Onzeker, twijfel, nu de datum dichterbij komt.

Lees informatie of stel vragen.
Ukkie78

Ongelezen bericht 06 mar 2021 10:39

Nog 4 dagen te gaan vòòr de explantatie....
Preoperatieve screening gehad, en gisteren gebeld door de operatieplanning....
Op de afdeling OK dachten ze dat dr Klein een foutje had gemaakt mbt de operatietijd en bestelde artikelen.
Ze belden omdat ze zagen dat er geen nieuwe implantaten besteld waren, en dat vonden ze blijkbaar raar !
Ik heb hen bevestigd dat er niks nieuws in moest, dus dat de arts de juiste bestelling gedaan had.....
Maar het zaadje van twijfel is ineens in mijn hoofd geplant....
Weer heb ik mijn voor-fotos bekeken van voor de explantatie, en waar ik eerst absoluut zeker was van de verwijdering, wilde ik nu ineens geen afscheid meer nemen van mijn boezem....
Wat als ik straks verminkt ben? Wat als mijn huidige vriend straks walgt van mij?
Al mijn bh's en ondergoed gaan straks niet meer passen.....
Voel ik me straks nog wel vrouw?
Zien anderen mij straks nog wel als vrouw?
Hoe gaat mijn kleding staan? Kan ik dat nog wel dragen?
Ik ben mezelf helemaal gek aan het maken 😱😱😱

Verstandelijk weet ik dat dit voor mijn lichaam de beste keuze is....
Maar de emotionele rollercoaster is gisteren losgegaan....
Ik houd mezelf bezig met mijn hobby, knutselen...
Ik sta mezelf toe alle emoties te voelen, deze gaan nu de datum dichterbij komt van opluchting, naar angst, naar verdriet, naar blijdschap....
Het zijn onzekere dagen, en uren....
Maar ik ga het wèl doorzetten....
Voor de omgeving doe ik er wat laconiek over, maak grapjes dat ik straks bij de itty bitty titty club hoor....
Noem mezelf koos tietloos, en lach mijn stress en angst weg....

Het engste vind ik mijn eerste confrontatie met mezelf nà de explantatie....
Kan ik dat wel aan? Mijn vriend steunt me 100%, maar ik ben bang dat ook hij vreselijk schrikt van hoe ik eruit zie straks....
Afgelopen tijd ben ik ook al vaak erg ziek geweest, operaties gehad en ben ik niet echt een geweldige vriendin geweest.....
Wat als dit de druppel is die hem van me afduwt??

Waarschijnlijk zit dit allemaal tussen mijn oren hoor,
Tot op heden heeft hij mij altijd gesteund , en is nooit weggelopen, zelfs niet toen hij mij op mijn slechtst zag na het herseninfarct, en ik spugend en met enorm veel pijn na mijn laatste operatie thuis zat.

Tòch blijft het nu in mijn hoofd spoken wat als???
Wat als ik weer vrijgezel wordt, wie wil mij dan nog als ik mismaakt ben?
Wat als mijn klachten tòch niet van de prothese blijken te komen?
Wat als ik straks emotioneel instort?

Ik ga er maar gewoon vanuit dat dit er allemaal bijhoort, dat iedereen door deze rollercoaster heen moet....
Ook ik blijf gewoon de hele rit zitten, en ga door alle facetten heen....

Komende dagen beschouw ik gewoon als een rituele afscheidsperiode van mijn boezem,
Alle afscheid doet pijn, en in deze zowel fysiek als mentaal....

Straks na de explantatie ga ik eens lief voor mezelf zijn, en mooi nieuw ondergoed aanschaffen waarin ik mezelf weer mooi ga vinden, en weer vrouwelijk ga voelen.

Voor alle dames die geweest zijn, of nog gaan komen...
Susana

Ongelezen bericht 06 mar 2021 10:54

Lieve Ukkie,
Wat een rollercoaster aan emoties zo te lezen 🦋
En veel te veel aan piekeren en zorgen maken...gezien we geen control hebben op wat anderen van ons vindt!!
Wel fijn dat je het met ons deelt...zodat je je hart kan luchten 💜

Focus op dit moment om je te voorbereiden voor je operatie...daarna aan het herstellen.

Ik behandel veel vrouwen zonder borsten door kanker...en geloof me ze zijn heel vrouwelijke. De borsten zijn niet wat een vrouw maakt...het wordtb bepaald door de energie die iemand uitstraalt en houding.

Hou ons op de hoogte van je proces 🦋
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 mar 2021 14:51

Lieve Ukkie, digitale knuffies komen jouw kant op🥰🥰🥰🥰
pilaam

Ongelezen bericht 06 mar 2021 19:18

Lieve Ukkie,

Ik snap je verhaal en gevoelens helemaal en herken mezelf erin, maar het viel mij allemaal reuze mee.
Als ik echt heel eerlijk tegen mezelf ben vindt ik mezelf nu veel sexyer dan met implantaten.
Ja het is allemaal niet meer zo strak en vol, maar daarentegen zijn ze heerlijk zacht.

Ik heb net zelf ook even naar mijn foto's gekeken en ben verrast dat ze eigenlijk nog weer mooier zijn geworden als mijn laatst geplaatste foto!
(En even voor het gevoel over je man.... Mijn man zegt heel duidelijk dan maar iets kleiner, maar niets is zo mooi als naturel!)

Heel veel sterkte ne succes alvast.
Het komt echt allemaal goed!

Groetjes Linda
Essi

Ongelezen bericht 06 mar 2021 21:50

Lieve ukkie,
Ik dacht dat ik mezelf nooit meer bloot aan mijn man zou willen laten zien, nooit meer met vriendinnen naar de sauna zou gaan. En dat ik mismaakt zou zijn. Ik koos namelijk ooit ook voor implantaten omdat ik heel ontevreden was over de omvang van mijn borsten. Als ik foto's van de voor situatie bekeek werd ik zo verdrietig. Maar ik wist ook heel zeker dat mijn leven zoveel meer waard was. Ze moesten er gewoon uit, dan maar tiet loos door het leven!!!
Ik had hempjes gekocht voor na de explantatie, waar vulling in kon.... Ik heb ze nooit gedragen. Het was in het begin wat spannend om naar mijn borsten te kijken, maar ik had hier zoveel voorbeelden van "fluffende" borsten gezien, dat ik ook zeker wist dat de eerste aanblik niet is wat blijft. Ze herstellen de eerste tijd zo.
Geloof me ik voel me super vrouwlijk en ben ook gewoon naar de sauna gegaan met vriendinnen.
Het gaat helemaal goed komen met jou.
Sterkte.
Liefs essi
Marie

Ongelezen bericht 07 mar 2021 11:31

Ach lieverd, zo herkenbaar! Het hoort er allemaal zo bij! Verstandelijk weet je dat het de beste keuze is om ze te laten verwijderen, maar je gevoel… Ook ik maakte ‘grapjes’ naar mijn man, dat ik straks ‘Platje’ ben en ‘Plattiet en zijn vriendjes’ (i.p.v. Platvoet en zijn vriendjes), dat soort opmerkingen. Mijn man zei gelijk dat ik daarmee moest stoppen, omdat hij me nog steeds mooi zal vinden en dat als ik zo zou praten, ik ook zo naar mezelf zou gaan kijken. Daar heeft hij gelijk in natuurlijk.

Zelf heb ik zoveel aan de dappere sterke vrouwen hier op de forum! Ze zaten/zitten allemaal in hetzelfde schuitje en zijn er zo goed uitgekomen! Ik heb nog van geen enkele vrouw hier gelezen dat ze er spijt van had.
Toen ik gisteren mijn protheses zag met een mooi dun kapsel er omheen, schoot het ook wel even door mijn hoofd: had ik het wel moeten doen? Ze zien er nog zo mooi intact uit. Maar daarna wist ik ook gelijk dat het de juiste keuze was, want ze hadden wel gezweet en je weet gewoon dat je vroeg of laat een keer klachten gaat krijgen.

Het blijft natuurlijk een heel proces waar we doorheen moeten. Vooral de zelfacceptatie.
Ik leef met je mee! Al je gevoelens mogen er gewoon zijn, maar geloof me: uiteindelijk komt het echt goed lieverd (ook al kun je je dat nu nog niet voorstellen) ♥

Liefs Marie
WabiSabi

Ongelezen bericht 07 mar 2021 11:53

Mooi Marie.
Wij voelen allemaal dezelfde angst en onzekerheid.
Maar niemand heeft spijt. Het is bijna cliché.
Bijzonder ook.
Loveonthebrain

Ongelezen bericht 07 mar 2021 16:01

Heeeeeeeel veel succes! Ik kan me het zo goed voorstellen dat je je zo voelt. Ik denk dat we allemaal die angst herkennen. Misschien komt het wel niet daar door? Misschien moet ik me niet aanstellen. Maar ik heb mezelf nu voorgenomen om na de explantatie heerlijk gezond te gaan eten, lekker te gaan wandelen, m’n nageltjes mooi lakken, sexy lingerie aanschaffen en weer verliefd worden op mijn eigen natuurlijke lichaam.

Sterkte! Leef met je mee! 💖
Stef

Ongelezen bericht 07 mar 2021 19:43

Oh ukkie , ik snap je heel goed !
Gaat nu al door me heen en heb nog niet eens de operatie gepland .
Dus ik begrijp het .. maar zoals ze hier echt allemaal zeggen ... iedereen is blij daarna ! Dus houd je daar aan vast !

Ik duim met je mee ... toi toi toi .
Waar ga je heen ?
Liefs
Ukkie78

Ongelezen bericht 07 mar 2021 21:16

Hoi stef,

Ik wordt geopereerd in het ETZ Tilburg, door dokter Klein....
Een plastisch chirurg die eigenlijk niet gelooft in ASIA of BIA-ALCL...
Volgens hem komt dat alleen voor in Israël 🤣🤣
Maar hij wilde graag aan mijn wens voldoen en gaat toch de protheses en de kapsels verwijderen...
Ik verzoek ook om meteen biopten te nemen om er zeker van te zijn dat er geen sprake is van bia alcl.
Hij is dan toch al daar bezig kan ie meteen meepakken 😉....
Nog 2.5 dagje en het is zover 🤞🤞🤞
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 mar 2021 13:53

Neem aub ook wat te lezen mee voor hem🤣
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... c.php?t=71
Stef

Ongelezen bericht 08 mar 2021 15:16

Hahaha Luna !
Stef

Ongelezen bericht 08 mar 2021 15:17

Ukkie78 schreef:
07 mar 2021 21:16
Hoi stef,

Ik wordt geopereerd in het ETZ Tilburg, door dokter Klein....
Een plastisch chirurg die eigenlijk niet gelooft in ASIA of BIA-ALCL...
Volgens hem komt dat alleen voor in Israël 🤣🤣
Maar hij wilde graag aan mijn wens voldoen en gaat toch de protheses en de kapsels verwijderen...
Ik verzoek ook om meteen biopten te nemen om er zeker van te zijn dat er geen sprake is van bia alcl.
Hij is dan toch al daar bezig kan ie meteen meepakken 😉....
Nog 2.5 dagje en het is zover 🤞🤞🤞

Ben zo benieuwd ! Wens je echt alle succes van de wereld ! Enne wat betreft die dokter maak die effe een koppie kleiner !!!
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”