jezelf! Maar voel je ook niet schuldig als je ook nog dat stemmetje af en toe hoort.
Zelfreflectie is zeer belangrijk en beseffen dat je soms ook zeker een halt moet toeroepen aan het stemmetje. Want wij vrouwen kunnen echt te streng zijn... Tegelijkertijd mag je ook gewoon een GEZOND streven hebben.
Als je het belangrijkste maar nooit uit het oog verliest. Je bent mooi zoals je bent! Wat vanbinnen zit, overstraalt de buitenkant!

Moest ik nog even zeggen voor de volledigheid. Hoop dat anderen er ook wat aan hebben.

😘💕💕💕
Natural me again

Ongelezen bericht 15 jul 2020 11:57

Dank je wel lieve Luna, voor je mooie berichten. En het klopt ook wat je zegt, dat ik al veel heb ingeleverd. Zelfs een paar jaar terug had ik niet gedacht dat ik ooit explantatie zou aandurven. Durfde het idee niet eens te overwegen, zo bang was ik voor het resultaat. En nu heel blij dat ik het toch heb gedaan en tevreden ben. Vind de littekens gek genoeg nog het moeilijkste, omdat dit verhaal daardoor altijd bij me zal blijven.

Een tweede lipo-sessie kan altijd nog en sluit het niet volledig uit, al zou ik eerst willen proberen om blij te zijn en blijven met wat ik nu heb, eventueel met nog wat kilo's aankomen.

Ik ben nog wel best moe en mijn eetlust is een drama. Als het aan mijn lichaam ligt, slaap ik de hele dag en eet ik niets. Moet alles wat ik eet naar binnen proppen. Doe nu wel weer dingen buiten de deur, dat gaat wel en heb amper pijn, maar mijn lichaam is duidelijk nog druk met iets ;)
Emerald

Ongelezen bericht 15 jul 2020 20:54

Ik ben heel benieuwd of er nog veel is afgegaan aan volume?
Natural me again

Ongelezen bericht 15 jul 2020 22:08

Hi Emerald,
Morgen ben ik 3 weken PO en mijn borsten zijn niet meer kleiner geworden. Ik merkte vooral een verschil tussen dag 1 en 3/4 (toen verdween denk ik het vocht, en daarmee een deel van het volume). Als ik foto's terugkijk, zie ik dat er vanaf dat moment geen grote veranderingen meer hebben plaatsgevonden. Het is nog een paar maanden wachten op het echte resultaat, hopelijk blijft het zo! Nog steeds een mooie, volle curve onderin :D
Emerald

Ongelezen bericht 16 jul 2020 07:42

Wat fijn zeg! Ik hoop het ook voor je☘️
Natural me again

Ongelezen bericht 29 jul 2020 13:23

Inmiddels bijna 5 weken na de operatie. Mijn borsten zijn nog even groot :) Ik ben nog steeds blij met het resultaat. Een klein wonder dat het dit is geworden. Hopelijk blijven ze zo.

Het herstel gaat goed. Wel voelt mijn buik nog een beetje gevoelig. Waar ik me vooral wat zorgen om maak, is dat mijn buik al best plat is, maar dat het gebied rond mijn navel dikker is. Vraag me af of dit zwelling is of dat dit deel gewoon vergeten is bij de lipo. Ook de kliniek gemaild met een foto en zij zeiden: drukpak weer aan en afwachten. Is het na 3 maanden nog niet weg, dan zouden we kunnen bespreken om er nog iets aan te doen.

Herkent iemand dit? En zo ja, is dit nog weggetrokken?

Ik zou het vreselijk vinden als het opnieuw zou moeten. Het moeilijkste aan de ingreep, vind ik al met al de littekens en van het idee dat die lipo-littekens weer open gehaald moeten worden, word ik helemaal naar. Hoop zo dat het zwelling is en bijtrekt!
EvaSarah

Ongelezen bericht 29 jul 2020 16:08

Natural me again schreef:
29 jul 2020 13:23
Inmiddels bijna 5 weken na de operatie. Mijn borsten zijn nog even groot :) Ik ben nog steeds blij met het resultaat. Een klein wonder dat het dit is geworden. Hopelijk blijven ze zo.

Het herstel gaat goed. Wel voelt mijn buik nog een beetje gevoelig. Waar ik me vooral wat zorgen om maak, is dat mijn buik al best plat is, maar dat het gebied rond mijn navel dikker is. Vraag me af of dit zwelling is of dat dit deel gewoon vergeten is bij de lipo. Ook de kliniek gemaild met een foto en zij zeiden: drukpak weer aan en afwachten. Is het na 3 maanden nog niet weg, dan zouden we kunnen bespreken om er nog iets aan te doen.

Herkent iemand dit? En zo ja, is dit nog weggetrokken?

Ik zou het vreselijk vinden als het opnieuw zou moeten. Het moeilijkste aan de ingreep, vind ik al met al de littekens en van het idee dat die lipo-littekens weer open gehaald moeten worden, word ik helemaal naar. Hoop zo dat het zwelling is en bijtrekt!
Klinkt goed! Hopelijk trekt het op je buik nog bij 🙏
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Mariaa

Ongelezen bericht 05 sep 2020 00:58

Hoe is het nu met je buik? Wordt het al iets beter?
Natural me again

Ongelezen bericht 05 sep 2020 13:57

Hi Mariaa,

Mijn buik lijkt iets regelmatiger geworden. De plek zit er nog wel, maar als ik anderen laat kijken zien ze het meestal pas als ik het aanwijs. Over een kleine 2 weken heb ik mijn eindcontrole, fijn om het even met dr. Niessen te kunnen bespreken.

Verder een update: het is inmiddels ruim 10 weken na mijn operatie. Mijn borsten zijn ietsje minder vol geworden, maar het is geen groot verschil. Wat ik vooral jammer vind, is dat nu aan beide kanten een deel van het litteken niet helemaal in de plooi valt. Verder heb ik nog steeds een mooi volume onderin (ongeveer 4cm projectie naar voren). Daar ben ik heel blij mee! De bovenkant is wel plat (misschien net een cm projectie), maar door de volle onderkant heb ik toch nog echt borsten. En ze zijn zooo zacht :)

Verder heb ik geen gewrichtsklachten meer gehad (alleen een opspeling vlak na de operatie), heb ik meer energie, kan ik beter ademen en ben ik 2 kilo aangekomen (wat ook de bedoeling was). De afgelopen weken heb ik niet perse goede weken gehad: veel haaruitval, mijn huid ineens vol puistjes en heel lang slapen en toch moe. Dit lijkt nu gelukkig beter te gaan, zie ook weer allemaal baby haartjes waar mijn haar aan het terug groeien is.

Eigenlijk heb ik het vooral moeilijk met de littekens. Zeker nu ze nog rood zijn (ook de lipo littekentjes) voel ik me best beschadigd en dat geeft niet het mooiste gevoel. Soms ben ik ook boos op mijn jongere zelf, dat ik dit heb gedaan en nu voor altijd deze krassen op mijn lichaam heb. Ook echt mee geworsteld, maar de littekens worden helaas niet minder door ertegen te vechten. Heel langzaam komt er nu iets wat lijkt op acceptatie. Dat is alleen wat betreft de littekens, met mijn borsten zelf heb ik niet zoveel moeite.

Al met al toch blij dat ik voor explantatie heb gekozen. Misschien zou ik over een hele tijd de bovenkant nog eens willen laten opvullen en de onderkant, alleen de plek waar het litteken nu buiten de plooi valt. Al moet ik daar wel weer voor sparen en wellicht ook nog meer voor aankomen. Maar voor nu laat ik het zo, eerst maar goed herstellen, hiermee leven en ga volgende week beginnen met behandelingen voor de littekens (microneedling) zodat die hopelijk ook snel mooier worden.
Natural me again

Ongelezen bericht 04 okt 2020 10:00

Inmiddels ben ik bijna 4 maanden na de operatie en heb ik zo ongeveer mijn eindresultaat. Ik twijfelde even of ik een update moet plaatsen, want ik wil niemand afschrikken. Maar denk dat het goed is als ook de wat mindere ervaringen met lipofilling worden gedeeld.

Bij mij is er heel veel van het ingespoten vet verdwenen. Tijdens de controle hebben dr Niessen en ik de foto's naast elkaar gezet van een week na de operatie en nu, en dat is een wereld van verschil. Voor de operatie schatte Niessen dat ik van mezelf een grote A, kleine B heb, en nu heb ik een grote A. Het verschil kort na de operatie en nu lijkt een volle cupmaat (terwijl er maar 135cc was ingespoten). Dat bij elkaar genomen, maakt de kans vrij klein dat er iets is blijven zitten.

Daarbij heb ik nog steeds een wat dikkere plek op mijn buik van de liposuctie. Je moet het haast weten om dit te zien, maar zelf kijk je altijd kritischer en ik stoor me er toch wel eens aan. En de lipolittekentjes zijn ook best duidelijk zichtbaar. Alles bij elkaar genomen was de lipofilling het denk ik niet waard voor mij. Al weet je natuurlijk nooit zeker hoe het er zonder had uitgezien.

Wel ben ik nog steeds blij dat ik voor explantatie heb gekozen. Mijn reumatische klachten zijn verdwenen en ik voel me veel beter. En ondanks dat mijn borsten klein zijn, ben ik blij dat het niet helemaal plat is; er zit toch nog een ronding.

Op sommige momenten kan ik me onzeker voelen. Vooral sinds de volume afname; mijn borst valt nu niet meer over de littekens heen en dat vind ik echt jammer. De littekens zijn er nu altijd als ik in de spiegel kijk. Ik had nog met dr Niessen besproken om voor een tweede sessie te gaan, maar hij kon geen vet meer vinden op mijn lichaam. Ik zou dan 5-10 kg moeten aankomen. Aangezien aankomen heel moeilijk gaat bij mij, lijkt dit vooralsnog onmogelijk en sowieso vraag ik me af of het de moeite is, gezien de opbrengst van de eerste sessie.

Kortom, een beetje teleurgesteld over de lipofilling maar alsnog blij dat ik van de siliconen af ben en een acceptabele borst heb overgehouden :)

Liefs!
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2020 11:45

Lieve Natural me again,

Ik had dit berichtje ook in het andere topic geschreven. Hier nogmaals met een extra aanvulling.

Helaas pakt de eerste keer nooit zo goed als de keren erna. Soms lijkt het bij sommige vrouwen dat alles weg is, toch is dat echt niet zo. Er bleef ook bij jou iets achter, maar omdat het weinig is, denk je dat alles weg is. Je beeld van je eigen borsten zoals ze waren voor de bv weet je niet meer, dus het is lastig te vergelijken. En vergeet niet dat implantan helaas ook kunnen zorgen voor afname van eigen weefsel. O.a. door atrofie van de borstspier maar ook van vetweefsel.
Had je eerst geexplanteerd en daarna lipofilling gedaan na 6 maanden, dan zou je de (geringe) verandering wel bemerken.
Helaas hebben vrouwen met weinig eigen weefsel vaak minimaal 2 sessies nodig voor een goed resultaat, maar ik kan je garanderen dat dit altijd de moeite waard is. Hoe vaker je lipo laat doen, hoe beter de resultaten zullen zijn, omdat het vet dan beter blijft 'plakken', want vet heeft vet nodig om te overleven.
Het is jammer dat je nu niet genoeg vet meer hebt, maar aankomen is echt niet een onmogelijke opgave. Ik weet daar zelf alles van namelijk. Het vergt veel disipline en kennis van voeding en je eigen lichaam. Eventueel kun je naar een diëtiste om je te begeleiden.
Ik weet trouwens dat dr. Kappel een nieuwe methode gebruikt bij vrouwen met zeer weinig vet. Misschien kun je eens vrijblijvend op consult.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte!

En bedankt voor je eerijke review, deze zijn ook belangrijk!
Mag ik dit in je titel zetten?

Liefs, Luna💕
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”