Voorstellen - gescheurde allergan implantaat , verwijdering en wissel

Protheses vanwege cosmetische reden.
Ilja

Ongelezen bericht 23 jul 2021 19:41

Hoi Sharon,

Ik begrijp je volledig. Voor iedere vrouw is dit een persoonlijke keuze. Zelf sta ik ook voor een moeilijke keuze.
Het liefst wil ik mijn borstprothesen laten verwijderen. Door mijn borstamputaties is dit een lastige keuze.
Ik wil geen zware operaties ondergaan om nieuwe borsten te laten maken. Ze kunnen ze wel maken van mijn buik.
Ik heb wel genoeg vet daarvoor. Dit is zo ingrijpend met de nodige risico’s. Ik zie daarvan af.
Nu mag ik mee doen voor een studie met lipofilling. Een heel groot nadeel is dat ik dan meerdere operaties krijg.
Voor iedere operatie moet ik 2 weken lang 10 uur per dag aaneengesloten 2 vacuümpompen op mijn borsten plakken.
Ook na de operaties moet dit weer 2 weken. Dit is nodig om het ingebrachte eigen vet aan te laten groeien.
De huid kan behoorlijk gaan irriteren door de vacuümpomp. Helaas heb ik een overgevoelige huid.
Mijn plastisch chirurg heeft mij precies uitgelegd hoe alles gaat en wees mij erop dat het een zwaar traject gaat worden.
Ik heb de Natrelle implantaten die dmv een MRI en echo goed zijn bekeken. Alles zag er goed uit. Toch wil ik ze uit mijn lijf terwijl deze er pas 4 jaar in zitten. Ik had vanaf 2004 al siliconenprotheses. In 2008 en 2016 kreeg ik borstkanker. In 2017 een prothese wissel.
De chirurg adviseerde mij nieuwe implantaten met een lipofilling te nemen. Dit is eigenlijk wat ik niet meer wil.
Oh, wat is dit lastig. Ik wens jou heel veel sterkte en hoop hier nog eens te lezen hoe het met je gaat.
Wat ik je nog wel zou willen meegeven is dat je nooit met je siliconenprotheses in de mammografie moet gaan.
Laat je siliconenprotheses ter zijner tijd dmv een mri of echo controleren. Heel belangrijk!

Groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 jul 2021 19:54

Lief je reactie Ilja! <3 Jij weet als geen ander hoe het voelt om geen borsten te hebben.

Gelukkig hoeven vrouwen die niet geamputeerd waren, geen BRAVA of BEST te gebruiken, dus het zou wel makkelijker gaan dan bij jou. De huid is na explantatie al opgerekt, dus dat scheelt. Er is ook meer weefsel met vaatjes waar het vet ingespoten kan worden.

We begrijpen alle vrouwen en het is echt niet makkelijk. Er zijn vrouwen die van nature plat zijn. Het is zeer triest als je als tiener geen of heel weinig borsten ontwikkelt. Dus ik snap iedereen!

Sterkte Sharon!!!!!
SharryLilyana

Ongelezen bericht 23 jul 2021 22:33

Luna MKS schreef:
23 jul 2021 16:59
SharryLilyana schreef:
23 jul 2021 15:59
Nee de nieuwe implantaten worden niet vergoed
Maar is tijdens de explantatie , de helft minder dan 1 x lippofilling
En ook dat is nog steeds een flinke uitgave wat nu ook zeker niet uitkomt
Als ik het gewenste resultaat wil dan ben ik 10.000 euro verder
Dat zie ik niet gebeuren in de komende jaren dat ik dat bij elkaar gespaard krijg
Mits de rechtszaak tegen allergan iets oplevert ( Luna ik heb me aangemeld vorige week
Al krijg je daar ook nog mail over dat de aanmelding gelukt is ? )

Heb me klachten ook bij het RIVM gemeld

Snap wel dat jullie mij misschien heel stom vinden in mijn keuze
Maar als ik afweeg de risico’s en hoe ongelukkig ik zal zijn zonder mijn borsten
Dat ik dan voor nu toch liever borsten heb dan niks
Lieverd, wij vinden jou echt niet stom hoor! Ik doe dit werk al heel erg lang en heb echt van alles voorbij zien komen. Ik respecteer alle keuzes en ik weet hoe zwaar het voor vrouwen is om afscheid te moeten nemen van hun borsten. Ik ben alleen bezorgd om je gezondheid :(

Maar wie heeft gezegd dat het zoveel gaat kosten om je borsten mooi te krijgen met lipo? Realiseer je dat veel pc's geen ervaring hebben met lipo en vrouwen dan liever implantaten aansmeren. Het is lekker makkelijk geld verdienen. Een pc met meer ervaring kan een realistischer beeld geven.

Vaak kom je met 2 sessies echt al heel ver. Dan betaal je nu misschien iets van 1500,- en volgend jaar probeer je geld te sparen voor een 2e keer. Het bedrag dat je zelf moet betalen mag je aftrekken van de belasting. En dan heb je al een beetje extra voor de volgende operatie.

Besef je dat het met implantaten ieder moment weer verkeerd kan gaan omdat ze kunnen scheuren en dan heb je niks. Als je lipo doet, heb je een veiliger en duurzamer resultaat. Ik ken vrouwen die het al meer dan 7 jaar geleden deden en nog steeds mooie borsten hebben.
Beste Luna ,

De pc hier in ziekenhuis Breda
Ik zou nu maar ong genoeg vet hebben voor 1 x kan pas 3 maanden na explantatie
En kost 3300 euro per x als ik weer ong zou willen wat ik nu heb moet ik 2 a 3 x

Heb op meerdere sites gekeken en zag bedragen van 4 a 5 duizend euro voorbij komen

De pc heeft me niet proberen een nieuwe silliconen aan te smeren hoor hij zei
Juist dat ik nog best wat eigen borstweefsel heb , maar ik zelf vind dat echt van
Niet en ze zullen dan slap zijn en hangen kan ik echt niet accepteren
Kan ik ergens foto plaatsen van voor mijn borstvergroting en met ?
Zodat jullie kunnen zien hoe blij ik er mee ben
Het is dat er 1 gescheurd is dat ik ze er echt wel uit wil hebben
Maar anders had ik dat nog niet gedaan

Gr Sharon
SharryLilyana

Ongelezen bericht 23 jul 2021 22:42

Ilja schreef:
23 jul 2021 19:41
Hoi Sharon,

Ik begrijp je volledig. Voor iedere vrouw is dit een persoonlijke keuze. Zelf sta ik ook voor een moeilijke keuze.
Het liefst wil ik mijn borstprothesen laten verwijderen. Door mijn borstamputaties is dit een lastige keuze.
Ik wil geen zware operaties ondergaan om nieuwe borsten te laten maken. Ze kunnen ze wel maken van mijn buik.
Ik heb wel genoeg vet daarvoor. Dit is zo ingrijpend met de nodige risico’s. Ik zie daarvan af.
Nu mag ik mee doen voor een studie met lipofilling. Een heel groot nadeel is dat ik dan meerdere operaties krijg.
Voor iedere operatie moet ik 2 weken lang 10 uur per dag aaneengesloten 2 vacuümpompen op mijn borsten plakken.
Ook na de operaties moet dit weer 2 weken. Dit is nodig om het ingebrachte eigen vet aan te laten groeien.
De huid kan behoorlijk gaan irriteren door de vacuümpomp. Helaas heb ik een overgevoelige huid.
Mijn plastisch chirurg heeft mij precies uitgelegd hoe alles gaat en wees mij erop dat het een zwaar traject gaat worden.
Ik heb de Natrelle implantaten die dmv een MRI en echo goed zijn bekeken. Alles zag er goed uit. Toch wil ik ze uit mijn lijf terwijl deze er pas 4 jaar in zitten. Ik had vanaf 2004 al siliconenprotheses. In 2008 en 2016 kreeg ik borstkanker. In 2017 een prothese wissel.
De chirurg adviseerde mij nieuwe implantaten met een lipofilling te nemen. Dit is eigenlijk wat ik niet meer wil.
Oh, wat is dit lastig. Ik wens jou heel veel sterkte en hoop hier nog eens te lezen hoe het met je gaat.
Wat ik je nog wel zou willen meegeven is dat je nooit met je siliconenprotheses in de mammografie moet gaan.
Laat je siliconenprotheses ter zijner tijd dmv een mri of echo controleren. Heel belangrijk!

Groetjes Ilja
Beste ilja ,

Bedankt voor je reactie
Wat verschrikkelijke keuze sta je ook voor
Ik weet niet wat ik zou doen in jou situatie heel erg moeilijk
Zou denk ik er alles aan doen om toch borsten te hebben
Maar is idd een afweging of het de pijn allemaal waard is
Als je er ook andere vrouwen mee helpt is het wel een extra afweging
Waard vind ik , maar volg je gevoel ik probeer dat in mijn situatie ook echt
Te doen , is gewoon heel lastig allemaal

Sterkte ilja :)
SharryLilyana

Ongelezen bericht 23 jul 2021 22:48

Kirsie86 schreef:
23 jul 2021 19:16
Lieve Sharon,

Ik wil nog benadrukken dat ik je absoluut niet stom vind en dat ik je keuze ook respecteer. Het is gewoon een heel vervelend emotioneel proces, je hebt immers ooit de keuze genomen voor implantaten.
Dank je kirsie
Lief van je , zie nu gewoon geen andere mogelijkheid
Heb wel met pc mijn zorgen besproken en zij doen dan om het
Jaar een controle afspraak om de implantaten goed in de
Gaten te houden op scheuren en lekken
Hoop alleen zo dat het resultaat van nieuwe implantaten ong
Hetzelfde zullen zijn als nu , zal kijken of ik in een afgeschermde topic
Foto’s van nu zou kunnen plaatsen

Veel liefs Sharon
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jul 2021 09:41

SharryLilyana schreef:
23 jul 2021 22:33

Beste Luna ,

En kost 3300 euro per x als ik weer ong zou willen wat ik nu heb moet ik 2 a 3 x

Heb op meerdere sites gekeken en zag bedragen van 4 a 5 duizend euro voorbij komen

Juist dat ik nog best wat eigen borstweefsel heb , maar ik zelf vind dat echt van

Gr Sharon
Lipofilling kan gewoon gelijktijdig met explantatie, dus wat je arts zet klopt niet.
Ik ben zelf geen voorstander van direct lipofilling, want bent van mening en weet er genoeg over, om te weten dat 6 maanden wachten altijd het beste is voor je lichaam. Helemaal wanneer er sprake is van een scheur. Toch zijn er situaties waar deze luxe er niet is en de jouwe is daar een voorbeeld van. Ik denk echt dat het goed is als je naar dr. Niessen gaat, want hij is echt een kei in lipofilling gelijktijdig met explantatie. En ik ben dankbaar dat hij die optie aan vrouwen biedt ondanks dat ik liever heb dat ze wachten. Toch is het fijn dat de optie er is en hij het zo goed kan en doet.
Het gesprek bij hem is gewoon vrijblijvend. Als je direct lipofilling doet, betaal je alleen het deel van de lipofilling en ik meen dat dit zeker niet meer is dan 1500. Je kunt Belinda, zijn assistente, even een mailtje sturen en dit aan haar vragen. Geef aan dat je explantatie vergoed wordt https://www.mittsu-institute.com/contact-nl/

Succes!
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jul 2021 09:44

Informatie over lipofilling: viewforum.php?f=146
SharryLilyana

Ongelezen bericht 24 jul 2021 11:38

Luna MKS schreef:
24 jul 2021 09:41
SharryLilyana schreef:
23 jul 2021 22:33

Beste Luna ,

Gr Sharon
Lipofilling kan gewoon gelijktijdig met explantatie, dus wat je arts zet klopt niet.
Ik ben zelf geen voorstander van direct lipofilling, want bent van mening en weet er genoeg over, om te weten dat 6 maanden wachten altijd het beste is voor je lichaam. Helemaal wanneer er sprake is van een scheur. Toch zijn er situaties waar deze luxe er niet is en de jouwe is daar een voorbeeld van. Ik denk echt dat het goed is als je naar dr. Niessen gaat, want hij is echt een kei in lipofilling gelijktijdig met explantatie. En ik ben dankbaar dat hij die optie aan vrouwen biedt ondanks dat ik liever heb dat ze wachten. Toch is het fijn dat de optie er is en hij het zo goed kan en doet.
Het gesprek bij hem is gewoon vrijblijvend. Als je direct lipofilling doet, betaal je alleen het deel van de lipofilling en ik meen dat dit zeker niet meer is dan 1500. Je kunt Belinda, zijn assistente, even een mailtje sturen en dit aan haar vragen. Geef aan dat je explantatie vergoed wordt https://www.mittsu-institute.com/contact-nl/

Succes!
Ik heb een mail gestuurd via het antwoord formulier
Maar staat daar dat ze 3 maanden wachttijd hebben en dan operatie
Binnen 6 weken na 1e consult , heb nu afspraak voor explantatie staat op 3 sept
Ga niet nog weer 3 maanden wachten voor ik deze kapotte eruit laat halen
Groetjes
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jul 2021 11:53

SharryLilyana schreef:
24 jul 2021 11:38
Ik heb een mail gestuurd via het antwoord formulier
Maar staat daar dat ze 3 maanden wachttijd hebben en dan operatie
Binnen 6 weken na 1e consult , heb nu afspraak voor explantatie staat op 3 sept
Ga niet nog weer 3 maanden wachten voor ik deze kapotte eruit laat halen
Groetjes
Goed dat je ze hebt gemaild! Misschien kunnen ze voor jou een uitzondering maken zodat je sneller aan de beurt bent. Ik zou het echt proberen.
Besef je dat een implantaat altijd weer kan scheuren. Daarbij begint het implantaat direct na implantatie te zweten, dus je krijgt weer siliconen in je lijf.
Overigens kun je ook nog naar de Jan van Goyen bellen. Ook daar zijn veel artsen met ervaring met lipofilling gelijktijdig met explantatie. En dr. Rita Kappel is een kei, maar die zit nu wel erg vol. Ik zou dus ook naar de Jan van Goyen bellen, want daar zijn meerdere artsen die dit doen.

Succes en sterkte!
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jul 2021 12:07

Nogmaals, geloof me, ik raad vrouwen nooit aan om direct lipo te doen, maar alles is beter dan weer implantaten😔
Maar ik respecteer wel je keuze als je het toch zult doen, dus voel je alsjeblieft niet onbegrepen door ons en blijf vooral je ervaringen delen!

😘💕💕💕
SharryLilyana

Ongelezen bericht 24 jul 2021 21:37

Luna MKS schreef:
24 jul 2021 12:07
Nogmaals, geloof me, ik raad vrouwen nooit aan om direct lipo te doen, maar alles is beter dan weer implantaten😔
Maar ik respecteer wel je keuze als je het toch zult doen, dus voel je alsjeblieft niet onbegrepen door ons en blijf vooral je ervaringen delen!

😘💕💕💕
Ik heb inmiddels al antwoord gekregen van praktijk vN dr niessen
Alles zal dan opnieuw moeten worden aangevraagd en de wachtlijst
Is inmiddels tot mei 2022 , daar ga ik niet opwachten heb dan liever
Nieuwe hele implantaten dan zoals nu een gescheurde implantaat
En hoop dan in de toekomst voor verwijdering en lippo te kunnen gaan
Zonder gedeeltelijke vergoeding is explantatie met lippo daar 4700 euro
Ze heeft een verdere prijslijst gestuurd zijn geen lage bedragen
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 jul 2021 10:57

Wanneer je van arts verandert, moet er altijd een nieuwe aanvraag naar de verzekering gaan, want de vorige vervalt. Maar de aanvraag is in jouw geval zo gedaan en heb ook je zo binnen, want je hebt een scheur.
Zoals ik al aangaf, kun je ook nog naar de Jan van Goyen bellen. Daar zitten heel veel artsen die ook lipofilling doen tijdens explantatie. Er zijn al veel vrouwen daar geopereerd.
En de prijs die je betaalt is heus niet zo hoog als je denkt.
Maar ik denk dat je keuze vaststaat en ik kan schrijven wat ik wil, je wilt de wissel doorzetten en ik respecteer je keuze. Maar het is wel mijn taak jou te wijzen op de mogelijkheden, dus vandaar dat ik het blijf proberen.

Ik wens je alle wijsheid en liefde!❤
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”