Voorstellen Ilse

Protheses vanwege cosmetische reden.
Ilse85

Ongelezen bericht 11 feb 2023 15:47

Goede middag iedereen,

Ik lees al een paar weekjes rustig mee, maar ik heb nog niet de tijd gevonden een berichtje te plaatsen.
Ik ben Ilse, moeder van 2 jongens 37.
9 jaar geleden heb ik in Amstelveen, Mentor protheses dualplane laten plaatsen.
Echter heb ik reuma en sinds het plaatsen is het heftig achteruit gegaan. De rolstoel is op een moment aangemeten en met periodes kan ik niet zonder. Sinds afgelopen oktober heb ik constant verhoging met soms uitschieters naar koorts. Er is niets te vinden waar deze verhoging of koorts vandaan zou kunnen komen, mijn borsten doen constant zeer, warm en hard. Ik heb wel het idee dat het de druppel voor mijn lijf begint te worden kwa tijd dat ze er in zitten. Inmiddels heb ik trouwens ook al een echo aan de borsten gehad, mri scans en mammografie. De protheses zijn heel. Op aanraden van div artsen laat ik 2 mrt mijn protheses verwijderen. De chirurg waar ik een gesprek mee had, zou de protheses nu deze dag niet eens willen plaatsen met mijn vorm van reuma. Ze was super begripvol en stond er 200% achter dat ze eruit moeten. Ik ben de laatste tijd zo ziek dat ik de procedure voor een vergoeding voor het verwijderen niet af wil wachten. Dan ben je weer ruim een 8 maanden verder en het ziekenhuis in Amsterdam waar ik daarvoor heen zou moeten is voor mij niet om de hoek. Ik krijg gelijk een lift. Van mezelf heb ik altijd een volle E gehad, dat is nu door gewichtstoename een F. Waarschijnlijk gaat het een cup b worden. Ik kijk op tegen de operatie, tegen het herstel. Ik kijk uit naar het moment dat ik bevrijd ben van de implantaten die me waarschijnlijk al die jaren zo extra hebben belast. Hopelijk voel ik me deze zomer weer een gezonder mens! Liefs en groetjes, Ilse
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 feb 2023 16:23

Ilse85 schreef: โ†‘
11 feb 2023 15:47
Goede middag iedereen,

Ik lees al een paar weekjes rustig mee, maar ik heb nog niet de tijd gevonden een berichtje te plaatsen.
Ik ben Ilse, moeder van 2 jongens 37.
9 jaar geleden heb ik in Amstelveen, Mentor protheses dualplane laten plaatsen.
Echter heb ik reuma en sinds het plaatsen is het heftig achteruit gegaan. De rolstoel is op een moment aangemeten en met periodes kan ik niet zonder. Sinds afgelopen oktober heb ik constant verhoging met soms uitschieters naar koorts. Er is niets te vinden waar deze verhoging of koorts vandaan zou kunnen komen, mijn borsten doen constant zeer, warm en hard. Ik heb wel het idee dat het de druppel voor mijn lijf begint te worden kwa tijd dat ze er in zitten. Inmiddels heb ik trouwens ook al een echo aan de borsten gehad, mri scans en mammografie. De protheses zijn heel. Op aanraden van div artsen laat ik 2 mrt mijn protheses verwijderen. De chirurg waar ik een gesprek mee had, zou de protheses nu deze dag niet eens willen plaatsen met mijn vorm van reuma. Ze was super begripvol en stond er 200% achter dat ze eruit moeten. Ik ben de laatste tijd zo ziek dat ik de procedure voor een vergoeding voor het verwijderen niet af wil wachten. Dan ben je weer ruim een 8 maanden verder en het ziekenhuis in Amsterdam waar ik daarvoor heen zou moeten is voor mij niet om de hoek. Ik krijg gelijk een lift. Van mezelf heb ik altijd een volle E gehad, dat is nu door gewichtstoename een F. Waarschijnlijk gaat het een cup b worden. Ik kijk op tegen de operatie, tegen het herstel. Ik kijk uit naar het moment dat ik bevrijd ben van de implantaten die me waarschijnlijk al die jaren zo extra hebben belast. Hopelijk voel ik me deze zomer weer een gezonder mens! Liefs en groetjes, Ilse
Goedemiddag Ilse,

Wat een verhaal weer. Zo triest dit๐Ÿ˜ฅ
Idd had jij nooit implantaten mogen krijgen. Dat geldt voor velen die al iets mankeerden of die een genetische predispositie hebben. Gelukkig komt er steeds meer bewustwording onder artsen, maar nog lang niet genoeg.

Wat betreft de vergoeding zou ik je aanraden om naar dokter Beekman of Verhagen te gaan: viewtopic.php?f=95&t=1038
Bij het VU is de wachttijd inderdaad erg lang. En jij hebt recht op vergoeding, dus laat je niet uit het veld slaan!!!
Graag wijs ik je op dit topic en ik hoop dat jij het goed leest: viewtopic.php?f=87&t=4410

Vraag aan je pc om toch een aanvraag in de dienen bij de zorgverzekeraar. Deze wordt zonder brief van de internist afgewezen. Maar ondertussen ga je naar de internist en dan komt daar uit dat er een medische noodzaak bestaat. Met deze brief van de internist dien je een bewzaarschrift in bij je zorgverzekeraar. Ik kan je ermee helpen als je wilt.
Het is niet erg als je dan inmiddels al geopereerd bent en zelf had betaald. Je krijgt het geld terug. Ik heb dit destijds ook op deze manier gedaan.

Geef vergoeding niet op, jij hebt hier recht op! ๐Ÿ’ช

Zou je alsjeblieft je klachten bij het MEBI willen melden: viewtopic.php?f=142&t=1689

Ik wens je ontzettend veel sterkte in jouw weg! Ik zet je op ons lijstje!๐Ÿ™๐Ÿ’–๐ŸŒธ๐ŸŒˆ

Kusss Luna๐Ÿ˜˜๐Ÿฅฐ
Hallo1234

Ongelezen bericht 11 feb 2023 17:35

Hoi Ilse,

Wat mega heftig zeg.. ik hoop dat je gezondheid vooruit gaat wanneer ze eruit zijn!

Ik ben zelf doorverwezen naar Dokter Beekman (internist.) Hier kon ik eventueel in februari al terecht alleen kon ik die dagen net niet.
Misschien toch een idee om te kijken of je daar nog snel terrecht kan tussendoor?
Ik zou het je zo gunnen dat je krijgt waar je recht op hebt..

Liefs!
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 feb 2023 18:21

Lieve Ilse,

Hoe gaat het? Heb je de pc al gevraagd om een aanvraag bij de verzekeraar te doen?
Het is zonde als jij vergoeding misloopt! Jij hebt er recht op! Achteraf om vergoeding vragen zonder eerder gedane aanvraag is lastiger...

Hoop van je te horen.

Liefs, Luna๐Ÿ’–
Ilse85

Ongelezen bericht 18 feb 2023 16:15

Hoi oa Luna,

Sorry helaas door tijdgebrek en klachten eerder geen moment gevonden om te antwoorden.
Ik heb 2 maart mijn operatie.
Het formulier heb ik nog niet ingevuld, mijn klachten ga ik zeker melden.
Helaas vergoed mijn verzekering altijd alleen een explantatie als ze gescheurd zijn.
Nooit bij โ€˜alleenโ€™ klachten.
Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 feb 2023 16:44

Ilse85 schreef: โ†‘
18 feb 2023 16:15
Hoi oa Luna,

Sorry helaas door tijdgebrek en klachten eerder geen moment gevonden om te antwoorden.
Ik heb 2 maart mijn operatie.
Het formulier heb ik nog niet ingevuld, mijn klachten ga ik zeker melden.
Helaas vergoed mijn verzekering altijd alleen een explantatie als ze gescheurd zijn.
Nooit bij โ€˜alleenโ€™ klachten.
Liefs
Lieve schat,

Alle verzekeraars dienen zich aan dezelfde regels en voorwaarden te houden. Een vrouw heeft recht op vergoeding als er een medische noodzaak is voor verwijdering. En die is er in jouw geval zeker. Dit moet worden vastgesteld door een internist en verwerkt in een brief die naar de verzekeraar gaat. De pc dient de aanvraag in en stuurt de brief van de internist mee.

Jij gaat rond de 3500,- betalen voor een medisch noodzakelijke ingreep waar jij gewoon vanuit het basispakket recht op hebt! Laat dit niet gebeuren alsjeblieft! Dat is een hoop geld.

Met het aanvragen van vergoeding geef je ook een signaal af naar verzekeraar en uiteindelijk de overheid en ook dat is belangrijk in de strijd tegen siliconen borstimplantaten.

Ik snap wel heel goed dat je te moe bent om alle linkjes die ik je gaf te lezen en daarom denkt dat je geen recht hebt. Toch is het wel belangrijk om hier even voor te gaan zitten. Misschien kan je man of een vriendin dit voor je doen.

Overigens geven frontoffice medewerkers van verzekeraars vaak onjuiste informatie. Nu nog steeds en het is erg kwalijk. Jij hebt recht op vergoeding dus kom op voor jouw recht meis!

Ik zal je wel even mailen en ik hoop dat je de mail leest. Zie ook je spam map mocht je niets binnenkrijgen.

Dikke kuss

Luna๐Ÿ˜˜
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2023 12:16

Ilse zal haar arts mailen๐Ÿ‘๐Ÿฅณ

Bij deze een voorbeeldbrief die in geval van auto-immuunziekte kan worden gebruikt.
https://docs.google.com/document/d/1RAV ... ue&sd=true

Vecht voor jullie rechten lieve meiden!๐Ÿ’ช

Dikke kus Ilse en de rest๐Ÿ˜˜๐Ÿฅฐ
Plaats reactie

Terug naar โ€œStel jezelf voor (cosmetisch)โ€