pijnlijke borsten

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Catootje

Ongelezen bericht 24 dec 2021 10:47

Hallo lieve meiden,
November vorig jaar ben ik verlost van mijn vieze siliconen. Is gelukkig allemaal goed gegaan. Ik heb heel veel last na de operatie gehad van mijn geheugen. Echt wel vervelend en ik vond het ook eng. Maar gelukkig gaat het steeds beter. Heb ook ReAttach therapie gevolgd en heb zeker wel het idee dat dit me geholpen heeft om mijn geheugen steeds meer terug te krijgen.
Ik wil jullie adviseren om behalve naar je voeding ook te kijken naar wat je gebruikt om je voeding te bereiden. Gebruik aub geen pannen meer met een antiaanbaklaag en bereid of bewaar geen warm eten in plastic bakjes of bekertjes. Hier krijg je weer microplastics van binnen. Ik was al steeds meer bezig met gezond leven maar dit hele gebeuren heeft het wel in een sneltreinvaart gezet. Afgelopen jaar heb ik veel geleerd en ik wil meer leren. Vooral over ontgiften als ik nieuwe dingen leer, wil ik het graag met jullie delen.
Maar mijn vraag aan jullie is, ik heb nog steeds erg veel last van mijn borsten. Een bh/ topje heb ik nog altijd niet kunnen verdragen, daar krijg ik pijnlijke borsten van. Maar mijn borsten doen al pijn bij lichte tilwerkzaamheden of sport waarbij ik mijn borstspieren ook aan moet spannen. Op dit moment zelfs heel erg terwijl het toch twee weken geleden is dat ik gesport heb. Moet er soms zelfs een pijnstiller voor nemen omdat ik anders niet kan slapen. Het lijkt eigenlijk erger te worden want de eerste maanden heb ik er niet zoveel last van gehad. Ook heb ik vouwen in mijn borsten als ik mijn borstspieren aanspan floepen de borsten omhoog. Ik ben bereid dit te accepteren en ben er ook mee terug gegaan naar mijn arts maar die pijn vind ik echt niet fijn. Het lijkt net alsof ik een rib gekneusd heb en straalt uit tot onder mijn oksel. Komt dit ook door de ontgifting? Ik probeer mijn borsten wel te masseren dat lijkt een beetje te verlichten. Ik heb ook niet veel meer over ongeveer AA cup en weet dat de klachten dan ook meer aanwezig kunnen zijn. Vraag me af of ik gewoon door moet gaan met sporten en of dit vanzelf een keer stopt?

Liefs catootje
Mar3kids

Ongelezen bericht 24 dec 2021 16:29

Hi

Ik heb hetzelfde.
Ook aa en als ik mijn borstspieren aanspan ziet het er raar uit.
Als ik een bh aan heb gedaan, ben ik blij als deze weer uit is en heb ik dagen last.
Catootje

Ongelezen bericht 25 dec 2021 08:44

Hoe lang geleden is bij jou de explantatie geweest?
Heb jij enig idee wat je eraan kunt doen? Moet je vermijden om je borstspieren te gebruiken of is het juist goed om ze een beetje te trainen (ondanks dat je daarna meer pijn evaart)?

Liefs Catootje
Mar3kids

Ongelezen bericht 25 dec 2021 10:36

Hi

Bij mij is het precies deze week een jaar geleden.
Ik train ze nu niet meer, omdat ik echt lang last van pijn heb daarna.
Weet ook niet wat het beste is....
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 dec 2021 11:15

Lieve meiden, helaas herken ik dat ook. Bij mij heeft het echt heel lang geduurd voor ik geen extreem gevoelige borsten meer had. Mensen konden mij ook niet stevig knuffelen bijvoorbeeld. Deed gewoon erg veel pijn. Zelfs jaren lang.
Er zijn meer vrouwen die hierover klagen. En ik merk dat het vooral vrouwen zijn met minder eigen vetweefsel. Dat is ook niet zo gek, want vet werkt als een soort demper. De pijnsignalen van de zenuwen verminderen hierdoor.
Wat ook nog meespeelt in het krijgen van pijn is dat je weefsel nog steeds aan het herstellen is. Littekenweefsel vanbinnen is pas tussen 1-2 jaar 'af'.
In het andere topic over pijn kun je daar meer over lezen. (Plaats zo link)
Massage helpt idd om de lymfestroom in de borsten te bevordenen en pijn te verlichten. Susana had daar wat topics over geschreven.

Sterkte en veel liefs,

Luna❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 dec 2021 15:11

Susana

Ongelezen bericht 27 dec 2021 09:06

Catootje schreef:
24 dec 2021 10:47
Hallo lieve meiden,
November vorig jaar ben ik verlost van mijn vieze siliconen. Is gelukkig allemaal goed gegaan. Ik heb heel veel last na de operatie gehad van mijn geheugen. Echt wel vervelend en ik vond het ook eng. Maar gelukkig gaat het steeds beter. Heb ook ReAttach therapie gevolgd en heb zeker wel het idee dat dit me geholpen heeft om mijn geheugen steeds meer terug te krijgen.
Ik wil jullie adviseren om behalve naar je voeding ook te kijken naar wat je gebruikt om je voeding te bereiden. Gebruik aub geen pannen meer met een antiaanbaklaag en bereid of bewaar geen warm eten in plastic bakjes of bekertjes. Hier krijg je weer microplastics van binnen. Ik was al steeds meer bezig met gezond leven maar dit hele gebeuren heeft het wel in een sneltreinvaart gezet. Afgelopen jaar heb ik veel geleerd en ik wil meer leren. Vooral over ontgiften als ik nieuwe dingen leer, wil ik het graag met jullie delen.
Maar mijn vraag aan jullie is, ik heb nog steeds erg veel last van mijn borsten. Een bh/ topje heb ik nog altijd niet kunnen verdragen, daar krijg ik pijnlijke borsten van. Maar mijn borsten doen al pijn bij lichte tilwerkzaamheden of sport waarbij ik mijn borstspieren ook aan moet spannen. Op dit moment zelfs heel erg terwijl het toch twee weken geleden is dat ik gesport heb. Moet er soms zelfs een pijnstiller voor nemen omdat ik anders niet kan slapen. Het lijkt eigenlijk erger te worden want de eerste maanden heb ik er niet zoveel last van gehad. Ook heb ik vouwen in mijn borsten als ik mijn borstspieren aanspan floepen de borsten omhoog. Ik ben bereid dit te accepteren en ben er ook mee terug gegaan naar mijn arts maar die pijn vind ik echt niet fijn. Het lijkt net alsof ik een rib gekneusd heb en straalt uit tot onder mijn oksel. Komt dit ook door de ontgifting? Ik probeer mijn borsten wel te masseren dat lijkt een beetje te verlichten. Ik heb ook niet veel meer over ongeveer AA cup en weet dat de klachten dan ook meer aanwezig kunnen zijn. Vraag me af of ik gewoon door moet gaan met sporten en of dit vanzelf een keer stopt?

Liefs catootje
Lieve Catootje,
Ik raad je echt aan om een borstweefselbehandeling te ondergaan. Mijn persoonlijke en praktijk ervaring is heel positief. Als je wilt kan ik een collega aanraden bij jou in de buurt. Stuur Pb als je wilt. Je mag ook naar mij toe komen en ik leer je hoe je voor je borsten het beste kan verzorgen.
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Catootje

Ongelezen bericht 28 dec 2021 15:17

dankjewel voor jullie berichten en de linkjes, dat geeft al wat meer duidelijkheid!Nu maar hopen dat het over een tijd toch hersteld waardoor ik pijnvrij mag sporten en niet constant geconfronteerd word met mijn borsten.
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”