Operatiekosten en andere zorgkosten van belasting aftrekken

Lees informatie of stel vragen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jun 2022 08:03

Harley schreef: ↑
09 jun 2022 20:17
Hallo,

Ik heb nog geen bericht helaas.
Mijn e-mail is hetzelfde, ik denk dat het kwam door dat mijn email vol was..
Want ik heb mailtjes van jou toen ontvangen en die kwamen toen gewoon aan.

Groetjes
HΓ©, zal je straks opnieuw mailen.

Hoe ging het bij Niessen? Wat zei hij over de vetknobbels?
Reageer maar in dit topic.
Natuurlijk alleen als je dat wilt.

Dikke kusπŸ˜˜πŸ’•
Linda77

Ongelezen bericht 05 feb 2023 17:40

Top!
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Miranda29

Ongelezen bericht 05 feb 2023 23:56

Bedankt voor de informatie weer..
Xxx
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2023 10:33

Ik zal in de laatste week van maart de voorbeeldbrieven aanpassen. Ik heb daar nu geen tijd en energie voor. Ik heb het erg zwaar deze periode.

Jullie kunnen altijd om uitstel vragen van de aangifte als het je niet lukt om deze op tijd in te vullen. Overigens kun je een aangifte ook tot 5 jaar terug aanpassen als je deze kosten niet had afgetrokken. Dus als je eenmaal een brief hebt gestuurd en de Belastingdienst geeft groen licht, dan kun je via 'mijn Belastingdienst' (inloggen met DigiD) de aangifte aanpassen.

Mochten jullie hulp nodig hebben, laat het mij weten.

Liefs, LunaπŸ’–
Linda77

Ongelezen bericht 06 feb 2023 15:06

Bedankt!

Vervelend dat je door een wat minder fijne periode gaat, beterschap!

πŸ’•
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 mar 2023 09:14

Ik zal vandaag de voorbeeldbrieven voor jullie aanpassen. Mocht je niet op tijd zijn met toestemming vragen aan de Belastingdienst, vraag dan om uitstel voor het invullen van de belastingaangifte.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 mar 2023 12:43

Hierbij alvast de aangepaste brieven. Ik zal het eerste bericht van dit topic nog even aanpassen.

Voorbeeldbrieven aftrek operatiekosten
Voorbeeldbrief 1 Brief toestemming aftrek kosten explantatie
Voorbeeldbrief 2 Brief toestemming aftrek kosten lipofilling
Voorbeeldbrief 3 Brief toestemming aftrek kosten borstlift
Voorbeeldbrief 4 Bezwaarbrief Belastingdienst
Voorbeeldbrief 5 Brief bij gedeeltelijke vergoeding explantatie (op zich niet nodig om vooraf kenbaar te maken, maar mag wel)

Vergeet de bijlagen niet mee te zenden! Geef zoveel mogelijk informatie en geef aan dat je zo nodig stukken uit je medische dossier wilt laten zien. Als je daar geen bezwaar tegen hebt, kun je dit opsturen. En anders maak je een afspraak om dit tijdens een gesprek te doen. De Belastingdienst werkt over het algemeen goed mee.

Belangrijke documenten die je toevoegt als bijlage:
Protocol voor toetsing van medische noodzaak voor explantatie van siliconen borstimplantaten bij aanhoudende systemische klachten
Standpunt explantatie van siliconen borstimplantaten bij aanhoudende systemische klachten

Mocht je ergens tegenaan lopen, mag je mij mailen via het contactformulier.

Mocht je niet op tijd zijn met toestemming vragen aan de Belastingdienst, vraag dan om uitstel voor het invullen van de belastingaangifte.

Succes!
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 mar 2023 13:22

Er kwam een vraag binnen van een dame, maar misschien hebben meer dames dezelfde vraag.

Ben je vorig jaar geopereerd (2022) dan kun je de operatie kosten (na toestemming van de Belastingdienst) in de belastingaangifte die je dit jaar (2022) invult opgeven.

Ben of word je dit jaar geopereerd, dan kun je dat volgend jaar pas invullen. Je kunt wel alvast om toestemming aan de Belastingdienst vragen als jij de operatie betaald hebt en betalingsbewijzen hebt.

Je mag de zorgkosten dus alleen opnemen in de belastingaangifte van het jaar waarin je deze kosten hebt betaald.

Lees het eerste bericht goed door en als je vragen hebt, stel ze dan het liefste in dit topic. Mocht je dat liever achter de schermen doen snap ik dat ook.

Succes!😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 mar 2023 09:44

Lieve meiden, trek die dure lipo pakken en bh's van de belasting af. Zo zonde!

Maar weet dat je ook zonder die dure pakken en bh's prima herstelt.
Het is gewoon een verdienmodel geworden.

πŸ˜˜πŸ’•
Plaats reactie

Terug naar β€œExplantatie kosten/vergoeding”