Ook even voorstellen :)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Tauwja

Ongelezen bericht 18 okt 2021 18:40

Ik heb braaf alle supplementen aangeschaft, moet alleen de drukkleding en de beha nog aanschaffen. Was inderdaad absoluut niet goedkoop, alles bij elkaar, maar ja, ik vind het toch ook wel belangrijk dat de littekens zo goed mogelijk genezen en uiteindelijk zo min mogelijk zichtbaar zijn. Dus ik heb het toch maar braaf gedaan.

Qua eten ga ik m'n best doen me er zo goed mogelijk aan te houden, maar het rode vlees en de melkproducten laten staan gaan wel een uitdaging worden. Ik woon niet alleen, en wij eten hier vrijwel dagelijks vlees en dat is meestal rood vlees. Als ik alleen voor mezelf kookte kon ik dat vrij makkelijk achterwege laten (ik heb ook totaal geen moeite met vegaburgers of zo), maar nu heb ik nog twee anderen die er ook blij mee moeten zijn, waarvan één fervente vleeseter, dus dat is wat ingewikkelder. Hoewel we toch ook wel wekelijks kip of vis eten. Ik krijg het vast wel zo gestuurd dat we dat wat vaker doen. Maar 6 weken lang helemaal geen rood vlees? Dat gaat hem niet worden vrees ik, dan krijg ik ruzie :lol:

En ik drink op een dag ook flink wat melk in m'n koffie (eigenlijk kun je beter zeggen dat ik m'n melk met een beetje koffie drink :lol: ). Dat zal ik dan moeten vervangen door een plantaardige melk, maar dat smaakt toch echt niet hetzelfde. Dus we gaan zien hoelang ik dat volhoud, haha. Verder zal het wel goed komen, ik drink toch al meestal cafeïnevrije koffie, alcohol drink ik niet, en plantaardige yoghurts vind ik dan weer wel heel lekker :)
Laatst gewijzigd door Tauwja op 03 nov 2021 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lief

Ongelezen bericht 19 okt 2021 14:54

Ik ben oon al flink aan het voorbereiden geslagen, moet alleen nog de vitamines en creme bestellen. Denk dat ik me daar wel goed aan houd, maar laat mijn voeding voor wat het is! Ik eet al best gezond (en half vega), dus dat zou voldoende moeten zijn :D

Weten jullie toevallig of je, net zoals bij de bv, je armen weer 6 weken niet boven je hoofd mag houden? En ik lees wel veel over pijn, maar vraag me af of het nou erger of juist minder erg is dan de bv… iemand een idee?
Tauwja

Ongelezen bericht 19 okt 2021 15:39

Ik denk dat je daar inderdaad voorzichtig mee moet zijn, omdat je natuurlijk weer wonden hebt onder de borst.

Qua pijn heb ik begrepen dat vooral de liposuctie wel een tijdje zeer kan doen, de explantatie op zich valt blijkbaar reuze mee. Dat schijnt echt beduidend minder zeer te doen dan een borstvergroting (hoewel ik ook daar weinig last van gehad heb). Maar het gebied waar het vet geoogst is schijnt wel een tijdje flink beurs te kunnen zijn. Ach, ik verwacht dat het goed te doen is, zeker met wat paracetamol :)

Ik ben zelf heel benieuwd hoe snel ik weer zal kunnen werken -- ik ben freelancer, dus iedere dag dat ik niet werk is inkomensverlies. Maar ik heb wel een zittend beroep, dus misschien valt het mee :)
Susan_MH

Ongelezen bericht 19 okt 2021 17:18

Hi, ik ben aan het rondlezen geslagen op dit forum en sta nog aan het begin van alles. Ik ben nog in de uitzoekfase maar weet diep van binnen al dat mijn implantaten eruit gaan. Maar dat hoeft nog niet morgen. Ik moet me eigenlijk ook nog een keer voorstellen hier, ga ik zeker doen hoor binnenkort! Maar tijdens het lezen van dit topic komen de volgende vragen op, ik hoop dat ik ze alvast mag stellen. Hebben jullie ook zo lang op de wachtlijst gestaan voor een behandeling bij dr. Niessen? Ik lees dat een afspraak pas over 7 maanden kan, hebben jullie ook zo'n tijd moeten wachten voor je aan de beurt was? En kun je voor dr. Niessen ook in het VUMC terecht of kom je automatisch in zijn eigen kliniek? Ik zou ook het liefst explantatie en lipofilling willen. Maar de kosten moet je zelf betalen en als ik goed reken, zit je daarmee al rond de 6000 euro? Dat is echt héél veel geld en voor veel vrouwen niet op te brengen denk ik. Ik zou er zelf ook echt (lang) voor moeten sparen. Hoe doet iedereen dat? Want ik lees dat veel meiden/vrouwen nog best jong zijn. In elk geval heeeeeeeeeel veel succes de 11e november!! Ik ga gauw verder met me inlezen/orienteren en heb op 25 oktober een afspraak bij mijn huisarts (ik moet tenslotte ergens beginnen). Groetjes! Susan
Tauwja

Ongelezen bericht 19 okt 2021 18:39

Susan_MH schreef:
19 okt 2021 17:18
Hi, ik ben aan het rondlezen geslagen op dit forum en sta nog aan het begin van alles. Ik ben nog in de uitzoekfase maar weet diep van binnen al dat mijn implantaten eruit gaan. Maar dat hoeft nog niet morgen. Ik moet me eigenlijk ook nog een keer voorstellen hier, ga ik zeker doen hoor binnenkort! Maar tijdens het lezen van dit topic komen de volgende vragen op, ik hoop dat ik ze alvast mag stellen. Hebben jullie ook zo lang op de wachtlijst gestaan voor een behandeling bij dr. Niessen? Ik lees dat een afspraak pas over 7 maanden kan, hebben jullie ook zo'n tijd moeten wachten voor je aan de beurt was? En kun je voor dr. Niessen ook in het VUMC terecht of kom je automatisch in zijn eigen kliniek? Ik zou ook het liefst explantatie en lipofilling willen. Maar de kosten moet je zelf betalen en als ik goed reken, zit je daarmee al rond de 6000 euro? Dat is echt héél veel geld en voor veel vrouwen niet op te brengen denk ik. Ik zou er zelf ook echt (lang) voor moeten sparen. Hoe doet iedereen dat? Want ik lees dat veel meiden/vrouwen nog best jong zijn. In elk geval heeeeeeeeeel veel succes de 11e november!! Ik ga gauw verder met me inlezen/orienteren en heb op 25 oktober een afspraak bij mijn huisarts (ik moet tenslotte ergens beginnen). Groetjes! Susan
Hoi Susan,

Nee, ik heb 'maar' 3 maanden moeten wachten voor ik op consult kon. Toen ik besloten had dat ze eruit moesten was er al het een en ander aan aandacht in de media voor de problemen rondom borstprotheses geweest, dus er was al wel een flinke wachtlijst, maar de documentaire Moordtieten was bijvoorbeeld nog niet uitgezonden. Dus ik zat net vóór de grote vloedgolf van de afgelopen maanden toen ik mijn afspraak maakte. Mijn consult was op 2 juli en toen had ik op zich 6 weken later al onder het mes gekund, maar ik had een fysiek zware bushcraftexpeditie op de planning staan voor september, dus heb ik zelf gevraagd of het ook pas in november kon, zodat ik genoeg tijd had om daarvan te herstellen. En zo is 11 november mijn operatiedatum geworden.

Ik weet eigenlijk niet of je bij dr. Niessen ook in het VUMC Utrecht terecht kan, mijn operatie gaat plaatsvinden in het Operatie Centrum Amstelveen. Ik zou Mittsu even mailen om dat te vragen.

Wat betreft de kosten, mijn explantatie wordt grotendeels vergoed (als het goed is à zo'n 1800 euro) omdat bij mij kapselvorming baker IV vastgesteld is. De rest moet ik inderdaad zelf betalen, hoewel bij mij het totaal (inclusief lipofilling) op 4700 euro komt. En ja, dat is veel geld. Gelukkig verdien ik genoeg om dat in een paar maanden bij elkaar gespaard te hebben.

Dank je wel! Heel veel succes met je zoektocht <3
Lief

Ongelezen bericht 19 okt 2021 23:56

Susan_MH schreef:
Hi Susan, ik reageer ook eventjes! :D Ook ik had nét voor de mediastorm een afspraak gemaakt, maar de moordtieten docu volgde wel snel wat denk ik bij velen voor paniek/bevestiging heeft gezorgd. Ik moest eigenlijk tot eind november wachten op mijn eerste consult (dus ook 6 maanden wachttijd), maar kwam vanwege mijn extreme lichamelijke klachten op een spoedlijst. Vervolgens had ik mijn operatie gepland voor december, maar kwam er gelukkig weer een plekje eerder vrij. Al met al heeft het dus met veel geluk 6 maanden geduurd.

Ik ben tussendoor wel al een keer naar Boerhaave geweest, maar daar vroegen ze gezien mijn slanke bouw zo’n 10.000 euro voor explantatie en 3 sessies lipofilling. Haleluja. Ergens viel de 4.700 euro die ik bij dr. Niessen moest betalen daarom een soort van mee (klinkt heel raar, iknow haha). Wat betreft het opbrengen van het geld heb ik vroeger veel gespaard en nu dus geplunderd. Verder weet ik eerlijk gezegd niet of het mogelijk is om in het VU geopereerd te worden en wat de kosten daar zijn.

Ik wens je in iedergeval veel succes bij de huisarts, daar ben ik ook begonnen! Vooral goed naar je eigen gevoel luisteren want niet iedere huisarts erkent de problemen door implantaten. En verder biedt ook echo of een mri scan geen uitsluitsel (maar dat heb je misschien wel al gelezen).

Liefs xxx
Lief

Ongelezen bericht 20 okt 2021 00:00

Tauwja schreef:
19 okt 2021 15:39
Ik denk dat je daar inderdaad voorzichtig mee moet zijn, omdat je natuurlijk weer wonden hebt onder de borst.

Qua pijn heb ik begrepen dat vooral de liposuctie wel een tijdje zeer kan doen, de explantatie op zich valt blijkbaar reuze mee. Dat schijnt echt beduidend minder zeer te doen dan een borstvergroting (hoewel ik ook daar weinig last van gehad heb). Maar het gebied waar het vet geoogst is schijnt wel een tijdje flink beurs te kunnen zijn. Ach, ik verwacht dat het goed te doen is, zeker met wat paracetamol :)

Ik ben zelf heel benieuwd hoe snel ik weer zal kunnen werken -- ik ben freelancer, dus iedere dag dat ik niet werk is inkomensverlies. Maar ik heb wel een zittend beroep, dus misschien valt het mee :)
Fijn dat je jouw informatie deelt, dat stelt ergens wel gerust! En inderdaad. lang leven de paracetamol!

Oei ja, met freelancen wil je wel zsm weer aan de bak. Maar wie weet als je de bv vond meevallen, dat dit ook voor jou meevalt. Laten we het hopen! <3
Stef

Ongelezen bericht 25 okt 2021 16:58

Hoe gat het met jullie zenuwen dames ??
Stef

Ongelezen bericht 25 okt 2021 16:58

Gaat …
Tauwja

Ongelezen bericht 25 okt 2021 18:32

Op zich wel goed, ik heb het een beetje te druk met werk om er echt veel bij stil te staan :-p En het is ook nog redelijk ver weg voor m'n gevoel. Dat verandert denk ik na deze week, als ik het minder druk ga hebben met werk én het nog maar anderhalve week aftellen is.

Maar ik ben vandaag wel begonnen met de crème en de supplementen en met het afbouwen van melkproducten, cafeïne en rood vlees. Misschien wel vooral omdat het dan voelt alsof het echte aftellen begonnen is en ik echt naar de operatie toe aan het leven ben :-p En och, het kan vast geen kwaad om net wat eerder met de lichamelijke voorbereiding te beginnen, toch?

Dus de zenuwen zijn er nog niet echt, daarvoor heb ik te veel afleiding, maar ik ben me wel al echt aan het voorbereiden op de operatie :)

En hoe is het met die van jou?
J-I-L

Ongelezen bericht 25 okt 2021 23:55

Havermelk als vervanger! Die van Oatly is heerlijk in de koffie. :D

Ik zit nu op drie weken na mijn explantatie en lipofilling.
De pijn op de plekken van de liposuctie is nu zo goed als weg.
De eerste twee weken waren het pijnlijkst.
Een scheurend, branderig gevoel en enorme bloeduitstortingen.
De pijn in mijn borst voelde ik pas nadat de plek van de liposuctie minder zeer deed.

Nu is de ergste pijn weg, ook in mijn borst.
Het litteken onder mijn borst trekt nog wel, doet nog zeer als ik per ongeluk iets te zwaar til of een snelle beweging maak.
Maar eigenlijk voel ik mij sinds een dag of drie/vier heel goed.
Tauwja

Ongelezen bericht 26 okt 2021 10:57

Hoi J-I-L,

Ja, die heb ik onlangs ontdekt, en de barista-versie is inderdaad erg lekker! Andere merken vind ik niet zo, maar die is echt heerlijk romig (ik gebruik ook altijd volle melk, dus romigheid is een belangrijk criterium :-p).

Superfijn om een idee van het genezingsproces te krijgen van iemand die het net meegemaakt heeft, dank je wel! Was je erg beperkt in je doen en laten die eerste weken, of kon je eigenlijk vrij veel ondanks de pijn (gewoon lopen en zitten en zo bedoel ik)? Ik probeer een beeld te krijgen van hoe de eerste weken gaan zijn, of ik überhaupt iets zal kunnen of dat het vooral veel rusten en slapen zal worden :lol: En hoe snel ik weer aan het werk zal kunnen. Kon jij wel fatsoenlijk zitten die eerste twee weken? Dat kunnen bepaalt namelijk grotendeels hoe snel ik straks weer aan het werk kan, denk ik :lol:

In ieder geval superfijn dat je je nu weer goed voelt! :)
J-I-L

Ongelezen bericht 26 okt 2021 11:04

Ja, de barista versie bedoel ik inderdaad, die staat bij de houdbare melk.
Echt een heerlijke melk, even in mijn melkschuimer en genieten maar. 😁

De eerste dagen was ik wat stijf en stram, maar ben blijven bewegen.
Het leek meer op een bejaard vrouwtje hoor, met mijn arm onder mijn borst om de boel te ondersteunen en kleine stapjes, omdat mijn bovenbenen behoorlijk pijnlijk waren.
Zitten en op de bank hangen ging prima... als ik van houding ging verwisselen, moest ik even op mijn tanden bijten.
Bij mij is vet weggehaald uit mijn buik en bovenbenen... ik vond vooral op de wc gaat zitten en er weer afstappen een uitdaging. Haha.

Ik heb een groot gezin, in mijn eentje, dus moest wel dagelijks een wasje ophangen en de vaatwasser in en uitruimen.
Dat ging, maar was niet echt prettig.

Ik zou zelf zeggen dat je na 2.5 week wel weer zittend werk zou kunnen doen.
Tauwja

Ongelezen bericht 26 okt 2021 11:18

Oké, goed om te weten, dank je wel! Dan kan ik dat ook doorgeven aan m'n klanten. Ik heb vrij weinig vet dus bij mij moet er overal een beetje weggehaald gaan worden, dus ik ga lekker overal pijn hebben :lol:

Ik vroeg me al af hoe het was om naar de wc te moeten. Ik vermoedde al dat dat niet heel prettig was, haha. En dan komt het bij mij nog extra onhandig uit ook, want ik moet ook rond de datum van de operatie ongesteld worden. Dus dat wordt echt genieten :lol:

Hoe was het met liggen? Ik herinner me nog van mijn borstvergroting dat ik niet zelf kon gaan liggen en weer opstaan, daar moest mijn moeder bij helpen, en toen was het ook nog zo dat ik de eerste twee nachten wakker werd met helse pijnscheuten in mijn borsten. Na die twee nachten heb ik dus maar twee weken in een stoel geslapen. Niet echt ideaal voor de nachtrust, maar beter dan wakker worden met die helse pijnen (geen idee wat het was, trouwens). Ik dacht er nu aan om mijn hele bed maar vol te bouwen met kussens, zodat ik half zittend kan slapen. Hopelijk heb ik dan geen last van die pijnen, én kan ik zelf m'n bed uitkomen in plaats van m'n moeder erbij te moeten roepen (ik slaap zolang bij mijn ouders na de operatie).
Stef

Ongelezen bericht 26 okt 2021 15:26

Susan_MH schreef:
Ja hier geldt hetzelfde . Ik had mijn consult aangevraagd vorig jaar in november .ik had er ook eentje bij dr kappel gepland zodat ik een compleet beeld zou krijgen bij de twee dokteren .
In februari ergens de consulten gehad en de operatie voor nu gepland . Maar hoorde van een vriendin die heeft een consult kunnen plannen voor volgend jaar juni . Pff volgens mij loopt het storm bij dr niessen ..

Succes met je keuzes en consulten die je gaat plannen
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”