bh/top na lipofilling

Lees informatie en tips of stel vragen.
Joanna

Ongelezen bericht 29 mar 2021 02:05

Hoi,

2 weken geleden heb ik mijn explantatie en lipofilling gehad.
Ik heb tot nu toe alleen een heel losse tshirt gedragen voor mijn borsten.
Maar nu ik terug een beetje meer kan stappen en bewegen, vind ik het best pijnlijk dat ze wat bewegen aan de linkerborst.
Ik heb wel een lossere sportbh liggen en die helpt wat, maar ik ben een beetje bang dat ik dan te strak ga voor het nieuwe vet daar. De top zit echt niet zo strak hoor, maar past natuurlijk wel aan zodat er minder beweegt.
Heeft iemand een idee wanneer te strak is?
Heb ook al een losser topje geprobeerd, maar dat helpt niet genoeg bij het stappen.

Groetjes

Joanna
Anoniem

Ongelezen bericht 29 mar 2021 20:48

Hai Joanna,

Ik stel net ook een vraag in deze topic: BELANGRIJK!!! Welke compressiekleding en bh's bij lipofilling?

Allicht helpt dat jou?

Ik begrijp dat jij niet direct een bh aan hoefde na de lipofilling?

Liefs Anoniem
Mar3kids

Ongelezen bericht 29 mar 2021 21:58

Hoi

Ik droeg de bamboe top van de Hema. Dokter Kappel vondt deze goed en droeg maat M hiervan.
X
Anoniem

Ongelezen bericht 30 mar 2021 09:18

Dank voor de reactie :D

Liefs Anoniem
Joanna

Ongelezen bericht 01 apr 2021 21:06

Hoi Anoniem,

Nee, mijn chirurg zei zeker geen druk op de borsten. Er zat een klein verbandje rond, maar dat knelde en heb ik losgemaakt.
Tot nu toe loop ik rond zonde, of met een topje, alleen zou ik graag iets hebben dat alles wat meer 'compact' houdt, maar ben bang dat ik dan te strak ga.
Ik zal eens lezen in jouw onderwerp dan!

Groetjes
Nica

Ongelezen bericht 07 apr 2021 10:30

Lieve allemaal,
Ook wat betreft bh na lipofilling gaan pc’s er anders mee om. Ik moest nl gelijk (geopereerd door pc Niessen)na mijn explantatie en lipofilling een compressie/sport bh die ik via Lipoelastic heb besteld, dag en nacht aangehad voor 4 weken. De bh mag ik nu overdag of s nachts uitdoen. Ik heb ook compressiekleding voor vocht benen. Aangezien het pak boven de knie is en ik rondom mijn knie nog vocht heb, mag ik het pak nu uitlaten, maar dat voelt nog niet erg prettig zonder compressiekleding. Dus ja, als ik dan lees dat er geen druk mag komen op de borsten, dan ben ik al vier weken misschien wel verkeerd bezig. Ik mag 3 maanden niet hardlopen, maar wel met kracht en yoga beginnen. Wat is wijsheid? Liefs Nica
Anoniem

Ongelezen bericht 07 apr 2021 14:27

Hai nica,

Ik word ook door dr Niessen geopereerd. Moest jij ook de PI filling aanschaffen?
Ik neem aan dat wat hij voor jou aangeeft, goed zou moeten zijn.

Ik vroeg het omdat ik een back-up bh erbij wil, voor het geval die van Lipoelastic toch strak blijkt te zitten.

En als je nog vocht in de benen hebt, moet het pak toch juist langer aan, in ieder geval vanaf 4 weken dan nog 2 weken overdag of 's nachts?

Bij vragen kan je altijd de kliniek even contacten.

Liefs Anoniem
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 apr 2021 14:51

Ik heb hier al zoveel over geschreven meiden in verschillende topics. Lees ze alsjeblieft!

Je hoeft echt geen dure Lipoelestic bh of pak aan😉
Wel is het zo dat als je een grote cupmaat hebt, je wel degelijk een bh dient te dragen na lipo voor de steun. Heb je een kleinere cup dan kun je gewoon een topje aan. Dat geldt ook voor explantatie. De boel zal gewoon goed genezen.

De beste manier om te weten of een bh of broek steunt, is je eigen pijnbeleving. Heb je redelijke steun, dan is de boel minder gevoelig.

De bh's en sporttops van de hema zijn gewoon prima na explantatie en lipo. Ook bij grotere cup. Snap niet waarom iederen zo moelijk doet steeds hahaha

Bij een lift en echt grote cup, is een steverige stof wel nodig, maar dan moet je wel heel goed de maat weten. Met de sporttops luistert het niet zo nauw. En je bespaard een hoop geld😉
Dat geldt ook voor de correctiebroekjes. Bij de lipopakken moet je echt goed opletten dat je precies de juiste maat hebt. Koop je shapewear, is dat minder lastig.

Ik zou ook geen krachttraining doen eerste 3 maanden....In ieder geval niet je bovenlijf. Ik weet ook zeker dat je dat niet fijn gaat vinden. Yoga zou ik de eerste 4 weken niet doen.

😘🥰
Plaats reactie

Terug naar “Kleding”