18 jaar implantaten

Protheses vanwege cosmetische reden.
Catootje

Ongelezen bericht 03 okt 2020 16:25

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Noem me hier even Catootje. Ben eigenlijk altijd beetje bang geweest dat mensen aan me konden zien dat mijn borsten niet echt zijn. Van vroeger uit best wel een complex gehad omdat ik door een aandoening die ik helaas geen borstvorming heb van mezelf.
Uiteindelijk kreeg ik eerst uitwendige siliconenimplantaten. Dit was op zich wel fijn maar ook een last omdat ik altijd bang was dat ik "betrapt"zou worden dat mensen zagen dat ze niet echt waren en ze waren ook vrij zwaar. Zeker als ik ergens bleef slapen vond ik het heel lastig.
Later kreeg ik dan "eindelijk"implantaten. Het zou veilig zijn. Ik weet nog precies hoe het allemaal ging en hoe blij ik met ze was. Ze voelden voor mij op ten duur echt en eigenlijk hield ik me er niet meer mee bezig. Toen is er wel nog een keer ophef geweest over pip implantaten. Uit voorzorg heb ik het ziekenhuis gebeld maar daar zeiden ze me dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dus dat deed ik ook niet meer.
Tot de uitzending van Radar afgelopen week... jullie hebben me echt wakker geschud en wat ben ik jullie ontzettend dankbaar!!!!
Een deel klachten herken ik wel maar het is bij mij de vraag of het door de implantaten komt of door mijn aandoening. Ik had de link nooit naar mijn borsten gelegd. Maar in de laatste jaren ben ik me steeds meer gaan verdiepen in natuurgeneeskunde en siliconen kloppen echt niet in dat verhaal!!! Dus ik geloof het gelijk dat het ontzettend verkeerd is voor je lichaam. Alleen jammer dat ik altijd heb vertrouwd in mijn arts dat hij het beter wist.
Ik heb mijn patienten dossier al aangevraagd, ben bang dat dit weer onnodig lang gaat duren en hoop dat ze de gegevens nog hebben. want het is inmiddels 18 jaar geleden dat ik de implantaten heb gekregen.
Maar ook de haartest heb ik aangevraagd. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Maar wat de uitslag zal zijn, ze moeten eruit. Ik wil niet meer met die tijdbommen in mijn lijf lopen. Ik kijk naar de alternatieven maar ik moet bekennen dat de angst op dit moment ook zo groot is dat ik ook hier geen vertrouwen meer in heb. Als het moet dan maar niets, maar ik hoop niet dat er nu van die lege theezakjes over zijn gebleven, dan heb ik liever niks en maar weer met uitwendige protheses lopen of proberen mezelf te accepteren zoals ik ben. Maar dan nog, zoveel leuke kleren passen dan niet meer....
Vragen die me nu bezig houden zijn:
Ik woon midden limburg zijn er ook goede artsen vlak over de grens in duitsland of nederland?
Ik draag ze 18 jaar is dan met zekerheid te zeggen dat het kapsel al wat dikker is of hoeft dat niet?
Ik wil echt graag een arts die ook de kapsels verwijdert, zelfs al zijn deze dun.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het maken van de juiste beslissingen en ik wil jullie en nieuwe leden ook heel graag helpen.
Alvast bedankt!!!

liefs Catootje
Sammie

Ongelezen bericht 03 okt 2020 16:47

Hi Catootje

welkom,
heftig ook weer jou verhaal.
Wel fijn dat je al een beslissing hebt genomen dat ze eruit gaan. Nu alleen even hoe en wat.
Als je leert hoe het forum werkt, dan kan je de topics vinden over welke chirurgen en waar ze zitten. Iedereen verteld daar ook eigen ervaringen. Die zijn natuurlijk voor iedereen anders dus maak je eigen ervaring door ergens op consult te gaan en kijken hoe je je voelt en hoe ze je helpen. Vaak kunnen chirurgen wel een beeld geven van hoe het gaat worden. Ga op meerdere consulten totdat je je fijn voelt bij iemand.
Er zijn andere opties dan siliconen als je niet kan leven met het eerste resultaat. Ook dat kan je allemaal vinden hier.

Wat betreft volledig kapsel verwijderen, daar zijn veel verschillende meningen over. Ook daar kan je je eigen mening over maken waarom je dat belangrijk vind en waarom niet.
Volgens mij heeft het aantal jaar niks te maken met hoe dik je kapsel is. Dat verschilt per lichaam volgens mij.
Ikzelf hoefde niet perse mijn dunne kapsel verwijderd te hebben omdat de schade die daarbij gemaakt wordt aan eigen weefsel veel schadelijker is dan een beetje kapsel dat je lichaam zelf wegwerkt als de siliconen bron er eenmaal uit is. En in heel dun kapsel zitten niet zoveel siliconen, die zijn erdoorheen gegaan en zitten al in je lichaam, aldus Henri Dijkman. Maar zodra de grootste gif toevoer weg is dan help je je lichaam al zo erg en kan je lichaam zelf aan de opruim slag. (ff in mijn eigen woorden) Dus ik heb samen met mijn arts dr v Selms) besproken dat hij weghaalt wat kan, zonder schade te maken aan mijn eigen weefsel. Bij mij is een klein beetje blijven zitten.

Lees en leer hier zoveel mogelijk
Alles staat beschreven
succes
liefs Sammie
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 okt 2020 19:45

🌹Welkom Catootje!🌹

Goed dat je hier terecht bent gekomen!πŸ’

Ik vind het heel erg zielig voor je, dit is altijd een zwaar besluit voor vrouwen die geamputeerd zijn of die geen borstontwikkeling haddenπŸ₯Ί Toch is het bijna onvermijdelijk.
Ik weet niet wat voor een aandoening je hebt, maar ik kan je garanderen dat siliconen borstimplantaten alle aandoeningen versterken...

Graag vraag ik je het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Ik wens je heel veel sterkte en succes in de stappen die je gaat nemen!β˜€οΈ
Het is zeker niet gemakkelijk, maar jij kunt dit hoor! Velen gingen je voor en er zijn altijd alternatievenπŸ‘

Heel veel liefs,

Luna πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Catootje

Ongelezen bericht 05 okt 2020 16:34

Dankjewel voor jullie lieve reacties !!!
Er staat super veel informatie op deze site echt wel heel fijn.
Het gaat nu echt snel woensdag heb ik al een afspraak met de pc. Ben benieuwd watvoor gevoel ik erbij krijg. Natuurlijk neem ik het vragenlijstje mee.
Hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik eigenlijk wordt op mijn arts destijds. Hoe weinig informatie ik ook heb gekregen. weet het merk van de implantaten niet en ook niet hoe groot ze zijn. Ik stelde toen al voor dat ik liever zoutwater implantaten wou, maar hij wimpelde dat toen weg. Ik ben via de huisarts bij hem gekomen en nam aan dat hij het wel beter zou weten......
Maar goed nu eerst zorgen dat ze eruit komen. Ik heb een afwijking aan mijn bindweefsel, deze is niet zo flexibel als bij normale mensen. Dit heeft helaas gevolgen overal in je lichaam. En is ook de reden waarom ik vrijwel geen borsten heb van mijzelf.
Het positieve is misschien wel, stel ik heb nu een lekkage dan krijg ik misschien straks weer meer energie als ze eruit zijn en ligt het dus niet alleen aan mijn afwijking. Dat zou wel super fijn zijn!!!!
Duurt het revalideren na de operatie net zo lang als wanneer ze erin gezet zijn? Ik kan me herinneren dat je dan niet mocht bukken en inspannen. Is dat nu ook?
Ik hou jullie op de hoogte!
Sammie

Ongelezen bericht 05 okt 2020 18:18

Ik vond de explantatie stukken minder heftig qua genezing en wat ik kon dan de implantatie.
Toen ze erin kwamen was het heel gebied gezwollen en vol vocht. Ik kon mijn armen lastig gebruiken.
Nu, met explantatie kon ik bijna direct weer alles. Veel minder pijn en veel meer bewegingsvrijheid zeg maar. Ik moest mezelf inhouden om niet te veel te doen. Er is toch een wond van binnen.
Maar weet wel, genezen doet elk lichaam anders. Dus zal voor iedereen anders zijn.
Voel zelf wat goed voelt en luister naar jou arts.

Fijn dat je woensdag al kan.
Sterkte
Liefs Sammie
Catootje

Ongelezen bericht 07 okt 2020 21:12

Hallo,

vandaag bij de pc geweest, dr visser. Ze is geen voorstander van het kapsel te verwijderen omdat dit nogal veel littekenweefsel zou geven en mijn kapsel waarschijnlijk dun is. Het klonk wel aannemelijk. Maar wat is jullie mening hierover? Ik had gehoopt dat ze het voor een groot deel zou verwijderen maar dan moest er toch veel borstweefsel weg en zou ik misvormd kunnen worden.
Ze plaatst drains bij de operatie. Ik meen dat ik op deze site iets hierover gelezen heb maar kan het niet terug vinden. Is er misschien een linkje naar? Of wat is jullie mening bij het plaatsten van drains?
Ik vind het zo lastig en toch hoop ik dat deze doctor weet waar ze het over heeft want ik wil ze zo graag zo snel mogelijk uit mijn lijf.

Liefs,

Catootje
EvaSarah

Ongelezen bericht 07 okt 2020 22:38

Catootje schreef: ↑
07 okt 2020 21:12
Hallo,

vandaag bij de pc geweest, dr visser. Ze is geen voorstander van het kapsel te verwijderen omdat dit nogal veel littekenweefsel zou geven en mijn kapsel waarschijnlijk dun is. Het klonk wel aannemelijk. Maar wat is jullie mening hierover? Ik had gehoopt dat ze het voor een groot deel zou verwijderen maar dan moest er toch veel borstweefsel weg en zou ik misvormd kunnen worden.
Ze plaatst drains bij de operatie. Ik meen dat ik op deze site iets hierover gelezen heb maar kan het niet terug vinden. Is er misschien een linkje naar? Of wat is jullie mening bij het plaatsten van drains?
Ik vind het zo lastig en toch hoop ik dat deze doctor weet waar ze het over heeft want ik wil ze zo graag zo snel mogelijk uit mijn lijf.

Liefs,

Catootje
Lieve Catootje,

Om op je eerst vraag terug te komen is verwijderen echt veel minder heftig! Bij de vergroting was ik aan één kant gewoon zwart van de blauwe plek en kon niet goed ademen zo straks stond alles πŸ˜–
De explantatie is prima te doen alleen strekken met armen was pijnlijk, wel verergerde mijn klachten ongeveer een a twee weken na de explantatie. Maar nu ben ik vier weken verder en heb geen last meer van het operatie gebied 😊 littekens iets gevoelig maar dat is dan ook alles.

Wat betreft kapsels heeft mijn arts zoveel mogelijk weggehaald, links was erg dik boven in dus daar het meeste. Rechts was zo mega dun dus alleen wat makkelijk ging ivm weefsel schade.
En ik werd wakker zonder drains, gelukkig want ik weet nog van de vergroting die dingen eruit halen deed mega pijn....
Misschien kan je kijken of je nog bij een andere arts kan informeren. Misschien een van de artsen die goed staat aangeschreven hier op het forum?
Mijn eerste gesprek bij de Bergman zeiden ze ook we gaan je kapsels niet verwijderen πŸ˜– maar het was wel nodig omdat mijn linker prothese helemaal kapot was....

Hopelijk heb je want aan mijn antwoorden ❀️ Succes

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Zusss

Ongelezen bericht 08 okt 2020 06:30

Hoi Catootje,

Welkom!

Zelf heb ik 20jr protheses gehad en ben al van veel klachten verlost of opgeknapt en hoop helemaal te gaan herstellen.
Een ding is zeker, implantaten zijn ziekmakend dus je beslissing om te explanteren is heel goed!

Ik had ook zeer dunne kapsels, hoe lang je ze hebt zegt hier niets over dacht ik.

Als ik jou was zou ik ook informeren bij een andere arts. Kijk waar jij je goed bij voelt.

Succes met je reis.🍁
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Catootje

Ongelezen bericht 08 okt 2020 07:33

Dat is fijn te horen dat het herstel makkelijker gaat dan erin plaatsen.
Dr. Vissser heb ik gevonden adv de lijst die hier staat. Ik zoek het liefst een beetje dicht bij huis. Op zich vond ik haar wel prettig dat ze ook met homeopathische middelen werkt. Qua vergoeding bij de verzekering kan ik wel vergeten zei ze, ook al zijn de implantaten kapot.
Een andere arts heb ik wel aan gedacht maar ben ook bang dat het dan weer wat langer duurt en ik slaap nu slecht nu ik weet dat ze erin zitten.
Nu kan ik waarschijnlijk snel geholpen worden.
EvaSarah heeft de arts bij jou het dunne gedeelte ook laten zitten? Volgens de dokter zijn mijn borsten zo soepel dat ik waarschijnlijk heel dunne kapsels zal hebben.
Wat ik op het forum gelezen heb was ik tussen dr visser en dr schiettecatte aan het twijfelen. Iemand ervaring met een van deze ?

Liefs, catootje
EvaSarah

Ongelezen bericht 08 okt 2020 07:53

08 okt 2020 07:33
Dat is fijn te horen dat het herstel makkelijker gaat dan erin plaatsen.
Dr. Vissser heb ik gevonden adv de lijst die hier staat. Ik zoek het liefst een beetje dicht bij huis. Op zich vond ik haar wel prettig dat ze ook met homeopathische middelen werkt. Qua vergoeding bij de verzekering kan ik wel vergeten zei ze, ook al zijn de implantaten kapot.
Een andere arts heb ik wel aan gedacht maar ben ook bang dat het dan weer wat langer duurt en ik slaap nu slecht nu ik weet dat ze erin zitten.
Nu kan ik waarschijnlijk snel geholpen worden.
EvaSarah heeft de arts bij jou het dunne gedeelte ook laten zitten? Volgens de dokter zijn mijn borsten zo soepel dat ik waarschijnlijk heel dunne kapsels zal hebben.
Wat ik op het forum gelezen heb was ik tussen dr visser en dr schiettecatte aan het twijfelen. Iemand ervaring met een van deze ?

Liefs, catootje
Lieverd kapotte protheses worden altijd vergoed ❀️ Na een echo was de conclusie bij mij links echt behoorlijk stuk! De echo had ik op een donderdag, vrijdag werd de aanvraag bij de zorgverzekeraar gedaan maandag al goedkeuring πŸ’ͺ🏻.
Bij de intake dacht dokter van Selms dat ik hele dunne kapsels had (zo voelde het) maar onder mijn borstspier zat dus echt hele dikke stukken (waarschijnlijkheid reactie op de kapotte prothese). Volgens mij zijn bijna al mijn kapsels verwijderd alleen stukjes niet ivm weefselschade. Nu weet ik van het forum dan dokter van Selms en Kappel altijd kapsels verwijderen (zover mogelijk).

Dat slapen 😳 ik sliep al drie jaar niet meer goed en het werd steeds erger! Ik belde iedere dag met de Jan van goyen kliniek πŸ™ˆ en daar hadden ze een uitvaller en ik ben op dat plekje gegaan. Dus binnen een maand geopereerd πŸ’ͺ🏻 Van intake tot operatie 😊

Oja en ik slaap weer! Ik lijk wel een baby zoveel ❀️ En meteen hartkloppingen zijn verdwenen en dat al na vier weken!
Succes

Liefs EvaSarah
Essi

Ongelezen bericht 08 okt 2020 08:50

Catootje,
Kapotte implantaat is altijd vergoeding bij de verzekeraar!!!
Als een arts je iets anders verteld is ze vreemd genoeg niet op de hoogte. Kijk verder, bij een andere arts.
Liefs essi
Catootje

Ongelezen bericht 08 okt 2020 12:54

Oei nu begin ik toch zwaar te twijfelen. Ik dacht dat visser ook een kundige arts was. Maar ik wil geen problemen krijgen dat de kapsels blijven zitten. Zijn er nog andere doktoren meer zuidelijker in het land die ook de kapsels verwijderen?
Selms is helaas ook amsterdam.

Liefs catootje
EvaSarah

Ongelezen bericht 08 okt 2020 13:10

08 okt 2020 12:54
Oei nu begin ik toch zwaar te twijfelen. Ik dacht dat visser ook een kundige arts was. Maar ik wil geen problemen krijgen dat de kapsels blijven zitten. Zijn er nog andere doktoren meer zuidelijker in het land die ook de kapsels verwijderen?
Selms is helaas ook amsterdam.

Liefs catootje
O ik heb echt geen idee ik woon in Noord-Holland... misschien kijken op de lijst en dan zoeken waar ze zitten?

Liefs EvaSarah
Marinde

Ongelezen bericht 08 okt 2020 21:11

Hoi catootje
Ik ben bij pc schiettecatte geweest
Echt een aanrader
Bij kliniek veldhoven
Ik woon daar 15 minuten vandaan
Dat vond ik zelf ook erg fijn
Mocht je nog vragen hebben
Mag je ze stellen of privΓ© bericht sturen
Liefs marinde
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 okt 2020 21:52

Vraag aan de arts wat haar definitie van 'dun' is. Vliesdun of dikker?
Bedoelde de arts dat je kunt fluiten naar vergoeding, mocht tijdens de operatie blijken dat ze gescheurd zijn, of als dit na echo of mri is vastgesteld?

Ik zou haar mailen en om verduidelijking vragen.

Succes!!!❀

Ps. Schiettecatte heeft Susana geopereerd, ook zij was blijπŸ‘
Visser was ook altijd een goeie, daarom vind ik het vreemd dat ze zulke gekke dingen zegt.
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”