Even voorstellen Charissa

Protheses vanwege cosmetische reden.
mvcharissa

Ongelezen bericht 03 sep 2024 06:22

Hi allemaal,

Ik ben Charissa, 38 jaar jong en ik heb sinds 2020 mijn implantaten 550cc per borst en laten plaatsen achter mijn borstspier.

Sinds een goede 3 jaar loop ik erg te tobben met mijn gezondheid en ben ik gaan google.
Hier zag ik dus ervaringen van andere vrouwen die een hoop klachten hadden die ik nu dus ervaar.
Het was gerustellend en tevens verontrustend om te lezen dat dit vrouwen waren die ook een BV hadden ondergaan.
Dan kom je in een flow waarin je dus verder gaat zoeken en dan gaan er puzzelstukjes hun plaats vinden en ergens was dit ook een opluchting voor mij.
Ik weet dat het geen garantie is dat de klachten weg zullen gaan na de explanation, maar het geeft mij wel een goed gevoel dat er geen mogelijkheid meer is door de implantaten in mijn lichaam.
Na een gesprek met mijn gezin hebben wij de keuze gemaakt om een explanation te laten uitvoeren in combinatie met een borstlift.
De operatie zal worden uitgevoerd op 3 oktober 2024 in het Spijkenisse medisch centrum door dokter Paulusma die ook werkzaam is in het Maasstad ziekenhuis.

Ik vind het spannend maar kijk er vooral erg naar uit om kleinere borsten te hebben dadelijk en dus minder gewicht.

Voor alle andere dames heel veel succes en wij vrouwen kunnen dit !!
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 sep 2024 07:52

mvcharissa schreef:
03 sep 2024 06:22
Hi allemaal,

Ik ben Charissa, 38 jaar jong en ik heb sinds 2020 mijn implantaten 550cc per borst en laten plaatsen achter mijn borstspier.

Sinds een goede 3 jaar loop ik erg te tobben met mijn gezondheid en ben ik gaan google.
Hier zag ik dus ervaringen van andere vrouwen die een hoop klachten hadden die ik nu dus ervaar.
Het was gerustellend en tevens verontrustend om te lezen dat dit vrouwen waren die ook een BV hadden ondergaan.
Dan kom je in een flow waarin je dus verder gaat zoeken en dan gaan er puzzelstukjes hun plaats vinden en ergens was dit ook een opluchting voor mij.
Ik weet dat het geen garantie is dat de klachten weg zullen gaan na de explanation, maar het geeft mij wel een goed gevoel dat er geen mogelijkheid meer is door de implantaten in mijn lichaam.
Na een gesprek met mijn gezin hebben wij de keuze gemaakt om een explanation te laten uitvoeren in combinatie met een borstlift.
De operatie zal worden uitgevoerd op 3 oktober 2024 in het Spijkenisse medisch centrum door dokter Paulusma die ook werkzaam is in het Maasstad ziekenhuis.

Ik vind het spannend maar kijk er vooral erg naar uit om kleinere borsten te hebben dadelijk en dus minder gewicht.

Voor alle andere dames heel veel succes en wij vrouwen kunnen dit !!
Lieve Charissa,

Ik heb een eigen voorsteltopic voor je gemaakt. Ik zal jouw datum op de lijst zetten.

Heel goed van je dat je de implantaten laat verwijderen. Heeft jouw pc een aanvraag gedaan bij jouw verzekeraar en krijg je dit vergoed? Jij hebt recht op vergoeding. Ik hoor het graag van je.

Veel liefs en sterkte,

Luna🍀🙏💖
mvcharissa

Ongelezen bericht 04 sep 2024 05:38

Goedemorgen Luna,

Sorry ik heb duidelijk nog niet alles gelezen , vandaar mijn kennismaking in de verkeerde topic.

Maar super lief dat je mij een reactie stuur en daarin dit ook aangeef.

Omtrent de vraag of mijn aanvraag via de ziekenfonds is goed gekeurt is gelukkig ja.
Mijn verzekering heeft het verwijderen goedgekeurd en alleen de borstlift moeten wij zelf betalen want die vergoeden zij niet.
Ik ben allang blij dat er een gedeelte vergoed word, dit maakt het dan toch net even wat minder zwaar in onze portomonee zeg maar.

Ik heb een week voor de operatie nog een afspraak staan met mijn arts zodat hij ons precies kan laten zien wat hij gaat doen en wat ik hierin kan verwachten.
Super spannend maar het kan ons niet snel genoeg gaan.

Het idee alleen al dat er geen gif meer in mijn lichaam zit doen mij al goed, de rest laat ik over mij heen komen en zal met de nodige ups en downs ook zeker wel goed gaan komen heb ik gelezen hier.

Nogmaals bedankt voor je berichtje :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 sep 2024 10:26

mvcharissa schreef:
04 sep 2024 05:38
Goedemorgen Luna,

Sorry ik heb duidelijk nog niet alles gelezen , vandaar mijn kennismaking in de verkeerde topic.

Maar super lief dat je mij een reactie stuur en daarin dit ook aangeef.

Omtrent de vraag of mijn aanvraag via de ziekenfonds is goed gekeurt is gelukkig ja.
Mijn verzekering heeft het verwijderen goedgekeurd en alleen de borstlift moeten wij zelf betalen want die vergoeden zij niet.
Ik ben allang blij dat er een gedeelte vergoed word, dit maakt het dan toch net even wat minder zwaar in onze portomonee zeg maar.

Ik heb een week voor de operatie nog een afspraak staan met mijn arts zodat hij ons precies kan laten zien wat hij gaat doen en wat ik hierin kan verwachten.
Super spannend maar het kan ons niet snel genoeg gaan.

Het idee alleen al dat er geen gif meer in mijn lichaam zit doen mij al goed, de rest laat ik over mij heen komen en zal met de nodige ups en downs ook zeker wel goed gaan komen heb ik gelezen hier.

Nogmaals bedankt voor je berichtje :D
Hoi lieve meid,

Ik ben heel blij dat het vergoed wordt! Als je kan aantonen dat de lift echt noodzakelijk is en jij door de implantaten schade aan de vorm van je borsten hebt gekregen, zou je bij de Belastingdienst om toestemming kunnen vragen om dat bedrag op te voeren als specifieke zorgkosten. Maar in geval van een lift zijn ze over het algemeen wel strenger dan bij lipofilling. Toch kun je ze netjes een brief sturen en je verhaal doen. Hier lees je wat informatie en vind je voorbeeldbrieven >> viewtopic.php?f=186&t=1359

Ja, ik ben ook heel blij voor je dat je wordt verlost van de implantaten. Je lichaam zal je echt dankbaar zijn.

Succes met de laatste loodjes en liefs!🍀💖
mvcharissa

Ongelezen bericht 04 sep 2024 17:21

Hi Luna,

Oh wat fijn dat jij zoveel informatie en kennis heb over de mogelijkheden en vooral dat jij de tijd neemt om dit met ons te delen.
Jij bent echt een topper en ik weet zeker dat door deze forum er een hoop vrouwen zijn (waaronder ik zelf) een stuk geruster zijn en zich beter begrepen voelen en vooral ook ondersteund.

Het is heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige bent en vooral heel fijn dat het allemaal niet mooier of slechter gemaakt word en dat iedereen haar verhaal kan doen en of vragen stellen.

Dit haalt dan net even de scherpen randen van de spanning af zeg maar 😊

Ik wens jou en alle andere dames een fijne avond !!❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 sep 2024 09:28

mvcharissa schreef:
04 sep 2024 17:21
Hi Luna,

Oh wat fijn dat jij zoveel informatie en kennis heb over de mogelijkheden en vooral dat jij de tijd neemt om dit met ons te delen.
Jij bent echt een topper en ik weet zeker dat door deze forum er een hoop vrouwen zijn (waaronder ik zelf) een stuk geruster zijn en zich beter begrepen voelen en vooral ook ondersteund.

Het is heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige bent en vooral heel fijn dat het allemaal niet mooier of slechter gemaakt word en dat iedereen haar verhaal kan doen en of vragen stellen.

Ontzettend bedankt voor jouw lieve woorden!🙏 Ook namens mijn collega's Marga van Amersfoort (voorzitter SVS) en Monique MKS (=nickname, Monique en ik we werken anoniem). We weten zo goed hoe het voelt en blijven voor jullie strijden. Er is veel mis in deze industrie.

Heb je de voorbeeldbrief gelezen? https://docs.google.com/document/d/17nl ... lh7Lr/edit Laat in de brief duidelijk weten dat jouw pc dit aanraadt omdat jij die lift wel degelijk nodig hebt. Heb je misschien de implantaten aangesmeerd gekregen omdat er al sprake was van verslapping? Dit werd veel gedaan... Had jij destijds de chirurgische bijsluiter ontvangen? En ben je wel voldoende voorgelicht? Zo niet, kun je delen uit deze brief gebruiken >> https://docs.google.com/document/d/1C3s ... 9A8l4/edit
Vouwen werden niet voldoende voorgelicht. Tegenwoordig doen pc's dit via de chirurgische bijsluiter, maar wij weten dat daar amper aandacht aan gegeven wordt door pc's en deze nog steeds niet altijd wordt overhandigd. En we kunnen helaas niet controleren wat er tijdens consulten aan patiënten wordt verteld...

Kijk maar wat je kunt gebruiken. Ik ga in het weekend het stuk over de belastingteruggave nog even aanvullen met informatie.

Succes en heel veel liefs,

Luna💖
Myrthe_

Ongelezen bericht 05 sep 2024 09:56

Hoi Charissa, welkom op het forum!
Ik ben net aan dit proces begonnen en wilde even zeggen dat het me hielp om te lezen hoe je bewust kiest voor en uitkijkt naar betere gezondheid (en ook kleinere borsten).
En wat fijn voor je dat je een vergoeding krijgt!
Heel veel sterkte!
mvcharissa

Ongelezen bericht 05 sep 2024 10:19

Myrthe_ schreef:
05 sep 2024 09:56
Ik ben net aan dit proces begonnen en wilde even zeggen dat het me hielp om te lezen hoe je bewust kiest voor en uitkijkt naar betere gezondheid (en ook kleinere borsten).
Heel veel sterkte!
Hi Myrthe,

Dank je wel voor de warme welkom.

Het is een proces waarin ik veel emoties heb ondergaan.
DIt waren emoties van ongeloof en van woede en vooral toch ook echt verdriet van hoe dom kan ik zijn, waarom heb ik dit gedaan.

Ik denk dat dit ook goed is geweest omdat er zoveel los is gekomen waardoor ik mijn eigen nu zo zelfverzekerd voel en ik vol moed naar mijn operatie uitkijk.

Tevens heb ik een ziektebeeld en hoop ik na de operatie hier verbetering in te ondervinden, maar ik ga er zeker niet vanuit omdat het anders misschien een tegenvaller kan worden en ik heb gelezen dat het soms verminderd of weg is maar dat dit niet altijd het geval is.
Wel heb ik de zekerheid dat ik mijn lichaam niet meer vergiftig door de proteges eruit te laten halen.
Dus zieker kan ik mijn lichaam (hopelijk) niet meer maken.

Jij ook heel veel sterkte met dit proces en onthoud dat je niet alleen bent !❤
mvcharissa

Ongelezen bericht 05 sep 2024 10:35

Luna MKS schreef:
05 sep 2024 09:28
mvcharissa schreef:
Hi Luna,

Ontzettend bedankt voor jouw lieve woorden!🙏 Ook namens mijn collega's Marga van Amersfoort (voorzitter SVS) en Monique MKS (=nickname, Monique en ik we werken anoniem). We weten zo goed hoe het voelt en blijven voor jullie strijden. Er is veel mis in deze industrie.

Heb je de voorbeeldbrief gelezen? https://docs.google.com/document/d/17nl ... lh7Lr/edit Laat in de brief duidelijk weten dat jouw pc dit aanraadt omdat jij die lift wel degelijk nodig hebt. Heb je misschien de implantaten aangesmeerd gekregen omdat er al sprake was van verslapping? Dit werd veel gedaan... Had jij destijds de chirurgische bijsluiter ontvangen? En ben je wel voldoende voorgelicht? Zo niet, kun je delen uit deze brief gebruiken >> https://docs.google.com/document/d/1C3s ... 9A8l4/edit
Vouwen werden niet voldoende voorgelicht. Tegenwoordig doen pc's dit via de chirurgische bijsluiter, maar wij weten dat daar amper aandacht aan gegeven wordt door pc's en deze nog steeds niet altijd wordt overhandigd. En we kunnen helaas niet controleren wat er tijdens consulten aan patiënten wordt verteld...

Kijk maar wat je kunt gebruiken. Ik ga in het weekend het stuk over de belastingteruggave nog even aanvullen met informatie.

Luna💖
Jullie zijn allemaal TOPPERS !

Het geeft heel veel rust en neemt een aantal onzekerheden weg tijdens dit proces.

Dank je wel voor de formulieren en ik ga dit zeker proberen.

Toen ik naar Diana Gabriels ging en vroeg om advies na mijn 3 zwangerschappen, zeiden zij dat er een lift gedaan kon worden, maar dit zou niet heel mooi zijn vooral niet op mijn leeftijd.
Andere optie was het vullen met een protegen en dat zou heel natuurlijk lijken en overlopen.

Ik heb toen gekozen voor een duoplan plaatsing en met de opvulling (550cc).

Er zijn een hoop problemen ontstaan in de toekomende maanden en jaren.
Na mijn operatie heel erg veel pijn gehad en en moest het afdoen met een paracetamol.
Na 6 weken moest ik 3 weken een drukband om omdat de proteges niet gingen zakken.

Daarna kreeg ik klachten van mijn gewrichten en van vermoeidheid en mijn ogen zijn achteruit aan het gaan.
Mijn huid is veel slechter geworden en heb vaak last van stemmingswisselingen en heel erg veel last van mijn nek en schouders.
Hoofdpijn is wat ik al maanden elke dag heb.
vorig jaar heb ik mijn baarmoeder laten verwijderen omdat ik contante bloedingen had ik verging van de puin.

Mijn linkerborst is nu vervormd omdat de protege los ligt en dus draait wanneer ik buk.
Ook heb ik last van banding en vurige borsten.
Na de nodige onderzoeken zijn wij er achter gekomen dat er vrouwen zijn met de zelfde klachten en die gepaard gaan met een BV.
Mijn man en ik zijn ons gaan verdiepen en toen hebben wij onze keuzen gemaakt en nu is het aftellen.

Dit is mijn verhaal een beetje samengevat hoe en waarom.

Nogmaals dank jullie wel en laten wij hopen dat er snel meer bekendheid komt in bijwerkingen van de siliconen.❤
Myrthe_

Ongelezen bericht 06 sep 2024 10:05

mvcharissa schreef:
05 sep 2024 10:19
Myrthe_ schreef:
05 sep 2024 09:56
Heel veel sterkte!
Hi Myrthe,

Dank je wel voor de warme welkom.

Het is een proces waarin ik veel emoties heb ondergaan.
DIt waren emoties van ongeloof en van woede en vooral toch ook echt verdriet van hoe dom kan ik zijn, waarom heb ik dit gedaan.

Ik denk dat dit ook goed is geweest omdat er zoveel los is gekomen waardoor ik mijn eigen nu zo zelfverzekerd voel en ik vol moed naar mijn operatie uitkijk.

Tevens heb ik een ziektebeeld en hoop ik na de operatie hier verbetering in te ondervinden, maar ik ga er zeker niet vanuit omdat het anders misschien een tegenvaller kan worden en ik heb gelezen dat het soms verminderd of weg is maar dat dit niet altijd het geval is.
Wel heb ik de zekerheid dat ik mijn lichaam niet meer vergiftig door de proteges eruit te laten halen.
Dus zieker kan ik mijn lichaam (hopelijk) niet meer maken.

Jij ook heel veel sterkte met dit proces en onthoud dat je niet alleen bent !❤
Hoi Charissa,

Ik hoop dat je het jezelf nu niet meer kwalijk neemt. Toen ik hier aan begon had ik totaal geen idee van de risico's, ook al ging ik naar goede plastisch chirurgen (verbonden aan een ziekenhuis). Toen ik bijvoorbeeld naar het zweten vroeg werd me verteld dat dat geen probleem is omdat je toch kapsel vorming hebt, wat dus totaal niet klopt.
Ik kan me zo voorstellen dat jij ook zo'n situatie had.

Ik vind het trouwens ook erg lastig om niet al te veel hoop te krijgen (ik heb ook gezondheidsklachten), zeker omdat ik ook terug moet gaan naar cup AA. Maar inderdaad, in ieder geval is het dan uit je lichaam en kan het je gezondheid niet meer slechter maken!

Dankjewel, Charissa! En veel sterkte met alles!
mvcharissa

Ongelezen bericht 06 sep 2024 12:19

Hoi Myrthe,

Uiteindelijk komt alles goed.

Je straalt uit wat je voelt, en borsten zijn niet jouw persoonlijkheid waar mensen van houden.

Het is een onderdeel van ons lichaam en wij vrouwen hechten daar waarde aan omdat dit ons zo is geleerd, maar vrouwen met of zonder borsten hebben net zo een mooie persoonlijkheid en dus hebben borsten niet veel over ons te vertellen.

Op naar een mooie gezonde toekomst in alle vormen en maten !

Heel veel succes en alvast een goed weekend.
Myrthe_

Ongelezen bericht 07 sep 2024 10:24

mvcharissa schreef:
06 sep 2024 12:19
Hoi Myrthe,

Uiteindelijk komt alles goed.

Je straalt uit wat je voelt, en borsten zijn niet jouw persoonlijkheid waar mensen van houden.

Het is een onderdeel van ons lichaam en wij vrouwen hechten daar waarde aan omdat dit ons zo is geleerd, maar vrouwen met of zonder borsten hebben net zo een mooie persoonlijkheid en dus hebben borsten niet veel over ons te vertellen.

Op naar een mooie gezonde toekomst in alle vormen en maten !

Heel veel succes en alvast een goed weekend.
Hi Charissa,
Dat is zeker zo! Anderen beoordeel ik natuurlijk ook niet op de grootte van hun borsten.
Dankjewel en jij ook een fijn weekend c:
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2024 11:04

mvcharissa schreef:
05 sep 2024 10:35
Luna MKS schreef:
05 sep 2024 09:28
mvcharissa schreef:
Hi Luna,

Luna💖
Jullie zijn allemaal TOPPERS !

Het geeft heel veel rust en neemt een aantal onzekerheden weg tijdens dit proces.

Dank je wel voor de formulieren en ik ga dit zeker proberen.

Toen ik naar Diana Gabriels ging en vroeg om advies na mijn 3 zwangerschappen, zeiden zij dat er een lift gedaan kon worden, maar dit zou niet heel mooi zijn vooral niet op mijn leeftijd.
Andere optie was het vullen met een protegen en dat zou heel natuurlijk lijken en overlopen.

Ik heb toen gekozen voor een duoplan plaatsing en met de opvulling (550cc).

Er zijn een hoop problemen ontstaan in de toekomende maanden en jaren.
Na mijn operatie heel erg veel pijn gehad en en moest het afdoen met een paracetamol.
Na 6 weken moest ik 3 weken een drukband om omdat de proteges niet gingen zakken.

Daarna kreeg ik klachten van mijn gewrichten en van vermoeidheid en mijn ogen zijn achteruit aan het gaan.
Mijn huid is veel slechter geworden en heb vaak last van stemmingswisselingen en heel erg veel last van mijn nek en schouders.
Hoofdpijn is wat ik al maanden elke dag heb.
vorig jaar heb ik mijn baarmoeder laten verwijderen omdat ik contante bloedingen had ik verging van de puin.

Mijn linkerborst is nu vervormd omdat de protege los ligt en dus draait wanneer ik buk.
Ook heb ik last van banding en vurige borsten.
Na de nodige onderzoeken zijn wij er achter gekomen dat er vrouwen zijn met de zelfde klachten en die gepaard gaan met een BV.
Mijn man en ik zijn ons gaan verdiepen en toen hebben wij onze keuzen gemaakt en nu is het aftellen.

Dit is mijn verhaal een beetje samengevat hoe en waarom.

Nogmaals dank jullie wel en laten wij hopen dat er snel meer bekendheid komt in bijwerkingen van de siliconen.❤
Lieve Charissa,

Dankjewel voor je uitgebreide toelichting. Je hebt de implantaten dus als ware aangesmeerd gekregen. Dit is heel vaak gebeurd. Vrouwen wilden een lift, maar kregen implantaten, omdat dit mooier zou zijn...

Heb je destijds de chirurgische bijsluiter ontvangen? >> https://nvpc.nl/documenten/chirurgische ... plantaten/

Met jouw informatie kunnen we wel een goede brief maken voor de Belastingdienst. Ik zal je een conceptbrief per mail sturen. Vandaag lukt dat niet, want heb nog meer wat ik af moet ronden, maar ik zal het z.s.m. doen. In ieder geval heb je het dan vóór je operatie😉

Het is fijn als je het vóór maart 2025 naar de Belastingdienst stuurt, want dan weet je of je het bedrag in de aangifte die je volgend jaar invult mag meenemen als specifieke zorgkosten.

Overigens stond deze kliniek heel slecht aangeschreven. Er zijn vele klachten over binnengekomen. Ook bij de overheid.

Ik laat van me horen als ik de brief heb. Heel veel liefs,

Luna💖
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2024 18:10

Lieve Charissa, ik ben aan je brief begonnen.
Heb jij je medische dossier van toen met alle bewijzen dat je complicaties kreeg vlak na de operatie? Ik wil hiernaar verwijzen in de brief. Als je je dossier niet hebt, raad ik je aan om dit op te vragen. >> https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... chterhalen

Laat maar even weten. Liefs!💖
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 sep 2024 18:49

Ik heb jou de conceptbrief opgestuurd. Zie eerdere berichten op het forum.

Als je niets in je postvak in ziet, kijk dan even in de spam map. Helaas komen onze mails vaak in spam terecht...

Fijne avond! ✨
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”