Jasmina

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 sep 2012 16:15

Hoi Jasmina,
Fijn dat je er weer bent!
Als je dit lees kun je je beter voorbereiden op het consult. De eerst paar vragen hoef je de artsen van het Slotervaart niet meer te stellen hoor. Die hebben inmiddels heel veel ervaring, hahaha. Sinds deze week een jaar opereren ze vrouwen zoals wij. Vrouwen die een explantatie wensen/nodig hebben i.v.m. siliconen gerelateerde klachten.
Een verwijzing is belangrijk voor de verzekering. Anders moet je het consult zelf betalen.
Hoop dat je inmiddels hebt gebeld. Zo niet, DOEN!!!
Heel veel liefs en sterkte de komende tijd!
Luna
Jasmina

Ongelezen bericht 25 okt 2012 18:30

Ik heb inmiddels al gebeld.
Op 16 november ga ik op consult bij Dr. van Loenen.
Nog een kleine 3 weken te gaan dus.
Het is me wel opgevallen dat de wachttijden opeens flink zijn opgelopen.
Ze hebben het wel druk daar bij het Slotervaart :)

Dit vind ik wel een beetje jammer, moet na langs te zijn geweest waarschijnlijk minstens 8 weken (2 maanden! terwijl ik geen dag meer wil zitten met die dingen poeh poeh) wachten voor een explantatiedatum.

Maar goed het wachten is op zich niet zo erg, als ze maar wat goeds te vertellen heeft.. want ik ben bang voor het resultaat en heb zo'n spijt dat ik destijds voor een bv ben gegaan. Dom dom dom.

Ik hou jullie op de hoogte dames :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 okt 2012 12:40

Hé Jasmina,
Ik ben trots op je! Wat goed dat je hebt gebeld!
Waarom bel je niet het ziekenhuis op en vraag je of je meteen een operatiedatum mag krijgen? Probeer het gewoon. Zeg dat je echt niet zo lang kunt wachten. Zieke vrouwen horen voor te gaan op al die vrouwen die ze erin laten stoppen hoor. Wat een onzin!
Bel ze op en vraag het. Wie weet kan het.

GOOD_LUCK
Liefs, Luna

Trouwens, de wachttijden op internet kloppen niet altijd hoor. Deze veranderen per maand. Denk dat het nu druk is, omdat de vakantieperiode om is.
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 nov 2012 16:01

Lieve Jasmina, heel veel succes morgen bij dr. van Loenen!
Liefs, Luna
Jasmina

Ongelezen bericht 15 nov 2012 22:12

Dankjewel Luna! Morgen is het eindelijk zo ver, ik ben benieuwd :)
Ik voel de spanning nu al een beetje, alleen de gedachte al dat ik straks mogelijk verlost ben van die dingen doet me heel goed.. ik hoop dat mevr. van Loenen goed nieuws heeft voor mij wat betreft het eindresultaat, want daar ben ik doodsbang voor, brr.
Spin

Ongelezen bericht 15 nov 2012 23:52

Succes Jasmina ... :D we zullen voor je duimen ;)
Jasmina

Ongelezen bericht 16 nov 2012 15:58

Jij ook bedankt voor je steun lieve Spin!!

Ik ben er geweest en een gesprek gehad met mevr van Loenen. Ze heeft gekeken naar hoe de borsten er uitzien en daar een foto van gemaakt. Ze zei dat er bij mij een hele dunne kapsel is gevormd, baker 1. Heb voor de rest ook geen klachten, af en toe een steekje hier en een steekje daar, maar vooral gewoon rugklachten omdat die dingen gewoon te zwaar zijn.. ze zei dat ik makkelijk een halve kilo per borst in me lijf heb, dus dat wordt dan minder wegen na de operatie, yeey :)

Maar over het eindresultaat is ze niet heel duidelijk geweest. Enkel duidelijk gemaakt dat het sowieso wat slapper zou zijn, maar dat is ook logisch omdat de huid is opgerekt. Ik kan het me alleen niet verbeelden hoe ''slap'' ze gaan worden. Ze heeft verder meegedeeld dat ik een grote tepelhof heb dus dat ze eventueel via de tepel kan liften als ik dat zou willen.

Ik heb besloten om eerst even alleen de protheses eruit te laten halen en even aanzien of alles een beetje bijtrekt of niet, want heb geen zin in extra littekens op het moment... ben al zo boos op mezelf, omdat ik destijds een BV heb ondergaan. Mijn oude borsten waren gewoon hartstikke mooi en de gedachte dat het nooit meer de oude zal zijn maakt mij verdrietig. Nu mevr van Loenen ook zegt dat het mogelijk gaat hangen/slapper worden maakt mij er psychisch niet beter op. Maar goed slap of niet, ik wil die dingen niet meer.. ze gaan er hoe dan ook eruit.

Ze heeft tenslotte een aanvraag ingediend bij mijn verzekering. Ik ga er niet van uit, maar dat zou mooi meegenomen zijn als zij akkoord gaan met de vergoeding..

Heb overigens het geluk gehad dat er iemand is geweest die zijn of haar operatie heeft afgezegd zodat ik 6 december al kan! Haar agenda zit namelijk helemaal vol voor heel december en januari, anders zou ik in februari pas kunnen :)
Spin

Ongelezen bericht 16 nov 2012 22:17

Wowww dat gaat dus de goed kant op.. denk eraan dat indien je een afwijzing van het ziekenfonds krijgt,, in hoger beroep gaat hoor :lol: dat
deden ze bij mij ook en werd alleen gedaan bij inkapseling,, ja hallo dan,, waarom ben ik naar die pc gegaan dan? Dat werd trouwens bevestigd door de pc en de ander voelde hij niet eens meer (bleek helemaal kapot te zijn).. maar afijn toen kreeg ik het wel vergoed :twisted:

Dat je huid slapper zal zijn ,, tja geen idee ligt misschien ook wel aan de leeftijd ,, ik ben de jongste niet meer (57) en bij mij is het één en ander wat gaan hangen mede door de siliconen dingen :evil: maar ach.. ik ben ze kwijt en vind het voor mezelf niet zo belangrijk,, ga toch niet meer topless en ach,, goed bh'tje aan en hoppetee je ziet het niet eens ;)

Mijn pc vroeg nog wel of ik over een borstlift dacht maar nope voorlopig ff niet eerst die dingen eruit zei ik .. en dan zien we wel verder (dat word dan meestal niet vergoed) .. en op meer littekens en gedoe zit ik even niet op te wachten.. bij mij is het nu 2 weken geleden de explantatie,, eerst maar eens goed genezen en ontgiften ,, dat is het belangrijkste even nu ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 nov 2012 06:01

Wat een fijn berichtje om te lezen lieve Jasmina! Ik ben +BLIJ+
monique499

Ongelezen bericht 21 nov 2012 17:01

hoi jasmina

ik zie dat je ook bij het slotervaartziekenhuis op consult bent geweest.Ik ben er afgelopen maandag geweest, ik zou eerst in december bij dr Loenen terecht kunnen, maar kreeg een telefoontje dat ik maandag bij dr kingsma terecht kon.
Mijn operatie is al gepland voor januari 2013.Heb eerst volgende week nog een middagje onderzoek/punctie.Ik zelf heb 320 cc vulling/protheses
ik wens je veel good luck!!!

liefs monique 499
Jasmina

Ongelezen bericht 29 nov 2012 23:47

Hoi monique, ik heb begrepen dat jij 13 dec de explant hebt? Ga je alleen voor een explantatie of ook nog een borstlift erbij? Heeft dr Kingma daar nog wat van gezegd? Ik heb namelijk ook ongeveer zelfde cc als wat jij hebt, ik heb 350 cc in.. jij ook veel good luck straks meid! Hoop dat alles voorspoedig verloopt!

Dames.. misschien een rare/stomme vraag maar, het is nog maar een weekje afwachten en tot mijn verbazing heeft mijn menstruatie op zich laten wachten.. waardoor de planning niet meer klopt. Zou het menstruëren een probleem zijn voor de operatie? Iemand enig idee? Want ik herinner me wel vaagjes dat chirurgen dat liever niet hebben? Ik wil mijn operatie eigenlijk niet verplaatsen dan kan ik februari pas :( - als dat ook al niet is opgevuld.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 nov 2012 11:19

Don't worry, je mag gewoon geopereerd worden hoor. Je mag alleen geen tampon in. Dus maandverband gebruiken. En vertel het wel even van tevoren.

Veel sterkte tot de BIG DAY!
monique499

Ongelezen bericht 30 nov 2012 15:24

hoi Jasmina;

nee, mijn explantatie is gepland op 15 janauri 2013 in het slotervaartziekenhuis.
Maar ik ben er gisteren geweest, voor echo/punctie.
Er zijn geen siliconen aangetroffen in mijn oksel. Waar die pijn vandaan komt weten ze niet, maar er is geen verband tussen mijn implantaten en de pijn in de oksel.
Maandag hoor ik meer, ik wil nl graag van de pijn af die ik al jaren heb in mijn oksel.
gr monique
Jasmina

Ongelezen bericht 03 dec 2012 22:24

Luna thnx meid!
Monique, oh dat is ook nog maar even! :)

Ik ben vandaag langs geweest bij de anesthesist. Bloeddruk gemeten, was niks mis mee. Voor de rest ook geen omstandigheden die een operatie in de weg zitten.

Ik moet het geld alleen wel vooraf overmaken.. was dit bij iedereen zo? Ik herinner me namelijk nog dat een lid van het forum het erover had dat ze nog steeds geen rekening thuis heeft ontvangen (wellicht iemand die elders is geopereerd ipv het Slotervaart?).

Er werd wel gezegd dat het een opname zou worden, terwijl ik had meegekregen dat het om een dagbehandeling zou gaan.. ze stelden voor om mij als eerste te opereren maar dan moet ik om half 7 daar al aanwezig zijn, dat gaat helaas niet lukken met zo'n afstand (woon helemaaal in het noorden :( ). Ik wil nog wel dezelfde dag naar huis ivm persoonlijke omstandigheden, thuissituatie.. hoop dat dat nog gaat lukken hoor. Ligt dus straks aan hoe ik mij verder voel na de operatie.

Spannend... maar ik ben als de dood bang voor de anesthesie =( Heb er nooit last van gehad, maar alsnog vind ik het nog steeds eng. Hoop dat ik daarvoor wat krijg net voor de ingreep (denk het wel).
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2012 13:11

Ik moest ook eerst betalen. Pia had niet betaald, maar dat ging om een lager bedrag 1250,- als ik me niet vergis. Ze heeft de kapsels niet laten verwijderen. Ze koos hier voor omdat ze eigenlijk ook geen klachten had zoals wij. Ze wilde gewoon van de plofborsten (zo noemt ze het zelf :lol: ) af. Ze wilde geen chemische bende meer in haar lijf. Echt heel erg dapper om dat te doen ondanks dat ze geen klachten had. Hoop dat anderen net zo verstandig zullen zijn zoals zij.

Ik begrijp je angst om onder narcose te gaan. Ik had dat ook heel erg, maar het komt goed. De artsen weten heel goed wat ze doen. Het is een goed ziekenhuis. En je bent al een keer onder narcose geweest toch, dus dan zit het wel goed hoor.

Ik hoop voor je dat je naar huis mag, maar reken er niet op. Het is echt veiliger om in het ziekenhuis te blijven hoor. Maar maak je niet druk. Alles gaat zoals het moet gaan hoor. Relax!

Dag pop, liefs, Luna

Je krijgt trouwens nog een pilletje om rustig te worden. IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”