Na 4.5 jaar explantatie bij van Selms

Deel je ervaringen en foto's
Trudie

Ongelezen bericht 03 apr 2021 16:44

fijn dat je controle goed liep!!En dat je je zo goed voelt. Ben het helemaal met je eens..doen! Mij is het tot nu to 200% meegevallen!
Ehjohanna

Ongelezen bericht 05 apr 2021 15:06

Hallo allemaal .
Ik ben nu 2.5 week verder , en mijn borsten worden kleiner .. ben een beetje m’n happy gevoel kwijt 😞
Ik las hier dat je borsten gaan fluffen?
Wat is dat precies?
Na de explantatie vond ik m’n borsten echt mooi ... nu word het minder en minder ..
Niet dat ik er verdrietig om ben maar vind het beetje jammer ..
liefs ehjohanna
Ehjohanna

Ongelezen bericht 05 apr 2021 15:16

Van selms zei ook dat ik de compressie bh niet meer aan hoef te doen ?
Maar heb m toch maar weer aan gedaan .. had een strak topje aan ..misschien gaat het dan beter fluffen ? En mag je een push up bh aan over een week of 4 ?
Ik zit nu er zoveel vragen ..
Ik voel me prima en ga woensdag ook weer werken .. ik doe alles weer ..
ik heb een horeca zaak en wil niet helemaal plat achter de bar staan .. ik weet dat dit raar klinkt maar voel me er dan denk ik een beetje opgelaten.. onze zaak ik nog dicht maar zal over een paar maanden weer open gaan .. en ik ga woensdag weer beginnen in de winkel waar ik 1 dag per week werk tot we weer open mogen ..
ik wil geen lipofilling .. ben blij dat die implantaten er uit zijn . Maar ik hoop dat met een mooie push up het nog een beetje meevalt .
X
Nina1

Ongelezen bericht 05 apr 2021 20:38

Hi Ehjohanna, met fluffen wordt bedoeld dat ze meer in vorm komen, een beetje zakken. Vlak na de transplantatie kunnen de borsten wat leeg en rimpelig zijn en daarna worden ze wat voller, trekken de rimpels weg, zakken ze meer naar hun oorspronkelijke vorm. Bij de een meer dan de ander.

Zelf heb ik nog best wat deuken en een soort underboob / vouw. Hopelijk fluft dat nog wat weg :lol: .

Dat je borsten wat kleiner zijn geworden , komt waarschijnlijk omdat er eerst vocht zat dat nu verdwijnt.

Trek lekker aan wat voor jou goed voelt. Merk je dat er vocht ontstaat, dan trek je de strakke top van de kliniek weer aan. Die voorkomt zwelling. Zelf denk ik dat ze pas goed gaan fluffen als ze wat meer de ruimte krijgen, maar dat moet wel goed voelen.

Ik denk dat een bh niet echt lekker zit op je littekens. Een push up zonder beugel misschien wel. En als het geen pijn doet en jij voelt je er goed bij, gewoon doen. Je kan ook een voorgevormde bh kiezen.

En bedenk dat we vaak kritischer kijken naar onszelf dan naar anderen. Waarschijnlijk valt niemand wat op aan jou.

Ik ben ook door Van Selms geopereerd en op het blaadje dat je mee naar huis krijgt, staat dat je overdag 6 weken die strakke bh aan moet en s nachts 3 weken. Maar bij de controles zegt hij volgens mij tegen iedereen dat dragen niet meer nodig is. Gek.

Ik weet niet wat andere artsen adviseren, zoals dr Kappel. Dus maar goed naar je lijf luisteren!
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Ehjohanna

Ongelezen bericht 05 apr 2021 20:50

Hi Nina .. ja volgends van Selms mocht ik alles weer .. ik heb geen info meegehad ..
Ja we kijken allemaal erg kritisch naar onszelf
Maar toch vreemd dat ik na de explantatie hyper blij was met m’n borsten en de laatste paar dagen weer beetje in een dip .. maar is pas 2.5 week geleden dat ik geopereerd ben ..
ik zie ze gewoon per dag kleiner worden 😞
Nina1

Ongelezen bericht 05 apr 2021 21:11

Ik kreeg de info mee van de verpleging. Gek dat jij dat niet hebt gekregen. Stond weinig op hoor, wat je niet mocht doen de kiem de tijd. Als je wilt kan ik je wel een fotootje sturen morgen.

Het is best een proces waar je doorheen gaat. En dan is het niet zo gek dat je emoties wat heen en weer gaan. Het is al zo wennen aan je nieuwe/oude borsten en dan veranderen ze ook nog eens.

Geef jezelf de tijd. En als je verdriet of tranen voelt, huil ze dan lekker. Slaap lekker voor zo!
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Ehjohanna

Ongelezen bericht 05 apr 2021 21:24

Dank voor je lieve woorden .. ja zit een beetje in een rollercoaster qua emoties nu ..
morgen weer een nieuwe dag .. xx
WabiSabi

Ongelezen bericht 06 apr 2021 16:06

Hi Johanna, hoop dat je je vandaag wat opgewekter voelt.
Ik sluit me helemaal aan bij Nina. Het is een ontzettende achtbaan.
Ondanks dat ik mijn hele kleine borstjes helemaal heb geaccepteerd doet het allemaal nog heel erg veel met me en ben ik er heel veel mee bezig.
Schrijven en lezen op dit forum werkt therapeutisch, absoluut anders dan het erover hebben met vrienden of familie.
Geef jezelf de tijd om alles een plek te geven en aan je nieuwe borsten te wennen. Ook al worden ze wat kleiner, ze blijven mooi en super zacht.
En wat betreft het werken in de winkel en achter de bar staan, je zult ervan versteld staan hoe weinig mensen het echt opvalt en hoe mooi en goed deze natuurlijke cup eigenlijk wel niet bij je past.
Probeer de opluchting en trots om deze beslissing vast te houden, dan straal je dat ook uit.
Heel veel liefs X
Ehjohanna

Ongelezen bericht 06 apr 2021 22:57

Dank je ..
Deze woorden had ik even nodig !
Het gaat wel beter .. het zijn echt pieker momenten
Ik ben heel blij dat alles oké is en moet me niet druk maken hoe ik gezien wordt..
Dank je wel x
En het is fijn om soms hier een beetje info en opbeurende woorden te vinden ..
er staat een jaar voor , en de mensen die het weten die snappen het niet echt en je wil niet zeuren..
Dus af en toe kijk ik hier ..
Slaap lekker voor straks x
WabiSabi

Ongelezen bericht 07 apr 2021 06:59

Vandaag weer voor het eerst in de winkel. Spannend maar vast ook fijn. Niet onzeker zijn Johanna, echt niet nodig, maak je mooi, trek iets leuks aan en ben trots op jezelf!
Heel veel gezelligheid vandaag. Liefs!
Ehjohanna

Ongelezen bericht 07 apr 2021 20:07

Hi wabisabi
Vandaag ging het prima op m’n werk
Wel beetje rustig aan gedaan ..
En nu wel weer wat positiever..
Met jou ook alles oké?
Trudie

Ongelezen bericht 08 apr 2021 14:30

Fijn dat te horen Ehjohanna!!
Lien

Ongelezen bericht 08 apr 2021 19:09

Hoi ejohanna,
Ik heb mezelf 1 pushup bh gegund voor als ik geen zin heb in confrontaties. Merendeel van de tijd ga ik voor bralettes. Ik heb heel heel weinig (kleine aa gok ik) maar deze zit echt mooi (bij mij zoals met implantaten):

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0 ... gIPGvD_BwE

Misschien is het ook voor jou wat! Explantatie is mij mij nu bijna 3 weken geleden, maar bhs en bralattes heb ik al aangeschaft.. Meer zal het toch niet worden en een kleinere maar is er niet ;)

Succes!
Ehjohanna

Ongelezen bericht 09 apr 2021 00:12

Ja ik had deze voorbij zien komen Lien .
Ik ga hem ook bestellen over een paar weken ..
Ben benieuwd
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”