Operatiekosten en andere zorgkosten van belasting aftrekken

Lees informatie of stel vragen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 feb 2022 14:59

Newme schreef:
23 feb 2022 14:32
Bedankt voor je uitgebreide reactie, lieve Luna 💕
Ja, helaas wordt het zijn van een eerlijk, lief, goed mens niet altijd beloond in deze huidige maatschappij hè ... Ik loop daar ook privé wel tegenaan en ook op werk maar desondanks denk ik dat het belangrijk is dat we toch blijven zoals we zijn en ons licht laten schijnen op al dat donkere, negatieve om ons heen ..... en los daarvan .... ik geloof in karma. ;)
....jpg
....jpg (14.99 KiB) 4049 keer bekeken
🙏😘🌈
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 feb 2022 20:33

Lieve Newme, ik heb je een opzetje gemaild

Dikke kus en welterusten!
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 feb 2022 10:44

Lieve Newme,

Ik had nog 2 regels aan je brief toegevoegd. Zie rode tekst.
Ik zou de brief met bijlagen mailen, want zo gaat het sneller.

Het deel van de explatantie dat je betaalde omdat jouw pc geen contract heeft met verzekeraar, moet je echt kunnen aftrekken. Dat is gewoon jouw recht.

Het deel dat je betaalde voor de lipofilling is een lastiger verhaal. Je moet namelijk kunnen aantonen dat er geen eigen weefsel meer is en jij daar psychisch onder lijdt. Daarom is het misschien goed als vrouwen aan hun pc vragen om foto's te maken van de borsten zonder implantaten. En voordat er vet wordt ingebracht. Het kan ook helpen als de pc in kwestie een brief schrijft waarin staat aangegeven dat lipofilling noodzakelijk is voor het welbevinden van de vrouw.

Ik ken vrouwen die pas later lipo deden en meerdere operaties konden aftrekken, omdat ze bewijzen hadden dat de implantaten en de explantatie hun eigen borstweefsel/spierweefsel had beschadigd en hierdoor geen of weinig eigen weefsel hadden. Ook vrouwen die in het verleden hun implantaten vergoed kregen vanwege psychisch lijden, maken een grote kans op toestemming voor aftrek lipofilling. Maar dan moet je dit wel kunnen aantonen.

Wens jou en alle meiden heel veel succes! 😘🥰
Newme

Ongelezen bericht 26 feb 2022 15:37

Super bedankt, Luna.

Ik ben afgelopen dagen druk geweest dus geen tijd om terug te komen op het forum.
Ik ga nu gelijk mijn mail checken.

Dikke kus
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 feb 2022 16:10

Newme schreef:
26 feb 2022 15:37
Super bedankt, Luna.

Ik ben afgelopen dagen druk geweest dus geen tijd om terug te komen op het forum.
Ik ga nu gelijk mijn mail checken.

Dikke kus
:!: Stuur de PDF op deze pagina mee met de brief!

Succes!🍀
Newme

Ongelezen bericht 26 feb 2022 16:23

Ik heb de brief zojuist met bijlagen per mail verzonden aan de inspecteur.

Ik hou jullie hier op de hoogte.

Fijne middag :))

X
Newme

Ongelezen bericht 05 mar 2022 08:14

Goedemorgen,

Even een update voor jullie ..... ik heb een mail ontvangen van de inspecteur dat ze mijn verzoek in heroverweging wil nemen maar dat ze daarvoor meerdere stukken nodig heeft zoals een specificatie van de factuur en betaalbewijzen.
Daar moet ik dus even achteraan, maar goed nieuws dat ze bereid is het in heroverweging te nemen.

Fijne dag vandaag allemaal.
Geniet van het zonnetje :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 mar 2022 10:24

Newme schreef:
05 mar 2022 08:14
Goedemorgen,

Even een update voor jullie ..... ik heb een mail ontvangen van de inspecteur dat ze mijn verzoek in heroverweging wil nemen maar dat ze daarvoor meerdere stukken nodig heeft zoals een specificatie van de factuur en betaalbewijzen.
Daar moet ik dus even achteraan, maar goed nieuws dat ze bereid is het in heroverweging te nemen.

Fijne dag vandaag allemaal.
Geniet van het zonnetje :)
Wat een goed nieuws!😃
Ik dacht dat je de de factuur met specificatie al had opgestuurd. Het is de bedoeling dat vrouwen die met de eerste brief meesturen. Ook bewijs van betaling van je rekening.
Fijn dat ze je de ruimte geeft!🙏

Mocht ze over lipofilling beginnen, zou je nog aan Niessen een verklaring kunnen vragen dat dit wel nodig was in jouw situatie ivm weinig eigen weefsel en opvullen van kreukels en deuken. Het is een meedenkend arts. Hij heeft vrouwen vaker geholpen met brieven voor bijvoorbeeld de verzekeraar. Ook bij Sabrah die lipofilling vergoed kreeg ivm pijnklachten. Artsen zijn gelukkig vaak wel bereid vrouwen zoveel mogelijk te helpen. En Niessen zeker👍

Heel veel liefs en succes🤞

😘🥰

Met de rechtszaak tegen Allergan proberen we te bereiken dat vrouwen het geld krijgen voor de kosten van explantatie en een alternatief zoals lipofilling. Lipofilling behandelingen zijn erg duur. Vrouwen zijn gedupeerd door een onveilig product, dus ze hebben recht op schadevergoeding. En kosten voor nieuwe reconstructie of opvulling.
Dus dames die dit lezen met implantaten van Allergan, meld je aan! Zie mijn onderschrift.
Harley

Ongelezen bericht 12 mar 2022 10:47

Hallo,

Ik weet niet hoe alles hier werkt .
Maar ik wou straks aan mijn brief werken (belastingdienst)en naar Luna toesturen of ik het goed heb gedaan als het mogelijk is.

Hoe doe ik het bedrag aftrekken van de belastingdienst als Vgz mij een klein deel terug heeft gegeven ?

Mvg
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 mar 2022 11:34

Hoi Harley,

Je mag mij jouw brief mailen (zie mijn onderschrift).

De aftrek van je operatiekosten valt onder: Specifieke zorgkosten > Geneeskundige hulp. Daar noteer je het bedrag dat je zelf betaalde.

Liefs, Luna❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 mar 2022 13:13

Harley schreef:
12 mar 2022 10:47
Hallo,

Maar ik wou straks aan mijn brief werken (belastingdienst)en naar Luna toesturen of ik het goed heb gedaan als het mogelijk is.

Hoe doe ik het bedrag aftrekken van de belastingdienst als Vgz mij een klein deel terug heeft gegeven ?

Mvg
Lieve Harley, heb nog geen mail ontvangen, kan dat kloppen?
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 mar 2022 12:09

@Harley, heb je de brief al verzonden?
@Newme, hoe is het afgelopen?

Hierbij een voorbeeldbrief bij gedeeltelijke vergoeding.

Succes allemaal!🍀

Hieronder zie je nog even waar je het bedrag invult
Aangifte 1.jpg
Aangifte 2.jpg
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 mar 2022 12:30

Hierbij nog even een voorbeeld bezwaarbrief. Mocht jij ook een afwijzing hebben ontvangen, kun je dit voorbeeld bekijken en er stukjes uit halen die je kunt gebruiken.
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 jun 2022 08:55

Harley schreef:
12 mar 2022 10:47
Hallo,

Mvg
Lieve Harley, ik mailde je net om te weten hoe het was afgelopen met de Belastingdienst, maar de mail kwam weer terug...
Jammer, want ik kan je niet bereiken zo.
Hoop dat alles goed was gegaan met de brief die ik voor je maakte.
Het is fijn als je een nieuw adres opgeeft voor ons.

Fijne dag!💕🌻
Harley

Ongelezen bericht 09 jun 2022 20:17

Hallo,

Ik heb nog geen bericht helaas.
Mijn e-mail is hetzelfde, ik denk dat het kwam door dat mijn email vol was..
Want ik heb mailtjes van jou toen ontvangen en die kwamen toen gewoon aan.

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”