Lieve Newme,Newme schreef: โ15 feb 2022 16:59Hoi allemaal,
Allereerst, Luna, dank voor al je inzet alsook voor de voorbeeldbrieven.
Aan de hand van een van de voorbeeldbrieven heb ik een brief naar de belastingdienst gestuurd tbv verzoek aftrek specifieke zorgkosten.
Een week later had ik helaas al een afwijzing in de brievenbus met als onderbouwing dat het een cosmetische behandeling (op eigen initiatief) betreft en dat de inspecteur begrijpt dat ik liever een positief antwoord had gekregen, maar dat zij geen mogelijkheid in de wet ziet (adhv de besluiten van de staatssecretaris), mijn verzoek goed te keuren.
Ik heb in mijn brief alle zaken zoals diagnose internist enzo benoemd maar dat heeft dus schijnbaar niet mogen baten.
Iemand tips wat nu? Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Zou bezwaar maken nog een optie zijn? De inspecteur lijkt in de brief erg stellig van haar zaak.
Hoor graag jullie ervaringen.
Lieve groetjes
Ik zou in bezwaar gaan, want jouw operatie was medisch noodzakelijk en dan is er altijd recht op aftrek.
Je moet kunnen aantonen dat het medisch noodzakelijk is en als je brieven hebt, dan kunnen ze daar niet onderuit.
Je kunt mij de brieven (afwijsbrief en je eigen brief) sturen, dan kijk ik even mee. Je kunt prive gegevens bedekken.
Mijn e-mailadres lees in je mijn onderschrift.
Kuss