20 jaar en klachten

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lizzy2020

Ongelezen bericht 04 dec 2020 10:35

Hoi Annabel,
Ik kon binnen 1 week terecht bij de Boerhaave ( dr Kingma) en werd binnen 2 weken geopereerd. Verder wilde ik je als tip meegeven om de kosten op te voeren als aftrekpost specifieke zorgkosten. Ik weet dat er hier op het forum staat dat je dat van tevoren bij de belastingdienst het beste kan aanvragen. Echter ik die dat niet. Ik heb dit afgelopen jaar voor het eerst heel vee kosten gemaakt. ( tandarts, fysio, osteopaat, en explantatie. Hierdoor kom ik ruim boven de drempel uit. Ik heb m’n huisarts gevraagd om m’n dossier met klachten als dat nodig is en ik loop al twee en have maand in de ziekte wet. Laat die belastingdienst maar aantonen dat ik niet ziek was. Ale bewijzen wijzen naar van wel. Zo. :) goed ik ben pislink dat merk je wel hahaha . Diezelfde overheid die deze praktijken toelaat.

Hee veel sterkte! Liefs liz
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2020 11:26

Lieve Lizzy, om ervoor te zorgen dat er juiste informatie blijft rondgaan, wil ik hier graag op inhaken.
Ik trek zelf ieder jaar vele zorgkosten voor mezelf af van de belasting. Over de 1000 euro. Dat hoef je niet van te voren aan te geven.
Als je zeer hoge kosten boven de 3000-3500 euro wil gaan aftrekken, dan moet dat dus wel. En ik raad iedereen ook echt aan dit te doen, want niet alle operaties worden toegelaten als aftrekpost. Ik heb dat meegemaakt met mijn buurvrouw.
Dit is hoe de belastingdienst te werk gaat en ik weet hier zelf veel over aangezien ik ruim 20 jaar heel veel aangiftes doe voor heel veel mensen met chronische ziekte.
Wij willen de juiste informatie delen. Voor je operatiekosten opvoert, graag een brief sturen naar de belasting. Of even bellen.

Sorry dat ik tegen jouw advies inga, ik wil dat de vrouwen juist geïnformeerd blijven. Ze kunnen behoorlijk streng zijn bij de belastingdienst. Er zijn gevallen waarbij mensen de teruggave moesten terugbetalen...

Annabel heeft gewoon recht op vergoeding vanuit het basispakket en daar moet ze zich nu op richten. Het is jammer dat jij dat niet gedaan hebt. Ik weet even niet meer wat je situatie was, maar we willen heel graag dat vrouwen juist doorvechten en het niet opgeven. Omdat er anders nooit iets zal veranderen. Verzekeraars moeten ophouden te denken dat ze van alles kunnen maken. Ik zou me tot de NZa wenden en daar aangeven dat je was afgewezen.
De teruggave is veel lager dan het bedrag dat jij betaald hebt, dat is niet eerlijk!

Veel liefs, Luna 😘💕

Annabel veel succes vandaag!!!🤞
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2020 11:49

@Lizzy, vergeten te zeggen. Maar je kunt kosten van dit jaar volgend jaar pas bij de aangifte van 2020 doen. Mocht je dit dus nog gaan doen, raad ik je echt aan om contact op te nemen met jouw belastingkantoor. Gewoon een briefje waarin je je situatie aangeeft en de kosten van de operatie toont en de nota stuurt. Als ze meer informatie van je willen, nemen ze wel contact met jou op. Dus een brief waarin je aangeeft dat je het voornemen hebt jouw operaiekosten als speciefieke zorgkosten op te geven in je aangifte. Als jouw operatie medisch was, dan is er niets aan de hand.
Begrijp wel dat er bij plastisch chirurgische ingrepen een grijs gebied bestaat en zij kunnen soms heel streng zijn. Maar in ons geval zijn ze vaak heel begripvol. En als er bewijzen van ziekte zijn, dan is er niets aan de hand. Maar je moet dit wel kunnen aantonen.

https://www.partnersinadministraties.nl ... ingdienst/
annabel

Ongelezen bericht 01 jan 2021 02:40

Lieve vrouwen,

Ik wilde even laten weten dat ik bij de internist ben geweest bij de Jan van Goyen medische centrum. Zij heeft het Asia-syndroom bij mij geconstateerd. Ik heb een bloedonderzoek gehad en ik heb geen reuma of andere ziektes. Ik was zo extreem bang hiervoor. Ik ben echt heel dankbaar.

Ook ben ik zeer dankbaar voor het feit dat mijn verzekering akkoord gaat met de vergoeding van mijn explantatie en kapsel verwijdering.

Ik heb echt geluk dat alles zo snel is gegaan bij mij. Eind jan heb ik mijn operatie, maar ik ga maandag denk ik toch nog even bellen of ik niet eerder kan.

Als alles rond is, zal ik uitgebreid vertellen hoe ik het heb aangepakt bij de internist en bij wie ik was.

Dikke knuffel van mij
Natural me again

Ongelezen bericht 01 jan 2021 11:57

Wauw wat een mooi nieuws :) Een hele geruststelling dat je geen reuma hebt of andere nare dingen. Hopelijk knap je dan snel op nadat je implantaten zijn verwijderd. Echt fijn dat de verzekering akkoord gaat en dat het allemaal zo snel is gegaan bij jou. Heel veel succes met je operatie komende maand!
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 jan 2021 22:23

Ben zo trots op jou Annabel!!!👍

Omdat jij er heel vroeg bij bent, verloopt alles bij jou mild en zul je echt herstellen. Ik weet het zeker hoor.

Alles komt goed!💋
annabel

Ongelezen bericht 04 jan 2021 10:16

Bedankt voor de lieve berichtjes!

Mijn operatie is over 2 weken al, super spannend en ook wel een beetje eng.

18 jan is het mijn tijd om verlost te worden :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 jan 2021 15:42

annabel schreef:
04 jan 2021 10:16
Bedankt voor de lieve berichtjes!

Mijn operatie is over 2 weken al, super spannend en ook wel een beetje eng.

18 jan is het mijn tijd om verlost te worden :D
Wat fijn! Wie opereert jou?
annabel

Ongelezen bericht 04 jan 2021 18:20

Selms :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2021 13:19

Wat goed👍 Ik had je op de lijst gezet!😃
annabel

Ongelezen bericht 12 jan 2021 08:37

Lieve vrouwen,

Ik heb een vraagje. Ik maak mij eigenlijk toch wel zorgen over mijn hartkloppingen en snelle hartslag (zelfs in rust of midden in de nacht). Ook heb ik veel last aan mijn linkerarm. Ik vraag me af of dit geen kwaad kan tijdens de operatie, die ik over 6 dagen heb.

Zijn er vrouwen die hier antwoord op weten? Of ervaringen er mee hebben?

Liefs Annabel
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 jan 2021 12:10

Maak je geen zorgen, je bent in goede handen bij de anesthesist. Ze gaan over je waken hoor.
Ik heb alle vertrouwen in hen!🙏☀️
Mar3kids

Ongelezen bericht 12 jan 2021 13:31

annabel schreef:
12 jan 2021 08:37
Lieve vrouwen,

Ik heb een vraagje. Ik maak mij eigenlijk toch wel zorgen over mijn hartkloppingen en snelle hartslag (zelfs in rust of midden in de nacht). Ook heb ik veel last aan mijn linkerarm. Ik vraag me af of dit geen kwaad kan tijdens de operatie, die ik over 6 dagen heb.

Zijn er vrouwen die hier antwoord op weten? Of ervaringen er mee hebben?

Liefs Annabel
Hoi

Ik had dat ook , alleen dan mijn rechter arm. Geen zorgen!
Ik heb sinds 1 week geen hartkloppingen meer en mijn hartslag is gedaald van 110 naar 70!
X
annabel

Ongelezen bericht 27 feb 2021 12:37

Lieve vrouwen,

Mijn zoektocht naar mijn klachten is opgelost! Dit zal ook mijn laatste bericht zijn op dit forum❤️

Mijn borstprotheses zijn er bijna 6 weken uit. Ik heb geen hartkloppingen, steken in mijn borst en pijn in mijn armen/vingers meer. Mijn angst dat ik er ernstig ziek van kan worden is ook weg. Verder accepteer ik mijn kleine borsten meer dan ooit en ben ik er super blij mee dat ik de explantatie heb gedaan.

Wat betreft mijn stijfheid in mijn heupgewrichten, de liespijn en rugpijn komt door het volgende... Afgelopen week (voor de tweede keer) een MRI gehad van mijn heup... Ze hebben een labrumscheurtje gevonden, die ze met de eerste MRI (een jaar geleden) over het hoofd hebben gezien. Dit verklaart dus mijn andere klachten en ik moet waarschijnlijk binnenkort weer onder het mes.

Niet al mijn klachten waren te wijten aan de borstprotheses, dus dit kan ook bij andere vrouwen het geval zijn. Blijf dan vooral verder zoeken en zelfs in het ziekenhuis maken ze fouten, dat blijkt wel uit mijn verhaal. Ik ben op eigen iniatief een jaar later nog een keer naar een andere orthopeed geweest om een extra MRI te maken, want ik kon het niet over mijn hart krijgen dat ik niets had. Wel ben ik alsnog blij en opgelucht dat die enge borstprotheses eruit zijn. Ik voel me weer naturel en gezond.

Ik wens jullie allemaal heel veel liefde toe en sterkte met het herstel en acceptatie❤️ Uiteindelijk komen we er allemaal als powervrouwen uit en gaan we onze schoonheid van nature in zien🤗

Liefs Annabel
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 feb 2021 17:46

Aah mooi en waardevol berichtje!❤

Wil er aan toevoegen dat de siliconen bij velen het bindweefsel verzwakken, dus die scheur kan indirect daarvan het gevolg zijn. Hoeft niet, maar bij vele vrouwen is dat wel zo. Er zijn bijvoorbeeld ook vrouwen zoals ik met een erfelijke vorm van hypermobiliteit die erger wordt en anderen waarbij spontaan de botten breken.
Maar het is bij aanhoudende klachten wel degelijk belangrijk om altijd verder te zoeken en ook zeker een second opinion aan te vragen. Je bent een kanjer!👍

Ik wens je heel veel succes met je operatie. We zouden het fijn vinden als je zou laten weten hoe dat ging.

Liefs!😘
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”