Klachten na operatie
Goede tip Luna! Zal vragen of ze een Swab wil maken. Ik had ook gebeld omdat ik me weer ontzettend moe voel steeds. Ik had behoorlijk ijzertekort voor mn operatie en daarna was medicatie op, dus zal nu wel weer laag zijn. En steeds maar koud hebben.. soms ook terwijl ik warm voel. Maar geen koorts.
Lijkt er wel op dat ik niet hoef te rekenen op zorg via bergman, terwijl na zo'n tijd met open wond er toch wel iets zou moeten gebeuren. Zonde van mn tijd ook om continu daarheen te moeten voor die bullshit controles die ze uitvoeren
Lijkt er wel op dat ik niet hoef te rekenen op zorg via bergman, terwijl na zo'n tijd met open wond er toch wel iets zou moeten gebeuren. Zonde van mn tijd ook om continu daarheen te moeten voor die bullshit controles die ze uitvoeren
Wens je veel sterkte lieverd, laat maar weten hoe het gaat!Momof2023 schreef: ↑22 feb 2024 15:45Goede tip Luna! Zal vragen of ze een Swab wil maken. Ik had ook gebeld omdat ik me weer ontzettend moe voel steeds. Ik had behoorlijk ijzertekort voor mn operatie en daarna was medicatie op, dus zal nu wel weer laag zijn. En steeds maar koud hebben.. soms ook terwijl ik warm voel. Maar geen koorts.
Ik gebruik trouwens Floradix (drankje) voor mijn ijzergehalte. Beter opneembaar dan de tabletten van de ha.
Dikke kus
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ben vanmiddag weer in 't zkh geweest na verwijzing van mn ha. Bij een plastisch chirurg. Wilde een neutrale blik erop. Super leuke en attente vent die echt luisterde. Begreep niks van mijn chrirug en zijn nalatig handelen. Stelde voor het evt opnieuw te openen en dan grondig te spoelen en de wond iets groter te maken, in de hoop het daarna sneller te genezen. Aangezien ik me niet ziekcvoel en er dus geen spoed bij is, voel ik niet de behoefte voor weer zo snel een ok. Als r over 2 weken niet beter is al, dan gaat hij het verdoven en spoelen en kijken wat dat uithaalt. Ik ben echt bang dar dit een nieuwe operatie wordt.. want ja, waarom is het niet dicht na een maand...
HA wilde vanmorgen trouwens al blind starten met antibiotica. Ze had wel een swab genomen. Vervolgens zei ook deze chirurg weer dat AB geen enkele zin heeft.
Het valt me vies tegen dat het lijkt alsof veel artsen geen idee eigenlijk hebben van hoe of wat eigenlijk met zon complicatie.
Hoor ik niet eerder thuis op de wondpoli om zo een ok te kunnen voorkomen? Moet het per se zo agressief vraag ik me af, of kan het vanzelf dichtgaan als ik nu eens de juiste wondzorg krijg
Het valt me vies tegen dat het lijkt alsof veel artsen geen idee eigenlijk hebben van hoe of wat eigenlijk met zon complicatie.
Hoor ik niet eerder thuis op de wondpoli om zo een ok te kunnen voorkomen? Moet het per se zo agressief vraag ik me af, of kan het vanzelf dichtgaan als ik nu eens de juiste wondzorg krijg
Drainage is eerste keuze bij deze complicaties. Zolang de wond onrustig is, kan hij ook niet genezen. Ik vind het jammer dat de pc niet meteen de wond heeft behandeld gisteren. Ik vermoed dat het over 2 weken niet veranderd is, maar wie weet. Even afwachten.Momof2023 schreef: ↑27 feb 2024 23:00HA wilde vanmorgen trouwens al blind starten met antibiotica. Ze had wel een swab genomen. Vervolgens zei ook deze chirurg weer dat AB geen enkele zin heeft.
Wens je veel sterkte!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
De pc had geen tijd in zijn spreekuur:( en ik was officieel natuurlijk geen patiënt van hem. Nu wel. Ik weet dat er vrouwen meelezen die veel ergere dingen hebben meegemaakt dan ik, maar ik ben hier best verdrietig om en word er angstig van. Ik weet inmiddels niet waar ik goed aan doe, aangezien het lijkt dat niemand weet waar hij of zij goed aan doet. Ik wil gewoon dat dit over gaat. De wond is onrustig en er blijft maar pus uit komen. Maar waarom wordt er niets gedaan..
Momof2023 schreef: ↑28 feb 2024 11:27De pc had geen tijd in zijn spreekuur:( en ik was officieel natuurlijk geen patiënt van hem. Nu wel. Ik weet dat er vrouwen meelezen die veel ergere dingen hebben meegemaakt dan ik, maar ik ben hier best verdrietig om en word er angstig van. Ik weet inmiddels niet waar ik goed aan doe, aangezien het lijkt dat niemand weet waar hij of zij goed aan doet. Ik wil gewoon dat dit over gaat. De wond is onrustig en er blijft maar pus uit komen. Maar waarom wordt er niets gedaan..
Als er pus uit komt, dan is het ontstoken. Waarom heb je de antibiotica kuur niet aangenomen van de huisarts?
Dit is over 2 weken niet uit zichzelf over. Ik zou die antibiotica kuur met beide handen aanpakken of gelijk ingaan op het voorstel van die arts. Ook zou ik zelf niet twee weken af gaan wachten, dit gaat alleen maar erger worden.
Snap ik heel goed lieverd, maar zolang het niet erger wordt, komt het goed. Helaas kan dit gebeuren met wonden. Het is goed om te letten op je voeding (en aanvulling) en voldoende vitaminen, mineralen, eiwitten en goede vetten in te nemen.Momof2023 schreef: ↑28 feb 2024 11:27De pc had geen tijd in zijn spreekuur:( en ik was officieel natuurlijk geen patiënt van hem. Nu wel. Ik weet dat er vrouwen meelezen die veel ergere dingen hebben meegemaakt dan ik, maar ik ben hier best verdrietig om en word er angstig van. Ik weet inmiddels niet waar ik goed aan doe, aangezien het lijkt dat niemand weet waar hij of zij goed aan doet. Ik wil gewoon dat dit over gaat. De wond is onrustig en er blijft maar pus uit komen. Maar waarom wordt er niets gedaan..
Je rookt niet toch? Ik zou ook geen alcohol gebruiken. Het is pure gif!
Wens je heel veel sterkte!
Het komt uiteindelijk goed, het duurt alleen even langer.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Marie, het hoeft zeker niet erger te worden, maar het duurt gewoon erg lang bij dit soort complicaties.Marie41 schreef: ↑28 feb 2024 11:32Momof2023 schreef: ↑28 feb 2024 11:27De pc had geen tijd in zijn spreekuur:( en ik was officieel natuurlijk geen patiënt van hem. Nu wel. Ik weet dat er vrouwen meelezen die veel ergere dingen hebben meegemaakt dan ik, maar ik ben hier best verdrietig om en word er angstig van. Ik weet inmiddels niet waar ik goed aan doe, aangezien het lijkt dat niemand weet waar hij of zij goed aan doet. Ik wil gewoon dat dit over gaat. De wond is onrustig en er blijft maar pus uit komen. Maar waarom wordt er niets gedaan..
Als er pus uit komt, dan is het ontstoken. Waarom heb je de antibiotica kuur niet aangenomen van de huisarts?
Dit is over 2 weken niet uit zichzelf over. Ik zou die antibiotica kuur met beide handen aanpakken of gelijk ingaan op het voorstel van die arts. Ook zou ik zelf niet twee weken af gaan wachten, dit gaat alleen maar erger worden.
Bij een echte uitgebreide infectie krijg je andere klachten die ze gelukkig niet heeft. En vergeet niet dat AB ook niet alles is. Dit wil je pas echt geven als het niet anders kan. Anders heb je straks een groter probleem als er resistentie ontstaat. AB is eigenlijk altijd de laatste stap. Als je nu al alle troepen inzet, heb je straks geen opties meer. En dan?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Luna,Luna MKS schreef: ↑28 feb 2024 11:42Lieve Marie, het hoeft zeker niet erger te worden, maar het duurt gewoon erg lang bij dit soort complicaties.Marie41 schreef: ↑28 feb 2024 11:32Momof2023 schreef: ↑28 feb 2024 11:27De pc had geen tijd in zijn spreekuur:( en ik was officieel natuurlijk geen patiënt van hem. Nu wel. Ik weet dat er vrouwen meelezen die veel ergere dingen hebben meegemaakt dan ik, maar ik ben hier best verdrietig om en word er angstig van. Ik weet inmiddels niet waar ik goed aan doe, aangezien het lijkt dat niemand weet waar hij of zij goed aan doet. Ik wil gewoon dat dit over gaat. De wond is onrustig en er blijft maar pus uit komen. Maar waarom wordt er niets gedaan..
Bij een echte uitgebreide infectie krijg je andere klachten die ze gelukkig niet heeft. En vergeet niet dat AB ook niet alles is. Dit wil je pas echt geven als het niet anders kan. Anders heb je straks een groter probleem als er resistentie ontstaat. AB is eigenlijk altijd de laatste stap. Als je nu al alle troepen inzet, heb je straks geen opties meer. En dan?
Dat begrijp ik, maar dit speelt al ontzettend lang. En zeker nu er pus uitkomt, zou ik er niet nog langer mee gaan lopen. Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica, maar soms heb je geen andere keus. Je word er pas resistent tegen als je het meerdere keren gebruikt. En als je antibiotica slikt, zou ik er preventief probiotica bij slikken.
Als er bij mij al zolang pus uit zou komen, had ik alles met beide handen gelijk aangepakt. Je bent verder van huis als de ontsteking verder naar binnen slaat. Oorspronkelijke kliniek waar ze was geweest, heeft in mijn ogen ook echt gefaald.
Lieve Marie, helaas werkt het niet zo met AB. Bacteriën kunnen zeer snel resistent worden. En artsen zijn niet voor niets terughoudend.Marie41 schreef: ↑28 feb 2024 12:26Lieve Luna,Luna MKS schreef: ↑28 feb 2024 11:42Lieve Marie, het hoeft zeker niet erger te worden, maar het duurt gewoon erg lang bij dit soort complicaties.Marie41 schreef: ↑28 feb 2024 11:32
Dat begrijp ik, maar dit speelt al ontzettend lang. En zeker nu er pus uitkomt, zou ik er niet nog langer mee gaan lopen. Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica, maar soms heb je geen andere keus. Je word er pas resistent tegen als je het meerdere keren gebruikt. En als je antibiotica slikt, zou ik er preventief probiotica bij slikken.
Als er bij mij al zolang pus uit zou komen, had ik alles met beide handen gelijk aangepakt. Je bent verder van huis als de ontsteking verder naar binnen slaat. Oorspronkelijke kliniek waar ze was geweest, heeft in mijn ogen ook echt gefaald.
Dat er pus uitkomt, wil niet zeggen dat er een infectie zit. Door lekken van eiwitten is wondvocht dikker en gelig. Bij infectie ontstaan ook andere klachten. Deze heeft ze nu niet, gelukkig.
Ik denk dat ze er goed aan doet het advies van de pc in het ziekenhuis te volgen. Die weet het immers het beste. Het enige is de wond zo schoon mogelijk houden en letten op voeding.
Ik begrijp wel dat het frustrerend en vervelend is dat het allemaal zo lang duurt, maar dit is niet iets wat niet vaker gebeurt. Helaas is het pech hebben.
Nogmaals heel veel sterkte!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Luna,
Artsen zijn idd terughoudend (terecht) geworden met ab. De huisarts wilde het niet voor niets al voorschrijven......Deze zal ook zijn of haar reden ervoor gehad hebben. Deze arts heeft er ook voor geleerd neem ik aan.
Artsen zijn idd terughoudend (terecht) geworden met ab. De huisarts wilde het niet voor niets al voorschrijven......Deze zal ook zijn of haar reden ervoor gehad hebben. Deze arts heeft er ook voor geleerd neem ik aan.
Laatst gewijzigd door Marie41 op 28 feb 2024 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Nogmaals, als de pc in het ziekenhuis had gezien dat het spoed heeft, dan had hij ingegrepen. Hij weet immers wat er kan gebeuren als een geïnfecteerde wond uitbreidt. Chirurgen hebben veel ervaring met wondgenezing. Maar als je het niet vertrouwt, kun je ook weer naar een ander.
Het belangrijkste is te letten op de huid rondom de wond. Als je merkt dat deze rood en warm wordt, gelijk aan de bel trekken.
Let op je voeding, voldoende eiwitten eten is nu erg belangrijk voor de wondgenezing. Verder je voeding extra aanvullen met goede supplementen.
xxxxjes
Het belangrijkste is te letten op de huid rondom de wond. Als je merkt dat deze rood en warm wordt, gelijk aan de bel trekken.
Let op je voeding, voldoende eiwitten eten is nu erg belangrijk voor de wondgenezing. Verder je voeding extra aanvullen met goede supplementen.
xxxxjes
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Marie, de ha probeert preventief te behandelen, maar het is eigenlijk onzinnig om ab te geven als je niet eens weet of er een bacterie zit en welke bacterie verantwoordelijk is. Meestal geven ze dan een breedspectrum ab kuur. Maar dat wil niet zeggen dat je daarmee van je probleem af bent.
De ha heeft natuurlijk niet de ervaring of kennis die een pc heeft. Ook bij de Bergman zijn ze terughoudend met behandelen met ab.
Lieve Momof
Ik snap dat het echt frustrerend is, maar een wond kan er heel naar uitzien en lang dikkig vocht afgeven. Drainage van een wond is eerste keuze. Je mag de wond zelfs onder de douche spoelen. Maar vraag hier advies over, hoe je de wond zelf moet behandelen en schoonhouden.
Sterkte!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hierbij een linkje met voedingsadviezen: https://www.isala.nl/patientenfolders/8 ... dgenezing/
Zie ook de eerdere reacties. Het komt uiteindelijk goed. Probeer vanbinnen uit jezelf te versterken.
Zie ook de eerdere reacties. Het komt uiteindelijk goed. Probeer vanbinnen uit jezelf te versterken.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~