bv 9 sep 2021 - explantatie 2 okt 2021

Protheses vanwege cosmetische reden.
Bimbo

Ongelezen bericht 18 sep 2021 12:09

Beste dames, na een paar dagen hier meegelezen te hebben wil ik graag mijn hart luchten. Misschien zullen velen denken wat stom, waarom een bv ondergaan als ik toch al zo snel zoveel spijt zou hebben maar ik wil voor nu even toch mijn verhaal kwijt. Ik ben 34, moeder van 3 schatten en al 17 jaar samen met mijn partner. Voor de zwangerschappen had ik een beschaafde cup B, wat een A werd na totaal 6,5j borstvoeding. Met tijden ging dat aan mij knagen, dacht ik er wel eens over om een bv te laten doen maar een serieuze stap zette ik nooit. Tot afgelopen april/mei. Ik merkte dat ik steeds vaker onzeker en ongemakkelijk werd tijdens intieme momenten met mijn man, tijdens een vakantie in mei voelde ik me erg ongemakkelijk in mijn bikini’s. Na een gesprek met mijn man ben ik op 31 mei bij dr Gabriel Jansen geweest voor een eerste consult. Ik liep er enthousiast weg en baalde dat de bv niet voor de zomervakantie nog kon. Ik kwam op de lijst voor september. In augustus kreeg ik een telefoontje dat ik 9 september geholpen kon worden. De aanloop hiernaartoe werd steeds spannender maar oh wat kon ik niet wachten…

Ik heb op 9 sep mijn bv gehad, 300cc Motiva silksurface. Ik dacht dat ik me goed had ingelezen en was een paar maanden super enthousiast en kon niet wachten om ze te krijgen. Een week voor de operatie begon ik echter heel erg te twijfelen maar dit verweet ik aan de operatie stress. Ik dacht dat ik me na de operatie tevreden zou voelen maar daar werd niets van waar. Ik heb onwijs veel last en pijn ondervonden de eerste week po. En een ontzettend groot schuldgevoel naar mijn gezin toe. Ik heb 3 kinderen van 7, 5 en 3 jaar en ik baal er enorm van dat ik momenteel bijna niets voor ze kan betekenen. Ik mis ons leventje voor de bv. Maar dat is nog niet alles…

Na de bv ben ik me gaan verdiepen in verhalen van vrouwen die klachten hebben, de protheses laten verwijderen en de risico’s van de inplantaten. Het voelt alsof dit de grootste fout in mijn leven is. En ik weet zeker dat ik ze eruit wil hebben, zo snel als kan. Ik heb me voorgenomen om eerst te herstellen van de operatie, en in 1 van de aankomende vakanties voor een explantatie te gaan. Ik heb al een week geen sec rust in mijn hoofd en merk hoeveel impact dat nu al heeft op mijn dagelijkse leven. Ik ben helaas ook heel gevoelig voor depressie en weet daarom zeker dat dit op lange termijn alleen maar meer aan mij gaat knagen en ik in een dipje zal raken.

Ik weet niet hoe en waar ik moet beginnen. Ik heb over 4,5 week pas de nacontrole, maar weet niet hoe verstandig het is om daarop te wachten. Is het niet beter om komende week al een paar pc’s te bellen? Een andere vraag wat ook zo aan mij knaagt is hoe snel zo’n explantatie al kan na een bv en hoeveel kapselvorming er zal ontstaan als ik binnen nu en 3 maanden geholpen wil worden? Ik weet; hoe sneller hoe beter psychisch gezien. Dit hoort niet bij mij, dit ben ik niet en ik weet nu sinds een week hoe tevreden ik eigenlijk altijd met mn eigen ik was. Ik ben als de dood dat er ook maar 1 miniscule siliconen deel in mijn lichaam terecht komt. Ik ben altijd heel actief en fit geweest, gezond en gelukkig met wat het leven mij heeft gegeven. Dit was heel fout, veelste snel en onderschat. Ik wil terug nu het nog zo vroeg is, ik wil mezef weer zijn.
Laatst gewijzigd door Bimbo op 03 okt 2021 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ing-1986

Ongelezen bericht 18 sep 2021 12:45

Hoi bimbo,

Heb het enorm met je te doen! Wat ontzettend vervelend voor je zeg.. dat je dit allemaal moet doormaken!
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb wel goede ervaringen gelezen over dames die snel door dr Kappel zijn geholpen met een explantatie. Of evt Dr Niessen. (Heb zelf lipofilling gehad deze week dus kan geen ervaringen delen in het kader van explantatie van protheses.)

Als het niet goed voelt, moet je zeker je hart volgen!
Uiteindelijk is je lijf en je gezondheid (zeker ook mentaal) het allerbelangrijkste voor jou en je gezin. Het feit dat je er nu even niet kan 'zijn' zoals je zou willen, komt echt goed. Ook zij willen het beste voor jou! Hopelijk heb je een man die je goed kan steunen in dit proces?

Ik weet niet of het je helpt (ik hoop het wel): probeer je niet te schuldig te voelen.. het leven is ook keuzes maken en soms moeten we gaandeweg leren of een keuze de juiste was. Ook jij leert hier weer van en haalt hier je eigen ervaringen en wijsheden uit. Wellicht waardeer je straks je gezonde lichaam meer dan ooit tevoren. En zul je andere dames weer kunnen helpen en informeren.

En anders kan lipofilling je wellicht nog een klein handje helpen.. ;)

Ik wens je heel veel sterkte toe!!! Xxx
muszika

Ongelezen bericht 18 sep 2021 12:55

lieve meid,

Jouw gevoelens zijn voor me herkenbaar, ik had dat ook gelijk na de operatie en nog heel lang daarna. Dit is psychisch probleem, niet iedereen zulke operaties aan kan. Ik kon bijna 5 jaar niet aan, terwijl mijn borsten prachtig waren maar mentaal was ik totaal kapot van. Oke ik was 48 jaar oud toen ik borst prothese kreeg, dus mijn hele leven lang gewend met kleine borsten en plotseling iets wat zeer vreemd was.
Je moet naar je eigen gevoel luisteren , dat is de beste weg.
Veel sterkte, het komt goed.

liefs
Muszika
Bimbo

Ongelezen bericht 18 sep 2021 13:48

Ing-1986 schreef:
18 sep 2021 12:45
Hoi bimbo,

Heb het enorm met je te doen! Wat ontzettend vervelend voor je zeg.. dat je dit allemaal moet doormaken!
Ik ben nieuw op dit forum, maar heb wel goede ervaringen gelezen over dames die snel door dr Kappel zijn geholpen met een explantatie. Of evt Dr Niessen. (Heb zelf lipofilling gehad deze week dus kan geen ervaringen delen in het kader van explantatie van protheses.)

Als het niet goed voelt, moet je zeker je hart volgen!
Uiteindelijk is je lijf en je gezondheid (zeker ook mentaal) het allerbelangrijkste voor jou en je gezin. Het feit dat je er nu even niet kan 'zijn' zoals je zou willen, komt echt goed. Ook zij willen het beste voor jou! Hopelijk heb je een man die je goed kan steunen in dit proces?

Ik weet niet of het je helpt (ik hoop het wel): probeer je niet te schuldig te voelen.. het leven is ook keuzes maken en soms moeten we gaandeweg leren of een keuze de juiste was. Ook jij leert hier weer van en haalt hier je eigen ervaringen en wijsheden uit. Wellicht waardeer je straks je gezonde lichaam meer dan ooit tevoren. En zul je andere dames weer kunnen helpen en informeren.

En anders kan lipofilling je wellicht nog een klein handje helpen.. ;)

Ik wens je heel veel sterkte toe!!! Xxx
Ontzettend bedankt voor je reactie 🙏🏻 Maandag ga ik dr Kappel bellen. Naar aanleiding van dat gesprek kan ik kijken of het nodig is om ook contact op te nemen met andere pc’s. Ik wil heel graag dat alles met kapsel en al verwijderd wordt dus kijken wie me hierbij het best kan helpen.

Ik weet dat dit tijdelijk is en dat we straks weer terug kunnen naar onze simpele, fijne leven. Maar toch blijf ik me schuldig voelen, normaliter zouden we nu met dit lekkere weer buiten aan het genieten zijn. Ik kan ze al ruim een week niet optillen, niet optimaal met ze knuffelen, niet tegemoetkomen aan hun verwachtingen. Dat blijft zwaar wegen. Mijn man heeft de eerste 3 dagen full-time voor me gezorgd maar omdat we ook een eigen zaak hebben kan hij niet lang wegblijven daar, dus logeert ook heel vaak mijn beste vriendin om te helpen. Ik ben ze onwijs dankbaar. Mijn man voornamelijk omdat hij achter al mijn beslissingen staat. Het was geen probleem toen ze erin gingen, en hij vindt het absoluut geen punt dat ze er weer uitgaan, ook financieel maakt hij er echt geen punt van.

Gelukkig ben ik me er heel goed bewust van dat het leven draait om keuze’s maken, daarbij soms fouten maken en leren om er een les uit te halen. Ook in dit geval zal ik alles wat op me afkomt omarmen en proberen er het beste uit te halen. Gisteren zei ik tegen mij vriendin misschien moest dit een les voor mij zijn om in de toekomst erger te voorkomen. Gelukkig ben ik, ondanks dat ik een aanleg heb voor depressies niet iemand die te lang bij dingen blijft hangen. Er is in het leven heel wat op mijn oad terecht gekomen en ik ben er gelukkig altijd alleen maar sterker uitgekomen. Nu geloof daar ook heilig in. Straks als ze eruit zijn voel ik me mentaal weer helemaal in orde en kan ik weer volop genieten van het leven. Ik neem de littekens die voorgoed op mijn lijf zullen staan nu al voor lief. Ik weet dat er heus momenten zullen zijn dat het aan me gaat knagen, of dat ik ze lelijk ga vinden maar voor mij zullen ze altijd een herinnering zijn aan hoe belangrijk mijn gezondheid en kwaliteit van leven is. Ik neem alles wat op me af komt voor lief 🙏🏻
Bimbo

Ongelezen bericht 18 sep 2021 13:51

muszika schreef:
18 sep 2021 12:55
lieve meid,

Jouw gevoelens zijn voor me herkenbaar, ik had dat ook gelijk na de operatie en nog heel lang daarna. Dit is psychisch probleem, niet iedereen zulke operaties aan kan. Ik kon bijna 5 jaar niet aan, terwijl mijn borsten prachtig waren maar mentaal was ik totaal kapot van. Oke ik was 48 jaar oud toen ik borst prothese kreeg, dus mijn hele leven lang gewend met kleine borsten en plotseling iets wat zeer vreemd was.
Je moet naar je eigen gevoel luisteren , dat is de beste weg.
Veel sterkte, het komt goed.

liefs
Muszika
Bedankt, en super fijn om te lezen dat mijn verhaal voor anderen herkenbaar is. Ik ben omringd door dierbaren maar oh god wat voel ik me alleen zeg hierin… Misschien omdat het mijn eigen keuze was, omdat ik te snel was met beslissen. Mijn borsten zien er nu al prachtig uit ook, maar ik heb er zo’n afschuw voor dat ik er niet eens naar wil kijken. Ik wil ook absoluut niet wennen aan dit beeld, ik wil gewoon mijn eigen vertrouwde borsten weer terug. Waar ik een tijdje terug ook naar hen niet wou kijken heb ik nu erg veel spijt dat ik toen niet van ze kon houden. Nu weet ik wel beter… Ik vertrouw op mijn gevoel en weet zeker dat dit is wat ik wil.
Ing-1986

Ongelezen bericht 18 sep 2021 17:59

Kan me voorstellen dat het een heel eenzaam gevoel is!
Gelukkig heb je een fijne man en vriendin die je bijstaan.

Heel heeeeel veel sterkte komende tijd! Hopelijk kun je snel geholpen worden!
Mariaa

Ongelezen bericht 18 sep 2021 21:55

Er is ook een voordeel; hoe veel eerder je dan de meesten terugkomt op je beslissing.
Dat gaat zo veel ellende schelen lieverd.
Praat ook zeker met Dokter Nissen. Die man heeft mij zo goed geholpen.
Heel veel sterkte en liefs
XX
Bimbo

Ongelezen bericht 18 sep 2021 22:48

Ing-1986 schreef:
18 sep 2021 17:59
Kan me voorstellen dat het een heel eenzaam gevoel is!
Gelukkig heb je een fijne man en vriendin die je bijstaan.

Heel heeeeel veel sterkte komende tijd! Hopelijk kun je snel geholpen worden!
Dank je wel 🥰 Ik zal jullie op de hoogte houden, en hopelijk snel mijn explantatie verhaal mogen delen.
Bimbo

Ongelezen bericht 18 sep 2021 22:55

Mariaa schreef:
18 sep 2021 21:55
Er is ook een voordeel; hoe veel eerder je dan de meesten terugkomt op je beslissing.
Dat gaat zo veel ellende schelen lieverd.
Praat ook zeker met Dokter Nissen. Die man heeft mij zo goed geholpen.
Heel veel sterkte en liefs
XX
Het is zeker een voordeel, maar als ik me bedenk dat ik mezelf dit nog maar 9 dagen geleden kon besparen.. ach, spijt heb je ook altijd achteraf pas he.. Vandaag heb ik van 2 andere dames begrepen dat ik in dit stadium nog weinig kapselvorming zal hebben en mocht er wat overblijven dat mijn lichaam dat ene kleine beetje weg kan voeren. Dus ik zal ook zeer zeker ontgiften als ik het eenmaal achter de rug heb.

Ik heb dr. Niessen ook op mijn lijstje staan. Maandag ga ik eerste dr. Kappel en parkkliniek even proberen. Van daaruit ga ik verder kijken. Ik twijfel alleen of het handig is om ook de pc te bellen die ze heeft geplaatst (Gabriel Jansen). Ik heb voor de bv zeer goeie dingen over hem gelezen en zag dat ie goed staat aangeschreven maar geen idee of hij ook explanteert. Het liefst laat ik het natuurlijk aan hem over, maar kan ook niet inschatten wat zijn reactie zal zijn. Hem zie ik zoiezo over 5,5 week, kan dan ook altijd nog.

Zo te lezen heb jij t al achter de rug? Wat fijn, heel blij voor jou en alle anderen die al zijn verlost. Ik hoop dat je geen klachten had, en zo ja wel wens ik je een spoedig herstel ❤️‍🩹
Bimbo

Ongelezen bericht 29 sep 2021 09:57

Hoi dames,
Ik kom even een update en mijn explantatie datum doorgeven. Begin vorige week heb ik contact gehad dr Kappel en wordt op 2 oktober door haar geholpen. Dan heb ik de implantaten net 3 weken, ik verheug me erop om me weer “mezelf” te voelen. De afgelopen 2 weken waren heel slopend, ik besef dat ik mijn best moet doen om te draad weer op te pakken. Mijn enige focus ligt op 2 oktober, als ik dat achter de rug heb kan ik me weer focussen op het mentale gedeelte van mijn herstel. Volgens dr Kappel ga ik na zaterdag niet achteruit in mijn herstel, omdat ik nu al middenin ren herstelproces zit. Ik hoop dat ze gelijk heeft…

Ik kom zeker nog eens terug om een uitgebreid verslag te doen over de afgelopen 2 weken, de explantatie en het herstel.

Liefs,
Bimbo
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 sep 2021 13:25

Lieve Bimbo,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles gelezen heb, maar wel dat je nu al spijt hebt. Ik wil je laten weten dat je echt niet stom bent, maar gewoon intuitief voelt dat het niet ok is. En je bent niet de enige. We hebben inmiddels meerdere dames gehad die dit hebben meegemaakt.

Wens je heel veel sterkte en succes in je weg. Alles komt goed!❤

Luna😘
Hedera

Ongelezen bericht 29 sep 2021 13:48

Lieve Bimbo,

Wat goed dat je zo snel door dr. Kappel geholpen kan worden! Zou je mij kunnen vertellen hoe dat je gelukt is? Ik heb voordat jij belde ook al gebeld, en ik kreeg te horen dat ik pas volgend jaar een consult kan krijgen, en de operatie op zijn vroegst 6 maanden daarna... Ik heb erg veel klachten en wil de implantaten zo snel mogelijk laten verwijderen, dus ik zou graag horen hoe jij te werk bent gegaan.

Liefs,
Hedera
Bimbo

Ongelezen bericht 29 sep 2021 14:17

Luna MKS schreef:
29 sep 2021 13:25
Lieve Bimbo,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles gelezen heb, maar wel dat je nu al spijt hebt. Ik wil je laten weten dat je echt niet stom bent, maar gewoon intuitief voelt dat het niet ok is. En je bent niet de enige. We hebben inmiddels meerdere dames gehad die dit hebben meegemaakt.

Wens je heel veel sterkte en succes in je weg. Alles komt goed!❤

Luna😘
Lieve Luna dank je wel 🙏🏻 Ik weet zeker dat het goed komt allemaal, als ik mezelf maar kan vergeven. Ik weet nog niet hoe het zal zijn om te dealen met de littekens en onnodige schade die ik mezelf heb aangericht, dit gedeelte vindt ik toch t zwaarst. Maar goed, deze les zal vast ergens goed voor zijn.
Bimbo

Ongelezen bericht 29 sep 2021 14:32

Hedera schreef:
29 sep 2021 13:48
Lieve Bimbo,

Wat goed dat je zo snel door dr. Kappel geholpen kan worden! Zou je mij kunnen vertellen hoe dat je gelukt is? Ik heb voordat jij belde ook al gebeld, en ik kreeg te horen dat ik pas volgend jaar een consult kan krijgen, en de operatie op zijn vroegst 6 maanden daarna... Ik heb erg veel klachten en wil de implantaten zo snel mogelijk laten verwijderen, dus ik zou graag horen hoe jij te werk bent gegaan.

Liefs,
Hedera
Hoi Hedera,
Ik heb mijn implantaten pas sinds 9 september. Dr. Kappel wil me graag zsm helpen omdat er nu nog amper kapsels zijn ontstaan en ik middenin een herstelperiode zit, in dit geval ga ik dan niet achteruit in mijn herstel. Bovendien is het nu nog een kwestie van bestaande wondjes openmaken en protheses met de vinger eruit wippen. Ze heeft me ingepland aan het einde van haar ok dag, ik denk dat ik ook langer had moeten wachten als ik de implantaten langer had gehad. Ik ben van mening dat ze deze uitzondering maakt puur omdat ik nu (morgen) 3 weken po ben en het nu makkelijker is om ze eruit te halen. Ik weet het ook niet precies, misschien was het de paniek waarin ik zat toen ik contact zocht wat haar snel in actie bracht.

Ik hoop echt van harte dat je snel geholpen kan worden. Ik heb ze pas 3 weken en geen klachten maar ik weet hoe het is om ermee te zitten terwijl je ze echt niet wilt, ben ik iets te laat achter maar nu denk ik ‘hoe sneller eruit hoe beter’. Ik heb mijn borsten in huidige staat ook zo min mogelijk bekeken omdat ik gewoon geen herinneringen wil aan deze foute keuze.

Ik heb trouwens ook contact gehad met Klaver Kliniek, die waren ook bereid om me heel snel te helpen, misschien kan je daar ook even proberen als je niet perse een voorkeur hebt voor dr Kappel. Het was echt een heel fijn gesprek, ik voelde me begrepen en het was overduidelijk dat ze graag willen helpen. Ze konden het maar niet geloven dat ik ondanks de twijfels die ik op de ochtend van de operatie had toch een bv kreeg. Als ik niet door dr Kappel geholpen had kunnen worden had ik zeker voor Klaver kliniek gekozen!
Hedera

Ongelezen bericht 29 sep 2021 14:44

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wat fijn dat het voor jou zo makkelijk zal zijn qua operatie en herstel! Goed dat je naar je gevoel luistert en zo snel de keuze hebt kunnen maken, ik hoop dat je snel weer helemaal hersteld bent.

Ik zal ook eens kijken naar de Klaver kliniek, bedankt voor de suggestie!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”