Explantatie en lipo Waterfiets - dr. Niessen

Deel je ervaringen en foto's
Waterfiets

Ongelezen bericht 02 dec 2021 17:56

Oke, here we go.

Vandaag om 9 uur aanwezig, om 9.30 uur geopereerd in het operatiecentrum.
Fijne tijd wel, heb je het maar gehad.

Na de operatie kwam ik goed uit de narcose, voelde me eigenlijk prima en vrij snel helder ook gewoon. Tijdje zitten kletsen met de verpleging, limonade gedronken en een beschuitje gegeten. Zelf naar het toilet. So far so good.

Toen kwam Dr. Niessen met zijn verslag van de operatie:
Het was een lastige operatie. De implantaten zijn er uit. In het weefsel zag hij een soort 'bloemkoolachtige' stukjes. Hij had ze wel eens eerder gezien en het baarde hem niet direct zorgen maar hij ging ze toch doorzetten naar het lab. Helaas is de lipo erg tegengevallen. Van te voren had hij ingeschat 150/200 cc te kunnen oogsten per borst, dit is maar 80cc geworden. :(

Dan, wat hem meer zorgen baarde was mijn buik. Hij zei, je hebt een bolle buik. Ik dacht eerst gekscherend, nou bedankt - het zal je gezegd worden ;) maar daarna legde hij uit dat het niet klopt.
Je buik kan wel bol zijn, maar als je ontspant/ onder narcose bent hoort die in te zakken. Mijn buik bleef bol.
Het was geen volle blaas en ook geen totaal geen problemen met de stoelgang. Het voelt ook te hard aan.
Hij vond dit echt niet oké en het is kwaadaardig tot het tegendeel bewezen is zei hij. Hiervoor moet ik naar de huisarts, om dit te laten onderzoeken.

Ik moet verder 3 dagen met het verband om mijn borsten en mag daarna pas de bh aan (is dat bij andere ook zo?)
Na 3 dagen mag ik douchen.

Ik heb verder niet al te veel pijn, het steekt een beetje en een beetje ongemakkelijk hier en daar maar dat is het dan ook.

Ben vooral verdrietig om de uitkomst.
Ik kijk nog niet naar beneden, dat komt nog wel.

Tot zo ver even.

Groetjes Waterfiets
Essi

Ongelezen bericht 02 dec 2021 18:22

Oh lieve waterfiets.
Wat een nare situatie!
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jou.
Ik wens je heel veel sterkte en een goed herstel.
Hou ons op de hoogte.
Hele dikke knuffel,
Liefs essi
Waterfiets

Ongelezen bericht 02 dec 2021 18:31

Essi schreef:
02 dec 2021 18:22
Oh lieve waterfiets.
Wat een nare situatie!
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jou.
Ik wens je heel veel sterkte en een goed herstel.
Hou ons op de hoogte.
Hele dikke knuffel,
Liefs essi
Dankjewel voor je berichtje en je support Essi.
Essi

Ongelezen bericht 02 dec 2021 18:33

❤❤❤
Stef

Ongelezen bericht 02 dec 2021 18:56

Jeetje , wat is dat toch allemaal ! Dit is idd wel schrikken ? Hoop dat hij ongelijk heeft ..
wat betreft je borsten , dat komt in ieder geval zeker goed !
Blij dat het erop zit voor je ..

Veel sterkte met je herstel en je vervolg onderzoeken ❤️‍🩹
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 dec 2021 19:20

Ach lieverd, wat naar!😔 Heb je misschien cyclusklachten?
Wees niet bang, ik ga ervan uit dat er niks is hoor🙏

Alles zal goedkomen, ook met je borsten!🙏

🌠🙏💕😴 Rust goed uit!
Tauwja

Ongelezen bericht 02 dec 2021 20:15

Hoi Waterfiets,

Wat fijn dat het achter de rug is! Maar wel schrikken dat er misschien iets niet goed is in je buik. Blijkbaar is dr. Niessen heel oplettend als hij opereert: bij mij zag hij twee moedervlekken op m'n rug die hij niet vertrouwde, daar heeft hij foto's van genomen en bij de controle een week later liet hij die aan me zien, legde uit wat hij er verdacht aan vond, en stond hij erop dat ik ermee naar een dermatoloog ga. Dus nu heb ik voor 15 december een afspraak met een dermatoloog in het ziekenhuis.
Ik duim voor je dat er niks ernstigs aan de hand is!

Ik moest ook drie dagen verbandtape om m'n borsten dragen, ja. Volgens mij is dat als er veel kapsel verwijderd is, dat helpt het genezen van de grote wonden die je dan aan de binnenkant hebt, denk ik. Stef en Lief, twee andere dames hier op het forum die op dezelfde dag geopereerd werden door dr. Niessen als ik, hadden volgens mij geen verbandtape namelijk.

En ook bij mij viel de oogst van de lipo tegen -- 90 cc in plaats van de 100-150 cc waar we op gehoopt hadden. Dat was voor mij ook een flinke domper, dus ik snap hoe je je voelt. Toch valt mijn borst (ik gebruik enkelvoud omdat ik een nabloeding heb gehad in mijn linkerborst en die daardoor zo opgezwollen is dat hij op dit moment nog niet representatief is voor het resultaat) vooralsnog mee qua formaat, hij is zeker niet helemaal plat, dus wie weet vallen de jouwe ook mee als het verband er straks af mag. En ik heb gelezen dat kleine beetjes lipo vaak beter overleven dan grote hoeveelheden, dus tot het tegendeel bewezen is troost ik mezelf met de gedachte dat er een goede kans is dat het meeste van die 90 cc blijft zitten :)

Hou ons maar op de hoogte, en veel veel sterkte met je herstel! <3
Laatst gewijzigd door Tauwja op 02 dec 2021 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Irisgraaf

Ongelezen bericht 02 dec 2021 21:08

Lieve Waterfiets,

Wat heftig voor jou.. eerst de operatie en dan daarna nog dat nieuws. Ik hoop echt ontzettend dat alles mee mag vallen voor je. 😞 Wel een fijn idee dat dokter Niessen zo oplettend is.

Hopelijk krijg je niet al te veel pijn.
Ik duim voor jou 🍀❤️

X Iris
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”