Voorsteltopic Eefi
Hi Eefie,
Ik begrijp je helemaal! Ik wil ze er ook zo snel mogelijk uit, vanwege mijn klachten maar ook omdat we over een jaar aan kinderen willen beginnen. Zelf ga ik ook bij een andere pc omdat ik ze er zo snel mogelijk uit wil. Ik ga wel bij een pc die in hetzelfde centrum zit als een pc die hier veel ervaring mee heeft (dr. van Selms). Dan kunnen ze intern overleggen indien nodig. Ga je ook nog naar een internist of niet?
Ik begrijp je helemaal! Ik wil ze er ook zo snel mogelijk uit, vanwege mijn klachten maar ook omdat we over een jaar aan kinderen willen beginnen. Zelf ga ik ook bij een andere pc omdat ik ze er zo snel mogelijk uit wil. Ik ga wel bij een pc die in hetzelfde centrum zit als een pc die hier veel ervaring mee heeft (dr. van Selms). Dan kunnen ze intern overleggen indien nodig. Ga je ook nog naar een internist of niet?
Ja dat denk ik ook dat een andere arts het ook kan, maar mijn gevoel gaat steeds terug naar dr kappel. Ik heb eind juni een telefonisch consult met een arts hier in het ziekenhuis bij mij in de stad. Eind juli een consult bij dr kappel. Ik hou mezelf ook voor dat ik het nog wel even vol kan houden maar ik sta er mee op en ga er mee naar bedMir schreef: ↑10 jun 2021 08:31Hallo Eefi en Antje,
Rare rollercoaster kom je in terecht als je je ineens realiseert dat die dingen eruit moeten hè?
Ik had vorig najaar het idee dat ik 'iets' moest met de protheses, naar aanleiding van een Radar-uitzending waar een vriendin mij over tipte. Door die uitzending was er toen ineens ook enorme drukte bij de chirurgen die op dit forum vaker genoemd worden. Ik heb toen, in oktober, op basis van alle info op dit forum, een consult gepland bij dr Kappel en bij dr Niessen. Bij dr Kappel zou ik in november terecht kunnen, bij Niessen in februari. Allebei gepland. Afspraak met dr Kappel moest helaas verplaatst worden naar (eind) januari. Na het consult bij dr Kappel was ik 100% zeker: ze moesten er zo snel mogelijk uit. De afspraak met dr Niessen heb ik toen afgezegd, vond ik niet meer nodig, ik vond dr Kappel erg overtuigend (en inderdaad: ook hard, direct en ze is een flinke spraakwaterval). Begin februari heb ik de offerte van dr Kappel gekregen, heb ik direct ondertekend en terug gestuurd. Op 1 mei ben ik geopereerd. Dus al met al ging er meer dan een half jaar overheen, van ergens dat ik aan m'n zoektocht begon in oktober 2020, via een consult in januari 2021 tot de operatie in mei 2021.
Dat duurde best lang dus, maar eerlijk gezegd betwijfel ik of je in een gewoon ziekenhuis heel veel sneller terecht kunt (met de inhaalslag die daar gemaakt moet worden door de Corona-achterstanden). En zou het nou echt zoveel uit maken of ze 2 maanden langer blijven zitten, als je ze al jaren hebt? Tenzij je hele erge klachten hebt, zoals veel vrouwen op dit forum. Dan lijkt me haast wel nodig.
Voor zover ik weet is dr Kappel de enige die geen protheses meer plaatst en dat vind ik wel een prettig idee. Ze is echt overtuigd van de slechte invloed van siliconen op onze lichamen en heeft daar ook veel onderzoek naar gedaan. Ze heeft dus ook heel veel ervaring met explantaties. Maar tegelijkertijd zijn er vast veel meer artsen die dat heel netjes kunnen, ook al zijn ze minder overtuigd van de gevaren van siliconen.
Ik wens jullie allebei succes de komende tijd!
Liefs, Mir
Ik heb geen kinderwens meer maar als ik eraan denk hoe ziek je er van kan worden wil ik ze er ook het liefst er nu uit. Ik snap jouw gedachte dat een andere arts misschien iets minder zorgvuldig is. Dat heb ik ook. En volgens mij kan dr kappel ook een aardige inschatting maken hoe ze eruit komen te zien nadien en wat er eventueel nog nodig is. Ik slaap er ook ontzettend slecht van dus ik snap je helemaal
Hi Ava,Ava_92 schreef: ↑10 jun 2021 12:19Hi Eefie,
Dan zitten wij in hetzelfde schuitje! Misschien kan ik eens kijken of er nog een plekje is in datzelfde centrum, dan wel niet bij van Selms. Maar wat je zegt, intern overleg indien nodig zou dan ook kunnen. Het is voor mij wel lang rijden, maar dat heb ik er zeker voor over.
Ik ga niet naar een internist, jij wel? Is dat nodig?
Vreselijk he, AntjeAntje schreef: ↑10 jun 2021 13:19Ik heb geen kinderwens meer maar als ik eraan denk hoe ziek je er van kan worden wil ik ze er ook het liefst er nu uit. Ik snap jouw gedachte dat een andere arts misschien iets minder zorgvuldig is. Dat heb ik ook. En volgens mij kan dr kappel ook een aardige inschatting maken hoe ze eruit komen te zien nadien en wat er eventueel nog nodig is. Ik slaap er ook ontzettend slecht van dus ik snap je helemaal
Dat is exact mijn dilemma. Omdat ze hier ontzettend goed aangeschreven staat en er heel veel verstand van lijkt te hebben zou ik graag door haar geholpen willen worden. Maar mijn intake is eind juli en dan moet er nog geopereerd worden. Ik weet niet wanneer ik aan de beurt ben met een operatie hier in het ziekenhuis maar stel dat dat eerder kan moet ik dat dan niet gewoon doen. Maar dan zegt mijn gevoel weer nee doe maar dr kappel. Maar dat kan ook komen doordat ik me hier laat beïnvloeden door de goede verhalen. En ook het prijskaartje speelt mee. Dr kappel moet volgens mij de ruimte huren in het ziekenhuis. Zal ze daarom duurder zijn dan een regulier ziekenhuis? (Ik weet niet wat het in het reguliere ziekenhuis kost). Ik moet het zelf betalen. Denk niet dat ik het vergoed krijgEefi schreef: ↑10 jun 2021 13:32Vreselijk he, AntjeAntje schreef: ↑10 jun 2021 13:19Ik heb geen kinderwens meer maar als ik eraan denk hoe ziek je er van kan worden wil ik ze er ook het liefst er nu uit. Ik snap jouw gedachte dat een andere arts misschien iets minder zorgvuldig is. Dat heb ik ook. En volgens mij kan dr kappel ook een aardige inschatting maken hoe ze eruit komen te zien nadien en wat er eventueel nog nodig is. Ik slaap er ook ontzettend slecht van dus ik snap je helemaaldie slapeloze nachten zijn echt killing.. Ik weet niet hoe jij er precies over denkt, maar de reden waarom ik bij Dr Kappel wil is omdat ze het op dit forum zo aanraden, maar opzich is dit een veelvoorkomende operatie die elke pc eigenlijk wel goed moet doen. Dus... Is dat het lange wachten op Kappel wel waard denk ik dan? Het enige wat ik zeker wil weten is dat ze de kapsels goed verwijderen...
Ja precies en van wat ik lees kan je na een consult soms wel maanden (!) wachten tot je geholpen wordt. Dat moet je maar net willen... In die tussentijd kan er ook wat met die protheses gebeuren, denk ik dan. En dat wil je ook niet... Ik denk dat als degene in het ziekenhuis erg goed staat aangeschreven, je daar op kunt vertrouwen. En misschien krijg je dan ook wel wat vergoed. Kappel huurt inderdaad een ruimte, zal ook wel wat kosten.Antje schreef: ↑10 jun 2021 13:19Dat is exact mijn dilemma. Omdat ze hier ontzettend goed aangeschreven staat en er heel veel verstand van lijkt te hebben zou ik graag door haar geholpen willen worden. Maar mijn intake is eind juli en dan moet er nog geopereerd worden. Ik weet niet wanneer ik aan de beurt ben met een operatie hier in het ziekenhuis maar stel dat dat eerder kan moet ik dat dan niet gewoon doen. Maar dan zegt mijn gevoel weer nee doe maar dr kappel. Maar dat kan ook komen doordat ik me hier laat beïnvloeden door de goede verhalen. En ook het prijskaartje speelt mee. Dr kappel moet volgens mij de ruimte huren in het ziekenhuis. Zal ze daarom duurder zijn dan een regulier ziekenhuis? (Ik weet niet wat het in het reguliere ziekenhuis kost). Ik moet het zelf betalen. Denk niet dat ik het vergoed krijg
Maar ik laat mij ook enorm beïnvloeden wat hier gezegd een aangeraden word hoor. Ik herken dat... Maar dan denk ik weer: al die pc die bv'en doen, doen niks anders dan die dingen erin en eruit halen. Die weten dan toch ook wel wat ze doen..?
Ja het is zo n enorme tweestrijd. De dokter hier in het ziekenhuis staat wel op de lijst van dit forum met een goede beoordeling maar ik kan verder niets vinden over iemand die door hem geholpen is. Ik laat me ook altijd beïnvloeden. Maar ik denk ook ik heb dit mijn lichaam al aangedaan en ik krijg maar 1 kans om het weer ongedaan te maken en dan wil ik het wel goed laten doenEefi schreef: ↑10 jun 2021 13:44Ja precies en van wat ik lees kan je na een consult soms wel maanden (!) wachten tot je geholpen wordt. Dat moet je maar net willen... In die tussentijd kan er ook wat met die protheses gebeuren, denk ik dan. En dat wil je ook niet... Ik denk dat als degene in het ziekenhuis erg goed staat aangeschreven, je daar op kunt vertrouwen. En misschien krijg je dan ook wel wat vergoed. Kappel huurt inderdaad een ruimte, zal ook wel wat kosten.Antje schreef: ↑10 jun 2021 13:19Dat is exact mijn dilemma. Omdat ze hier ontzettend goed aangeschreven staat en er heel veel verstand van lijkt te hebben zou ik graag door haar geholpen willen worden. Maar mijn intake is eind juli en dan moet er nog geopereerd worden. Ik weet niet wanneer ik aan de beurt ben met een operatie hier in het ziekenhuis maar stel dat dat eerder kan moet ik dat dan niet gewoon doen. Maar dan zegt mijn gevoel weer nee doe maar dr kappel. Maar dat kan ook komen doordat ik me hier laat beïnvloeden door de goede verhalen. En ook het prijskaartje speelt mee. Dr kappel moet volgens mij de ruimte huren in het ziekenhuis. Zal ze daarom duurder zijn dan een regulier ziekenhuis? (Ik weet niet wat het in het reguliere ziekenhuis kost). Ik moet het zelf betalen. Denk niet dat ik het vergoed krijg
Maar ik laat mij ook enorm beïnvloeden wat hier gezegd een aangeraden word hoor. Ik herken dat... Maar dan denk ik weer: al die pc die bv'en doen, doen niks anders dan die dingen erin en eruit halen. Die weten dan toch ook wel wat ze doen..?
Ja dat snap ik. Je wilt het natuurlijk zo goed mogelijk eruit laten halen. Ik heb helaas niemand nog gevonden die hier goed aangeschreven staat waar ik snel terecht kan, anders zou ik dat misschien wel overwegen. Het is maar net wat je zelf wilt. Als je bereid bent nog maanden te wachten dan zou ik op Kappel wachten! Heb je dat geduld niet, dan is die andere pc misschien een betere optie. Als je er een goed gevoel bij hebt (het consult) en je merkt dat er geluisterd wordt naar je wensen scheelt dat natuurlijk ook veelAntje schreef: ↑10 jun 2021 13:19Ja het is zo n enorme tweestrijd. De dokter hier in het ziekenhuis staat wel op de lijst van dit forum met een goede beoordeling maar ik kan verder niets vinden over iemand die door hem geholpen is. Ik laat me ook altijd beïnvloeden. Maar ik denk ook ik heb dit mijn lichaam al aangedaan en ik krijg maar 1 kans om het weer ongedaan te maken en dan wil ik het wel goed laten doen
Het kan ook zonder naar een internist te gaan. Maar ik begreep dat je een brief van de internist nodig hebt die ASIA kan diagnosticeren voor vergoeding. Dit weet ik niet helemaal zeker.Eefi schreef: ↑10 jun 2021 13:29Hi Ava,Ava_92 schreef: ↑10 jun 2021 12:19Hi Eefie,
Dan zitten wij in hetzelfde schuitje! Misschien kan ik eens kijken of er nog een plekje is in datzelfde centrum, dan wel niet bij van Selms. Maar wat je zegt, intern overleg indien nodig zou dan ook kunnen. Het is voor mij wel lang rijden, maar dat heb ik er zeker voor over.
Ik ga niet naar een internist, jij wel? Is dat nodig?![]()
Ah okay, op die manier. Ik zal we wel eens inkijken! Heb jij al een operatiedatum? En mag ik vragen welke pc jij hebt gekozen?
Nee nog niet, eerst het consult en daarna plannen ze pas. Heb ze nog gebeld of ze het niet evengoed alvast kunnen plannen maar dat was niet de procedure. Het viel te proberen, haha. Ik ga bij Dr. Florisson. Dit stelde de telefoniste voor, daarna natuurlijk meteen op Google gekeken. En ze heeft al eerder explantaties gedaan dus dat is wel fijn. Ik kan 21 juni al op consult komen.
Wow wat kan je snel terecht! Wanneer had je voor deze afspraak gebeld? Ik ga het anders ook proberenAva_92 schreef: ↑10 jun 2021 12:19Nee nog niet, eerst het consult en daarna plannen ze pas. Heb ze nog gebeld of ze het niet evengoed alvast kunnen plannen maar dat was niet de procedure. Het viel te proberen, haha. Ik ga bij Dr. Florisson. Dit stelde de telefoniste voor, daarna natuurlijk meteen op Google gekeken. En ze heeft al eerder explantaties gedaan dus dat is wel fijn. Ik kan 21 juni al op consult komen.
Ik heb ook even naar de reviews gekeken en die zijn allemaal behoorlijk positief. Wel fijn dat je daar zo snel terecht kan. Misschien dat ik daar ook maar even een belletje moet wagen. Ik denk dat ik het liefst naar dr kappel ga maar ik wil niet zo lang wachten. Ik heb in juli vakantie en dacht stel dat ik dan geopereerd kan worden dan kan ik daarna misschien gewoon weer aan t werk zodat ik het niet aan iedereen hoef uit te leggen. En me niet ziek hoef te meldenAva_92 schreef: ↑10 jun 2021 15:50Nee nog niet, eerst het consult en daarna plannen ze pas. Heb ze nog gebeld of ze het niet evengoed alvast kunnen plannen maar dat was niet de procedure. Het viel te proberen, haha. Ik ga bij Dr. Florisson. Dit stelde de telefoniste voor, daarna natuurlijk meteen op Google gekeken. En ze heeft al eerder explantaties gedaan dus dat is wel fijn. Ik kan 21 juni al op consult komen.