Explantatie Cyn bij doker Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Cyn

Ongelezen bericht 25 apr 2021 00:46

Hoi lieve meiden
Hier even een update
Alles is goed gegaan
Wel een Shit lading aan pijn... het brand,steekt, trekt en is weeïg. Veel heftiger dan het plaatsen vind ik.
Proteses flink leeg gezweet.. klote dingen.
Weefsel was gelukkig allemaal ‘schoon’ en hoeft niet naar de patholoog opgestuurd te worden.
Bij de baker4 tiet is al het kapsel in 1 geheel verwijderd. In de zachte (ik dacht normale) was er toch een hoop verkleefd aan de borstspier zo een 20/30% is blijven zitten.
Hoop dat ik na de drains wat positiever kan zijn (had die ook niet met het plaatsen dus volkomen nieuw) nu nog 2 nachtjes huilen,klagen, boos zijn en daarna richting huis en op weg naar herstel!
Cyn

Ongelezen bericht 25 apr 2021 00:48

Lieve Mie heel veel succes volgende week,
Mijn pijn is niet jou pijn, we staan er zo anders in allemaal! Laat je niet ontmoedigen door mijn bericht want het is de beste keus die we maken.
Ps en ik zit in mn menstruatie periode dus dan verdubbeld mn pijn vaak ook wel. 😅🤷🏻‍♀️
Succes topper ❤️
Susana

Ongelezen bericht 25 apr 2021 10:06

Cyn schreef:
25 apr 2021 00:46
Hoi lieve meiden
Hier even een update
Alles is goed gegaan
Wel een Shit lading aan pijn... het brand,steekt, trekt en is weeïg. Veel heftiger dan het plaatsen vind ik.
Proteses flink leeg gezweet.. klote dingen.
Weefsel was gelukkig allemaal ‘schoon’ en hoeft niet naar de patholoog opgestuurd te worden.
Bij de baker4 tiet is al het kapsel in 1 geheel verwijderd. In de zachte (ik dacht normale) was er toch een hoop verkleefd aan de borstspier zo een 20/30% is blijven zitten.
Hoop dat ik na de drains wat positiever kan zijn (had die ook niet met het plaatsen dus volkomen nieuw) nu nog 2 nachtjes huilen,klagen, boos zijn en daarna richting huis en op weg naar herstel!
Wat fijn om te lezen dat alles is goed gegaan!
Ik wens je een fijne herstel .
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2021 12:53

Lieve Cyn, gefeliciteerd met je bevrijding!🥳
Wat zielig dat je nog zoveel pijn hebt😢 Ik had dit de eerste uren nar de operatie ook. Was echt naar en kreeg morfine door het infuus. Ze hadden echt veel geschraapt bij mij.
Ik weet zeker dat je je morgen al een stuk beter zult voelen. Gaat best snel met de pijn vermindering.
Rust goed uit moppi, je bent een kanjer!👍

😘💕💕💕💕💕💕

Ps. Had een eigen topic voor je gemaakt.
Zomon

Ongelezen bericht 25 apr 2021 20:52

Cyn,

Heel veel sterkte met je herstel. Niet fijn om zoveel pijn te hebben en hoop dat dit snel minder word.💐

Nu ik je verhaal lees, ga ik dan toch voor de zekerheid volgende week naar de huisarts gaan om extra pijnstilling in huis halen.🙈 Ik had bij het plaatsen ook geen erge napijn, net als jij.
Maar ja, dat was 20 jaar geleden.
2001 borstvergroting Mcghan 410 - 270 cc
2021 explantatie na 20 jaar.
Mir

Ongelezen bericht 29 apr 2021 08:39

Cyn schreef:
25 apr 2021 00:48
Lieve Mie heel veel succes volgende week,
Mijn pijn is niet jou pijn, we staan er zo anders in allemaal! Laat je niet ontmoedigen door mijn bericht want het is de beste keus die we maken.
Ps en ik zit in mn menstruatie periode dus dan verdubbeld mn pijn vaak ook wel. 😅🤷🏻‍♀️
Succes topper ❤️
Ha Cyn!

Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt! Wat naar dat je zoveel pijn hebt (gehad?). :cry:

Ik laat me niet ontmoedigen door jouw bericht hoor :) Ben wel gespannen inmiddels, maar ben overtuigd dat de rotzooi uit m'n lijf moet. Net als jij, als ik het zo lees... Voor mij ook nieuw, drains en ook niet bekend met napijn na het plaatsen. We zullen zien zaterdag, ik mag me om 11.15 uur melden.

De drains zul je inmiddels wel kwijt zijn toch? En heb je dat bij de huisarts laten doen of door dr Kappel?

Liefs, Mir
Cyn

Ongelezen bericht 29 apr 2021 15:16

Jepp het moet eruit, en wat ons lichaam tot dat punt te voorduren had was een stuk zwaarder!
Huisarts toevallig net met vakantie maandag. Ik had ook 3 dagen hotel geboekt (1 ervoor/2 erna) om toe te kunnen geven aan rust... vind ik nogal lastig! Maandag on Amsterdam door de verpleegkundige de drain verwijderd, dat was een opluchting er vanaf te zijn zeg,
Maar dat kan je huisarts ook prima hoor. Ik wilde niet naar een vervangende huisarts en Amsterdam naar zwolle en dan terug naar vlissingen was een beetje te veel road trip.
Het is zo een geweldig lief team, laat het over je heen komen.
En NEEM JE RUST ERNA!
ik ben vandaag tegen de lamp gelopen 😉
Liefs
Mir

Ongelezen bericht 30 apr 2021 14:06

Fijn dat het toch zo snel weer beter gaat Cyn!

Ik heb op m´n werk aangegeven dat ik verwacht de 1e week volledig uitgeschakeld te zijn. Als ik dan toch iets zou kunnen doen, is dat gewoon mooi meegenomen. Maar daar reken ik dan maar niet op.

Ik woon in de buurt van Zwolle, ga naar dr Kappel om de drains te laten verwijderen. Vind ik wel een prettig idee, als er dan 'iets raars' zou zijn, dan ziet ze dat vast. En m'n huisarts vindt de klachten door siliconen allemaal een beetje onzin volgens mij (zegt ze niet, straalt ze wel uit), dus ook daarom liever naar dr Kappel :)
Cyn

Ongelezen bericht 30 apr 2021 21:29

Hey meiden bedankt voor jullie steun.
Morgen een week geleden en kan niet anders zeggen dat ik nog steeds verschrikkelijk veel pijn heb.
Koningsdag was mn dochter jarig, de enige dag dat ik (te) veel in de weer ben geweest, buiten in het zonnetje enzo (geen zware activiteiten ofz maar gewoon aanwezig zijn bij woningsdag)
Kreeg later die dag wat jeuk, fikse blaren op de tape. Had tot op die dag de boel gelaten zoals kappel het had ingepakt (strakke top, wondgaas ect)
Gebeld met Kappel en ze gaf aan dat het tape te strak zat en het er af mocht (drainpleister en uiteraard hechtpleisters laten zitten) top mocht af en bh mocht aan.
Affijn ik heb geen bh’s meer alles weggedaan/doneert ect.
Dus de boel losjes gelaten (zoveel hangt er nou ook niet meer, al mag ik eerlijk zeggen dat het aanzicht me reuze meevalt)
Echter nam de pijn woensdag en donderdag flink toe. Vooral rondom de borst spieren. Kan mezelf niet eens zelf aan en uitkleden. Ben niet echt kleinzerig maar heb echt momenten dat ik lig te huilen vd pijn. Mn lichaam besloot ook vorige week vrijdag ongesteld te worden en dan is mn pijn grens ook wel anders dan anders hoor.
Mn moeder gaf aan dat de boel los wellicht ook niet goed is, kappel gebeld en idd top weer aan ivm tegendruk.

Pijnstilling voorschrift is 2x daags 250 naproxen en 4 x paracetamol (500)
Ik ben qua pijnstillers wel wat gewend en slok vanaf dag 2
3x daags naproxen 250 en 6 paracetamol 500 (in overleg uiteraard)
En eigenlijk nog steeds flink veel pijn.
Van de dokter ook Diazepam 3x daags gekregen omdat hij weet dat k wel beetje adhd ben en om me te remmen icm de spanning vooraf en een beknelde nekzenuw de afgelopen weken besloot hij dat verlengen voor nu het beste was.

Lang verhaal kort... mijn god wat is alles me tegen gevallen zeg.
Hoe gaan jullie weer aan het werk na een week?!
Ik weet niet eens te functioneren.
In de papieren staat dat je na een week weer langzaam alles mag en de verpleegkundige van dr kappel die maandag mn drains eruit haalde gaf aan 2 weken NIKS DOEN. De bank is de beste plek.

Kan iemand me hier even opbeuren,of vertellen dat dit erbij hoort?!
ben het begrip van mensen om me heen die lief zijn maar hier niet door heen zijn gegaan even beu 😫😫
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 mei 2021 11:51

Aahh wat naar voor je! Maar dit hoort er allemaal bij lieve schat!
Ze heeft waarschijnlijk veel kapsel verwijderd. En ik zal je zeggen, heb je de maan gezien? Veel mensen weten niet dat de volle maan, pijn versterkt. Klinkt zweverig, maar is het niet. Vooral als je hooggevoelig bent, zul je daar vaker last van hebben. En als je ADHD hebt, val je daaronder.
Dat men het (nog) niet begrijpt of kan verklaren, wil niet zeggen dat het niet bestaat ;) In het off topic deel, leuk topic over te vinden ;)
Daarbij zeg je ongesteld te zijn. Tijdens de menstruatie is de pijnbeleving bijna ook altijd sterker. Heeft met je hormonen te maken.
En als je geen bh hebt gedragen een paar dagen, heb je het weefsel ook belast. Enige steun is wel belangrijk.

Alles zal goedkomen, echt maak je geen zorgen!!!

STERKTE!!!!!☀️💕🌻🍀🙏
Cyn

Ongelezen bericht 01 mei 2021 20:01

Ah lieve luna wat geweldig wat je stuurt,
Sinds een paar jaar geleed wat de maan en de standen met me doen... ik ging gister avond zo slecht en zo diep. Al een paar dagen niet mn mooncalender bijgehouden en mn dagelijkse horoscoop (dan weet ik dat ik er slecht aan toe ben) vanmorgen mn kalender gelezen en de eerste zin citeer ik even
‘Met de transitie van Steenbok in afnemende maan worden we geholpen om dat laatste loodjes af te ronden en rust te vinden...
En er werd weer een hoop duidelijk waar ik ook kracht uitputte voor vandaag. Verplicht mn bed uit gekomen en in de zon gezeten... en het was een betere dag ❤️
Mir

Ongelezen bericht 02 mei 2021 10:36

Jee Cyn, wat rot voor je, dat al die dingen net bij elkaar vallen (maan, menstruatie, explantatie).
Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat!
Liefs, Mir
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 mei 2021 14:29

Cyn schreef:
01 mei 2021 20:01
Ah lieve luna wat geweldig wat je stuurt,
Sinds een paar jaar geleed wat de maan en de standen met me doen... ik ging gister avond zo slecht en zo diep. Al een paar dagen niet mn mooncalender bijgehouden en mn dagelijkse horoscoop (dan weet ik dat ik er slecht aan toe ben) vanmorgen mn kalender gelezen en de eerste zin citeer ik even
‘Met de transitie van Steenbok in afnemende maan worden we geholpen om dat laatste loodjes af te ronden en rust te vinden...
En er werd weer een hoop duidelijk waar ik ook kracht uitputte voor vandaag. Verplicht mn bed uit gekomen en in de zon gezeten... en het was een betere dag ❤️
❤❤❤LOVE❤❤❤
Lisa84

Ongelezen bericht 03 mei 2021 09:36

Wat naar dat de pijn zo heftig is, hopelijk voelt het snel weer wat beter. Voor nu, geef het de tijd, doe rustig aan en luister goed naar je lijf. 🍀
Cyn

Ongelezen bericht 11 mei 2021 23:05

Hoi lieve meiden,

Even een geluks momentje wat ik wilde delen.
Ik had een machtiging voor mn explantatie van Mensiz maar je weet dan dus niet van te voren wat je exact vergoed krijgt...

Lang verhaal kort, na amper een week na het indienen het goede nieuws dat ik de volledige ingreep vergoed krijg!
Lees zoveel negatieve ervaringen (vooral in t verleden) over verzekeraars dat ik het belangrijk vond dit positieve ook even aan te halen.

Ik kreeg bij mensiz zelfs mijn eigen contact persoon waarmee ik alle contacten over de ingreep heb gehad omdat ze de situatie zo ‘heftig’ en persoonlijk vond belde ze mij hierover op 10 minuten na ons eerste teefoon gesprek ( super persoonlijk!) kreeg zelfs nog een hand geschreven kaarje van haar een aantal dagen voor de OK. Ze heeft me vanaf het begin van her traject oprecht gesteund, naar me geluisterd en kracht gegeven!
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”