Explantatie geamputeerde borst Faye / geen nieuwe reconstructie / sportieve vrouw met ervaring met uitwendige prothese

Informatie en ervaringen.
Faye

Ongelezen bericht 01 mar 2023 09:46

Voorsteltopic: viewtopic.php?f=273&t=4306

Hallo lieve allemaal,
Gisteren was het eindelijk zover verwijdering van mijn borstprothese.
De afgelopen maanden veel afleiding gehad in mijn sport, door de wedstrijden waar ik aan deel heb genomen. En toen begin februari waren er geen doelen meer, enkel nog trainen en werd de datum 28 februari voor mij heel voelbaar. Wel nog op het forum gelezen hoe het andere dames verging maar ik merkte dat ik veel onrust en spanning kreeg,
De dagen sleepten zich vooruit en werd heel onrustig, gespannen en slapen lukte steeds slechter. Ik had ook geregeld veel klachten en mijn thermostaat was weer heel erg stuk. Zo veel warmte die ik niet kwijt kon. En vooral mijn ogen en mond zo verschrikkelijk droog dat was ook niet fijn. MIjn geheugen was echt zo slecht. Ik ging echt twijfelen of ik niet aan het dementeren was
Maar gisteren was het eindelijk zover.
Ik moet zeggen onderweg naar het zh en in het zh was er ineens een totale rust in mijn hele lichaam. Bleek ook toen ze mijn hartslag op gingen meten 47. MIjn man keek ook al verbaast. Zei ik heb een rust in mijn lichaam die ik de afgelopen weken niet heb gevoeld. Het idee dat het eindelijk gaat gebeuren.
Toen ze me aansloten voor de operatie was mijn hartslag nog steeds rustig. Die ging pas wat hoger op het moment dat ik op de operatietafel lag. Alles flitste voorbij van de afgelopen jaren. Zal ik nu eindelijk eens alles af kunnen sluiten.
Ze waren echt allemaal zo super lief in het zh. De verpleging, anesthesist en mijn PC.
Ik lag onder zeil zijn rond 13.30 uur. De PC heeft de overtollige huid tijdens de operatie ook weggehaald om dat ik geen reconstructie wil. Ik wil niet meer onder narcose. De afgelopen jaren is er al zoveel gebeurt dat ik het gewriemel aan mijn lijf beu ben.
En toen ineens hoorde ik mijn naam roepen om wakker te worden, het was ca 16 uur. Ik keek gelijk onder de deken en daar zag ik dat mijn borstprothese was verwijdert. Gelijk was ik opgelucht en blij. Hij is eruit eindelijk. Wat een goed gevoel om wakker te worden. Ik kon echter niet goed inademen en had pijn. Ik kreeg gelijk pijnmedicatie. Ging iets beter om even later nog wat extra toegediend te krijgen. Dat was beter. Wat een lieverds daar en zo bezorgt om mijn welzijn.
Ze vertelden me ook dat er een drain was geplaatst.
Rond 17 uur mocht ik terug naar de kamer waar mijn altijd lieve man ook net kwam binnengewandeld.
Na wat bijgekomen te zijn en eten.... o wat was dat lekker. Was al van de vorige nacht 12 uur dat ik niks meer ophad.
Rond 18.45 mocht ik huiwaarts.
Thuis heb ik mijn borstimplantaat bekeken. Dat is niet meer wit maar wat gelig geworden. Het is nog heel, zag inderdaad ook de vouw zitten die dokter Beekman had gezien op de echo en MRI. Ik zag ook dat er hier en daar hele kleine deukjes zijn. Is dat nu een vermindering van de siliconen in het implantaat? of komt dat omdat het er iets meer dan 5 jaar in heeft gezeten en het zo is gevormd? 5 jaar is nog vrij jong voor een prohese zeiden ze me.
Ik ben nu aan 1 kant plat. Maar voel me er niet slecht onder. Ik hoop ook zo dat dit gevoel blijft.
Ik moet de zachte uitwendige prothese nog proberen. Maar dat volgt wel 1 van de komende dagen. Over ca 2 weken mogen de hechting eruit.
Al bij al is de operatie me echt meegevallen. Nu rustig herstellen

Ik hoop dat dit verhaal jullie kan sterken in jullie traject naar verwijdering van de prothese(s).
Lieve dames veel sterkte, succes met de operatie. Jullie kunnen het.

Dikke kus en liefs
Faye
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2023 10:28

Lieve Faye,

Wederom raak je mij met je verhaal๐Ÿ˜ข
Wat een kracht straalt er vanaf๐Ÿ’ช Dankjewel voor het delen, je helpt ontzettend veel vrouwen hiermee๐Ÿ™

Ja, de plooien en deuken wijzen erop dat er minder inhoud in de prothese zit. En het gelige laat zien dat de inhoud al behoorlijk aan het veranderen was. En dit werkt het zweten in de hand.

Heb je de prothese meegekregen? Zijn er foto's gemaakt? Had je alle bewijzen dat je Allergan hebt gehad? Dit is heel belangrijk voor de rechtszaak tegen Allergan!
Zorg ervoor dat jouw pc alles vastlegt in jouw operatieverslag. Deze dien je ook naar Bureau Clara Wichmann te sturen. Hoe meer bewijzen, hoe beter. Laat hen betalen voor het onrecht dat jou is aangedaan!๐Ÿ˜ข

Ik heb trouwens jouw berichtje afgesplitst en in jouw voorstel topic een verwijzing gemaakt naar jouw explantatie topic. Zo is alles sneller te vinden voor de vrouwen die in dezelfde situatie zitten als jij.

Herstel maar snel lieve schat en laat ons ook weten hoe dat gaat met de uitwendige prothese. We zouden daar wat meer over willen horen, daar hebben andere vrouwen ook weer veel aan. Van sommige dames heb ik gehoord dat ze de oudere uitwendige protheses (die ook van siliconen zijn gemaakt...) niet zo fijn vinden. Gelukkig komt er nu wel steeds meer op de markt. We zijn benieuwd welke jij hebt en wat jouw ervaringen straks zijn.

Ik denk aan je lieverd en gun jou een gelukkig en gezond leven! ๐Ÿ’–๐ŸŒˆ๐Ÿ™โœจ๐Ÿฅฐ๐Ÿ˜˜
Faye

Ongelezen bericht 01 mar 2023 21:02

Luna MKS schreef: โ†‘
01 mar 2023 10:28
Lieve Faye,

Wat een kracht straalt er vanaf๐Ÿ’ช Dankjewel voor het delen, je helpt ontzettend veel vrouwen hiermee๐Ÿ™

Ja, de plooien en deuken wijzen erop dat er minder inhoud in de prothese zit. En het gelige laat zien dat de inhoud al behoorlijk aan het veranderen was. En dit werkt het zweten in de hand.

Heb je de prothese meegekregen? Zijn er foto's gemaakt? Had je alle bewijzen dat je Allergan hebt gehad? Dit is heel belangrijk voor de rechtszaak tegen Allergan!
Zorg ervoor dat jouw pc alles vastlegt in jouw operatie verslag. Deze dien je ook naar Bureau Clara Wichmann te sturen. Hoe meer bewijzen, hoe beter. Laat hen betalen voor het onrecht dat jou is aangedaan!๐Ÿ˜ข

Ik heb trouwens jouw berichtje afgesplitst en in jouw voorstel topic een verwijzing gemaakt naar jouw explantatie topic. Zo is alles sneller te vinden voor de vrouwen die in dezelfde situatie zitten als jij.

Herstel maar snel lieve schat en laat ons ook weten hoe dat gaat met de uitwendige prothese. We zouden daar wat meer over willen horen, daar hebben andere vrouwen ook weer veel aan. Van sommige dames heb ik gehoord dat ze de oudere uitwendige protheses (die ook van siliconen zijn gemaakt...) niet zo fijn vinden. Gelukkig komt er nu wel steeds meer op de markt. We zijn benieuwd welke jij hebt en wat jouw ervaringen straks zijn.

Ik denk aan je lieverd en gun jou een gelukkig en gezond leven! ๐Ÿ’–๐ŸŒˆ๐Ÿ™โœจ๐Ÿฅฐ๐Ÿ˜˜
Lieve Luna,
Ik heb de prothese meegekregen naar huis. Had ik gevraagd aan mijn PC.
Ik zou hem niet meekrijgen als hij lek zou zijn. Dan zou ze hem zelf naar Allegan opsturen om hem te claimen. Nu hij nog heel is mocht ik hem meenemen.
Verder heeft ze foto's gemaakt van mijn kapsel. En het kapsel opgestuurd om te laten onderzoeken naar de restanten of er o.a. siliconen in zitten. Ik wacht nu af wat de resultaten daarvan zijn.

Als ik het lees is dat wat ik constateer bij de prothese het gele en de deukjes dan is dit al een snel proces. De prothese zat er net 5 jaar in. Een teken dat dit proces dus ook echt aan de gang is. Zo blij dat hij eruit is.

Ik heb vorige jaar in december al mijn gegevens en bewijzen aangeleverd voor de rechtzaak.
De prothese is van Allergan. Daarvoor had ik ook een expander van Allergan. Van allebei heb ik de certificaten en papieren en deze ook meegestuurd.
Ik ga over een aantal weken nog bellen met het zh om mijn laatste dossier op te vragen zodat ik het toe kan voegen bij de rechtzaak.

Komt goed ik zal zeker in de loop van de tijd nog wat van me laten horen. Hoe het gaat?

Hoe het verloopt met de aangemeten uitwendige prothese.
Hoe ik dit ervaar.
Ik ben een sporter en doe ook aan wedstrijden. Hoe dit gaat met een prothese.
Ik ben altijd een vrouw geweest op vakantie in bikini. Hoe dit nu zal gaan met prothese of misschien zonder.
Ik zal jullie meenemen in mijn ervaringen of die makkelijk, moeilijk , een overwinning zijn. Elke drempel die weer wordt genomen.
Hoe ik straks weer met teamgenoten onder de douche zal gaan zonder die prothese. Alles wordt weer een eerste keer na de operatie. Leren omgaan met.
Ik weet dat ik ook moeilijke momenten zal hebben.
Maar voor nu is het herstellen en 1 stap tegelijk zo kom ik vooruit.
We gaan ervoor.

Liefs Faye
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mar 2023 21:24

Faye schreef: โ†‘
01 mar 2023 21:02
01 mar 2023 10:28
Lieve Faye,

Zorg ervoor dat jouw pc alles vastlegt in jouw operatie verslag. Deze dien je ook naar Bureau Clara Wichmann te sturen. Hoe meer bewijzen, hoe beter. Laat hen betalen voor het onrecht dat jou is aangedaan!๐Ÿ˜ข

Lieve Luna,
Ik heb de prothese meegekregen naar huis. Had ik gevraagd aan mijn PC.
Ik zou hem niet meekrijgen als hij lek zou zijn. Dan zou ze hem zelf naar Allegan opsturen om hem te claimen. Nu hij nog heel is mocht ik hem meenemen.
Verder heeft ze foto's gemaakt van mijn kapsel. En het kapsel opgestuurd om te laten onderzoeken naar de restanten of er o.a. siliconen in zitten. Ik wacht nu af wat de resultaten daarvan zijn.

Als ik het lees is dat wat ik constateer bij de prothese het gele en de deukjes dan is dit al een snel proces. De prothese zat er net 5 jaar in. Een teken dat dit proces dus ook echt aan de gang is. Zo blij dat hij eruit is.

Ik heb vorige jaar in december al mijn gegevens en bewijzen aangeleverd voor de rechtzaak.
De prothese is van Allergan. Daarvoor had ik ook een expander van Allergan. Van allebei heb ik de certificaten en papieren en deze ook meegestuurd.
Ik ga over een aantal weken nog bellen met het zh om mijn laatste dossier op te vragen zodat ik het toe kan voegen bij de rechtzaak.

Komt goed ik zal zeker in de loop van de tijd nog wat van me laten horen. Hoe het gaat?

Hoe het verloopt met de aangemeten uitwendige prothese.
Hoe ik dit ervaar.
Ik ben een sporter en doe ook aan wedstrijden. Hoe dit gaat met een prothese.
Ik ben altijd een vrouw geweest op vakantie in bikini. Hoe dit nu zal gaan met prothese of misschien zonder.
Ik zal jullie meenemen in mijn ervaringen of die makkelijk, moeilijk , een overwinning zijn. Elke drempel die weer wordt genomen.
Hoe ik straks weer met teamgenoten onder de douche zal gaan zonder die prothese. Alles wordt weer een eerste keer na de operatie. Leren omgaan met.
Ik weet dat ik ook moeilijke momenten zal hebben.
Maar voor nu is het herstellen en 1 stap tegelijk zo kom ik vooruit.
We gaan ervoor.

Liefs Faye
Lieve Faye,

Dankjewel voor je berichtje! Het is absoluut niet de bedoeling dat pc's implantaten naar Allergan sturen en via die weg claimen, omdat vrouwen dan niet meer mee kunnen doen met de rechtszaak! Ik zal dit nog even met mijn collega's bespreken en vragen of Clara Wichmann een brief naar de NVPC stuurt. Dankjewel dat je dit hebt gezegd!

Ja, het is heel belangrijk om je dossier op te vragen zodat jouw schade duidelijk wordt.

Ik ben erg moe, dus ik maak geen lang berichtje meer. In ieder geval wil ik je nogmaals bedanken voor alles en heel veel sterkte en succes wensen!๐Ÿ™ Inderdaad 1 stap tegelijk.

Dikke kus lieverd en slaap lekker ๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•๐Ÿ˜ด
Margreet

Ongelezen bericht 03 mar 2023 22:00

Goed herstel Faye en doe rustig aan!

Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Faye

Ongelezen bericht 04 mar 2023 18:56

Margreet schreef: โ†‘
03 mar 2023 22:00

Liefs,
Margreet
Dank je wel Magreet.

Dikke knuffel
Faye
Faye

Ongelezen bericht 08 mar 2023 14:30

Hallo lieve allemaal,

We zijn nu ruim een week verder.
Ik voel me nog steeds goed, blij en opgelucht dat hij eruit is. Ik voel me nu ook met de dag sterker worden.

Ik heb vorige week woensdag op donderdag wel huilbuien gehad.
Maar niet omdat ik depressief was. Dit was omdat de rollercoaster van de afgelopen jaren voorbij kwam.
Het strijden om weer gezond te worden. Ik had eerst een expander gekregen en een jaar later de prothese. Ik was 2 jaar na mijn ziek zijn eindelijk weer een beetje waar ik wezen moest.
En toen zag ik dat programma op tv en toen ontplofte mijn wereld.
Jaren waarin ik door een diep dal ging van emoties. Jaren waarin ik tegen een muur op liep wie gaat me helpen. Wie gaat me van die gifbom verlossen. Ik wil een gezond lichaam. Niemand die me wegwijs kon maken.
Onbegrip en boosheid omdat het nog steeds volop gebeurt met die protheses.
Maar ook emotie van het doorzetten. Blij omdat ik op dit forum ben terecht gekomen en daar geholpen werd bij mijn zoektocht. Een gevoel van opluchting dat het nu gebeurt is.
Ik denk zelf dat dat ook te maken heeft met het verwerken. Ik merk dat als ik nu elke keer daar aan terug denk, ik vol schiet.

Zondag werd ik verlost van mijn drain en ben ik een klein blok gaan wandelen.
Elke dag een stukje verder. Gisteren ben ik tussen de regenbuien gaan wandelen en moet zeggen dat was genieten. Ik liep ook met een grote glimlach op mijn gezicht rond. Wat heerlijk buiten. Je gaat ook alles sterker horen, voelen en ruiken omdat je zo geniet van het buiten zijn. Ik weet niet of er nog vrouwen zijn die dit zo ervaren?

Maandag op controle bij de mamapoli verpleegkundige. Toen ik daar vertelde dat mijn prothese gelig is geworden en er inhoud mist wordt er niks gezegd. Daar doen ze geen uitspraken over. Zij zijn ook sinds 2016 al bekend met mijn medische achtergrond en hoe mijn wereld in 2018 uit elkaar spatte.
De controle op zich was goed.
Ze hebben me ook even verder geholpen met de zachte stoffen prothese.
Ze gaven ook aan dat ik de watte die in het doosje bij de prothese wordt geleverd kan gebruiken om bv een sport BH op te vullen. Even een lapje naaien op de sport BH en deze dan vullen. Het is aquarium watte en is echt heel zacht. Zo kan je onbezorgd sporten en niet het gevoel hebben dat er iets veschuift of verliest onderweg.
Mijn buurvrouw is handig en gaat een lapje naaien op de BH. Dan kan ik zelf kijken of ik het wat vind.
Ik heb ook een verwijsbrief gekregen voor mijn zorgverzekering voor het aanmeten van een uitwendige prothese. Maar dit kan pas na heling van de wond. Moet daar nu nog minimaal 6 weken mee wachten.

Mijn familie en vrienden die ik heb meegenomen in mijn strijd naar een gezond lichaam laat ik de prothese zien. Voor hun is het nu ook tastbaar, zichtbaar wat ik bedoel.
Zij leven zo ontzettend met me mee. Mijn huis kamer is gevuld met bloemen en kaartjes.
Dat doet ook echt goed. En ik heb ook echt het gevoel bij degenen die het weten dat ze het ook echt begrijpen. Want voor de meesten is dit ook een onbekende wereld.
Ik ben ook een heel open boek naar de mensen die ik dan ook lief heb.
Ik hoop zo dat door de ruchtbaarheid die ik er aan geef ik andere vrouwen kan redden van die gifbommen. Ik kan ook niemand zeggen wat hij moet doen. De weg moeten ze zelf bewandelen. Maar willen ze advies kunnen ze bij me terecht.

Lieve allemaal, hou vol en volg je pad. Er komen zeker weer goede tijden aan.
Bij mijn zijn de goede tijden weer aangebroken daar ben ik van overtuigd. Ook al zullen er nog hobbels op mijn pad komen. Maar die hobbels gaan we nemen en overwinnen.

Liefs
Faye
Size Happy

Ongelezen bericht 08 mar 2023 15:41

Beste Faye,
Ik lees nu je hele verhaal, wat een pad heb je afgelegd! Ik wil even zeggen dat ik je heel moedig vind hoe je je eigen pad volgt. Geniet van de wandelingen buiten, met of zonder regen ;-) en je dierbaren om je heen. xxx
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 mar 2023 15:52

Faye schreef: โ†‘
08 mar 2023 14:30
Hallo lieve allemaal,

We zijn nu ruim een week verder.
Ik voel me nog steeds goed, blij en opgelucht dat hij eruit is. Ik voel me nu ook met de dag sterker worden.

Ik heb vorige week woensdag op donderdag wel huilbuien gehad.
Maar niet omdat ik depressief was. Dit was omdat de rollercoaster van de afgelopen jaren voorbij kwam.
Het strijden om weer gezond te worden. Ik had eerst een expander gekregen en een jaar later de prothese. Ik was 2 jaar na mijn ziek zijn eindelijk weer een beetje waar ik wezen moest.
En toen zag ik dat programma op tv en toen ontplofte mijn wereld.
Jaren waarin ik door een diep dal ging van emoties. Jaren waarin ik tegen een muur op liep wie gaat me helpen. Wie gaat me van die gifbom verlossen. Ik wil een gezond lichaam. Niemand die me wegwijs kon maken.
Onbegrip en boosheid omdat het nog steeds volop gebeurt met die protheses.
Maar ook emotie van het doorzetten. Blij omdat ik op dit forum ben terecht gekomen en daar geholpen werd bij mijn zoektocht. Een gevoel van opluchting dat het nu gebeurt is.
Ik denk zelf dat dat ook te maken heeft met het verwerken. Ik merk dat als ik nu elke keer daar aan terug denk, ik vol schiet.

Zondag werd ik verlost van mijn drain en ben ik een klein blok gaan wandelen.
Elke dag een stukje verder. Gisteren ben ik tussen de regenbuien gaan wandelen en moet zeggen dat was genieten. Ik liep ook met een grote glimlach op mijn gezicht rond. Wat heerlijk buiten. Je gaat ook alles sterker horen, voelen en ruiken omdat je zo geniet van het buiten zijn. Ik weet niet of er nog vrouwen zijn die dit zo ervaren?

Maandag op controle bij de mamapoli verpleegkundige. Toen ik daar vertelde dat mijn prothese gelig is geworden en er inhoud mist wordt er niks gezegd. Daar doen ze geen uitspraken over. Zij zijn ook sinds 2016 al bekend met mijn medische achtergrond en hoe mijn wereld in 2018 uit elkaar spatte.
De controle op zich was goed.
Ze hebben me ook even verder geholpen met de zachte stoffen prothese.
Ze gaven ook aan dat ik de watte die in het doosje bij de prothese wordt geleverd kan gebruiken om bv een sport BH op te vullen. Even een lapje naaien op de sport BH en deze dan vullen. Het is aquarium watte en is echt heel zacht. Zo kan je onbezorgd sporten en niet het gevoel hebben dat er iets veschuift of verliest onderweg.
Mijn buurvrouw is handig en gaat een lapje naaien op de BH. Dan kan ik zelf kijken of ik het wat vind.
Ik heb ook een verwijsbrief gekregen voor mijn zorgverzekering voor het aanmeten van een uitwendige prothese. Maar dit kan pas na heling van de wond. Moet daar nu nog minimaal 6 weken mee wachten.

Mijn familie en vrienden die ik heb meegenomen in mijn strijd naar een gezond lichaam laat ik de prothese zien. Voor hun is het nu ook tastbaar, zichtbaar wat ik bedoel.
Zij leven zo ontzettend met me mee. Mijn huis kamer is gevuld met bloemen en kaartjes.
Dat doet ook echt goed. En ik heb ook echt het gevoel bij degenen die het weten dat ze het ook echt begrijpen. Want voor de meesten is dit ook een onbekende wereld.
Ik ben ook een heel open boek naar de mensen die ik dan ook lief heb.
Ik hoop zo dat door de ruchtbaarheid die ik er aan geef ik andere vrouwen kan redden van die gifbommen. Ik kan ook niemand zeggen wat hij moet doen. De weg moeten ze zelf bewandelen. Maar willen ze advies kunnen ze bij me terecht.

Lieve allemaal, hou vol en volg je pad. Er komen zeker weer goede tijden aan.
Bij mijn zijn de goede tijden weer aangebroken daar ben ik van overtuigd. Ook al zullen er nog hobbels op mijn pad komen. Maar die hobbels gaan we nemen en overwinnen.

Liefs
Faye
Ben weer stil van jouw berichtje...๐Ÿ˜ข

๐Ÿ’ช๐Ÿ’–๐ŸŒˆ๐Ÿ’–๐Ÿ™๐Ÿ’–๐ŸŒˆ
Ilja

Ongelezen bericht 09 mar 2023 11:37

Lieve Faye,
Wat een verhaal. Je kunt het mooi beschrijven hoe je alles hebt ervaren.
Ik vind je sterk en heel stoer. Een bijzonder krachtige vrouw.
Zelf ben ik dubbelzijdig geamputeerd door borstkanker.
Vanaf 2008 heb ik siliconenprotheses gedragen en deze zijn vorig jaar geexplanteerd. Het was een heftige beslissing want ik had echt prachtige borsten. Ik heb de beslissing genomen om niet plat door het leven te gaan.
Ik zou willen dat ik daarmee zou kunnen leven. Ik kan dat echt niet.
Inmiddels heb ik een reconstructie dmv de vacuรผmpomp en lipofilling.
Op 7 maart heb ik mijn laatste operatie gekregen die erg tegen viel.
Er is een soort draad in mijn borsten gezet om een mooie vorm te creรซren.
Het is prachtig maar oh wat heb ik een pijn. Nu dacht ik wel even, waar ben ik aan begonnen. Uiteindelijk komt het goed maar het is wel zwaar.
Zo zie je dat iedere vrouw het op haar eigen manier doet.
Ik wens je een heel goed herstel toe en hoop dat je er heel sterk uitkomt.

Liefs Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mar 2023 13:04

Ilja schreef: โ†‘
09 mar 2023 11:37
Lieve Faye,
Vanaf 2008 heb ik siliconenprotheses gedragen en deze zijn vorig jaar geexplanteerd. Het was een heftige beslissing want ik had echt prachtige borsten. Ik heb de beslissing genomen om niet plat door het leven te gaan.
Het is prachtig maar oh wat heb ik een pijn. Nu dacht ik wel even, waar ben ik aan begonnen. Uiteindelijk komt het goed maar het is wel zwaar.

Liefs Ilja
Lieve Ilja, wat naar dat je zoveel pijn hebt!๐Ÿ˜ข Waarom heb je ons niet laten weten dat je geopereerd zou worden van de week?

En ik snap jouw keuze voor lipo zo goed! Ik zou hetzelfde gedaan hebben, ik ben daar eerlijk in. Ik zou ook niet zonder borsten kunnen zitten. Iedere vrouw is anders en we hebben allen het recht onze harten te volgen. Maar ik zou net als jij niets meer doen wat mijn gezondheid zou kunnen schaden.

In lipofilling heb ik vertrouwen, maar in lichaamsvreemde troep niet. Hoeveel ze hun best ook doen. Ze zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van afbreekbare implantaten. Die zouden 'veilig' zijn want afbreekbaar en inert materiaal zoals bepaalde tijdelijke fillers enz. Maar al deze stoffen kunnen nog steeds voor reacties zorgen. Vooral bij vrouwen zoals wij. Velen van ons reageren ook op tijdelijke fillers. Ik ken genoeg dames.

Ik vind het jammer dat ze niet meer investeren in onderzoek naar reconstructie met lichaamseigen materiaal voor slanke dames. Dat is waar het geld naartoe moet. Niet naar gefabriceerde rommel.

Ik hoop dat je snel van de pijn afkomt!๐Ÿ™

Dikke kus lieverd, ik denk aan jou!๐Ÿ™๐Ÿ˜˜โค๏ธ
Ilja

Ongelezen bericht 09 mar 2023 13:50

09 mar 2023 13:04
09 mar 2023 11:37
Lieve Faye,

Liefs Ilja
Lieve Ilja, wat naar dat je zoveel pijn hebt!๐Ÿ˜ข Waarom heb je ons niet laten weten dat je geopereerd zou worden van de week?

En ik snap jouw keuze voor lipo zo goed! Ik zou hetzelfde gedaan hebben, ik ben daar eerlijk in. Ik zou ook niet zonder borsten kunnen zitten. Iedere vrouw is anders en we hebben allen het recht onze harten te volgen. Maar ik zou net als jij niets meer doen wat mijn gezondheid zou kunnen schaden.

In lipofilling heb ik vertrouwen, maar in lichaamsvreemde troep niet. Hoeveel ze hun best ook doen. Ze zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van afbreekbare implantaten. Die zouden 'veilig' zijn want afbreekbaar en inert materiaal zoals bepaalde tijdelijk fillers enz. Maar al deze stoffen kunnen nog steeds voor reacties zorgen. Vooral bij vrouwen zoals wij. Velen van ons reageren ook op tijdelijke fillers. Ik ken genoeg dames.

Ik vind het jammer dat ze niet meer investeren in onderzoek naar reconstructie met lichaamseigen materiaal voor slanke dames. Dat is waar het geld naartoe moet. Niet naar gefabriceerde rommel.

Ik hoop dat je snel van de pijn afkomt!๐Ÿ™

Dikke kus lieverd, ik denk aan jou!๐Ÿ™๐Ÿ˜˜โค๏ธ
Hoi Luna,
Ik wordt zo vaak geopereerd dat ik het eigenlijk niet meer laat weten hier.
Het is eigenlijk steeds het zelfde verhaal.
Deze hopelijk laatste operatie verliep anders dan normaal.
De draad die nu geplaatst is die gaat er over een half jaar weer uit.
Ik ben er echt niet blij mee want ik wil geen vreemd materiaal meer in mijn lijf.
Toen ik nog siliconenprotheses had waren deze van onderen vastgezet aan mijn rib. Dit was altijd pijnlijk. Daarom wilde ik nu ook geen draad.
Maar goed, het is toch gebeurd en nu maar hopen dat het mooi wordt.
De draad is vastgezet aan mijn sleutelbeen en dit is erg pijnlijk.
Nu flink aan de pijnstillers, pff.

Dank je wel voor je lieve berichtje.

Lieve groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mar 2023 19:46

09 mar 2023 13:50
Hoi Luna,
Ik wordt zo vaak geopereerd dat ik het eigenlijk niet meer laat weten hier.
Het is eigenlijk steeds het zelfde verhaal.
Deze hopelijk laatste operatie verliep anders dan normaal.
De draad die nu geplaatst is die gaat er over een half jaar weer uit.
Ik ben er echt niet blij mee want ik wil geen vreemd materiaal meer in mijn lijf.
Toen ik nog siliconenprotheses had waren deze van onderen vastgezet aan mijn rib. Dit was altijd pijnlijk. Daarom wilde ik nu ook geen draad.
Maar goed, het is toch gebeurd en nu maar hopen dat het mooi wordt.
De draad is vastgezet aan mijn sleutelbeen en dit is erg pijnlijk.
Nu flink aan de pijnstillers, pff.

Dank je wel voor je lieve berichtje.

Lieve groetjes Ilja
Vind het zรณ erg voor jou! ๐Ÿ˜ข
Ik begrijp ook niet waarom ze tegen jouw wil in die draad heeft geplaatst! Ik hoor dit voor het eerst. Ik ken meer vrouwen die meerdere lipofilling sessies hebben ondergaan na amputatie, maar die geen draad kregen. Ik weet wel dat dit soms gedaan wordt om de boel te liften, maar bij lipofilling nog niet gehoord. En jij hebt aangegeven het niet te willen, waarom wordt daar niet naar geluisterd??
Heb je contact met andere dames die dit bij dezelfde arts deden? Wat was de reden dat de arts dit wilde doen? Is ze daar heel duidelijk over geweest? Normaalgesproken hoor je te tekenen voor iedere ingreep die je laat doen. Dus ook wat er precies gedaan zal worden. Heb jij iets getekend?
Faye

Ongelezen bericht 09 mar 2023 19:49

Margreet schreef: โ†‘
03 mar 2023 22:00

Liefs,
Margreet
Doe ik Magreet.
Hoe gaat het met jou?

Liefs
Faye
Faye

Ongelezen bericht 09 mar 2023 19:50

Size Happy schreef: โ†‘
08 mar 2023 15:41
Beste Faye,
Ik lees nu je hele verhaal, wat een pad heb je afgelegd! Ik wil even zeggen dat ik je heel moedig vind hoe je je eigen pad volgt. Geniet van de wandelingen buiten, met of zonder regen ;-) en je dierbaren om je heen. xxx
Dank je wel Size Happy wat lief van je.
Plaats reactie

Terug naar โ€œErvaringen explantatie met of zonder nieuwe borstreconstructieโ€