Hallo, ik ben Baja en heb monobloc hydrogel

Lees of deel ervaringen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jun 2019 09:35

Lieve Wilma, ik snap wat je bedoelt!! Helaas nemen artsen onze informatiebronnen niet serieus dat blijkt wel.
Bij dik kapsel haalt hij wel alles weg gelukig, maar ook een dun kapsel hoort eruit gehaald te moeten worden.
Als je de operatie vergoed krijgt, dan zit daar altijd de vergoeding voor het verwijderen van het kapsel bij😀

Lieve Baja, goed van je dat je naar van der Hulst gaat. Toparts!!!👍

Fijne zondag meiden!💋💕
wilmaatje

Ongelezen bericht 30 jun 2019 15:31

Luna schreef:
30 jun 2019 09:35
Lieve Wilma, ik snap wat je bedoelt!! Helaas nemen artsen onze informatiebronnen niet serieus dat blijkt wel.
Bij dik kapsel haalt hij wel alles weg gelukig, maar ook een dun kapsel hoort eruit gehaald te moeten worden.
Als je de operatie vergoed krijgt, dan zit daar altijd de vergoeding voor het verwijderen van het kapsel bij😀

Hoi Luna
Omdat er in de beschikking staat
prothese verwijderen OF kapsel verwijderen
De beschikking is een jaar geldig :-)

Lieve Baja, goed van je dat je naar van der Hulst gaat. Toparts!!!👍

Fijne zondag meiden!💋💕
Muisje

Ongelezen bericht 17 jul 2019 19:01

Baja schreef:
29 jun 2019 22:25
Muisje schreef:
29 jun 2019 19:33
Hoi Baja,

Mag ik vragen waar je in Maastricht een afspraak hebt gemaakt? Ik woon in Zuid Limburg en ben bij dr. Niessen geweest op consult, maar zie op tegen het lange reizen.
Ik heb ook monoblock hydrogel protheses en wil ze laten verwijderen.

Gr. Mieke
Ik heb afspraak 17 juli bij dokter Van der Hulst bij kliniek MOOI, chirurgen van deze kliniek werken samen met de UMC Maastricht en ziekenhuis Sittard. Ik moet uitdraai van mijn echoscopie meenemen. Ben heel benieuwd wat hij over het kapsel zegt. Ik laat jullie weten als het zo ver is.

Gr. Baja

Hoi Baja,

Hoe is het consult gegaan vandaag?

Gr. Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Baja

Ongelezen bericht 17 jul 2019 20:30

Hallo lieve dames,
Ik ben vandaag op consult geweest bij professor dr. Van der Hulst, bij kliniek MOOI in Maastricht, het was een heel goed gesprek niet te vergelijken met de consul in België wellness kliniek . Dr. Horst was heel attent, hij nam de tijd, beantwoordde al mijn vragen (veel vragen :)), hij was de enige pc die mij de explantatie niet had afgeraden met een doorsnee argument van ‘’je houdt niet veel over’’ of ‘’ ik kan je geen garantie geven dat je klachten overgaan na de explantatie’’. Hij heeft zelfs gezegd dat hij goed vindt van mij dat ik ze laat weg halen gezien mijn klachten, hij was heel meedenkend en geïnteresseerd. Hij heeft zelfs voorgesteld om eerst MRI scan te laten doen om zeker te zijn dat er geen lekkage is, ivm met zorg vergoeding, maar ik heb besloten om MRI toch niet laten doen want het gaat nog langer duren, het is best lang traject eerst MRI dan de uitslag bij pc, dan als er scheur of lekkage is moet hij aanvraag indienen bij verzekeraar dan moet ik 4-6 weken op antwoord wachten, en dan pas kunnen ze operatie plannen en dat kan ook lang duren want zelf betalende klanten/patiënten gaan voor, dit laatste vond ik wel een beetje krom want als je vergoeding krijgt betekent dat je explantatie echt nodig hebt en toch word je later dan zelf betalende klanten geopereerd , maar goed... Ik ga geen MRI laten doen (op de echo zag alles heel goed uit) ik wil zo snel mogelijk van mijn implantaten af. Ik krijg binnenkort offerte van de kliniek die ik ga invullen en terug sturen en dan gaan ze operatie inplannen hopelijk ergens in september anders in oktober. Hij gaf ook aan dat gezien mijn klachten had ik een medische indicatie voor explantatie ivm met ziekte uren bij mijn werkgever en dat hij zou dat ook bevestigen bij de Arbo arts. Hij vond trouwens dat implantaten heel mooi uitzagen ,vind ik ook , maar helaas gaan ze toch uit , gezondheid gaat voor ! Daar was hij met mij eens. :)
Laatst gewijzigd door Baja op 17 jul 2019 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Baja

Ongelezen bericht 17 jul 2019 20:36

P.s.hij gaf ook aan dat Als tijdens operatie wordt duidelijk dat ik toch scheur of lekkage heb kan ik alsnog bij de zorg verzekeraar voor vergoeding vragen. Kans is klein dat je het krijgt maar we kunnen iedere geval proberen
Essi

Ongelezen bericht 17 jul 2019 22:04

Bij lek/scheur moeten ze vergoeden. Wel eerst aangeven dat je klachten hebt en voor explantatie gaat.
Groetjes essi
Cactusmuis

Ongelezen bericht 18 jul 2019 08:53

Hoi

Spannend allemaal en hoe dapper van jou!

Ik kreeg al na 1,5 week de uitslag van de MRI en op de aanvraag bij de zorgverzekering heb ik hooguit 2 weken gewacht. Het kan dus best snel gaan!
Baja

Ongelezen bericht 18 jul 2019 11:01

Cactusmuis schreef:
18 jul 2019 08:53
Hoi

Ik kreeg al na 1,5 week de uitslag van de MRI en op de aanvraag bij de zorgverzekering heb ik hooguit 2 weken gewacht. Het kan dus best snel gaan!
Dat klopt, alleen als ik die traject wil dan kan ik geen operatie plannen totdat ik dan antwoord heb en het duurt me te lang, ik word heel depressief van het idee dat het misschien elke dag telt, het voelt alsof ik een tikkende boom in mijn ligaam heb ;(
Moeke

Ongelezen bericht 31 jul 2019 07:04

Baja schreef:
18 jul 2019 11:01
Cactusmuis schreef:
18 jul 2019 08:53
Hoi

Dat klopt, alleen als ik die traject wil dan kan ik geen operatie plannen totdat ik dan antwoord heb en het duurt me te lang, ik word heel depressief van het idee dat het misschien elke dag telt, het voelt alsof ik een tikkende boom in mijn ligaam heb ;(
Hi Baja, ik heb net je verhaal gelezen. Zo naar die onzekerheid. Weet je inmiddels al meer? Dat gevoel van tikkende tijdbom herken ik wel alhoewel niet om de kans op leukemie zoals bij jou door de verhoogde witte bloedcellen maar wel alsof als het te lang duurt het te veel mijn lichaam in gaat en ik er nooit meer bovenop kom. (Ik heb bdz een ruptuur). Ik vind het heel moedig en goed van je dat je, ookal zien je borsten er heel mooi uit, je toch de implantaten laat verwijderen!
Heel veel sterkte met alles,
Liefs M
Heb je inmiddels al een operatie datum?
Baja

Ongelezen bericht 31 jul 2019 11:01

Ik heb al operatie datum, het wordt 25 september. Ik vind het heel spannend. Ik vraag me continue af hoe gaan mijn borsten uitzien? Gaan mijn klachten dan over? En wat als mijn klachten helemaal niet van de implantaten komen? Soms sta ik voor de spiegel, ik kijk naar mijn mooie ronde bosten en vraag me af hoe kan zoiets moois zo schadelijk zijn? Ik weet dat het dom is om zo te denken. Ik ben dagen aan het tellen tot 25 september...
liefs Baja
debster

Ongelezen bericht 31 jul 2019 11:56

Hi Baja,

Ik begrijp je twijfel, die heb ik ook (ook al zijn mijn borsten inmiddels niet zo fantastisch mooi meer) maar ik bedenk het volgende: ook al zouden de klachten die we nu hebben niet van de protheses komen, dan nog moeten we niet wachten tot ze wel klachten gaan geven toch? We zijn inmiddels wijzer geworden en weten dat we risicodragers zijn. Ik 'mag' 17 september en ook al zie ik er nog zo tegenop (ook tegen het cosmetische eindresultaat) ik kijk toch uit naar de 'verlossing'. Om daarna nooit meer zo iets onnatuurlijks aan mijn lichaam te laten doen.
Heel veel sterkte de komende tijd, we leven met je mee ;)

Liefs,

Debster
D-borah

Ongelezen bericht 31 jul 2019 14:39

Hoe graag we het ook willen geloven en hoe mooi het er ook uitziet, implantaten gaan hoe dan ook een keertje kapot zei dr van Selms. Ook Niessen zei dat er straks een hele golf van vrouwen gaat komen die - klachten of niet- voor dezelfde keuze komen te staan: vervangen of explanteren? Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer het me gaat tegenstaan dat ik zo'n bol gevuld met weet ik veel wat voor troep in mijn lichaam heb laten zetten. Zeker als je ziet wanneer zo'n ding lek is en hoe dat eruit komt...wat een horror, dat hoort toch eigenlijk helemaal niet in een lichaam! Ook ik ben net als jullie heel erg bang en onzeker. Voor het hele proces; de operatie, het herstel, het resultaat, of ik mentaal niet weer terugga naar mijn 18 jarige ik zonder zelfvertrouwen, of mijn klachten weggaan. Maar dat allemaal terzijde, ze zitten er nu 18 jaar in en ze hebben niet het eeuwige leven, ze moeten er sowieso een keer uit! Het is gewoon een eng idee om iets in je lichaam te hebben waarvan je niet weet wat het gaat doen in de toekomst of al heeft gedaan in het verleden. We moeten hier helaas allemaal doorheen.....
- Beauty is only skin deep -
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”