Autumn schreef: ↑17 okt 2019 18:22
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken ben ik er achter gekomen, dat m'n ziektebeeld het gevolg moet zijn van siliconen borstimplantaten (bijna 15 jaar oud).
Zonder de uitzendingen van Radar, de uitzending bij Jinek en dit informatieve forum, had ik dit nooit kunnen bedenken.
Al jaren lang ben ik bij verschillende artsen geweest voor mijn extreme vermoeidheid, ernstige lichamelijk pijnklachten, slaapsstoornis, onzuivere huid, hartkloppingen, kortom algehele malaise. Ik kan nog veel meer opnoemen, maar laat het even hierbij. Het gaat niet over en naarmate de tijd verstrijkt, is alles erger geworden. Geen enkele arts die ooit sprak over de gevolgen van siliconen borstimplantaten. Sterker nog, mij is destijds door opererend chirurg verteld dat ze m'n hele leven lang zouden meegaan, ook met (ernstige) kapselvorming. Nooit heeft de opererend chirurg gesproken over de ziekmakende gevolgen.
Door de jaren heen heb ik onder andere de diagnoses CVS, fibromyalgie, hypermobiliteit en artrose opgespeld gekregen. Diagnoses waar geen medicijnen voor bestaan. Diagnoses en klachten waar ik (zogezegd door de artsen) maar eigenlijk mee moet leren leven. Ook heb ik last van mentale-klachten, die een groot gevolg zijn van m'n algehele toestand.
De afgelopen weken heb ik veel gelezen op dit forum en me verdiept in de chirurgen waar goede ervaring mee is opgedaan rondom explantatie. Het zijn er best veel.
Binnenkort heb ik een eerste consult bij Dr. Frank Niessen. Op dit forum wordt ''aangeraden'' om meerdere artsen te bezoeken voor een consult. Dit begrijp ik en had ik ook wel gewild, alleen heb ik er de kracht niet voor en wil ik zo snel mogelijk geholpen worden. Maar ik moet natuurlijk wel een goed gevoel hebben bij Dr Frank Niessen.
Ook heb ik op basis van de vele goede ervaringen met Dr. Kappel hier op het forum, telefonisch contact gehad voor een eventueel consult. (hier zie ik van af)
Tot mijn grote verbazing nam het gesprek een onprettige wending toen ik de namen: Dr. Frank Niessen, internist Nanayakkara en Henry Dijkman liet vallen. De laatste 2 personen, waren volgens haar geen chirurgen, dus…
Ik vertelde over m’n klachten en ik vroeg of zij ook onderzoek doet naar het weefsel/kapselvorming. Dit doet zij niet uit ‘’nieuwsgierigheid’’ zei ze, slechts bij verdenking van vreemd weefsel. Ook gaf ze aan dat ze erg tegen is, op de verhalen die op internet staan. Ze zei dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor ziektes door siliconen borstimplantaten, maar mogelijk wel een verband.
Volgens haar was ik al te veel beïnvloed door de media en kon zij mij toch niet overtuigen. Ga maar naar Dr. Niessen zei ze, misschien wil hij het voor je doen. Jammer genoeg vond ik Dr. Kappel tegenstrijdig, niet begripvol en defensief overkomen. Dit is slechts mijn persoonlijke indruk/ervaring.
Ik ben erg bang, verdrietig en ook boos (ook een beetje op mezelf, maar met name op de medische wereld), dat het allemaal zover heeft kunnen komen m.b.t. het ziek zijn, een explantatie, het onvoorspelbare resultaat na explantatie en een mogelijk moeizaam herstel.
Het herstel na m’n borstvergroting destijds, was een nachtmerrie en heeft bijna een jaar gekost. Vandaar ook mijn angst en verdriet voor wat nog komen gaat.
Ik hoop echt dat ik beter mag worden na de explantatie, ook al weet ik dat het geen garantie is en de kans bestaat dat ik niet beter word. Ik ben echt op van jarenlang strijden, overleven en uitzoeken naar de oorzaak van het ziek zijn en de teleurstelling door de medische wereld.
Graag zou ik m’n proces met jullie willen delen, ook om me niet zo alleen te voelen in deze situatie.
Liefs,
Autumn