Acceptatie

Acceptatie van je borsten.
Mariyoki

Ongelezen bericht 08 apr 2015 07:13

In vijf en een half jaar tijd ben ik nu voor de 4de keer aan mijn borsten geopereerd.

Eind 2009 na veel gewichtsverlies voor het eerst gekozen voor een borstlift en protheses. Ik zelf hoefde niet zozeer grotere borsten, maar wilde van die leeggelopen theezakjes af. Op advies van de plastische chirurg zouden de siliconen protheses een mooier resultaat geven dan alleen een borstlift.

Direct kreeg ik links een fikse ontsteking, die ze een half jaar hebben geprobeerd eronder te krijgen d.m.v. antibiotica´s en met spuiten het vocht eruit te krijgen. In maart 2010 is mijn linkerborst operatief schoongemaakt. Tijdens de operatie constateerde de arts dat mijn prothese lekte of gescheurd was en bood mij aan geheel op hun kosten me opnieuw te opereren en nieuwe iets grotere protheses te plaatsen (300cc i.p.v. 280cc, volgens hem een beter resultaat).

Zo gezegd...zo gedaan. In september 2010 ging ik weer onder het mes en werden de protheses vervangen en volgens zijn zeggen kapselvorming verwijderd. Ook na deze operatie was er weer dreiging voor ontstekingen en was de arts er in eerste instantie niet gerust op. Door uit voorzorg al antibiotica te geven is dat met een sisser afgelopen. Nu pas na de explantatie (22 maart) door dr. Kappel realiseer ik me dat het vreemd is dat die plastische chirurg nooit de protheses en verwijderde kapsels heeft laten zien. Jammer, dat ik nooit geweten heb wat hij heeft aangetroffen.

Het is me door ervaring nu wel duidelijk dat mijn lichaam geen protheses duld. Voor de explantatie had ik in overweging om misschien volgend jaar nog een keer mijn borsten te laten liften.

Maar als ik naar mijn lieve borsten kijk vinden ik en mijn vriend ze nu mooier en natuurlijker dan voor de explantatie. Protheses zaten bijna onder mijn kin
;)

Misschien wordt het tijd dat ik ze eens ga accepteren zoals ze zijn en niet voor een vijfde keer laat snijden in mijn borsten Party time
Janneke

Ongelezen bericht 08 apr 2015 09:51

Mooi om te lezen -acceptatie- Gefeliciteerd ! Een goed herstel verder Mariyoki ! XXX Janneke Party time
Cindy68

Ongelezen bericht 08 apr 2015 09:57

Jeetje Mariyoki wat een vreselijk verhaal zeg, dat wist ik niet, in zon korte tijd! Ja dan kan je misschien beter tot acceptatie over gaan maar dat is natuurlijk niet zo gemakkelijk, daar is ook een lange weg voor nodig maar misschien ben je er al of heel dichtbij.. Ik dacht dat ik vaak geopereerd was 3x in 10 jaar , denk dat we blij moeten zijn dat onze lichamen zo sterk reageren op deze rotzooi, een waarschuwing! Meisje neem zoveel mogelijk de tijd je rust te pakken en je lichaam ook weer de tijd te gunnen om te herstellen.

Ik kwam er gister bij mezelf achter dat er ook bij mij momenten zij van Grrrrrr zit je op Facebook te kijken, zie ik foto's van mezelf waar ik blij mee ben ( zijn er niet veel hoor ) :lol: plus andere FB vrienden en geen vrienden met ja hoor prachtige ronde grote borsten.. En dan baal ik toch wel een beetje maar ik wil het zo graag accepteren ook al is dat moeilijk als ik in de spiegel kijk ben ik tevree en blij en vind ik ze vooral ook heel lief, kijk ik naar plaatjes en foto's dan krijg ik toch weer dat weeïge gevoel van verlangen.

We zullen nog wel een weg te gaan hebben maar ik wil mezelf 1 ding beloven en dat is dat het m'n leven niet meer zo gaat beïnvloeden als het gedaan heeft..

Ik loop zo even naar de natuurdrogist voor chlorella , ik wil ook de omega3 aanschaffen maar ben er nog biet uit welke dat gaat worden, ik ben niet zo van 3a4 x pdg pillen slikken dat ga ik vast versloffen

Ga jij nog ontgiften ?

Sterkte en succes met alles be strong 💪👊
Ginny

Ongelezen bericht 08 apr 2015 18:47

Mariyoki schreef:In vijf en een half jaar tijd ben ik nu voor de 4de keer aan mijn borsten geopereerd.

Eind 2009 na veel gewichtsverlies voor het eerst gekozen voor een borstlift en protheses. Ik zelf hoefde niet zozeer grotere borsten, maar wilde van die leeggelopen theezakjes af. Op advies van de plastische chirurg zouden de siliconen protheses een mooier resultaat geven dan alleen een borstlift.

Direct kreeg ik links een fikse ontsteking, die ze een half jaar hebben geprobeerd eronder te krijgen d.m.v. antibiotica´s en met spuiten het vocht eruit te krijgen. In maart 2010 is mijn linkerborst operatief schoongemaakt. Tijdens de operatie constateerde de arts dat mijn prothese lekte of gescheurd was en bood mij aan geheel op hun kosten me opnieuw te opereren en nieuwe iets grotere protheses te plaatsen (300cc i.p.v. 280cc, volgens hem een beter resultaat).

Zo gezegd...zo gedaan. In september 2010 ging ik weer onder het mes en werden de protheses vervangen en volgens zijn zeggen kapselvorming verwijderd. Ook na deze operatie was er weer dreiging voor ontstekingen en was de arts er in eerste instantie niet gerust op. Door uit voorzorg al antibiotica te geven is dat met een sisser afgelopen. Nu pas na de explantatie (22 maart) door dr. Kappel realiseer ik me dat het vreemd is dat die plastische chirurg nooit de protheses en verwijderde kapsels heeft laten zien. Jammer, dat ik nooit geweten heb wat hij heeft aangetroffen.

Het is me door ervaring nu wel duidelijk dat mijn lichaam geen protheses duld. Voor de explantatie had ik in overweging om misschien volgend jaar nog een keer mijn borsten te laten liften.

Maar als ik naar mijn lieve borsten kijk vinden ik en mijn vriend ze nu mooier en natuurlijker dan voor de explantatie. Protheses zaten bijna onder mijn kin
;)

Misschien wordt het tijd dat ik ze eens ga accepteren zoals ze zijn en niet voor een vijfde keer laat snijden in mijn borsten Party time
Schrik van je verhaal 4 keer in 5 half jaar wat verschrikkelijk :shock:
Als ik het goed lees waren je protheses na 'n jaar al stuk? Heeft de pc nog gezegd hoe dat kan in zo'n korte tijd?
Je schrijft dat je het jammer vind dat je bij een eerdere operatie niet de verwijderde protheses hebt gezien, maar wat maakt het verder uit?
Zelf heb ik ervoor gekozen om het niet te zien, zou me alleen maar (meer) ongerust maken. Heb er nog even aan getwijfeld of ik foto's zou laten maken, waar ik dan naar kon kijken als ik het lef had.... :oops:
Omdat ik weet dat ze stuk waren en er een tijd mee heb gelopen, weet ik ook dat er een risico op ziek worden is, maar het hoeft niet.
Het wel of niet bekijken van de protheses doet er (voor mij) dan verder niet toe.

Fijn te lezen dat jij en je vriend je borsten nu mooier vinden!

Liefs Ginny

FLOWER
Mariyoki

Ongelezen bericht 09 apr 2015 08:38

Dank je Janneke!

Cindy: ik kan me goed voorstellen dat acceptatie moeilijker is wanneer je met protheses wel een mooi resultaat had. En ja, ben aan het ontgiften. Gezond eten, sporten weer oppakken (mag van Kappel weer op mijn crosstrainer zonder armen te gebruiken), Chlorella: een kuur 3x 8 en heb bij Kappel de omega besteld.

Ginny: zit in de aard van mijn beestje, dat ik nou eenmaal graag alles weet wanneer het mezelf betreft. Met de kennis had ik misschien toen al wel andere keuzes gemaakt of me gaan verdiepen in de eventuele gevolgen.

En ergens is het stuitend dat de wereld die plastische chirurgie heet de gezondheidsrisico's t.a.v. borstprotheses in de doofpot stopt en het willens en wetens ontkent, omdat er anders een grote bron van geldelijk gewin verloren gaat. Gelukkig is er tegenwoordig een hele groep van wetenschappers en artsen die wel aanwijzingen hebben voor de risico's d.m.v. wetenschappelijk onderzoek en ook naar buiten brengen en gesteund worden door vrijwillige initiatieven zoals dit meldpunt klachten siliconen. Zowel nationaal als internationaal. Neem nou bijv. dr. Kappel en dr. Cohen die als klokkkenluiders worden gezien door de gevestigde orde. Deze artsen doen dat niet omdat die positie zo leuk is, maar omdat ze geloven dat het niet veilig is. Deze strijd voeren zij vanuit overtuiging en verantwoordelijkheidsgevoel voor onze gezondheid.

Om weer terug te komen op het feit waarom ik graag alles weet: Met de kennis die ik van deze 2 artsen heb gekregen en de adviezen van dit meldpunt heb ik de overtuiging gekregen dat ik ziek was door deze siliconen protheses. Daardoor heb ik snel kunnen besluiten om ze te laten verwijderen. Nu heb ik weer de mogelijkheid een gezond mens te worden en deel te blijven nemen aan de samenleving. Als het aan de gevestigde orde had gelegen....was ik onbehandelbaar en had ik nog steeds het stempel Fibromyalgie gehad. En volgens deze reguliere zorg: daarmee moeten leren leven!
annahoj

Ongelezen bericht 09 apr 2015 09:48

Wat een verhaal Mariyoki, ik vind je nu dapper klinken.. Suc6 met de acceptatie
Ginny

Ongelezen bericht 09 apr 2015 23:18

Mariyoki, prima hoe je er mee omgaat, het is heel goed om je te verdiepen in wat belangrijk en/of goed is voor je lichaam.
Dat is iets wat ik zelf ook heel belangrijk vind!
Je klinkt erg sterk, dus dus het komt vast helemaal goed met jou ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 apr 2015 13:15

Ben heel blij voor je liever Maryoki.
Moet er wel iets bij zeggen. En dat komt uit mijn mond de vrouw die al jaren het woord ACCEPTAIE uitschreeuwt.

Acceptatie kan heel moeilijk zijn voor sommige vrouwen. Als je echt volkomen plat bent en je bent nog jong, is dat heel erg moeilijk. En met plat bedoel ik minder dan AAA. Dus geen borsten hebben. Ik begrijp vrouwen die dan voor een alternatief kiezen heel erg goed. Maar laat je goed voorlichten!!!!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Acceptatie”