Explantatie wel of niet

Deel je ervaringen en foto's
Haarlem2009

Ongelezen bericht 14 apr 2021 15:16

Goedemiddag allemaal,

Ik zit de laatste tijd erg in twijfel. En uiteindelijk zal ik zelf moeten beslissen hoor maar zocht hier naar antwoorden en ervaringen.
In 2010 heb ik een borst vergroting gekregen. ALLERGANPlus (McGhan). Al een jaar of twee heb ik last van mijn rechter schouder. Fysio gehad, echo, rontgen maar niets kunnen ze vinden. Maar de pijn is soms erg hevig met bepaalde bewegingen.
Voelt alsof mijn spier te kort is ofzo. Nou ja lastig uitleggen.
Rechts is ook de kant waar ik wat kapselvorming heb. Als ik op mijn rug lig is deze kant altijd wat harder en stijver op zijn plek terwijl links altijd netjes hahaha naar opzij valt.
Nu ben ik wat aan het opruimen en kwam mijn garantie certificaat tegen en ben eens gaan googelen. Afijn ik begrijp dat dit merk dus uit de handel gehaald is.
Maar ga me nu toch steeds meer afvragen heb ik misschien wel last van mijn schouder door dat implantaat 🧐.
Steeds vaker denk ik aan het verwijderen van de implantaten maar het eind resultaat zonder zie ik erg tegenop.
Zullen ze er net zo uit zien als voor de borst vergroting ?
Iemand hier enorm teleurgesteld in haar borsten na het verwijderen van de implantaten?
Kan ik dat eventueel bij iedere kliniek laten doen?
Wordt dat vergoed via het zilverenkruis ?
Opvullen met lichaamseigen vet?
Nieuwe implantaten?
Ben benieuwd naar jullie mening / ervaring en natuurlijk hoop ik op een reacties

Super bedankt alvast

Groetjes
Lisa84

Ongelezen bericht 14 apr 2021 15:32

Hi!

Ik ben zelf ook nog niet zo lang geleden terecht gekomen op dit forum, en heb dan ook nog geen ervaring met een explantatie. Wel ben ik erover uit dat dit gaat gebeuren, alleen nog wat twijfel met of zonder lipo. Mijn protheses hebben hun houdbaarheid wel gehad, en ik heb besloten geen siliconen meer te willen. Het staat voor mij vast dat dit een te groot risico is voor mijn gezondheid, en fit oud worden is wel mijn doel :-), dan maar met kleine borstjes.

Ik herken al je vragen, angst en twijfel. Mijn advies is om vooral veel te gaan lezen op dit forum, je vindt er een schat aan informatie en veel ervaringen van andere dames. Het kost wat tijd, maar voor mij is in ieder geval heel waardevol.

Succes met je besluit!
Haarlem2009

Ongelezen bericht 14 apr 2021 17:56

Dankjewel Lisa ik ga zeker eens goed lezen wat de ervaringen van de andere zijn. Jij ook succes met alles lezen en met de eventuele ingreep. Spannend
Natural me again

Ongelezen bericht 14 apr 2021 20:51

Hi Haarlem,

Herkenbaar, ik dacht ook: misschien komt mijn gewrichtspijn van het implantaat maar vond het in het begin ook een eng idee om ze eruit te halen. Want wat hou je dan over?

Ik vind zelf het resultaat na explantatie erg meevallen! Heb een kleine lipofilling gehad, waarvan veel vet ook weer is verdwenen, maar na 16 jaar implantaten heb ik nog een vrij strakke borst. Al zijn ze wel klein (grote a). Mijn gewrichtspijn is een stuk minder geworden, al is het niet helemaal weg.

Soms zijn we klachten ook normaal gaan vinden die al wel signalen kunnen zijn. Ik had bijv. Vaak een droge mond, kon niet diep adem halen en was vaak moe. Deze dingen, die ik amper had geregistreerd als klachten zijn verdwenen.

Over vergoeding kan je veel lezen op dit forum. Het kan wel als je een verklaring hebt van een internist. Ik ben zelf nog steeds met de vergoeding bezig en elke stap lijkt lastig, maar lees gelukkig ook ervaringen hier van dames bij wie het wel soepel loopt.

Je vroeg verder over nieuwe implantaten; grote kans dat als je naar een plastisch chirurg gaat dat ze dan met Motiva aankomen. Die heb ik ook gehad na mijn mcghan protheses, want deze zouden innovatiever, beter, veiliger etc. Zijn. Mijn klachten zijn na die wissel met Motiva vele malen erger geworden. Persoonlijk geloof ik daarom niet meer zo in een veilig implantaat en zou bij klachten kiezen voor explantatie.

Hopelijk kan je de keuze maken die het beste is voor jou en je gezondheid. Veel succes 🍀
Nina1

Ongelezen bericht 15 apr 2021 08:11

Hoi Haarlem,

Welkom hier! Ik kan er weinig aan toevoegen: veel lezen, je vragen stellen, dan vormt er vanzelf een beslissing. Bij mij ging het heel snel toen ik hier begon te lezen. Je krijgt een realistisch beeld. Ik besloot binnen een paar weken dat ze eruit zouden gaan. Dat is 2 weken geleden en ik ben er heel blij mee. Geen zorgen meer of je er ziek van bent of wordt, hoe de staat is van je implantaten.

Wat betreft het resultaat: sommige vrouwen hebben meer borst na de explantatie dan voor de BV. En sommige ook niet. Ik denk dat de vorm bij de meeste vrouwen niet hetzelfde is als ervoor. Maar er zijn dan vaak ook heel wat jaren verstreken, en ook zonder deze ingrepen zouden je borsten dan veranderd zijn door de tijd. Dat moet je ook niet vergeten! Ik wist niet eens meer hoe een natuurlijke borst voelde. Heb even mogen voelen bij mijn beste vriendin hihi. Stonden we samen voor en na de ingreep bloot voor de spiegel elkaar te betasten en te bekijken :cool: . Bevrijdend hoor ;).

Zelf was ik eerlijk gezegd een klein beetje teleurgesteld. Je hoopt toch dat het bij jezelf heel mooi is (direct het liefste). Er zaten/zitten vouwen en harde plekken (ik heb foto's geplaatst dus je kan het even opzoeken, heb net een update geplaatst). Maar het is nog maar 2,5 week geleden en het verandert enorm nog. Elke week ziet het er weer mooier uit. Je zal de term 'fluffen' tegenkomen. Daarmee bedoelen we dat de borst langzaam in vorm komt na de explantatie. En dat gebeurt ook echt. Pas na een half jaar of jaar kan je zeggen hoe het resultaat echt is.

Zelf heb ik niet voor lipo gekozen omdat me dat een zware ingreep leek. En daar had ik geen zin in. Niet nog meer gedoe aan mijn lijf. Ik ga voor zelfacceptatie :). Maar wat ik zie aan resultaten wordt dat wel heel mooi!. Dr Niessen wordt hier geroemd om zijn lipowerk! Je vindt ook een lijst met chirurgen op het forum die klachten door siliconen erkennen en die ervaring hebben met explantatie.

Heel veel succes met je beslissing! Neem de tijd om dit forum uit te pluizen, er staat een schat aan ervaringen en informate op!
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 apr 2021 15:56

🌻Welkom Haarlem!🌻

Goed dat je ons gevonden hebt!💖

Graag vraag ik je het Welkomsbericht te lezen zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Ik wens je heel veel sterkte en succes met het maken van keuzes en je weg naar genezing!🍀

Heel veel liefs,

Luna 😘💕💕💕
Trudie

Ongelezen bericht 15 apr 2021 19:17

Hallo Haarlem.

Bij mij explanatie 3 weken geleden. Ooit gestart met een implantaat en een borstlift ivm assymsetrie. WAt ik me kon herinneren is dat ik links bijna niks aan borst had na de explanatie viel het me mee wat er over is.. Ik had ook McGhan...las pas na de explanatie over de recall van deze implantaten vond ik best confonterend alsook de info over verhoogde kans op borstkanker....mijn ongevraagde advies...eruit halen die ...(vul zelf in)....
Hoe meer ik hier lees en me erin verdiep hoe meer ik me verbaas dat vrouwen niet eerlijk voorgelicht worden als ze een vergroting bespreken met de pc..

mijn verhaal zie hier..
voorstellen
explanatie
foto voor/na en implantaten

link naar recall info van fabrikant en van de fda
https://news.abbvie.com/news/allergan-p ... anders.htm
https://www.accessdata.fda.gov/scripts/ ... ?id=176153
Essi

Ongelezen bericht 16 apr 2021 10:53

Welkom Haarlem2009,
Ik zie dat je door veel dames bent welkom geheten.
Fijn dat je er bent!
Eigenlijk is alles al gezegd door de andere vrouwen.
Kijk rond, lees en stel je vragen als je ze hebt.
Succes met het bewandelen van jou pad.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”