wel of geen explantatie (Roosje)

Protheses vanwege cosmetische reden.
roosje

Ongelezen bericht 20 sep 2012 22:45

hallo allemaal

ik zit er doorheen, ik weet het niet meer, misschien kan iemand mij helpen f adviseren. ik heb vorig jaar mijn borsten laten vergroten. vanaf het begin voelde mijn rechter borst niet erg goed. nou een jaar later is het niet goed. mijn borst heeft deukjes, steekt, een deel is gevoelloos het andere deel overgevoelig elke vorm van aanraking is vervelend. door de pc is al kapselvorming vast gesteld baker 3, maar dit is voor mijn zorgverzekering te weinig om te vergoeden.
wat moet ik nou? een second opion van een andere pc? andere zorgverzekeraar weet alleen niet of ze daar meteen bij een nieuwe klant intrappen ;) en dan schoon laten maken of er toch helemaal uit, heb geen zin in herhaling van dit alles ben het gewoon moe.
please iemand geef me advies ik weet niet wat ik moet.
alvast bedankt!!!
Lena

Ongelezen bericht 21 sep 2012 10:11

Hoi Roosje,

Wat naar voor je, ik kan me je paniek zo goed voorstellen en de twijfels die je nu hebt. Ik heb zelf mijn protheses in juli er laten uithalen zonder nieuwe protheses te nemen en dat was een goede beslissing. Ik had ze 14 jaar en veel klachten als vermoeidheid ontwikkeld. Bij mij werd het wel vergoed omdat ik ze al zo lang heb. Ik heb ook een hele tijd getwijfeld of ik ze er uit zou laten halen, maar leven met een angst dat er iets niet goed met de protheses is, is ook geen leven. Dan leef ik liever met kleine borsten dan de continue angst. Plus dat protheses zowiezo op gegeven moment gaan lekken. Ze noemen het zweten. Bij mij waren de protheses erg doorgezweet en dat heeft er voor gezorgd dat ik al jaren met vermoeidheid kamp. Mijn advies vanuit eigen ervaring voor jou zou zijn. Laat ze er uit halen en neem geen nieuwe meer. Stel je gezondheid voorop, je gemoedsrust is veel belangrijker dan mooie grote borsten. Echt ik kan het weten. Ik heb meer rust nu ik weer kleine borsten heb. Het is heel zuur dat je het misschien zelf moet betalen en je hebt misschien heel veel spijt dat je ze ooit hebt laten zetten. Dat hebben we allemaal. Ik heb ook even geen idee meer waarom ik destijds niet gewoon mijn borsten accepteerden. Belachelijk trouwens dat de verzekering het niet vergoed als je pijn hebt. Ik zou in ieder geval in bezwaar gaan. Ik ben zelf geopereerd in het Slotervaartziekenhuis, Amsterdam bij dr. van Loenen. Misschien is het goed om een second opinion te vragen en als daar iets anders uitkomt als bij je eerdere plastisch chirurg, dan lijkt me dat de verzekering dat gewoon moet accepteren.

Ik wens je heel veel sterkte want dit is geen makkelijke beslissing.

Liefs
Lena
lisa

Ongelezen bericht 21 sep 2012 12:13

Hai Roosje, ik zou ook gaan voor een second opinion! Vanaf t begin zit het al niet lekker bij je! Moet je dan wachten tot t erger wordt, je meer klachten krijgt, laat staan wat dit met je psyche doet....Wat zit de verzekeringswereld toch raar in elkaar.
Sterkte met beslissen, doe wat voor jou goed voelt. Volgens mij wil je ze eruit, als ik het goed lees. Ik heb daar, in juni explantatie gehad, tot op heden totaaaal geen spijt van.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 sep 2012 12:20

Lief Roosje,
Afbeelding
Ik leef met je mee en lees de paniek in je woorden. Het is moeilijk om te zijn waar jij nu bent..vreselijk!
Je vraagt wel of niet explanteren. Alle dames hier zullen hetzelfde antwoord geven op deze vraag. Allemaal hebben we heel wat te verduren gehad door siliconen en zijn ongelofelijk blij dat ze eruit zijn.
Maak een afpraak bij het Slotervaart. Wie komt er wel uit dat je baker 4 hebt. Dan wordt het wel vergoed. En zo niet, dan laat je ze toch verwijderen. Dat betekent dus dat je de operatie moet betalen, maar wie weet wat de artsen aantreffen. Als tijdens de operatie blijkt dat er meer aan de hand is, dan wordt dit in het operatieverslag geschreven en deze stuur je naar je verzekering. Je maakt dus bezwaar op hun beslissing niet te zullen vergoeden. Zo kun je je geld alsnog terug krijgen. Dat heb ik ook gedaan. (Lees hier meer)
Heel veel sterkte lieve meid. Het zal goedkomen. Onderneem wel actie!
Bel het Slotervaart en maak een afspraak. Ga ook langs je huisarts voor een verwijzing, zodat je het consult niet hoeft te betalen.
Nogmaals sterkte, ik zal aan je denken,
Luna
Pia

Ongelezen bericht 25 sep 2012 15:18

lekker eruit laten halen die troep!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Wendy

Ongelezen bericht 25 sep 2012 16:22

Roosje , laat ze eruit halen als je gezondheid belangrijk voor je is! Ik heb 11 jaar siliconen gehad maar als ik het geweten wat het zou veroorzaken was ik er nooit aan begonnen. Jij hebt al problemen met een borst... als je toch onder het mes gaat, doe dan explantatie en neem geen nieuwe! De rest van je leven operaties ondergaan en misschien wel gezondheidsklachten OF kleinere borsten en leven zonder het idee dat je tijdbommen in je lichaam hebt. Klinkt hard maar ik wou dat iemand dat jaren geleden tegen mij had gezegd. Sterkte en volg Luna's raad op +Liefs+
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Monique256

Ongelezen bericht 25 sep 2012 20:23

Niet twijfelen, de schade blijft beperkt als je ze eruit laat halen! Heb 14,5 jaar
implantaten gehad en kreeg steeds meer klachten,Nu zijn ze er bijna 5 maanden uit en de meeste klachten zijn verdwenen. Ik loop weer 10km hard, wie had dat 5 maanden terug gedacht? Ik niet!!!
Angel

Ongelezen bericht 26 sep 2012 10:53

Hoi Roosje,
Ik snap best dat de beslissing moeilijk is, maar het is echt veel beter voor je lichaam om ze eruit te laten halen hoor.
Ik heb ze vorige week donderdag laten verwijderen en nog geen dag spijt gehad....Als ik nu mijn borsten zie, zonder protheses vind ik ze nog steeds mooi.
Ik hoop dat ik straks ook klachten vrij ben, maar merk nu al verschil.Geen pijn meer in mijn borst, geen getrek meer onder mijn oksel, geen harde borsten meer, ....Veel meer bewegings- vrijheid, zonder beperkingen, en dat zal nu alleen maar met de dag beter gaan.Want ik heb er nu nog hechtingen in.
Ik had ze bijna 20 jaar, en wat een geluk...ze waren nog heel...Maar bij veel vrouwen was dit wel anders!Wel waren ze al aardig aan het zweten.
Ik heb geen seconde getwijfeld, voor mij geen nieuwe meer!En ik hoop dat jij ook zo verstandig ben om het niet meer te doen.Je gezondheid is echt heel belangrijk!Succes, Liefs Angel
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 sep 2012 22:44

GIRLPOWER!
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 aug 2014 09:20

(9 aug '14) roosje schreef:Hoi allemaal.

Na 2 jaar weer op deze site terecht gekomen omdat het nog altujd door mijn hoofd spookt. Wel of geen explantatie.
Ik heb toen hele lieve berichten gekregen van jullie en ik hoop een beetje op jullie steun en kennis.
ik heb in 2011 een bv gedaan, waar ik meteen al last had van mijn rechter borst. Dat is sinds dien niet minder geworden maar ik heb er maar mee leren leven. Ondertussen wel nog een keer naar mijn pc geweest voor advies.
Hij zegt dat hij ze er zo uit kan halen, dit door middel van een plaatselijke verdoving???? Ik vind dit doodeng maar hijzegt dat het een ingreep is van niks en dat ik met deze vorm van verdoven ook nog veel kosten bespaar.
nou lees ik jullie verhalen en lees is over drains, ziek worden, ontgiften??? Dit zijn dingen die ik nooit eerder heb gehoord. Kan het dan wel echt onder plaatselijke verdoving?
En wat als ik een second opion wil? Moet ik dan eerst lamgs de huisarts? Ik weet dat mijn verzekering niks gaat vergoeden omdat de kapselvorming niet genoeg is naar hun zin, ik heb baker3 en voor vergoeding moet je baker 4 hebben. Oftewel tennisballen.
ik heb ze nu dus 3 jaar, zal ik na explantatie dan ook theezakjes, rimpels etc hebben of zal dat meevallen?
Sorry veel vragen in een keer, maar ik zou niet weten aan wie ik het beter kan vragen dan aan jullie!
alvast bedankt!!!
Hoi Roosje, Welkom terug!
Ik heb je berichtje maar even hier gedaan ok, zodat alles netjes onder elkaar in je eigen voorsteltopic komt.

Ik ga je nu hetzelfde advies geven als vorig 2 jaar geleden: maak een afspraak bij dr. van Loenen in het Slotervaartziekenhuis. Ga vooral niet terug naar je eigen pc. Dr. van Loenen heeft heel veel ervaring met vrouwen met klachten ook de klachten die jij beschrijft. Ze heeft al heel veel vrouwen aan een vergoeding van explantatie geholpen. Ik denk dat operatie nu wel voor vergoeding in aanmerking zal komen. Maar je moet wel iets doen natuurlijk. Ga even lang je huisarts voor een verwijzing naar dr. van Loenen zodat je het consult niet hoeft te betalen. En maak maandag meteen een afspraak bij het Slotervaart in Amsterdam.
Ik ben zelf geopereerd door van Loenen het is een heel goede arts en heel lieve vrouw die echt met je meedenkt. Je kunt ook naar dr. Kingma die werkt samen met van Loenen ook een heel goede arts.

Succes en sterkte Roosje! IK -GEEF -JE - EEN - BLOEM

Liefs, Luna =liefs=
Momo

Ongelezen bericht 09 aug 2014 14:26

Hallo Roosje,

Ben er echt eens met Luna. Wacht niet meer zo lang. Vindt het erg om te lezen dat je schrijft - ik heb er mee leren leven-. Dat herken ik wel. Mijn explantatie is nog niet zo lang geleden en ik kijk er zo naar uit dat ik me weer vrij kan bewegen als het genezen is. Dat er mee leven beperkte mij meer dan mij bewust was. Ik hoop dat je snel bij een goede doctor terecht kan.

Liefs,

Momo FLOWER
Your word is a lamp to my feet and a light to my path...........
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”