Afkeuring operatie vergoeding zorgverzekeraar.

Lees informatie of stel vragen.
Arwen2908

Ongelezen bericht 20 jun 2021 08:51

Goedemorgen, Ik ben nieuw hier, Ik ben Nancy, 53 jaar en sinds 2011 heb ik borstprotheses. Ik heb een hele roerige tijd achter de rug. In 2011 op aandringen van mijn nu ex-partner protheses van 325 cc laten plaatsen! (Grootste fout van mijn leven!) In 2012 kreeg ik borstkanker. Het gevolg was operatie, bestralingen en chemo's en 5 jaar hormoontherapie. Door de bestralingen werd 1 implantaat erg hard en is in 2013 vervangen. Toen ik bijna klaar was met de behandeling verliet mijn partner mij en ben ik in een neerwaartse spiraal van depressie terecht gekomen. Mijn klachten waren heel erg. Sindsdien ben ik heel erg moe, kan me niet concentreren, hebben heel veel gewrichtsklachten. Ik heb twee ingezakte wervels en eigenlijk heb ik een nieuwe knie nodig. Mijn klachten zijn zo erg dat ze mijn sociale leven erg beïnvloeden. In Januari had ik weer mijn jaarlijkse controle bij de mammapoli, gelukkig was alles goed.Alleen de prothese van mijn "goede" borst vertoonde wat kapselvorming. Ik wil ze nu allebei laten verwijderen. De plastisch chirurg heeft een aanvraag ingediend bij CZ. Daarvoor moest ik eerst naar de reumatoloog om reuma uit te sluiten. Inderdaad geen reuma, wel artrose. Het verslag is naar CZ gestuurd en nu kreeg ik gisteren een brief van CZ dat de operatie niet vergoed wordt!! Ik ben zo teleurgesteld! Ik kan wel janken.. Ik leef erg gezond en doe alles om fit en gezond te blijven.. Maar ik sukkel maar door.. Ik heb iedere dag pijn, ben moe en moet oppassen dat ik niet weer in een depressie terecht kom.. Heb zojuist een test aangevraagd om het platina in mijn haar te laten onderzoeken. Benieuwd wat daar uit komt.. Wie heeft nog tips voor mij? Alvast heel erg bedankt.. Nancy
Laatst gewijzigd door Arwen2908 op 20 jun 2021 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jun 2021 09:32

Hallo Nancy,

Wat een verhaal. Zou je mij je afwijsbrief willen mailen, zodat ik kan zien op welke gronden je bent afgewezen. Je kunt je privegegevens afdekken.
De brief van de reumatoloog zou ik ook graag willen lezen als dat kan. Zo kan ik je beter helpen.

Mail naar: download/file.php?id=977&mode=view

Ik ben verder minder aan het werk momenteel vanwege mijn eigen gezondheid, maar jouw verhaal raakt mij enorm. Wat je allemaal moest doorstaan en dan een man die je zo behandelt en dan ook nog eens verlaat. Wat kunnen sommige mannen ongevoelig en hard zijn. Onbegrijpelijk!

Ik wacht je mailtje af.

Liefs, Luna❤
Arwen2908

Ongelezen bericht 20 jun 2021 12:28

Beste Luna, Dank je wel voor je reactie, het ontroert me als iemand zo lief reageert... Ik ga morgen achter de brief van de reumatoloog aan. Verder heb ik bijna al mijn medische dossiers al opgevraagd. Ik ga je morgen alles proberen mailen...
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2021 10:25

Ik snap je heel goed!
Weet dat je niet alleen staat ok?
Het belangrijkste om te sturen is de afwijsbrief en de brief van de reumatoloog.

Liefs!❤
Anita

Ongelezen bericht 21 jun 2021 14:41

Hoi Nancy,

Wat een verdrietig verhaal😓. Wat heb jij veel meegemaakt. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het op 1 of andere manier toch lukt om het vergoed te krijgen. Je verdient een lichtpuntje in het leven.

Liefs, Anita💖
Ilja

Ongelezen bericht 21 jun 2021 16:26

Wat een verhaal zeg. Ik verbaas mij erover dat CZ de operatie niet gaat betalen. Je hebt toch ook borstkanker gehad.
Ik zit ook met een borstkanker verhaal. Ik heb aan 2 borsten kanker gehad. In beide borsten heb ik siliconenprotheses en ook nog
wat lipofilling. Dit is 4 jaar geleden. Nu krijg ik veel pijn aan beide borsten. Ook heb ik veel lichamelijke klachten die ook bij de overgang passen. Ik wil mijn siliconenprotheses nu laten verwijderen en dan lipofilling voor beide borsten. Ik heb al een MRI scan gehad
en de protheses lekken niet. Nu krijg ik nog een echo. Ik wordt nou toch ook wel een beetje bang dat de verzekering moeilijk gaat doen.
We moeten dus goed voor ons zelf opkomen. Het gevecht aangaan. Spannend hoe het gaat aflopen. Heel veel sterkte en geef niet op.
Arwen2908

Ongelezen bericht 21 jun 2021 18:21

Hallo allemaal, dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb Luna net gemaild en hoop dat zij me tips kan geven wat te doen! Ik ben momenteel druk met het opvragen van mijn medische dossiers. Morgen die van de huisarts ophalen. Ik ben heel vaak bij de huisarts geweest met gewrichtsklachten en erge vermoeidheid.. Ik las vroegen heel graag boeken, en dikke boeken maar nu kan ik me nauwelijks concentreren. Het is zo frustrerend en ik vind het zo erg dat ik mijn leven een beetje kwijt ben. Ik was vroeger een heel erg actief persoon maar nu mag ik blij zijn dat ik 's-middags na mijn werk thuis nog wat kan doen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2021 18:40

Lieve Arwen,

Ik heb je afwijzing gelezen en kan nu al concluderen dat de aanvraag is afgewezen door de brief die door de reumatoloog is samengesteld.
Alles valt of staat bij deze brief en er zijn ook richtlijnen voor het opstellen van deze brief. De reumatoloog is hier duidelijk niet van op de hoogte.
Zie dit topic: viewtopic.php?t=3264
Verder is de reumatoog ook absoluut niet bekend met klachten door siliconen.
Het lijkt me heel belangrijk dat je aan je huisarts een verwijzing vraagt voor 1 van de internisten die wel over ASIA weten en zich erin hebben verdiept.
Het is belangrijk dat in de brief duidelijk wordt dat je uiteenlopende systemische klachten hebt, dus bespreek die vooral met de internist.

We kunnen deze afwijzing best aanvechten, want de klachten die ze genoemd hebben in de brief, vallen ook onder systemische klachten. Vermoeidheid bijvoorbeeld is een systemische klacht. Toch denk ik dat het sneller en makkelijker is als je morgen meteen met je ha belt en een verwijzing vraagt voor 1 van de internisten die zich hebben verdiept in klachten door siliconen. Laat weten dat dit nodig is voor de vergoeding waar jij gewoon recht op hebt. De ha mag dat niet afwijzen. Doet die dat wel, dan moet je dat even zeggen, ok?

Dit zijn de internisten: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1038
Helaas zit Nanayakkara helemaal vol, maar bij de andere 2 kun je over het algemeen wel sneller terecht.
Neem je medische dossier vooral mee naar het gesprek. En ook de brief van de reumatoloog en je afwijsbrief.

Alles komt goed hoor, geef niet op!

Sterkte en heel veel liefs, Luna❤

Ps. Ik wil de brief van de reumatoloog nog wel ontvangen overigens.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2021 18:51

Even een bericht aan alle vrouwen.
Besef dat verzekeraars alles in het werk stellen om niet te vergoeden. Ze zoeken altijd weer een ingangetje om de aanvraag af te wijzen. Maar geef niet op, bij klachten is er recht op vergoeding, dus blijf vechten!

Een chronologische weergave van je klachten en beperkingen schrijven kan een belangrijk hulpmiddel zijn. Dus heb je daar de energie voor, schrijf die dan.
Hierbij een voorbeeld: https://drive.google.com/file/d/1R1ee5V ... sp=sharing
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2021 19:14

Lieve Arwen, je moet zelf maar even kijken wat je wilt hoor. Ik wil je best met alle liefde helpen om in bezwaar te gaan, ook al gaat het momenteel nog steeds niet helemaal goed met mij. Maar ik denk dat de snelste route is om naar 1 van de internisten te gaan. Zij weten precies hoe ze de brief moeten samenstellen, zodat de verzekeraar wel zal vergoeden.

Ik hoor het wel ok.

😘🥰
Arwen2908

Ongelezen bericht 25 jun 2021 06:21

Gisteren mijn dossier bij de huisarts opgehaald. Van de periode 2014 tot heden omvatte het 75 A4-tjes.. Ik zeg maar..75!!! De meest uiteenlopende klachten staan er in , dus het is wel duidelijk dat er iets niet goed is.. Nu even afwachten wanneer ik gebeld word door de secretaresse van de internist in Amsterdam!
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 jun 2021 08:08

Succes lieve Arwen!🍀
Arwen2908

Ongelezen bericht 03 jul 2021 07:23

Goedemorgen, Voor die gene die mijn post leest even een update. Ik heb over drie weken een afspraak met Dr. Verhagen in het Jan van Goyen ziekenhuis in Amsterdam. Ik ben zo blij dat ik daar al zo vlug terecht kon! Bij dr. Nanayakkara kon ik pas in december terecht! Ik ga nu mijn medisch dossier van de huisarts én het ziekenhuis op chronologische volgorde leggen en ik hoop echt dat zij mij kan helpen! Afgelopen weken weer zo moe geweest. Ik ga 's-ochtends werken en als ik dan thuiskom eet ik wat, ga naar boven en val zo weer twee uur in slaap... Ik verlang er zo naar om mijn leven weer terug te krijgen..
Laatst gewijzigd door Arwen2908 op 03 jul 2021 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Essi

Ongelezen bericht 03 jul 2021 09:49

Fijn dat je bij het Jan van Goyen terecht kan.
Succes
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 jul 2021 13:49

Arwen2908 schreef:
03 jul 2021 07:23
Goedemorgen, Voor die gene die mijn post leest even een update. Ik heb over drie weken een afspraak met Dr. Verhagen in het Jan van Goyen ziekenhuis in Amsterdam. Ik ben zo blij dat ik daar al zo vlug terecht kon! Bij dr. Nanayakkara kon ik pas in december terecht! Ik ga nu mijn medisch dossier van de huisarts én het ziekenhuis op chronologische volgorde leggen en ik hoop echt dat zij mij kan helpen! Afgelopen weken weer zo moe geweest. Ik ga 's-ochtends werken en als ik dan thuiskom eet ik wat, ga naar boven en val zo weer twee uur in slaap... Ik verlang er zo naar om mijn leven weer terug te krijgen..
Fijn dat je zo snel terecht kunt!
Maak zelf ook even een chronologische weergave van je klachten en beperkingen mocht je daar energie voor hebben https://drive.google.com/file/d/1R1ee5V ... un-hy/view

Succes en sterkte! <3
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”