Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Autumn

Ongelezen bericht 19 okt 2019 10:34

Onzeker schreef:
19 okt 2019 10:19
Autumn schreef:
19 okt 2019 09:31

Hallo Onzeker,

Dank je wel voor je reactie.
Er komt inderdaad veel op me af.
Lief dat je zegt dat ik niet boos op mezelf moet zijn.
Ik lees net dat jij gisteren een explantatie hebt ondergaan. Ik hoop dat alles goed is verlopen en wens je heel veel beterschap.

Liefs,
Autumn
Nee je mag echt niet boos zijn op jezelf.
Ja eindelijk gister mijn explantatie en lift gehad. Ik ga zo mijn verhaal schrijven

x

Wat bijzonder om even van je te mogen horen, zo vlak na je explantatie. Ik kijk uit naar je verhaal.
Heel veel beterschap gewenst!
X
Moeke

Ongelezen bericht 19 okt 2019 12:40

Autumn schreef:
19 okt 2019 09:39
Moeke schreef:
18 okt 2019 19:08
Hi Autumn,

Toevallig schreef ik net een topic voor patiëntes van dr Kappel en lees nu jouw ervaring. Wat jammer. Ik ken haar ook als een felle vrouw, met een vuur in de ogen en klaar om op de barricades te springen! Je hebt gelijk dat je kiest voor iemand waarbij het goed voelt, expertise is heel belangrijk maar je moet je er ook vertrouwd bij voelen. Heel belangrijk onderdeel van het hele proces! Ik denk dat het wel goed is dat je je ervaring hier schrijft, je moet er een beetje tegen kunnen en doorheen kunnen prikken want ze heeft een hart van goud en wordt opzij geschoven door de mannelijke collega´s die gebruik maken van haar publicaties en bevindingen. Dat is heel frustrerend en daarvandaan komt haar reactie, heeft niets persoonlijks met jou te maken, trek het je zeker niet aan! En heel goed dat je spreekt uit persoonlijke ervaring, is belangrijk hoor. Aan tweederangs verhalen hebben we niets.

Heel vervelend dat je zoveel klachten hebt. Zo herkenbaar ook helaas. Je doet er heel goed aan om over te gaan op explantatie! Het kost tijd om te herstellen, dat zal ook met golven op en neer gaan. Dagen dat het goed gaat en dagen dat het belabberd gaat maar gaandeweg zal je merken dat je je beter zal gaan voelen. De onmacht die je nu voelt als bang, verdrietig en boos is ook zo herkenbaar. Dat kost tranen en soms zelfs een soort wanhoopsgevoel maar je hebt de koers ingezet en vanaf nu kan het alleen maar beter worden! Je hebt best kans dat je nu veel beter zal reageren op de explantatie dan op de implantatie destijds.

Liefs en heel veel sterkte met alles,
Moeke

Hallo Moeke,

Dank voor je verhelderende reactie m.b.t. Dr. Kappel en tevens dank voor je steunende woorden aan mij.

Na jouw verklaring/ persoonlijke ervaring m.b.t. Dr. kappel, zou ik me enerzijds kunnen indenken, waarom ze op mij overkwam zoals ik eerder al omschreef.
Anderzijds stelde ik haar slechts vragen en heeft haar ''felle toon en overkomen'' een averechts effect op mij gehad.

Spijtig als men haar opzij heeft geschoven. Echter vraag ik me af, in hoeverre (wij als ''gewone burgers/ patienten'' het echte verhaal rondom samenwerking tussen artsen en wetenschappers echt te horen krijgen.
Zo is het me wel opgevallen, dat ze niet aanwezig was of genoemd werd tijdens de uitzendingen van Radar en Jinek. Als je het mij vraagt, waren dat mogelijke momenten geweest, om zo ook haar bevindingen en onderzoek een stem te geven.
Daarnaast lijkt het me niet de bedoeling als een arts zijn of haar frustraties afreageert op patienten, die met serieuze hulpvragen, niet voor niets contact zoeken. (Dit is slechts mijn mening hoor)

Ik heb je verhaal rondom je explantatie gelezen en de foto's gezien. Wat is dat schrikken zeg!
Gelukkig kun je al spreken over positieve veranderingen. Je afvinklijstje, vind ik echt een heel goed en inspirerend idee.

Liefs,
Autumn
Ik begrijp je gevoel helemaal hoor Autumn en kan je niet anders dan gelijk geven dat frustraties niet zo door zouden hoeven/moeten klinken. Dr Kappel is eerder wel in uitzendingen geweest van radar, ik weet ook niet wat de overwegingen zijn om niet de media op te zoeken. Sommige mensen zijn heel goed in PR ed, anderen niet.
Gewoon weer verder nu. We kunnen wel van alles in gaan vullen maar dat heeft geen zin. Ik kan ook niet voor anderen spreken.

De focus op gezond worden is veel belangrijker.
Daar ligt mijn focus ook. Dank je voor je reactie op mijn verhaal, het was inderdaad even slikken! Maar ook een hele goede motivator om super mijn best te doen om al die zware metalen uit mijn lijf te krijgen. Het afvinklijstje veranderd inderdaad. Niet alleen door het afvinken maar ook juist door nieuw ontdekte symptomen die ik hier lees en zelf nooit bij stil heb gestaan. Waanzinnig vind ik die herkenning elke keer. Zo krachtig dit forum! Stom maar nu kan ik niet op het laatste inzicht komen. Dat wolkige denken ook, zo belemmerend. Wat ik wel merk is dat ik beduidend meer energie heb, inmiddels twee maanden na explantatie. Mijn humeur is veel minder beïnvloedbaar. En dat ik heel verrassend op bv puzzelwoorden kan komen waarvan ik niet eens wist dat ik dat wist :lol:
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Coco22

Ongelezen bericht 19 okt 2019 13:20

Autumn schreef:
19 okt 2019 09:29
Coco22 schreef:
17 okt 2019 19:53
Hallo Autumn,

Wat erg voor je dat je, je zo ellendig voelt! Ik herken veel in wat je zegt. Ook ik ervaar veel klachten en aan het rond lezen over de verschillende artsen die er zijn.. Ook ik vind het erg prettig anderen hun verhaal te kunnen lezen. Het voelt hierdoor minder eenzaam!
Tot nu toe heb ik een consult staan bij dr. van Selms en dr. Kingma. Ik laat het hier even bij tot ik woensdag mijn echo heb gehad om te kijken of er iets kapot is (ik laat ze wel sowieso verwijderen!!).
Ik hoop dat je een goed gevoel hebt bij dr. Niessen en dat je hierdoor verder kan!

Heel veel sterkte!!

Hallo Coco22,

Ik ben erg benieuwd hoe je de consulten bij Dr. van Selms en Dr. Kingma zal ervaren.
Ook ben ik benieuwd naar, wat voor jou de meerwaarde is van een echo als je ze sowieso laat verwijderen.
Alvast heel veel succes gewenst.

Liefs,
Autumn
Hi Autumn,

Mijn dokter heeft mij geadviseerd om eerst een echo te laten maken. Ik vind het fijn om te weten hoe het ervoor staat voordat ik in gesprek ga met verschillende artsen. Daarnaast krijg je, je operatie vergoed wanneer blijkt dat er iets gescheurd is. Mijn keuze om op gesprek te gaan bij dr Kingma en dr Selms heeft deels ook te maken doordat deze ziekenhuizen onder mijn verzekering vallen.
Essi

Ongelezen bericht 19 okt 2019 22:57

Welkom autumn,
lees, kijk en vraag maar raak hier op het forum.
Heel veel succes met de stappen die je gaat onder nemen.
Liefs essi
Autumn

Ongelezen bericht 21 okt 2019 14:21

Moeke schreef:
19 okt 2019 12:40
Autumn schreef:
19 okt 2019 09:39
Moeke schreef:
18 okt 2019 19:08
Hi Autumn,

Toevallig schreef ik net een topic voor patiëntes van dr Kappel en lees nu jouw ervaring. Wat jammer. Ik ken haar ook als een felle vrouw, met een vuur in de ogen en klaar om op de barricades te springen! Je hebt gelijk dat je kiest voor iemand waarbij het goed voelt, expertise is heel belangrijk maar je moet je er ook vertrouwd bij voelen. Heel belangrijk onderdeel van het hele proces! Ik denk dat het wel goed is dat je je ervaring hier schrijft, je moet er een beetje tegen kunnen en doorheen kunnen prikken want ze heeft een hart van goud en wordt opzij geschoven door de mannelijke collega´s die gebruik maken van haar publicaties en bevindingen. Dat is heel frustrerend en daarvandaan komt haar reactie, heeft niets persoonlijks met jou te maken, trek het je zeker niet aan! En heel goed dat je spreekt uit persoonlijke ervaring, is belangrijk hoor. Aan tweederangs verhalen hebben we niets.

Heel vervelend dat je zoveel klachten hebt. Zo herkenbaar ook helaas. Je doet er heel goed aan om over te gaan op explantatie! Het kost tijd om te herstellen, dat zal ook met golven op en neer gaan. Dagen dat het goed gaat en dagen dat het belabberd gaat maar gaandeweg zal je merken dat je je beter zal gaan voelen. De onmacht die je nu voelt als bang, verdrietig en boos is ook zo herkenbaar. Dat kost tranen en soms zelfs een soort wanhoopsgevoel maar je hebt de koers ingezet en vanaf nu kan het alleen maar beter worden! Je hebt best kans dat je nu veel beter zal reageren op de explantatie dan op de implantatie destijds.

Liefs en heel veel sterkte met alles,
Moeke

Hallo Moeke,

Dank voor je verhelderende reactie m.b.t. Dr. Kappel en tevens dank voor je steunende woorden aan mij.

Na jouw verklaring/ persoonlijke ervaring m.b.t. Dr. kappel, zou ik me enerzijds kunnen indenken, waarom ze op mij overkwam zoals ik eerder al omschreef.
Anderzijds stelde ik haar slechts vragen en heeft haar ''felle toon en overkomen'' een averechts effect op mij gehad.

Spijtig als men haar opzij heeft geschoven. Echter vraag ik me af, in hoeverre (wij als ''gewone burgers/ patienten'' het echte verhaal rondom samenwerking tussen artsen en wetenschappers echt te horen krijgen.
Zo is het me wel opgevallen, dat ze niet aanwezig was of genoemd werd tijdens de uitzendingen van Radar en Jinek. Als je het mij vraagt, waren dat mogelijke momenten geweest, om zo ook haar bevindingen en onderzoek een stem te geven.
Daarnaast lijkt het me niet de bedoeling als een arts zijn of haar frustraties afreageert op patienten, die met serieuze hulpvragen, niet voor niets contact zoeken. (Dit is slechts mijn mening hoor)

Ik heb je verhaal rondom je explantatie gelezen en de foto's gezien. Wat is dat schrikken zeg!
Gelukkig kun je al spreken over positieve veranderingen. Je afvinklijstje, vind ik echt een heel goed en inspirerend idee.

Liefs,
Autumn
Ik begrijp je gevoel helemaal hoor Autumn en kan je niet anders dan gelijk geven dat frustraties niet zo door zouden hoeven/moeten klinken. Dr Kappel is eerder wel in uitzendingen geweest van radar, ik weet ook niet wat de overwegingen zijn om niet de media op te zoeken. Sommige mensen zijn heel goed in PR ed, anderen niet.
Gewoon weer verder nu. We kunnen wel van alles in gaan vullen maar dat heeft geen zin. Ik kan ook niet voor anderen spreken.

De focus op gezond worden is veel belangrijker.
Daar ligt mijn focus ook. Dank je voor je reactie op mijn verhaal, het was inderdaad even slikken! Maar ook een hele goede motivator om super mijn best te doen om al die zware metalen uit mijn lijf te krijgen. Het afvinklijstje veranderd inderdaad. Niet alleen door het afvinken maar ook juist door nieuw ontdekte symptomen die ik hier lees en zelf nooit bij stil heb gestaan. Waanzinnig vind ik die herkenning elke keer. Zo krachtig dit forum! Stom maar nu kan ik niet op het laatste inzicht komen. Dat wolkige denken ook, zo belemmerend. Wat ik wel merk is dat ik beduidend meer energie heb, inmiddels twee maanden na explantatie. Mijn humeur is veel minder beïnvloedbaar. En dat ik heel verrassend op bv puzzelwoorden kan komen waarvan ik niet eens wist dat ik dat wist :lol:

Precies wat je zegt Moeke: ''De focus op gezond worden is veel belangrijker.''
Zo fijn voor je dat je meer energie hebt en een minder beïnvloedbaar humeur. Ik teken ervoor!
Grappig dat van die puzzelwoorden ;-)

Liefs,
Autumn
Autumn

Ongelezen bericht 21 okt 2019 14:41

Coco22 schreef:
19 okt 2019 13:20
Autumn schreef:
Coco22 schreef:
17 okt 2019 19:53
Hallo Autumn,

Wat erg voor je dat je, je zo ellendig voelt! Ik herken veel in wat je zegt. Ook ik ervaar veel klachten en aan het rond lezen over de verschillende artsen die er zijn.. Ook ik vind het erg prettig anderen hun verhaal te kunnen lezen. Het voelt hierdoor minder eenzaam!
Tot nu toe heb ik een consult staan bij dr. van Selms en dr. Kingma. Ik laat het hier even bij tot ik woensdag mijn echo heb gehad om te kijken of er iets kapot is (ik laat ze wel sowieso verwijderen!!).
Ik hoop dat je een goed gevoel hebt bij dr. Niessen en dat je hierdoor verder kan!

Heel veel sterkte!!

Hallo Coco22,

Ik ben erg benieuwd hoe je de consulten bij Dr. van Selms en Dr. Kingma zal ervaren.
Ook ben ik benieuwd naar, wat voor jou de meerwaarde is van een echo als je ze sowieso laat verwijderen.

Liefs,
Autumn
Hi Autumn,

Mijn dokter heeft mij geadviseerd om eerst een echo te laten maken. Ik vind het fijn om te weten hoe het ervoor staat voordat ik in gesprek ga met verschillende artsen. Daarnaast krijg je, je operatie vergoed wanneer blijkt dat er iets gescheurd is. Mijn keuze om op gesprek te gaan bij dr Kingma en dr Selms heeft deels ook te maken doordat deze ziekenhuizen onder mijn verzekering vallen.

Hallo Coco22,

Nog bedankt voor je reactie. Ik begrijp het nu beter.
Uit stress, paniek, moeheid en me opgejaagd voelen, ga ik gehaast en omgekeerd te werk ben ik achter gekomen. (sinds vandaag pas...)
Zo heb ik buiten m'n huisarts om al een tweetal consulten ingepland.
Deze ochtend bedacht ik me, om toch ook een bezoek aan m'n huisarts te brengen en haar over alles in te lichten. De afspraak staat nu.

Liefs,
Autumn
Autumn

Ongelezen bericht 21 okt 2019 15:08

Essi schreef:
19 okt 2019 22:57
Welkom autumn,
Liefs essi

Hallo Essi,

Dank voor je reactie. Ondanks dat ik stappen zet, merk ik ook dat ik door de bomen het bos even niet meer zie.
Eerder gaf ik aan, dat ik geen kracht heb voor meerdere consulten bij verschillende artsen, maar eigenlijk moet ik wel. Juist ook vanwege wachtlijsten en ook als het onverhoopt niet klikt met een arts.

Liefs,
Autumn
bloempje70

Ongelezen bericht 21 okt 2019 16:12

Hoi Autumn,
Wat een hoop keuzes en overdenkingen allemaal he? Ik merk dat ik gelijk op ga met jou... Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar wat was jouw voorsituatie? Had jij nog wat borstweefsel voor je bv? Overweeg je ook lipofilling of alleen explantatie? Ik heb ook al even gereageerd onder mijn voorsteltopic op jouw berichtje van vandaag ;) .
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Coco22

Ongelezen bericht 21 okt 2019 16:22

Autumn schreef:
21 okt 2019 14:41
Coco22 schreef:
19 okt 2019 13:20
Autumn schreef:

Hallo Coco22,

Liefs,
Autumn
Hi Autumn,

Hallo Coco22,

Nog bedankt voor je reactie. Ik begrijp het nu beter.
Uit stress, paniek, moeheid en me opgejaagd voelen, ga ik gehaast en omgekeerd te werk ben ik achter gekomen. (sinds vandaag pas...)
Zo heb ik buiten m'n huisarts om al een tweetal consulten ingepland.
Deze ochtend bedacht ik me, om toch ook een bezoek aan m'n huisarts te brengen en haar over alles in te lichten. De afspraak staat nu.

Liefs,
Autumn
Hoi Autumn,
Heel begrijpelijk! Ik was ook echt super geschrokken en gestresst (en nog steeds wel een beetje hoor). Ik moet wel zeggen dat mijn huisarts heel erg twijfelde of mijn klachten wel hierdoor kwamen. Dat kan best frustrerend zijn. Ik heb gewoon duidelijk gezegd welke vervolg stappen ik wil nemen en ik heb hier wel voor verschillende verwijsbrieven gekregen.

Ik hoop dat een gesprek met de huisarts je iets meer duidelijkheid geeft!
wilmaatje

Ongelezen bericht 21 okt 2019 20:50

Autumn schreef:
19 okt 2019 09:37
wilmaatje schreef:
18 okt 2019 17:08
Autumn schreef:
17 okt 2019 18:22
Hallo allemaal,
Sinds een paar weken ben ik er achter gekomen, dat m'n ziektebeeld het gevolg moet zijn van siliconen borstimplantaten (bijna 15 jaar oud).
Zonder de uitzendingen van Radar, de uitzending bij Jinek en dit informatieve forum, had ik dit nooit kunnen bedenken.

Al jaren lang ben ik bij verschillende artsen geweest voor mijn extreme vermoeidheid, ernstige lichamelijk pijnklachten, slaapsstoornis, onzuivere huid, hartkloppingen, kortom algehele malaise. Ik kan nog veel meer opnoemen, maar laat het even hierbij. Het gaat niet over en naarmate de tijd verstrijkt, is alles erger geworden. Geen enkele arts die ooit sprak over de gevolgen van siliconen borstimplantaten. Sterker nog, mij is destijds door opererend chirurg verteld dat ze m'n hele leven lang zouden meegaan, ook met (ernstige) kapselvorming. Nooit heeft de opererend chirurg gesproken over de ziekmakende gevolgen.

Door de jaren heen heb ik onder andere de diagnoses CVS, fibromyalgie, hypermobiliteit en artrose opgespeld gekregen. Diagnoses waar geen medicijnen voor bestaan. Diagnoses en klachten waar ik (zogezegd door de artsen) maar eigenlijk mee moet leren leven. Ook heb ik last van mentale-klachten, die een groot gevolg zijn van m'n algehele toestand.

De afgelopen weken heb ik veel gelezen op dit forum en me verdiept in de chirurgen waar goede ervaring mee is opgedaan rondom explantatie. Het zijn er best veel.

Binnenkort heb ik een eerste consult bij Dr. Frank Niessen. Op dit forum wordt ''aangeraden'' om meerdere artsen te bezoeken voor een consult. Dit begrijp ik en had ik ook wel gewild, alleen heb ik er de kracht niet voor en wil ik zo snel mogelijk geholpen worden. Maar ik moet natuurlijk wel een goed gevoel hebben bij Dr Frank Niessen.
Ook heb ik op basis van de vele goede ervaringen met Dr. Kappel hier op het forum, telefonisch contact gehad voor een eventueel consult. (hier zie ik van af)

Tot mijn grote verbazing nam het gesprek een onprettige wending toen ik de namen: Dr. Frank Niessen, internist Nanayakkara en Henry Dijkman liet vallen. De laatste 2 personen, waren volgens haar geen chirurgen, dus…
Ik vertelde over m’n klachten en ik vroeg of zij ook onderzoek doet naar het weefsel/kapselvorming. Dit doet zij niet uit ‘’nieuwsgierigheid’’ zei ze, slechts bij verdenking van vreemd weefsel. Ook gaf ze aan dat ze erg tegen is, op de verhalen die op internet staan. Ze zei dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor ziektes door siliconen borstimplantaten, maar mogelijk wel een verband.
Volgens haar was ik al te veel beïnvloed door de media en kon zij mij toch niet overtuigen. Ga maar naar Dr. Niessen zei ze, misschien wil hij het voor je doen. Jammer genoeg vond ik Dr. Kappel tegenstrijdig, niet begripvol en defensief overkomen. Dit is slechts mijn persoonlijke indruk/ervaring.

Ik ben erg bang, verdrietig en ook boos (ook een beetje op mezelf, maar met name op de medische wereld), dat het allemaal zover heeft kunnen komen m.b.t. het ziek zijn, een explantatie, het onvoorspelbare resultaat na explantatie en een mogelijk moeizaam herstel.
Het herstel na m’n borstvergroting destijds, was een nachtmerrie en heeft bijna een jaar gekost. Vandaar ook mijn angst en verdriet voor wat nog komen gaat.
Ik hoop echt dat ik beter mag worden na de explantatie, ook al weet ik dat het geen garantie is en de kans bestaat dat ik niet beter word. Ik ben echt op van jarenlang strijden, overleven en uitzoeken naar de oorzaak van het ziek zijn en de teleurstelling door de medische wereld.

Graag zou ik m’n proces met jullie willen delen, ook om me niet zo alleen te voelen in deze situatie.

Liefs,
Autumn
Wat fijn dat je al zoveel ingelezen hebt over alle klachten en chirurgen.
Dokter niessen is overigens ook geen voorstander van al het kapsel weghalen en onderzoek ervan, hij onderzoekt ook alleen op verdenking van, dat was mijn reden om niet bij hem te gaan. Wel doet hij hele mooi lipofilling.

Bij dokter kappel had ik hetzelfde telefonisch. ik heb haar ook live gesproken, maar gaf mij ook niet een voorkeur.

ik ben door dr lichtenegger geopereerd, zij heeft alle kapsel verwijderd, en standaard stuurt zij dit op voor onderzoek, wat ik ook fijn vond was dat ik drains had en een overnachting, op basis van klachten is alles vergoed door het ziekenfonds. Tevens hoor ik ook goede resultaten uit de van goyen kliniek bij dr van selms en nog een paar. de bergman clinic en van goyen kliniek zijn ook gecontracteerd bij ziekenhuizen, ook niet onbelangrijk

succes met je keuze xxx

Hallo Wilmaatje,

Hier op het forum heb ik gelezen wat de reden is dat Dr. Frank Niessen niet altijd alle kapselvorming kan/wil verwijderen. Het schijnt niet altijd mogelijk/makkelijk te zijn i.v.m. complicaties. Daarnaast heb ik hier ook gelezen dat resterende kapselvorming niet schadelijk is.
Vooralsnog heb ik geen interesse in lipofilling, omdat ik gewoonweg geen gedoe meer aan m'n lichaam wil en ook niet meer kan verdragen. Naast alle angst en doemscenario's in mijn hoofd m.b.t. het resultaat na explantatie, kan ik alleen maar hopen, dat ik straks toch tevreden zal zijn.

Fijn dat je jouw ervaring met Dr. Kappel met me deelt. Ik heb me echt even afgevraagd, of het aan mij lag waarom ze zo op mij overkwam zoals ik eerder omschreef.
Ik kan de reden niet bedenken en ik durf te zeggen, dat ik respectvol en beleefd ben geweest tijdens het telefoongesprek.

Ik merk dat m'n interesse is gewekt m.b.t. jouw operend arts Dr Lichtenegger. Het lijkt me ook prettiger om na de explantatie, een nachtje te mogen blijven. (had ik destijds ook na m'n borstvergroting, dat was ook nodig)

Momenteel kan ik ''maar'' 75% tot 80% vergoed krijgen, (ook omdat Dr. Frank Niessen geen contract heeft met mijn zorgverzekeraar)

Gezien de ernst van de situatie, wil ik toch de mogelijkheid voor volledige vergoeding onderzoeken.
Kun je mij vertellen hoe en wat jij hebt moeten doen om de explantatie volledig vergoed te krijgen?
Wat was de rol van Dr. Lichtenegger? Of kwam het door een medische verklaring van een internist en of huisarts? Of was er sprake van een contract tussen ziekenhuis/kliniek en jouw zorgverzekeraar?

Liefs,
Autumn
Beste autumn
De van Goyen kliniek en bergman clinic zijn aangesloten bij ziekenfonds en daar zou je 100% vergoeding kunnen krijgen bij
. een lekke prothese(s) heb je al een echo laten maken??
. Bia ALCL
. Systematische pijn klachten , baker4 (ingekapseld)
. borstkanker
. Asia klachten (vastgesteld door internist)

dus nog vrij lastig een vergoeding te krijgen al hoor ik wel vaker dat het bij sommige artsen lukt, zij geven dan systematische (pijn) klachten op, uiteraard zijn artsen ook beperkt in hun aanvragen , dus soms een beetje geluk, miss aangeven dat je pijn klachten hebt
Ik hab bij lichtenegger alles vergoed gekregen, maar ken er ook waarbij ze deze aanvraag niet gedaan heeft, en ik had ook heftige pijnklachten

Ik heb 6 consulten gehad voor ik lichtenegger koos, omdat zij zoveel mogelijk kapsel weghaalt, zie fotos van mij hier ook de site van explantatie. maar je moet uiteraard een goed gevoel bij een arts hebben, en dat is bij iedereen verschillend.

Miss zou je ook een consult bij dr slems kunnen proberen, daar hoor ik ook goeie resultaten van, en staat achter Asia klachten. Indien je je laat doorverwijzen door je huisarts helpt het heel goed als hij al, al je klachten in de verwijzing zet voor de plastisch chirurg(Asia gerelateerd) en systematisch (pijn)klachten, dit helpt vaak bij de arts om toch een aanvraag te doen bij de verzekeraar. Zo werkt het, je levert bewijs aan, de Arts bepaald of hij aanvraagt met vergoeding. zodra hij aanvraagt, kan je er meestal wel vanuit gaan dat je vergoeding krijgt voor explantatie met kapsel verwijdering. ik vond dat wel heel belangrijk, en er zijn zeker artsen die dit redelijk goed kunnen verwijderen.

ik hoop dat je een juiste keuze maakt, ik hoor wel als je nog iets wilt weten
wilmaatje
D-borah

Ongelezen bericht 21 okt 2019 23:12

Zo herkenbaar allemaal Autumn, ik hoop dat je hier inzicht en steun kan vinden van iedereen. Succes met de stappen die je gaat ondernemen!
- Beauty is only skin deep -
Mira123

Ongelezen bericht 22 okt 2019 21:42

Hallo Autumn,

ik herken jouw ernstige pijnklachten en vermoeidheid. Ik heb geen fibromyalgie, maar chronisch gespannen spieren, triggerpoints en zenuwpijn. Ook ik ben nieuw op dit forum, en overweeg een explantatie (consult staat gepland bij dr van Selms en dr van Lounen). Ik wens jou veel succes bij Dr Niessen!
Essi

Ongelezen bericht 22 okt 2019 21:44

Autumn schreef:
21 okt 2019 15:08
Essi schreef:
19 okt 2019 22:57
Welkom autumn,
Liefs essi

Hallo Essi,

Dank voor je reactie. Ondanks dat ik stappen zet, merk ik ook dat ik door de bomen het bos even niet meer zie.
Eerder gaf ik aan, dat ik geen kracht heb voor meerdere consulten bij verschillende artsen, maar eigenlijk moet ik wel. Juist ook vanwege wachtlijsten en ook als het onverhoopt niet klikt met een arts.

Liefs,
Autumn
Ik heb bij bloempje gereageerd, maar was eigenlijk ook voor jou bedoeld. Jullie gaan wat gelijk op in gevoel en zo.
Liefs essi
Autumn

Ongelezen bericht 29 okt 2019 14:16

wilmaatje schreef:
21 okt 2019 20:50
Autumn schreef:
19 okt 2019 09:37
wilmaatje schreef:
18 okt 2019 17:08

Wat fijn dat je al zoveel ingelezen hebt over alle klachten en chirurgen.
Dokter niessen is overigens ook geen voorstander van al het kapsel weghalen en onderzoek ervan, hij onderzoekt ook alleen op verdenking van, dat was mijn reden om niet bij hem te gaan. Wel doet hij hele mooi lipofilling.

Bij dokter kappel had ik hetzelfde telefonisch. ik heb haar ook live gesproken, maar gaf mij ook niet een voorkeur.

ik ben door dr lichtenegger geopereerd, zij heeft alle kapsel verwijderd, en standaard stuurt zij dit op voor onderzoek, wat ik ook fijn vond was dat ik drains had en een overnachting, op basis van klachten is alles vergoed door het ziekenfonds. Tevens hoor ik ook goede resultaten uit de van goyen kliniek bij dr van selms en nog een paar. de bergman clinic en van goyen kliniek zijn ook gecontracteerd bij ziekenhuizen, ook niet onbelangrijk

succes met je keuze xxx

Hallo Wilmaatje,

Hier op het forum heb ik gelezen wat de reden is dat Dr. Frank Niessen niet altijd alle kapselvorming kan/wil verwijderen. Het schijnt niet altijd mogelijk/makkelijk te zijn i.v.m. complicaties. Daarnaast heb ik hier ook gelezen dat resterende kapselvorming niet schadelijk is.
Vooralsnog heb ik geen interesse in lipofilling, omdat ik gewoonweg geen gedoe meer aan m'n lichaam wil en ook niet meer kan verdragen. Naast alle angst en doemscenario's in mijn hoofd m.b.t. het resultaat na explantatie, kan ik alleen maar hopen, dat ik straks toch tevreden zal zijn.

Fijn dat je jouw ervaring met Dr. Kappel met me deelt. Ik heb me echt even afgevraagd, of het aan mij lag waarom ze zo op mij overkwam zoals ik eerder omschreef.
Ik kan de reden niet bedenken en ik durf te zeggen, dat ik respectvol en beleefd ben geweest tijdens het telefoongesprek.

Ik merk dat m'n interesse is gewekt m.b.t. jouw operend arts Dr Lichtenegger. Het lijkt me ook prettiger om na de explantatie, een nachtje te mogen blijven. (had ik destijds ook na m'n borstvergroting, dat was ook nodig)

Momenteel kan ik ''maar'' 75% tot 80% vergoed krijgen, (ook omdat Dr. Frank Niessen geen contract heeft met mijn zorgverzekeraar)

Gezien de ernst van de situatie, wil ik toch de mogelijkheid voor volledige vergoeding onderzoeken.
Kun je mij vertellen hoe en wat jij hebt moeten doen om de explantatie volledig vergoed te krijgen?
Wat was de rol van Dr. Lichtenegger? Of kwam het door een medische verklaring van een internist en of huisarts? Of was er sprake van een contract tussen ziekenhuis/kliniek en jouw zorgverzekeraar?

Liefs,
Autumn
Beste autumn
De van Goyen kliniek en bergman clinic zijn aangesloten bij ziekenfonds en daar zou je 100% vergoeding kunnen krijgen bij
. een lekke prothese(s) heb je al een echo laten maken??
. Bia ALCL
. Systematische pijn klachten , baker4 (ingekapseld)
. borstkanker
. Asia klachten (vastgesteld door internist)

dus nog vrij lastig een vergoeding te krijgen al hoor ik wel vaker dat het bij sommige artsen lukt, zij geven dan systematische (pijn) klachten op, uiteraard zijn artsen ook beperkt in hun aanvragen , dus soms een beetje geluk, miss aangeven dat je pijn klachten hebt
Ik hab bij lichtenegger alles vergoed gekregen, maar ken er ook waarbij ze deze aanvraag niet gedaan heeft, en ik had ook heftige pijnklachten

Ik heb 6 consulten gehad voor ik lichtenegger koos, omdat zij zoveel mogelijk kapsel weghaalt, zie fotos van mij hier ook de site van explantatie. maar je moet uiteraard een goed gevoel bij een arts hebben, en dat is bij iedereen verschillend.

Miss zou je ook een consult bij dr slems kunnen proberen, daar hoor ik ook goeie resultaten van, en staat achter Asia klachten. Indien je je laat doorverwijzen door je huisarts helpt het heel goed als hij al, al je klachten in de verwijzing zet voor de plastisch chirurg(Asia gerelateerd) en systematisch (pijn)klachten, dit helpt vaak bij de arts om toch een aanvraag te doen bij de verzekeraar. Zo werkt het, je levert bewijs aan, de Arts bepaald of hij aanvraagt met vergoeding. zodra hij aanvraagt, kan je er meestal wel vanuit gaan dat je vergoeding krijgt voor explantatie met kapsel verwijdering. ik vond dat wel heel belangrijk, en er zijn zeker artsen die dit redelijk goed kunnen verwijderen.

ik hoop dat je een juiste keuze maakt, ik hoor wel als je nog iets wilt weten
wilmaatje

Hoi Wilmaatje,

Nog bedankt voor je laatste uitgebreide reactie. Ik ben veel bezig geweest met het bedenken en uitzoeken van: hoe, wat , waar en bij wie.
Daar heeft je reactie in positieve zin ook aan bijgedragen.
Daarnaast merk ik dat ik ook tijd en ruimte moet nemen, om alle informatie een beetje te laten bezinken om zo ook het overzicht te kunnen bewaren. Het is allemaal zoveel, dit hele proces.

Liefs,
Autumn
Autumn

Ongelezen bericht 29 okt 2019 14:19

D-borah schreef:
21 okt 2019 23:12
Zo herkenbaar allemaal Autumn, ik hoop dat je hier inzicht en steun kan vinden van iedereen. Succes met de stappen die je gaat ondernemen!

Nog bedankt voor je reactie D-borah. Ik wilde jou hetzelfde wensen, maar ik kan me even niet herinneren of ik jouw verhaaltje al heb gelezen en waar jij staat binnen jouw proces.

Liefs,
Autumn
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”