Ook even voorstellen :)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Tauwja

Ongelezen bericht 02 nov 2021 18:38

Stef schreef:
02 nov 2021 18:16
:lol: De zenuwen zitten tegen het dak hier ..
Dan worden het nog een lange 9 dagen, hahaha :lol:
Tauwja

Ongelezen bericht 02 nov 2021 18:39

Stef schreef:
02 nov 2021 18:18
Super leuk om koffie te drinken trouwens … als dat weer mag hahaha
Doen we! :D
Lief

Ongelezen bericht 02 nov 2021 18:45

Stef schreef:
02 nov 2021 18:16
:lol: De zenuwen zitten tegen het dak hier ..
Ik voel dit helemaal, net een halfuur zenuwen zitten onderdrukken/luchten en met wat vriendinnen gebeld. Dat luchtte wel op!

En gezellig een kop koffie :D! ik drink er stiekem wel nog 1 per dag. Stop er dit weekend denk ik mee en/of stap over op decaffe. Vind de rest niet zo’n probleem, maar die koffie smaakt toch nog wel goed in de ochtend. :oops:
Tauwja

Ongelezen bericht 03 nov 2021 10:01

Zo, drukkleding ook besteld! Nu alleen nog wat fijne warme vestjes om te dragen na de operatie (want een trui over m'n hoofd trekken zal wel een tijdje lastig zijn), en dan ben ik er helemaal klaar voor :D
Stef

Ongelezen bericht 03 nov 2021 10:06

Goed bezig !!! Oh begin er bijna zin in te krijgen nu … haha
Tauwja

Ongelezen bericht 05 nov 2021 10:42

Nog maar zes nachtjes slapen dames! :D

Ik heb gisteren de drukkleding binnengekregen en de comfortabele fluwelen broeken en vestjes die ik besteld had om na de operatie te dragen :D Nu wacht ik alleen nog op een superdik fleece vest dat ik bij de Decathlon besteld heb, aangezien ik nogal een koukleum ben en ik bang ben dat ik het met alleen een fluwelen vest aan echt veel te koud ga hebben.

Ik ga in ieder geval de beha's (ik had de instructies gevolgd en zowel 75 A/B als 75 C/D besteld, ook al weet ik eigenlijk gewoon zeker dat C/D veel te groot gaat zijn) van Lipoelastic terugsturen, ik vind ze namelijk niet prettig dragen, ze schuren een beetje en het voelt alsof de bandjes gaan afzakken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wat betreft dat soort dingen ook een beetje hypergevoelig ben, ik kan ook geen kant of beugels in m'n ondergoed verdragen omdat dat gaat schuren en irriteren. Ik denk eigenlijk dat ik gewoon twee van die heerlijke zachte Sloggi-beha's ga kopen, en de twee naadloze sportbeha's die ik al heb ook meeneem (die hebben medium ondersteuning). Dan mogen ze daar beslissen welke de juiste ondersteuning bieden :)

Ook over de pakken twijfel ik. Ze zitten sowieso nu al superstrak, en ik kan niet goed inschatten of dat hoort of echt té strak is. En ik merk al meteen het probleem dat ik bijna altijd heb bij hele strakke broeken -- dan gaan m'n benen enorm jeuken. Wat dat betreft zie ik echt op tegen dat pak 4 weken dragen :-s Maar ik las in een van de discussietopics over drukkleding na lipofilling dat iemand Marena veel fijner vond, en minder vond jeuken dan Lipoelastic, dus ik denk dat ik die maar ga bestellen en kijken of die beter zijn.
J-I-L

Ongelezen bericht 05 nov 2021 10:48

Die drukpakken lijken mij echt vreselijk, wat is precies het nut ervan?
Ik heb zelf een paar dagen een strak fietsbroekje aangehad, maar daarna mijn gewone kleding.
Ging prima, binnen twee weken was de ergste pijn van de liposuctie wel weg.
Lief

Ongelezen bericht 05 nov 2021 10:57

Hi Tauwja, spannend he! Ik werd net gebeld en mijn operatietijd (11.15u) is bevestigd. De zenuwen gierden weer door mijn lijf.

Slim dat je wat kleding besteld hebt, toch fijn als je iets lekkers draagt om de ellende te verzachten! :D Als die lipofilling bh voor jou niet fijn zit geef ik je groot gelijk met een Sloggi bh (ik heb ze ook al in mijn Zalando wishlist). Ik vraag me sowieso af wat er nou zo speciaal aan die lipofilling bh is, want het geeft geloof ik echt 0,0 bescherming en/of ondersteuning - het zijn gewoon twee netjes? Ik las op het forum dat ook veel vrouwen kiezen voor een hemdje of sport bh van de HEMA, zolang het maar niet te strak zit zit je denk ik goed (maar misschien even navragen bij dr. Niessen?).

Ik heb zelf wel de lipofilling bh gehouden, maar ook alleen de A/B. Ik heb nu namelijk een 70C dus no way dat die C/D gaat passen. Denk wel dat ik ook na week 2 (als ik weer de wijde wereld inga) iets anders ga zoeken, want waarschijnlijk houd ik al niet veel borsten over en dan zou ik me zonder padding/voorvorming erg ongemakkelijk voelen in kleding. Hebben jullie dat gevoel ook?

En wat betreft het pak kun je hun altijd even bellen/mailen. Ik vond het opzich nog wel meevallen qua hoe strak hij zat, maar draag wel vaker strakke skinny jeans waarbij in na een goede maaltijd mijn bovenste knoopje moet opendoen :lol: . Zou vooral de maattabel aanhouden en hem eens even aanlaten om te zien of je nog lucht krijgt haha!

Liefs xxxx
Lief

Ongelezen bericht 05 nov 2021 11:00

J-I-L schreef:
05 nov 2021 10:48
Ik heb zelf een paar dagen een strak fietsbroekje aangehad, maar daarna mijn gewone kleding.
Ik dacht dat de druk ging om de wonden/littekens zo mooi mogelijk te laten herstellen maar correct me if im wrong! Hebben ze bij jou op veel plekken vet weggehaald? En is het al goed genezen/ ben je al pijn-vrij? Ben benieuwd! :D
Tauwja

Ongelezen bericht 05 nov 2021 11:22

Lief schreef:
05 nov 2021 10:57
Hi Tauwja, spannend he! Ik werd net gebeld en mijn operatietijd (11.15u) is bevestigd. De zenuwen gierden weer door mijn lijf.

Slim dat je wat kleding besteld hebt, toch fijn als je iets lekkers draagt om de ellende te verzachten! :D Als die lipofilling bh voor jou niet fijn zit geef ik je groot gelijk met een Sloggi bh (ik heb ze ook al in mijn Zalando wishlist). Ik vraag me sowieso af wat er nou zo speciaal aan die lipofilling bh is, want het geeft geloof ik echt 0,0 bescherming en/of ondersteuning - het zijn gewoon twee netjes? Ik las op het forum dat ook veel vrouwen kiezen voor een hemdje of sport bh van de HEMA, zolang het maar niet te strak zit zit je denk ik goed (maar misschien even navragen bij dr. Niessen?).

Ik heb zelf wel de lipofilling bh gehouden, maar ook alleen de A/B. Ik heb nu namelijk een 70C dus no way dat die C/D gaat passen. Denk wel dat ik ook na week 2 (als ik weer de wijde wereld inga) iets anders ga zoeken, want waarschijnlijk houd ik al niet veel borsten over en dan zou ik me zonder padding/voorvorming erg ongemakkelijk voelen in kleding. Hebben jullie dat gevoel ook?

En wat betreft het pak kun je hun altijd even bellen/mailen. Ik vond het opzich nog wel meevallen qua hoe strak hij zat, maar draag wel vaker strakke skinny jeans waarbij in na een goede maaltijd mijn bovenste knoopje moet opendoen :lol: . Zou vooral de maattabel aanhouden en hem eens even aanlaten om te zien of je nog lucht krijgt haha!

Liefs xxxx
Ik snap het nut van die beha ook niet zo goed, het stelt inderdaad niet veel voor. Dus ik denk dat een comfortabele Sloggi of sportbeha net zo goed werkt :) Of deze, die schijnt ook prima te zijn (iemand anders had hiervoor de zegen van dr. Niessen gekregen), en heeft als voordeel dat hij sluit met een rits aan de voorkant: https://www.lingeriehuisonline.nl/artik ... eony-tl002. Wel weer wat prijziger, hoewel niet zo prijzig als die van Lipoelastic.

Ik heb nog eens goed in de maattabel gekeken en me gerealiseerd dat ik de drukpakken waarschijnlijk ook een maat te klein besteld heb :lol: Althans, ik denk dat het probleem is dat ik volgende week ongesteld moet worden en nu dus vocht vasthoud. Toen ik het een paar weken geleden opmat klopte het, maar nu zou ik volgens de maattabel een M moeten hebben ipv een S. Ik kijk wel even hoe het drukpak van Biodermis dat ik nu gekocht heb bevalt, als die niet bevalt dan bestel ik de Lipoelastic wel in maat M.
Tauwja

Ongelezen bericht 05 nov 2021 11:31

J-I-L schreef:
Volgens mij zijn ze vooral bedoeld om te zorgen dat de huiddelen waarin liposuctie uitgevoerd is zo egaal mogelijk genezen, en om vochtophoping in die gebieden tegen te gaan. Dat bevordert het herstel :)
J-I-L

Ongelezen bericht 05 nov 2021 13:41

Lief schreef:
05 nov 2021 11:00
J-I-L schreef:
Ik dacht dat de druk ging om de wonden/littekens zo mooi mogelijk te laten herstellen maar correct me if im wrong! Hebben ze bij jou op veel plekken vet weggehaald? En is het al goed genezen/ ben je al pijn-vrij? Ben benieuwd! :D
Vet uit de binnenkant van mijn bovenbenen en uit mijn onderbuik.

Ik vond het strakke broekje vreselijk...
Kost veel kracht met uittrekken, wat pijnlijk is aan de borsten.
En zit best strak bij mijn buik en dat trok ook weer aan de wonden onder de borst.
Een strakke skinny jeans voldeed prima!
Na twee weken was ik redelijk pijnvrij.
Nu, vijf weken later, voel ik mijn benen nog wel wanneer ik bijv. een stevige wandeling maak.
Stef

Ongelezen bericht 05 nov 2021 19:31

Het laatste weekend dames met (0)(0) 😅ben benieuwd of ik ze ga missen . Gek eigenlijk als je daar zo over nadenkt..

Maar ik ben er wel klaar voor ! Eruit voordat we klachten komen .. daar ga ik niet op wachten . Misschien heb ik ze al ( intoleranties, nekklachten en onderrug ) dus wie weet.
Kleding ligt klaar bh’s en drukmaken . Schema voor volgende week is ook gemaakt . Ik ben klaar …

Die bh met dat ritsje heb ik ook ! Mega fijn ! Draag hem al 3 weken . Heerlijk zit die ! En om alvast de kids eraan te laten wennen ;-)

Vandaag ook gebeld door de kliniek en ik moet me om 12:15 melden en 12:45 lig ik onder zeil …

Nou nu nog slapen hahahhahah
Stef

Ongelezen bericht 05 nov 2021 19:32

J-I-L schreef:
05 nov 2021 13:41
Lief schreef:
05 nov 2021 11:00
J-I-L schreef:
Vet uit de binnenkant van mijn bovenbenen en uit mijn onderbuik.

Ik vond het strakke broekje vreselijk...
Kost veel kracht met uittrekken, wat pijnlijk is aan de borsten.
En zit best strak bij mijn buik en dat trok ook weer aan de wonden onder de borst.
Een strakke skinny jeans voldeed prima!
Na twee weken was ik redelijk pijnvrij.
Nu, vijf weken later, voel ik mijn benen nog wel wanneer ik bijv. een stevige wandeling maak.
Oh jill wat fijn om te horen dat je na 2 weken weer wat kon .. ik ben zo benieuwd hoe dat zal zijn ..
Tauwja

Ongelezen bericht 05 nov 2021 20:45

Stef schreef:
05 nov 2021 19:31
Het laatste weekend dames met (0)(0) 😅ben benieuwd of ik ze ga missen . Gek eigenlijk als je daar zo over nadenkt..

Maar ik ben er wel klaar voor ! Eruit voordat we klachten komen .. daar ga ik niet op wachten . Misschien heb ik ze al ( intoleranties, nekklachten en onderrug ) dus wie weet.
Kleding ligt klaar bh’s en drukmaken . Schema voor volgende week is ook gemaakt . Ik ben klaar …

Die bh met dat ritsje heb ik ook ! Mega fijn ! Draag hem al 3 weken . Heerlijk zit die ! En om alvast de kids eraan te laten wennen ;-)

Vandaag ook gebeld door de kliniek en ik moet me om 12:15 melden en 12:45 lig ik onder zeil …

Nou nu nog slapen hahahhahah
Ik ben ook benieuwd of ik ze ga missen, en hoe ik me erover ga voelen. Dat is helemaal afhankelijk van het resultaat, denk ik. Ik ben daar op zich nog niet zo heel veel mee bezig, omdat ik momenteel nog steeds veel afleiding van m'n werk heb. Nog twee projecten afronden voor dinsdag, en dan kan ik me helemaal richten op de operatie. Dus op dit moment ben ik vooral nog bezig met de laatste praktische voorbereidingen voor de operatie (drukpak en beha's naar m'n zin vinden :lol: ), en nog niet zo zeer met het geestelijke/emotionele proces. Dat komt denk ik pas woensdag, als ik die twee projecten af heb en er echt geen afleiding meer is.

Ik heb net ook maar zo'n beha met ritsje besteld, en één Sloggi-beha. Mocht die laatste nou toch niet goed zijn, dan bestel ik nog zo een met ritsje bij.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”