Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
BorstenverwijderenDK

Ongelezen bericht 31 jan 2022 19:55

Even voorstellen . Mijn naam is Elena en ben 65 jaar.
Mijn borstvergroting is zo’n 16 jaar geleden in een regulier ziekenhuis gedaan.
Nooit zijn er controles geweest en vanaf heb begin voel ik een zeurende druk.
Ze zijn onder de borstspier geplaatst.
Verder allerlei kleine onduidelijke klachten waardoor
ik vorig jaar bij dr Kappel ben geweest voor een gesprek.
Dr Kappel is stellig van mening dat de implantaten er uit moeten.
Doorverwezen naar dr Beekman.
Daar is een MRI en groot bloed onderzoek, de linkerimplantaat heeft een scheur.
Het bloedonderzoek gaf geen bijzonderheden.

Ik vind het enorm moeilijk om de implantaten te laten verwijderen omdat ik bang ben dat ik heel platte velletjes over houd.
Ook omdat het contact zowel met dr Kappel als dr Beekman niet makkelijk is. Ze zijn wat moeilijk te bereiken.
In het eerste gesprek met dr Kappel neemt ze alle tijd alleen komen de vragen na de onderzoeken.
Veder gaan de gesprekken telefonisch en voelt het alsof er weinig tijd is.

Ook zie ik tegen de operatie zelf op en heb nog wat vragen.
Heeft een ieder kapselvorming ?
Waarom is het zo belangrijk dat kapselvorming wordt verwijderd ?
Ik lees over lipofilling, ik ben heel slank en heb weinig vet.
Weten jullie of dat een goede beslissing is ?
Hoe zijn de resultaten na verwijderen van de implantaten ?
Ik woon in Heerhugowaard en kan ook evt uitwijken naar een andere plaats?
Kortom ik kan nog niet beslissen.

Heel graag reactie .
Alvast dank
Elena
Lynn76

Ongelezen bericht 31 jan 2022 20:27

Tja, het is een lastige keuze die alleen jij kunt maken. Als je heel slank bent dan is lipofilling niet mogelijk of is de opbrengst beperkt.

Ik weet niet welke cupmaat je hiervoor had. Misschien is explantatie in combinatie met een lift een optie? Rond blijven lopen met een gescheurde prothese lijkt me ook niet erg fijn...

Het is inderdaad vervelend dat de artsen zo druk bezet zijn. Maar als je meer info nodig hebt, dan zou ik toch nog een afspraak maken. Zij kunnen je van goede informatie voorzien, maar nog steeds is de keuze aan jou.
Essi

Ongelezen bericht 31 jan 2022 22:12

Welkom BorstenverwijderenDK,
Wat rot dat je een gescheurde borstprothese hebt.
Je eerste stap voor een gesprek bij Rita Kappel is dus al gezet.
Je moet je keuzes zelf maken en dat is lastig. Je zit bij Kappel wel goed als om kundigheid gaat.
Ik snap dat je angstig bent over wat er straks over blijft van je borsten. Vaak ziet het er nog prima uit. Maar de elasticiteit van de huid is naar mate we ouder worden natuurlijk minder veerkrachtig.
Ik wens je veel succes met het maken van jou keuzes.
Liefs essi
Ilja

Ongelezen bericht 31 jan 2022 23:53

BorstenverwijderenDK schreef:
31 jan 2022 19:55
Even voorstellen . Mijn naam is Elena en ben 65 jaar.
Mijn borstvergroting is zo’n 16 jaar geleden in een regulier ziekenhuis gedaan.
Nooit zijn er controles geweest en vanaf heb begin voel ik een zeurende druk.
Ze zijn onder de borstspier geplaatst.
Verder allerlei kleine onduidelijke klachten waardoor
ik vorig jaar bij dr Kappel ben geweest voor een gesprek.
Dr Kappel is stellig van mening dat de implantaten er uit moeten.
Doorverwezen naar dr Beekman.
Daar is een MRI en groot bloed onderzoek, de linkerimplantaat heeft een scheur.
Het bloedonderzoek gaf geen bijzonderheden.

Ik vind het enorm moeilijk om de implantaten te laten verwijderen omdat ik bang ben dat ik heel platte velletjes over houd.
Ook omdat het contact zowel met dr Kappel als dr Beekman niet makkelijk is. Ze zijn wat moeilijk te bereiken.
In het eerste gesprek met dr Kappel neemt ze alle tijd alleen komen de vragen na de onderzoeken.
Veder gaan de gesprekken telefonisch en voelt het alsof er weinig tijd is.

Ook zie ik tegen de operatie zelf op en heb nog wat vragen.
Heeft een ieder kapselvorming ?
Waarom is het zo belangrijk dat kapselvorming wordt verwijderd ?
Ik lees over lipofilling, ik ben heel slank en heb weinig vet.
Weten jullie of dat een goede beslissing is ?
Hoe zijn de resultaten na verwijderen van de implantaten ?
Ik woon in Heerhugowaard en kan ook evt uitwijken naar een andere plaats?
Kortom ik kan nog niet beslissen.

Heel graag reactie .
Alvast dank
Elena
Beste Helena,
Ik begrijp als de beste hoe moeilijk het is om je implantaten te laten explanteren. Misschien dat dit forum jou kan overtuigen
hoe slecht siliconenprotheses voor je gezondheid zijn. Zelf heb ik in 2004 implantaten laten plaatsen. 4 jaar later kreeg ik
borstkanker. Een amputatie volgde en daarna een reconstructie met siliconenprotheses. In 2016 kreeg ik in mijn andere borst
kanker. Weer een amputatie gevolgd door siliconenprotheses. Ik was zo trots om mijn prachtige siliconenprotheses.
Op 5 november heb ik ze laten verwijderen. Het kapsel is ook door de patholoog onderzocht. Er zat een chronische ontsteking in
en ook wat silicone deeltjes. Mede dankzij dit forum heb ik die verschrikkelijk moeilijke beslissing genomen. Wat een informatie
en steun. Mijn plastisch chirurg vond het zonde om die prachtige reconstructie te verwijderen. Ze gaf aan dat ik dan plat en verminkt
door het leven zou gaan. Toch heb ik het doorgedrukt en ben zo blij dat die gifbommen uit mijn lichaam zijn.
Ik draag nu een speciale prothese bh die echt prachtig staat. Niemand ziet wat. Ik vind mijn gezondheid belangrijker dan het
uiterlijk terwijl ik een echte ijdeltuit ben. Op 22 februari onderga ik wel een operatie om dmv een vacuümpomp en lipofilling
een kleine borst te creëren. Als je het mij vraagt dan zou ik de protheses laten verwijderen en vooral omdat er een scheur
in zit. Dit is echt heel slecht voor jou gezondheid. Gezien je leeftijd zal je huid zeker wat slapper zijn. Een lift is te overwegen
maar dat is natuurlijk iets om met de chirurg te bespreken. Als je weinig vet hebt voor lipofilling zou je eens bij dokter
Frank Niessen op gesprek kunnen gaan. Hij is hier heel goed in. Je vraagt je ook af of iedere vrouw kapsel heeft. Dit is het geval
en het beste is om dit te verwijderen. De siliconen zweten en die deeltjes komen vaak in het kapsel terecht.
De operatie is een kleine ingreep en persoonlijk heb ik geen pijn gehad.
Heel veel sterkte met het maken van je beslissing. Denk goed na want het is jou gezondheid.

Lieve groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 feb 2022 11:00

Hoi Elena, welkom!

Snap dat je veel vragen hebt.
In dit deel lees je van alles over lipo: viewforum.php?f=131
In dit deel over kapsels: viewforum.php?f=229

Als je dokter Kappel iets wilt vragen, kun je haar bellen en je naam en nummer inspreken, dan belt ze terug.
Maak voor jezelf een lijst met alle vragen die je wilt stellen, dan vergeet je niets.
Hierbij waar je aan kunt denken: viewtopic.php?t=182
Dokter Kappel is heel goed met lipofilling bij erg slanke dames, dus je kunt die vraag zeker bij haar neerleggen.

Het Welkomsbericht is ook handig om te lezen: viewtopic.php?t=2033

Wens je heel veel succes in jouw weg!🙏😘💞
BorstenverwijderenDK

Ongelezen bericht 01 feb 2022 17:48

Lieve mensen ,
Dank jullie voor de reacties,
Het helpt me bij het door zetten om mijn implantaten te laten verwijderen.
Ik heb me veel ingelezen op de gewezen artikelen, liften en lipofilling, ook dat geeft een goed beeld wat te doen en waarom.
Ik lees dat zeker bij een gescheurde prothese ( Wat ik in een implantaat heb) het raadzaam is na de explantatie je lichaam eerst te laten genezen.
Ook om te wachten wat er over blijft van de borsten zonder implantaten.
Dat vind ik overigens heel spannend.
Nogmaals dank
Groet, Elena
Ilja

Ongelezen bericht 01 feb 2022 18:19

BorstenverwijderenDK schreef:
01 feb 2022 17:48
Lieve mensen ,
Dank jullie voor de reacties,
Het helpt me bij het door zetten om mijn implantaten te laten verwijderen.
Ik heb me veel ingelezen op de gewezen artikelen, liften en lipofilling, ook dat geeft een goed beeld wat te doen en waarom.
Ik lees dat zeker bij een gescheurde prothese ( Wat ik in een implantaat heb) het raadzaam is na de explantatie je lichaam eerst te laten genezen.
Ook om te wachten wat er over blijft van de borsten zonder implantaten.
Dat vind ik overigens heel spannend.
Nogmaals dank
Groet, Elena
Blijf vooral veel lezen hier. Het helpt je echt om alles te doorstaan. Heel veel succes en laat je ons weten hoe het verder gaat.
Het komt goed hoor! Zet hem op!

Lieve groetjes Ilja
Antje

Ongelezen bericht 02 feb 2022 18:59

Ik ben ook geopereerd door dokter Kappel. Had eerst ook mijn twijfels omdat ik best lang moest wachten bij haar. Maar ik persoonlijk ben blij dat ik voor haar heb gekozen. Ze heeft een geweldig team en is heel begaan. Ze heeft het alleen erg druk. Ik had onlangs mijn laatste controle en ik kwam helemaal overstuur binnen omdat ik net had gehoord dat het niet goed ging met mijn vader. Ik was te vroeg. Ze heeft haar programma voor mij omgegooid zodat ze me direct kon helpen. Ze heeft mij een week later nog gebeld om te vragen of het goed was afgelopen met mijn vader. Een topvrouw.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2022 13:17

Antje schreef:
02 feb 2022 18:59
Ik ben ook geopereerd door dokter Kappel. Had eerst ook mijn twijfels omdat ik best lang moest wachten bij haar. Maar ik persoonlijk ben blij dat ik voor haar heb gekozen. Ze heeft een geweldig team en is heel begaan. Ze heeft het alleen erg druk. Ik had onlangs mijn laatste controle en ik kwam helemaal overstuur binnen omdat ik net had gehoord dat het niet goed ging met mijn vader. Ik was te vroeg. Ze heeft haar programma voor mij omgegooid zodat ze me direct kon helpen. Ze heeft mij een week later nog gebeld om te vragen of het goed was afgelopen met mijn vader. Een topvrouw.
Zeker weten een TOPVROUW! :D
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”