Monique499

Protheses vanwege cosmetische reden.
Pia

Ongelezen bericht 17 okt 2012 11:04

oh okay, Luun, had alleen de beginposting gelezen :)

Kan alleen zeggen dat ik in april ben geholpen en nog steeds geen rekening heb hoeven te betalen dus...
Blij dat ik niet eerst gewacht heb tot ik geld had.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 okt 2012 13:34

Pia schreef:Kan alleen zeggen dat ik in april ben geholpen en nog steeds geen rekening heb hoeven te betalen dus...
:lol: Wat lekker voor je schat!! Hopenlijk zijn ze het gewoon vergeten.
Maar wees wel voorbereid mocht het toch nog komen.
monique499

Ongelezen bericht 12 nov 2012 09:08

Hallo;

Ik heb vandaag een afspraak bij dr van Kappel!
Ben benieuwd wat "eruit"komt.... pijnklachten zijn niet verminderd, huisarts had me eerst nog ontstekingsremmers voorgeschreven....nu 2nd opinion.

Ik hou jullie op de hoogte, liefs, monique
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 nov 2012 13:55

Hoi Monique,
Hoop dat alles goed is gegaan bij dr. Kappel. Hoop niet dat je een terleurstelling te pakken hebt gehad. Zelf denk ik dat het beter is dat je naar het Slotervaart gaat of misschien naar de arts die bvin2006 gaat opereren. In een ziekenhuis maak je sneller kans op een vergoeding!
monique499

Ongelezen bericht 13 nov 2012 19:18

Het advies van dr van Kappel is inderdaad de implantaten te verwijderen. Maar helaas heb ik niet 1 van de 3 indicaties, waar eerst wel sprake van was op mijn echo in april 2012....op de mri is geen lekkage aangetoond....

dr van Kappel heeft een brief nd zorgverzekering gestuurd, en ik vermoed al dat het niet vergoed gaat worden ...! En zelf heb ik geen mogelijkheid het te betalen, heb alle mogelijkheden al bekeken, maar zit zo al financieel "aan de grond"en nee ; ook mijn moeder heeft de mogelijkheid niet, het is nogal een aardig bedrag.....
Ik wil zelf ook zo snel mogelijk van deze tijdbommen af!!!!!!! beter niks meer dan dit, de pijn; ik heb een maand ontstekingsremmers gehad van de huisarts, wat alleen de scherpe randjes ervanaf haalde, de pijn is niet te harden! als of er links een vuurbal in zit!

Ik ben via ditzo verzekerd.... wil wel in slotervaart nog afspraak maken, moet ik wel weer verwijzing huisarts, maar ja, als de zorgverzekeraar niet tegemoet komt, houdt het op en vrees ik het ergste

gr..... verdrietige monique....
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 nov 2012 06:42

Lieve Monique,

Ik reageer eventjes hier op je pm, zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.

Laat ik even beginnen om te zeggen dat ik met je meeleef. Ik weet precies waar je in zit. Het is vreselijk dit! De wanhoop is zo erg, maar weet dat het goed zal komen, Monique.

Je vraag waar je het beste naar toe kunt om kans te maken op een vergoeding: Bij een ziekenhuis maak je veel meer kans op een vergoeding. Ik zou je adviseren naar het Slotervaartziekenhuis te gaan. Zelf zou ik kiezen voor dr. van Loenen. Zij opereerde mij en erkende mijn klachten wel degelijk! Ook lees ik hele goede dingen over dr. van Rijssen in het Sint Jansdal in Harderwijk. http://klachtensilicon.forum2go.nl/expl ... -t236.html

Wat let je om naar beiden te gaan? Ga als de donder naar de huisarts voor een nieuwe verwijzing. Kopieer deze en ga naar beide artsen! Maak vandaag nog een afspraak bij beide artsen. Voor je de verwijzing hebt, ben je namelijk al weer een paar dagen verder. En voor je een op afspraak kunt komen ook, dus handel NU METEEN!

Heel veel sterkte, lieve Monique. Weet dat je niet alleen staat, ok? Ik denk aan je en stuur je heel veel kracht toe.

Dag =ANGEL=

+LOVE+ Luna
monique499

Ongelezen bericht 14 nov 2012 10:31

Hallo;

Ik heb dus bij beiden artsen een afspraak gemaakt, zowel bij dr Rijssen als bij dr van Loenen. Ik kan wel pas resp. 12 en 18 december terecht.

Luna ; ik heb je verhaal gelezen ; ik herken er zoveel in! Ook bijvoorbeeld het nachtelijk zweten. Zelf heb ik ook nog ontwikkelingen van barsinaal carcinomen ( huidkanker) . Vaak koud. Ontzettend moe/uitgeput. En dan die pijn op de borst! als of er een olifantpoot opstaat. En de brandende pijn vanuit mijn oksel naar de linker tepel...pff.

Ik weet echt niet hoe ik het allemaal moet gaan doen.In het ziekenhuis betaal je dan achteraf de kosten?
En wat ik niet begrijp; hoe toont men aan dat je prothesen zweten? Want naar mijn mening is ZWETEN --> Lekken??! en krijg je het dan wel vergoedt?

Ik wil ze eruit.....
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 nov 2012 12:27

Zweten = lekken, dat klopt. Dat is niet te zien op MRI of echo. Dat was bij mij ook niet zo.
Ik heb de operatie betaald voordat de reactie van de verzekering binnenkwam omdat ik niet lang kon wachten. Ik had met van Loenen afgesproken dat ik het geld terug zou krijgen als ze zouden vergoeden. 2 dagen na de operatie kreeg ik te horen dat ze niet zouden vergoeden. Juist omdat er op de echo niets was te zien. Maar dr. van Loenen constateerde tijdens de operatie dat de protheses erg aan het zweten waren. Ik heb haar toen gevraagd dit in het operatieverlag te schrijven. Ik heb toen het operatieverslag + alle bewijzen van ziek te zijn + alle bezoeken spoedeisende hulp (dat waren er nogal wat!!) en huisarts en weet ik veel meer opgestuurd naar de verzekering samen met een bezwaarbrief. Ik heb toen het geld teruggekregen! Lees hier meer: http://klachtensilicon.forum2go.nl/verg ... -t215.html

Hier meer over mij en hoe de siliconen mijn leven hebben vergald! https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... leven-doen Mij jarenlang hebben beperkt op allerlei manieren en mij bijna fataal werden! Als ik ze niet had verwijderd, dan weet ik niet of ik nog lang zou leven. Het was gewoon te erg. SILICONEN ZIJN DODELIJK! Laat ze dat maar op de verpakking schrijven!! Stelletje imbecielen. Ik word echt kwaad als ik zie hoeveel levens hieraan kapot gaan. Vrouwen die helemaal in paniek raken omdat ze niet weten wat te doen en geen geld hebben om hun eigen leven te redden. Dat is toch vreselijk?

Ik ben erg trots op je dat je hebt gebeld! Laat duidelijk aan de artsen weten hoe je je voelt en ook hoe je met geld zit, ok? Heel veel sterkte tot december.

Liefs, liefs, liefs, Luna
lisa

Ongelezen bericht 14 nov 2012 16:16

Hai Monique,

Ik heb het vergoed gekregen, van mijn verzekering, ingediend door slotervaart. Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat ik het zelf zou moeten betalen. De prijs bij het slotervaart lag geloof ik tussen de 1250 en 1500, dus heel wat goedkoper dan bij dr Kappel. Dus mocht je onverhoopt toch geen vergoeding krijgen, dan weet je in elk geval dat de prijzen nogal verschillen en je op basis daarvan een keuze hebt. In december weet je meer, sterkte voor nu.
Nb mijn (nacht) zweten is voorbij sinds de explantatie :D
monique499

Ongelezen bericht 14 nov 2012 18:31

hoi;

Ja, thanks luna!

Lisa; was dat incl. kapselverwijdering dan??En hoefde je het bedrag bij het slotervaartziekenhuis niet voor te schieten dan?

Waarop gebaseerd hebben ze het vergoed?

Liefs, Monique 499...
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 nov 2012 13:47

Lieverd, bij het Slotervaart kost verwijdering+ verwijdering kapsels 2800,- De prijs die Lies noemde is zonder verwijdering kapsels.
Na je consult, stuurt de arts een aanvraag naar de verzekering. Dan moet je wachten op antwoord van de verzekering. Pas als het antwoord positief is, kun je geopereerd worden. Als je sneller onder het mes wilt en meteen een afspraak voor de operatie wilt, kun je het voorschieten en dan afwachten of ze vergoeden en het geld weer terug krijgen van het Slotervaart. Maar dan moet je daar wel duidelijk afspraken over maken met de arts!

Sterkte en succes moppie. Hoop echt dat je goed nieuws krijgt bij de arts.
Liefs, Luna
monique499

Ongelezen bericht 15 nov 2012 14:42

hallo;

Luna; ik mag a.s. maandag al naar het slotervaart ziekenhuis komen. Er is iemand uitgevallen, wel bij dr Kingsma.

Heb je verder nog tips ? Krijg verwijzing voor explantatie mee...

liefs Monique
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 nov 2012 15:55

Wat geweldig! Bij dr. kingma zit je ook goed hoor. Hopenlijk zal ze tegen je zeggen dat je kapselvorming hebt, want zo krijg je het gewoon vergoed.

Vertel duidelijk wat je voelt en hoe je er financieel voor staat. Echt voorbereiden hoef je je niet hoor, want dr. Kingma is vrouwen zoals wij inmiddels wel gewend. Het komt goed hoor!

Heel veel succes alvast!

Liefs, Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 nov 2012 08:48

Lieve Monique,

Hoop dat je wat aan mijn pm hebt gehad. Wees niet bang, er kan je niets overkomen. Morgen al je angsten met de arts bespreken. Ze zal naar je luisteren en echt wel geruststellen.
Misschien kun je dit document nog even doornemen om jezelf voor te bereiden op morgen. De eerste paar vragen hoef je niet te stellen, want dr. Kingma heeft veel ervaring. De rest kun je zeker wel vragen. Ieder geval is anders natuurlijk.
Maak voor jezelf nog apart een lijstje met vragen die op jou van toepassing zijn. Bijvoorbeeld de dingen die je mij eerder vroeg.

Heel veel succes morgen! Het gaat goed komen hoor!

KUS+ Luna
Spin

Ongelezen bericht 18 nov 2012 13:38

Succes Monique _YEAH_
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”