voorstellen + advies welke kliniek met minder wachttijd (ivm IVF na explantatie)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Wereldburger8

Ongelezen bericht 26 aug 2021 13:12

Dag lieve mensen, Ik ben snel en met goede nazorg (nacht in de kliniek gebleven) in Hilversum bij Bergmans kliniek verholpen. Ik had 9 maart 2021 contact met de kliniek opgenomen en nadat ik alle papieren had geregeld (ik heb via zorgverzekering vergoed gekregen) werd ik op 1 juni 2021 geopereerd. Ik kon al in mei door mijn chirurg dr. F. Lichtenegger verholpen worden, ik koos alleen begin zomer voor de operatie omdat het lichaam zich beter in de warme maanden hersteld na de ingreep. Ik adviseer zowel de top chirurg als kliniek!
Monique MKS

Ongelezen bericht 26 aug 2021 14:04

Beste allemaal,

Het is handiger als iedereen een eigen topic met de ervaringen bij een arts aanmaakt, en dit in de titel zet, want zo is het ook sneller te vinden.

Hartelijke groetjes,

Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Fullah

Ongelezen bericht 27 aug 2021 12:41

Hoi hoi,

Hier is een korte update!
Ben gister voor een consult bij Park Medisch Centrum geweest. Het was bij pc Hoekstra. Afspraak ging goed en heb al mijn vragen kunnen stellen. Wel probeerde ze me een borstlift aan te praten maar ik wist wel dat ik geen lift wil en alleen als mogelijk lipofilling.
Ik ben er ook achter gekomen dat mijn aanvullende verzekering de prothese verwijdering volledig vergoed ook zonder medische oorzaak. Daarom heb ik gevraagd om meteen een aanvraag te doen bij de verzekering en niet te wachten tot na de afspraak bij Dr. Beekman (die is gepland op 16 September).

Over de lipofilling heeft de pc aangegeven dat ze in een keer maar max 300 cc kan doen (150 cc per borst). Ik vond het vreemd omdat ik hier vaak zag voorbij komen dat vrouwen in een keer meer per bost kregen. En vraag me daarom af waarom kan het niet ondanks dat ik meer dan genoeg aan vet heb. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met lipofilling en de hoeveelheid per borst aan vet.

Groetjes,

Fullah
BiancaG

Ongelezen bericht 27 aug 2021 12:46

Fullah schreef:
27 aug 2021 12:41
Hoi hoi,

Ben gister voor een consult bij Park Medisch Centrum geweest. Het was bij pc Hoekstra. Afspraak ging goed en heb al mijn vragen kunnen stellen. Wel probeerde ze me een borstlift aan te praten maar ik wist wel dat ik geen lift wil en alleen als mogelijk lipofilling.
Ik ben er ook achter gekomen dat mijn aanvullende verzekering de prothese verwijdering volledig vergoed ook zonder medische oorzaak. Daarom heb ik gevraagd om meteen een aanvraag te doen bij de verzekering en niet te wachten tot na de afspraak bij Dr. Beekman (die is gepland op 16 September).

Over de lipofilling heeft de pc aangegeven dat ze in een keer maar max 300 cc kan doen (150 cc per borst). Ik vond het vreemd omdat ik hier vaak zag voorbij komen dat vrouwen in een keer meer per bost kregen. En vraag me daarom af waarom kan het niet ondanks dat ik meer dan genoeg aan vet heb. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met lipofilling en de hoeveelheid per borst aan vet.

Groetjes,

Fullah

Mag ik vragen bij welke zorgverzekering je bent verzekerd?
Fullah

Ongelezen bericht 27 aug 2021 13:16

BiancaG schreef:
27 aug 2021 12:46
Fullah schreef:
27 aug 2021 12:41
Hoi hoi,

Groetjes,

Fullah

Mag ik vragen bij welke zorgverzekering je bent verzekerd?
Ja hoor. UMC Extra Zorg 3.
Monique MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2021 15:31

Beste Fullah,

Ik ben heel erg blij voor je dat je al snel onder het mes kunt! In jouw geval heel erg belangrijk gezien je grote kinderwens.

Wat betreft je vraag over lipofilling, kun je hier: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2044 veel informatie vinden van Luna. Ze weet hier heel veel over.

Het is juist goed dat jouw arts voorzichtig is met de hoeveelheid vet die ze inspuit, want als er teveel in 1 keer erin gaat, is de kans groter dat er meer vet afsterft.

Succes en een warme groet,
Monique MKS

Ps. Voor de andere vrouwen die vragen hebben over vergoeding uit het aanvullend pakket, zie topic over vergoeding: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 186&t=1952
Daar schrijft Luna iets over vergoeding zonder medische indicatie.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Ilja

Ongelezen bericht 27 aug 2021 22:37

Hoi Fullah. Wat goed dat je je siliconenprotheses laat verwijderen. Ik heb zelf 2 keer lipofilling gehad. Ik heb dat laten doen in het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Ik wil graag mijn ervaring met je delen. Wellicht heb je er iets aan. Bij mij is er vet uit mijn
bovenbenen gehaald. Ze hebben teveel vet op 1 plaats (binnenkant benen) weggehaald. Ik heb hierdoor hele lelijke benen overgehouden. De huid is slap en heb allemaal hobbels en bobbels. Ik heb echt een hap uit elk been. Ik heb 6 weken dag en nacht
een steunbroek gedragen. Helaas heeft dit niks geholpen. Er is per borst 250 cc vet ingespoten. Ik moest na de operatie 4 weken
een sportbh dragen en rust houden. Ik heb dat ook heel serieus gedaan. Helaas heb ik veel vetnecrose gekregen. Dit zijn knobbeltjes
van het vet dat is afgestorven. Ze doen geen pijn maar ik voel ze wel. Er is waarschijnlijk teveel vet in 1 keer ingespoten, vandaar de knobbeltjes. Het verschilt per arts hoeveel ze inspuiten. Ik zou je aanraden om goed uit te zoeken hoeveel ervaring jou arts heeft
met liposuctie en lipofilling. Ik heb achteraf mijn dossier opgevraagd en daaruit bleek dat ik niet door de arts geopereerd ben die
de operatie zou uitvoeren. Het bleek een arts in opleiding. Echt, ik begrijp dat die het moeten leren maar ik was daar niet van op de hoogte. Ik heb echt zoveel spijt van mijn liposuctie en lipofilling. Hopelijk komt alles goed bij jou en hoop dat je hier nog een stukje schrijft hoe je operatie is verlopen. Heel veel sterkte!

Groetjes Ilja
Appeltje

Ongelezen bericht 28 aug 2021 10:25

Essi schreef:
25 aug 2021 01:45
Appeltje schreef:
23 aug 2021 21:39
Hoi hoi,
Ik ben vandaag bij Kliniek Veldhoven geweest. Volgende week gaan ze eruit! Super lieve mensen, super fijne arts. Ik was ook in het ziekenhuis geweest, maar daar zei de pc dat het niet nodig was, ze zaten er "pas" 14 jaar in. Wat een vervelende man was dat. Ik ben blij dat ik verder gekeken heb en nu ineens is het volgende week al zover!
Wellicht ook een fijne kliniek voor jou!
Mag ik je op de lijst met komende operaties zetten?
Laat me nog even weten bij welke arts en wat de datum van je operatie is.
Dan telen we samen met jou af naar jou dag💪😉
Hoi Essie, ja dat mag! Ik word overmorgen geholpen door dr. Schiettecatte. Spannend hoor. Ik wil mijn verhaal nog wel delen maar ben nog steeds de site aan het ontdekken....
Fullah

Ongelezen bericht 31 aug 2021 11:29

Monique MKS schreef:
27 aug 2021 15:31
Beste Fullah,

Ik ben heel erg blij voor je dat je al snel onder het mes kunt! In jouw geval heel erg belangrijk gezien je grote kinderwens.

Wat betreft je vraag over lipofilling, kun je hier: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2044 veel informatie vinden van Luna. Ze weet hier heel veel over.

Het is juist goed dat jouw arts voorzichtig is met de hoeveelheid vet die ze inspuit, want als er teveel in 1 keer erin gaat, is de kans groter dat er meer vet afsterft.

Succes en een warme groet,
Monique MKS

Ps. Voor de andere vrouwen die vragen hebben over vergoeding uit het aanvullend pakket, zie topic over vergoeding: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 186&t=1952
Daar schrijft Luna iets over vergoeding zonder medische indicatie.
Dank je wel Monique voor de info en de link. Ik heb het gelezen en heb er veel aan gehad.

Groetjes
Fullah

Ongelezen bericht 31 aug 2021 11:38

Ilja schreef:
27 aug 2021 22:37
Hoi Fullah. Wat goed dat je je siliconenprotheses laat verwijderen. Ik heb zelf 2 keer lipofilling gehad. Ik heb dat laten doen in het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Ik wil graag mijn ervaring met je delen. Wellicht heb je er iets aan. Bij mij is er vet uit mijn
bovenbenen gehaald. Ze hebben teveel vet op 1 plaats (binnenkant benen) weggehaald. Ik heb hierdoor hele lelijke benen overgehouden. De huid is slap en heb allemaal hobbels en bobbels. Ik heb echt een hap uit elk been. Ik heb 6 weken dag en nacht
een steunbroek gedragen. Helaas heeft dit niks geholpen. Er is per borst 250 cc vet ingespoten. Ik moest na de operatie 4 weken
een sportbh dragen en rust houden. Ik heb dat ook heel serieus gedaan. Helaas heb ik veel vetnecrose gekregen. Dit zijn knobbeltjes
van het vet dat is afgestorven. Ze doen geen pijn maar ik voel ze wel. Er is waarschijnlijk teveel vet in 1 keer ingespoten, vandaar de knobbeltjes. Het verschilt per arts hoeveel ze inspuiten. Ik zou je aanraden om goed uit te zoeken hoeveel ervaring jou arts heeft
met liposuctie en lipofilling. Ik heb achteraf mijn dossier opgevraagd en daaruit bleek dat ik niet door de arts geopereerd ben die
de operatie zou uitvoeren. Het bleek een arts in opleiding. Echt, ik begrijp dat die het moeten leren maar ik was daar niet van op de hoogte. Ik heb echt zoveel spijt van mijn liposuctie en lipofilling. Hopelijk komt alles goed bij jou en hoop dat je hier nog een stukje schrijft hoe je operatie is verlopen. Heel veel sterkte!

Groetjes Ilja
Hoi Ilja,

Dank je wel voor het delen van je ervaring. Wat vervelend voor je dat je zo'n ervaring hebt gehad. Bij mij gaf de pc aan dat er per borst 150 cc wordt ingespoten. Ik vond het in de eerste instantie te weinig maar na het lezen van jou ervaring en al andere informatie over lipofilling op dit forum dan is het maar goed dat er niet meer per borst wordt ingespoten. Ik weet dat de pc genoeg ervaring heeft met explantatie maar met lipofilling kan ik nergens teruglezen. Ik zal moeten gaan uitzoeken of het mogelijk is om door een andere pc met meer ervaring met lipofilling geholpen te worden. Alhoewel ik niet weet of dat kan als de aanvraag voor de verzekering al door de eerste pc is gedaan.

Nogmaals bedankt en ik zal mijn ervaring zeker delen.

Groetjes,

Fullah
Ilja

Ongelezen bericht 31 aug 2021 12:42

Hoi Fullah. Wat fijn dat je een arts hebt gevonden. Zoek aub echt goed uit hoeveel ervaring hij heeft met liposuctie en lipofilling.
Dit is echt een vak apart. Wordt jou lipofilling dan ook vergoedt? Bij de meeste verzekeringen valt dit niet onder vergoeding.
Ik ben heel benieuwd. Succes.

Groetjes Ilja
Fullah

Ongelezen bericht 19 jan 2022 12:00

Hallo iedereen,

Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een update heb geplaatst.
In augustus had ik een consult bij Park medisch centrum in Rotterdam voor explantatie en lipoflling. Na afloop voelde het ergens niet goed aan en dacht meteen nee het moet goed voelen hoe graag ik de implantaten snel eruit wil hebben. De aanvraag voor de verzekering heb ik door de kliniek laten stoppen en ondertussen heb ik me meer in de lipofilling verdiept en ging daarna heel veel twijfelen wel/niet lipofilling vooral met mijn kinderwens.
Ik heb toen besloten om het even te laten rusten en na overleg met de fertiliteitsarts hadden we besloten om de IVF zsm te starten en de ontstane embryo's in te vriezen en pas na de explantatie de terugplaatsing te doen. Hierdoor had ik minder stress en was tijd niet meer zo mijn vijand. In oktober startte we de behandeling in Spanje en met prachtige 4 embryo's als resultaten. Ik kon daarna niet meer wachten en ben gelijk weer mijn zoek naar een kliniek gestart. Ik had een afspraak bij dr van Selms in oktober maar die had ik moeten verplaatsen omdat we nog in Spanje zaten. Afspraak werd verplaatst naar 6 December. In December ging ik eindelijk op consult. Wat een verschil met de vorige kliniek en wat een arts! Hij nam echt de tijd voor me en luisterde met interesse naar heel mijn kinderwens verhaal. Hij heeft ook de lipofilling uit me hoofd gehaald en zei dat ik mooie borsten zal hebben en dat het niet nodig is nu en altijd later kan. Terwijl bij Park medisch centrum me borstlift icm lipofilling probeerde aan te praten. Die arts zei toen dat ze gaan hangen en dr van Selms bevestigde dat het onzin is.
Ik kreeg een datum 21 maart voor de operatie en omdat ik heel snel geholpen wilde worden hadden ze mij op de wachtlijst gezet. Ik werd een keer gebeld en de datum werd 21 februari en ik was super blij want het kwam dichterbij. Op donderdag 6 januari werd ik weer gebeld met de vraag of ik al op maandag 10 januari onder het mes wil. Ik sprong van geluk en zei met JAAAAA en zo werd ik vorige week maandag geopereerd en ze zijn eindelijk eruit! De gene die op die dag geopereerd moest worden testte positief voor Covid en ik waardeerde het enorm dat ze meteen aan mij dachten en mij belden.
Ik ben zo dankbaar dat het allemaal zo soepel en snel ging. Het gaat ook super goed ik heb niet zoveel pijn gehad daarna en alles viel heel erg mee.
Eerste keer toen ik naar me brosten keek was wel even schrikken. Omdat ik al 9 jaar andere borsten had was ik al vergeten hoe mijn borsten toen eruitzagen. Alhoewel ze nu zelfs nog kleiner lijken vind ik ze mooi hoe ze zijn en ik ben trots op hoe ze eruit zien.
Wij gaan eind februari/begin maart naar Spanje voor het terugplaatsen van een embryo en hopelijk blijft deze wel lekker 9 maanden in mijn buik zitten.

Excuses voor mijn lange verhaal.

Groetjes,

Fullah
Monica

Ongelezen bericht 19 jan 2022 12:40

Wat fijn Fullah en nu lekker herstellen zodat je met een frisse start aan je kinderwens kunt starten
Het is je gegund!

Liefs,
Monica
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jan 2022 13:02

Fullah schreef:
19 jan 2022 12:00
Hallo iedereen,

Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een update heb geplaatst.
In augustus had ik een consult bij Park medisch centrum in Rotterdam voor explantatie en lipoflling. Na afloop voelde het ergens niet goed aan en dacht meteen nee het moet goed voelen hoe graag ik de implantaten snel eruit wil hebben. De aanvraag voor de verzekering heb ik door de kliniek laten stoppen en ondertussen heb ik me meer in de lipofilling verdiept en ging daarna heel veel twijfelen wel/niet lipofilling vooral met mijn kinderwens.
Ik heb toen besloten om het even te laten rusten en na overleg met de fertiliteitsarts hadden we besloten om de IVF zsm te starten en de ontstane embryo's in te vriezen en pas na de explantatie de terugplaatsing te doen. Hierdoor had ik minder stress en was tijd niet meer zo mijn vijand. In oktober startte we de behandeling in Spanje en met prachtige 4 embryo's als resultaten. Ik kon daarna niet meer wachten en ben gelijk weer mijn zoek naar een kliniek gestart. Ik had een afspraak bij dr van Selms in oktober maar die had ik moeten verplaatsen omdat we nog in Spanje zaten. Afspraak werd verplaatst naar 6 December. In December ging ik eindelijk op consult. Wat een verschil met de vorige kliniek en wat een arts! Hij nam echt de tijd voor me en luisterde met interesse naar heel mijn kinderwens verhaal. Hij heeft ook de lipofilling uit me hoofd gehaald en zei dat ik mooie borsten zal hebben en dat het niet nodig is nu en altijd later kan. Terwijl bij Park medisch centrum me borstlift icm lipofilling probeerde aan te praten. Die arts zei toen dat ze gaan hangen en dr van Selms bevestigde dat het onzin is.
Ik kreeg een datum 21 maart voor de operatie en omdat ik heel snel geholpen wilde worden hadden ze mij op de wachtlijst gezet. Ik werd een keer gebeld en de datum werd 21 februari en ik was super blij want het kwam dichterbij. Op donderdag 6 januari werd ik weer gebeld met de vraag of ik al op maandag 10 januari onder het mes wil. Ik sprong van geluk en zei met JAAAAA en zo werd ik vorige week maandag geopereerd en ze zijn eindelijk eruit! De gene die op die dag geopereerd moest worden testte positief voor Covid en ik waardeerde het enorm dat ze meteen aan mij dachten en mij belden.
Ik ben zo dankbaar dat het allemaal zo soepel en snel ging. Het gaat ook super goed ik heb niet zoveel pijn gehad daarna en alles viel heel erg mee.
Eerste keer toen ik naar me brosten keek was wel even schrikken. Omdat ik al 9 jaar andere borsten had was ik al vergeten hoe mijn borsten toen eruitzagen. Alhoewel ze nu zelfs nog kleiner lijken vind ik ze mooi hoe ze zijn en ik ben trots op hoe ze eruit zien.
Wij gaan eind februari/begin maart naar Spanje voor het terugplaatsen van een embryo en hopelijk blijft deze wel lekker 9 maanden in mijn buik zitten.

Excuses voor mijn lange verhaal.

Groetjes,

Fullah
Lieve Fullah,
Wat een verhaal zeg! Maar wat fijn voor je dat je deze mogelijkheid hebt gekregen om je eicellen en embryo's te bewaren en een kans krijgt op het moederschap. Iets dat iedere vrouw met deze wens verdient, maar helaas niet altijd krijgt.
Ik ben heel blij dat alles zo snel ging en je van die rommel bent verlost! Ik lees dat je eind februari of begin maart terugaat voor het terugplaatsen van een embryo. Ik denk persoonlijk dat dit nog te vroeg is. Dokter Rita Kappel zou hetzelfde tegen je zeggen. Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar het is altijd beter om even te wachten, omdat je je kindje niet wilt belasten met de vele stoffen die nu nog in je bloed circuleren. Daarbij kan het de kans van slagen ook verkleinen. En je moet natuurlijk zuinig zijn op de embryo's.
Hierbij een topic over het zwanger worden na explantatie: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... .php?t=673
En vergeet niet dat je nog steeds een terugval kunt krijgen. Dit kan in de eerste weken na explantatie optreden. Wees je hiervan bewust, oké?

Wens je alle liefde en geluk, voor jou en het kleintje dat op je wacht👶🥰

Heel veel liefs, Luna💖💞
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jan 2022 13:14

Nogmaals wil ik je niet ontmoedigen lieverd. Volg altijd je hart, oké? Ik wilde het alleen wel aan je doorgeven. Dokter Rita Kappel raadt het altijd af... En als geen ander heeft zij hier verstand van.

Al mijn liefs💖💖💖
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”