MarianL schreef: β18 jun 2023 19:40
Hoi Luna,
Ik ben 16 juni geopereerd door dr. Krabbe in het Nij Smellinghe ziekenhuis in Drachten. Ik ben naar haar doorverwezen door dr. Beekman uit het Acibadem. Ik wilde in eerste instantie naar dr. Niessen, maar dr. Beekman adviseerde me om naar dr. Krabbe te gaan, omdat dat minder ver rijden was voor mij. 1 uur in plaats van 2 uur rijden. Ze verzekerde me er van dat dr. Krabbe ook een hele goed plastisch chirurg is voor deze operatie.
Een hele leuke vrouwelijke arts, die mij ook serieus nam. Waar ik me wel over verbaasde is dat ik geen drains had. Ik dacht dat dat juist heel belangrijk is om zoveel mogelijk vocht met siliconen deeltjes af te voeren. Dat las ik net ook op het forum. Ik heb er na de operatie niet aan gedacht om het te vragen.
Ik maak me een beetje zorgen nu of alle siliconen deeltjes er wel uit zijn
Het kapsel had ze wel zoveel mogelijk er uit gehaald, maar ook niet alles, want verder dan 4 cm kwam ze niet. Risico op beschadiging aan mijn borstspier was te groot.
Ik hoop echt heel erg dat er ondanks het niet hebben van drains, wel alles er uit is.
Liefs Marian
Lieve Marian,
Dankjewel voor je review! Heel waardevol!
Ik zet de arts op de lijst.
Iedere arts heeft zijn eigen werkwijze en velen plaatsen geen drains. Gelukkig komt het altijd goed met de vrouwen.
Helaas is Rita Kappel de enige pc in Nederland die de absolute schadelijkheid van siliconen borstimplantaten onderkent en is haar werkwijze hier ook op afgestemd. Zij plaatst altijd drains voor het zoveel mogelijk afvoeren en verwijdert ook zoveel mogelijk kapsel (voor zover mogelijk en veilig).
Omdat andere pc's dus minder overtuigd zijn van de schadelijkheid (helaas leggen ze de 'schuld' bij de vrouwen en niet het product...) zijn ze wat makkelijker en vinden ze het plaatsen van drains en het verwijderen van kapsels wat minder van belang. Ze vinden de risico's groter dan de winst dus kiezen ze er niet voor.
Rita Kappel heeft met haar onderzoek ontdekt en bewezen dat siliconen zorgen voor celdood. En met een ander onderzoek bewezen dat siliconen overal naartoe migreren zelfs de hersenen. Helaas is dit voor de NVPC of overheid nog steeds geen reden genoeg om actie te ondernemen.
Rita Kappel weet dat ze er zoveel mogelijk aan moet doen om de siliconen belasting tot een minimum te beperken, zodat de vrouw in kwestie de grootste kans op genezing/verbetering maakt. Maar dat het bij de anderen niet is zoals bij haar, wil niet zeggen dat de vrouw geen kans maakt op verbetering. Het lichaam moet gewoon wat meer zelf doen en het kan langer duren. Maar uiteindelijk komt het goed, maak je geen zorgen, okΓ©?
Herstel maar goed!
Heel veel liefs, Luna