Exlantatie Lisa84 JVG dr van Selms

Deel je ervaringen en foto's
Lisa84

Ongelezen bericht 16 sep 2021 14:25

Zo, het zit erop! Wat een opluchting.
Vanochtend was ik lekker vroeg aan de beurt daardoor viel het reuze mee met de spanning.

Ik werd heel vriendelijk ontvangen bij het JVG, lieve verpleegkundigen en een fijne anesthesist. Er was nog wat verwarring omdat in de papieren nog steeds lipofilling stond๐Ÿ™ˆ

Daarna werd ik snel de ok ingereden, toen sloegen de zenuwen toe en begonnen mijn spieren ongecontroleerd te trillen. Gelukkig werd ik snel in slaap gebracht.

De operatie heeft ongeveer 1 uur geduurd, en alles was goed gedaan. Wel waren beide protheses kapot, van 1 is niets meer over. Toen ik vroeg waar deze was, kreeg ik het antwoord: waarschijnlijk in de spuit waarmee het opgezogen is ๐Ÿ˜จ enkel leeg omhulsel over. Op de echo van minder dan een 1 jaar geleden was er niets te zien.

Ik ben blij dat die troep eruit is. Volgens de dr zagen mm kapsels er wel goed uit en zat alles ook in het kapsel, zover mogelijk. Kapsels zijn verwijderd waar mogelijk, ze waren erg dun dus niet helemaal.

Nu voelt het vooral branderig en ziet het uitzicht er gek uit, weinig tot geen welving. Ik durf vandaag nog niet te kijken, misschien morgen met douchen.

Nu lekker chillen op bed, btje tv kijken, btje slapen.
Qua emoties voel ik weinig, behalve het gevoel dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Liefs
Stef

Ongelezen bericht 16 sep 2021 14:54

Oh Lisa wat fijn om te lezen dat het erop zit ! Maar jeetje zo helemaa kapot ? Welke protheses had je ?
Nu lekker uitrusten en goed voor jezelf zorgen hoor .

Liefs Stef
Kirsie86

Ongelezen bericht 16 sep 2021 20:54

Hoi Lisa,

Wat fijn dat het voor jou ook achter de rug is. Wat naar dat beiden protheses kapot waren. Hoelang had jij ze en welk merk?

Ik had het ook dat de eerste dagen wat onwennig waren om te kijken naar mijn borsten ๐Ÿ˜„.

Ik wens je een voorspoedig herstel, the heal is real ๐Ÿ€!
Essi

Ongelezen bericht 16 sep 2021 21:00

Yeahhhh!
Je hebt het achter de rug.
Ik heb gezien dat je ook in het topic met foto's van kapotte implantaten had gereageerd.
Wat een troep zeg! Blij dat het je de stap naar een gezonder lijf hebt gezet.
Ik wens je een heel goed herstel.
Liefs essi
Lisa84

Ongelezen bericht 18 sep 2021 14:59

Dank jullie voor de beterschapswensen :-)
Gisteren was een pittig dagje, veel last, moe en een lamlendig gevoel. Vandaag gaat het al een stuk beter maar ik doe echt rustig aan.

Terugkomend op jullie vragen, ik had m'n mghan protheses ongeveer 15 jaar, te lang, dat is duidelijk ๐Ÿ™ˆ Ik dacht nog wel verstandig te zijn door ze meermalen te laten onderzoeken en mij netjes na 15 jaar te melden voor vervanging/verwijdering. Ik vind het echt een naar idee dat die krengen er zo slecht uitgekomen zijn, maar ik probeer dat ook een beetje los te laten omdat ik er onrustig van wordt. Echt confronterend.

M'n borsten zijn nu echt mini, een beetje slap en niet in verhouding. Ik probeer er met liefde naar te kijken en niet te hard en cynisch te zijn naar mijzelf. Gek genoeg nog geen traan gelaten maar soms wel een gevoel van...jammer en zal ik me nog echt vrouwelijk kunnen voelen. We zullen zien.
...
Essi

Ongelezen bericht 19 sep 2021 00:44

Geef het de tijd.
En wees lief voor jezelf.
Het is pas zo kort geleden, en het ziet er echt al heel mooi uit.
Liefs essi
Stef

Ongelezen bericht 20 sep 2021 21:22

Het Lisa ,

Hoe voel je je ? Ben je weer een beetje aan het rondwandelen ?

Groetjes
Lisa84

Ongelezen bericht 04 okt 2021 20:32

Hier een korte update.
De operatie is nu 2,5 week geleden en het gaat heel goed.
Ik ben weer langzaam begonnen met sporten, kan lekker op m'n zij slapen en voel me goed. Soms wel eens een steekje hier of daar maar dat is normaal.
Qua emoties had ik het vooral de eerste week een beetje lastig. Op dit moment ben ik blij met het resultaat ondanks dat het echt minies zijn geworden.
Ze voelen zacht, zijn mooi bijgetrokken en met de juiste bh komt het wel goed๐Ÿ˜Š. In kleding heb ik mij nog geen moment onzeker gevoeld.
Ik heb m'n pleister eraf gehaald, die zaten al wat los. Ook met de littekens ben ik voor nu al erg tevreden, ik denk dat dit mooi zal wegtrekken.

Ik heb er geen spijt van dat ik de lipo niet heb laten doen en denk dan ook niet dat ik dit nog ga laten doen. Ik voel me oprecht gezegend met mijn gezonde, imperfecte lijf. Ik heb het gevoel dat ik zoveel geluk heb dat ik weinig klachten heb gekregen, ondanks mijn totaal kapotte prothes.

Zonder dit forum was ik nooit tot het besluit gekomen om mn protheses te verwijderen. Heel veel dank voor alle dames die zich zo inzetten voor het forum!!โค
Essi

Ongelezen bericht 04 okt 2021 21:52

๐Ÿ‘๐Ÿ˜˜
Stef

Ongelezen bericht 30 okt 2021 21:31

Oh was ineens benieuwd hoe het met je was Lisa .
Als het goed is ben jij van alles af nu ?
Ik ben zelf donderdag over een week aan d Everest . Begint nu wel echt spannend te worden ..

Groetjes
Lisa84

Ongelezen bericht 05 nov 2021 09:11

Stef schreef: โ†‘
30 okt 2021 21:31
Oh was ineens benieuwd hoe het met je was Lisa .
Als het goed is ben jij van alles af nu ?
Ik ben zelf donderdag over een week aan d Everest . Begint nu wel echt spannend te worden ..

Groetjes
Hi Stef,

Voor jou schiet het op, spannend!! Veel succes alvast, gaat vast goed komen.โค
Met mij gaat het heel goed. Na 6 weken had ik echt nergens meer last van. Mentaal voelt het ook goed, dat had ik van tevoren niet gedacht. Ik voel me prettig in mn lijf en het is een fijn idee om me geen zorgen meer te hoeven maken over die stomme protheses.

Liefs
Lisa84

Ongelezen bericht 17 jan 2022 19:12

Hoi allemaal,

Het is nu zo'n 3,5 maand geleden dat ik een explantatie heb gehad. Mijn genezing ging voorspoedig en ondanks dat ik echt mini borsten heb overgehouden voelde ik me goed.

Nu heb ik sinds een paar dagen opeens last van m'n rechterborst. Er komt een soort vouw in, en boven mn litteken is het dik geworden waardoor en nu een soort extra randje loopt. Het ziet er niet fraai uit en maak me best wel zorgen. Ik denk dat het verkleeft, kan dat na 3 maanden??
Ik ben gaan masseren, maar dit doet best veel zeer. Er zit een flink pijnlijke plek in die borst, sinds ik ben gaan masseren.

Mijn idee was om het een weekje aan te kijken en anders de kliniek even te bellen. Iemand nog andere tips? ๐Ÿ˜”

Alvast bedankt!
Essi

Ongelezen bericht 17 jan 2022 21:38

Kijk even of je Susana kan benaderen ivm het masseren.
Succes
Roos Kamooks

Ongelezen bericht 26 jan 2022 10:44

Hi Lisa,
Hoe is het nu met je? Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat je na 3,5 maand ineens toch nog last zou krijgen. Is er al duidelijkheid over wat het is en ben je inmiddels hersteld/pijnvrij? Anyway, sterkte!
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jan 2022 12:50

Lisa84 schreef: โ†‘
17 jan 2022 19:12
Hoi allemaal,

Het is nu zo'n 3,5 maand geleden dat ik een explantatie heb gehad. Mijn genezing ging voorspoedig en ondanks dat ik echt mini borsten heb overgehouden voelde ik me goed.

Nu heb ik sinds een paar dagen opeens last van m'n rechterborst. Er komt een soort vouw in, en boven mn litteken is het dik geworden waardoor en nu een soort extra randje loopt. Het ziet er niet fraai uit en maak me best wel zorgen. Ik denk dat het verkleeft, kan dat na 3 maanden??
Ik ben gaan masseren, maar dit doet best veel zeer. Er zit een flink pijnlijke plek in die borst, sinds ik ben gaan masseren.

Mijn idee was om het een weekje aan te kijken en anders de kliniek even te bellen. Iemand nog andere tips? ๐Ÿ˜”

Alvast bedankt!
Lieve Lisa, je mag mij een mailtje met foto sturen als je wilt.
Zie onderschrift. Ik zal Susana ook even appen voor je.

Sterkte lieverd!!! <3 <3 <3
Plaats reactie

Terug naar โ€œExplantatieโ€