Mitch - explantatie 07-06-2012 dr van Loenen

Deel je ervaringen en foto's
Mitch

Ongelezen bericht 08 jun 2012 07:46

Het zit erop!
Met de zenuwen viel het reuze mee gisteren gelukkig. Om half tien moest ik me op de afdeling melden. Daarvoor nog even bloed laten prikken en daarna begon het wachten. Twee tijdschriften doorgelezen om de tijd door te brengen. Ik zou om twaalf uur geholpen worden maar werd een kwartier later gehaald. Beneden nog een tijdje wachten, infuus ingebracht, muts op en toen was ik klaar (tegen enen schat ik).
Ik werd wat in de war wakker en moest diep nadenken voordat doordrong dat het er al op zat. Ik zei steeds maar dat ik "morgen pas geopereerd zou worden dus dat het niet al gedaan kon zijn". Haha, helemaal van de wereld geweest dus.
Ik mocht om kwart voor 3 weer naar boven. De dokter is nog bij me langs geweest en ik mocht naar huis. Verband-ding eraf en sportbeha aan (80A). Ze zagen er wel heel zielig uit, ook nog eens platgedrukt door het verband.
Twee glazen water gedronken en naar de wc. Toen heb ik me maar aangekleed en mijn man gevraagd om me te halen. Die was er om 5 uur.
Op dat moment kwamen net de boterhammen, dus daar heb ik eerst nog van gegeten. Toen lekker naar huis!

Ik voel me goed, mijn borstjes zijn lief maar aangedaan. Ik zie ze echter ook al bijkomen van de shock. Ik geloof zeker dat het goed gaat komen.
Ik durfde niet goed plat te gaan slapen, dus een dik kussen erachter en half zittend proberen te slapen. Dat lukte niet zo goed, dus om 1 uur een uurtje naar beneden geweest en daarna toch maar plat. Zelfs op mijn zij geslapen, wat heerlijk zeg.
Vandaag lekker thuis lummelen en alles nog even rond laten gaan in mijn bovenkamer. De implantaten waren heel maar hebben flink gezweet volgens de chirurg. Ze heeft alles goed schoongemaakt en afgedroogd van binnen.
Ik heb thuis geen pijnstilling meer nodig gehad.

Sterkte voor de meiden die nog mogen gaan, het komt goed en het zal je vast meevallen!

Type implantaten: Mc Ghan
Jaar van implantatie: 2004
Reden implantatie: Na 2 kinderen niet veel meer over
Implantaatplaatsing: op de spier
Met welke cup begon je: 75A
Welke cup had je na de vergroting: 75D
Welke cup heb je nu na de explantatie: waarschijnlijk 80A, 75B
Jaar van explantatie: 2012
Reden explantatie: nooit eigen geworden
Ben je (vermoedelijk) ziek geworden door de implantaten: nee
Welke symptomen had/heb je: -
Welke chirurg(en) verwijderde(n) de implantaten: Dr.v.Loenen
Hoe heb je de chirurg(en) ervaren: prettig zakelijk
Ziekenhuis of kliniek: Slotervaartziekenhuis a'dam
Is de operatie vergoed: nee
Ben je bij de pc teruggeweest voor nacontrole: over 2 weken
Welke medicijnen kreeg je in het ziekenhuis: paracetamol, diclofenac, oxazepam
Last gehad van de narcose: nee
Kreeg je drains: nee
Kreeg je een drukverband om, zo ja hoe lang: alleen in het ziekenhuis
Duur opname: 's morgens half tien tot 's middags vijf uur
Waren er complicaties tijdens of na de explantatie: nee
Waren er complicaties met de wondgenezing: -
Gebeurde er nog iets anders zoals een lift, capsulectomie of lymfeklierverwijdering: -
Was je pijnvrij na de explantatie: vrijwel
Waren de implantaten intact: ja
Kreeg je ze mee: ja, op verzoek
Doe je aan ontgifting: ja
Wat vind je van het explantatieresultaat: valt best mee
Was er verbetering van symptomen na de explantatie:-
Wendy

Ongelezen bericht 08 jun 2012 08:20

Heeey Mitch, welkom terug!! Wat fijn dat alles zo goed is verlopen zeg! Wel heftig om te weten dat de implantaten zo gezweet hebben zeg, jeetje wat een opluchting moet het voor je zijn dat die rotdingen eruit zijn! Super dat je je zo goed voelt en verder geen pijnstilling nodig hebt.
Ik denk dat veel meiden met een gerust hart hun toekomstige explantatie tegemoet kunnen gaan na jouw verhaal !
Sterkte en ik wens je een heeeeel snel herstel!
xxx Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Mitch

Ongelezen bericht 08 jun 2012 08:43

Hai Wendy,
Ja daar schrok ik wel even van, maar ze heeft me verzekerd dat alles goed schoon is achtergelaten (hadden we het van tevoren ook nog over gehad).
Als ik de implantaten thuis bekijk of er flink in knijp zie ik niets tevoorschijn komen dus dat stelt me wel weer gerust. Ze zijn dus niet helemaal poreus of zo.
Ik ben zeker blij dat ze eruit zijn. En ik hoop inderdaad dat alle informatie die je geeft een ander kunnen helpen bij hun beslissing en als steuntje in de rug voor een geplande operatie (dat heeft jullie informatie en foto's mij tenslotte ook gegeven).
Ik denk dat ik mijn besluit (7,5 jaar na bv) op tijd heb genomen.
Sheltje

Ongelezen bericht 08 jun 2012 09:32

Hey vrouwke, wat goed! Je bent er alweer :-) fijn dat het je zo is meegevallen. Wat mocht je snel naar huis? Zijn je kapsels ook verwijderd? Ik moet als het goed is een nachtje slapen. Had ze dat ook tegen jou gezegd? Enne... Gefeliciflapstaart met je oude eigen "ik" :D Hoop dat je herstel net zo voorspoedig gaat! Dikke knuffel
Eventually all the pieces fall into place....until then, laugh at the confusion, live for the moment, and know that everything happens for a reason!
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jun 2012 10:21

Lieve Mitch, Ben blij dat het achter de rug is!!! Heel veel liefs van mij voor jou en heel erg bedankt voor jouw lieve woorden en knuffel naar mij. Zo lief!

Heb trouwens je lijstje onder je explantatieverhaal geplaatst. Iedereen moet het bij zijn eigen verhaal doen, anders is het niet overzichtelijk. Hoop niet dat je het erg vindt.

Nogmaal duizend maal liefs,
Luna
Laura

Ongelezen bericht 08 jun 2012 13:37

Wow meid wat goed dat je je gelijk ook zo goed voelt.
En die eerste dagen zijn ze inderdaad helemaal plat door het verband. Ik zie nu na 2,5 week echt al heel veel verschil

@sheltje: waarschijnlijk omdat je drains krijgt dat je moet slapen.
Ik kreeg drains omdat ze ook kapsels heeft verwijderd.
Mitch bij jou niet?
Pia

Ongelezen bericht 08 jun 2012 14:37

Welcome to the other side!!! yeahh
Goed dat het zwetende spul eruit is!
En zo te lezen heb je meer over gehouden dan je 75A van toentertijd.
Super dat het allemaal zo vlot verlopen is.
Het is een sensatie lett. en fig. als ze eruit zijn.
Straks lekker plat op je buik liggen en ze shaken ook iets meer vind ik.
De nepperds shaken ook wel maar dit is veel meer jiggly, soft en squishy.

Chapeau voor je !
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Mitch

Ongelezen bericht 08 jun 2012 15:30

Is goed hoor Luna, is ook duidelijker zo. Had ik niet begrepen dat het zo moest :)
Sheltje, mijn kapsels zijn niet verwijderen want ze zijn vliesdun. Ze zouden ze alleen verwijderen als het niet goed schoon te krijgen was (net als bij Pia als ik me goed herinner).
Ik moest ook 1 nachtje slapen (als ik geen drains zou hebben) en als ze de kapsels had moeten verwijderen 3 (dan wel drains erin).
Met zo'n berichtgeving kan het dus altijd meevallen. Als je je goed voelt en goed wakker wordt mag je toch naar huis.
Reken op 1 nachtje en als je vroeg geholpen wordt en alles goed gaat, wie weet?
Laura, ik had dus geen drains en de kapsels zijn niet verwijderd, vandaar.
En vandaag zien ze er al beter uit dan gisteren, ze moeten echt bijkomen. Vandaag de 80B sportbeha aan, zit ook goed, dus rara?
Geen idee wat voor een maat ik straks heb.
Pia, ik ben heel blij dat ze eruit zijn! Het zou kunnen dat ik straks wat meer over heb maar dat is nu nog niet te zien omdat alles nog zo breed en plat is. Ik moet maar wat foto's maken, misschien zie ik het zelf dan.
Het gevoel in de borst zelf is nu al beter dan ervoor. Ik vond het zo "eng" hoe mijn huid voelde en het kleine beetje weefsel voelde beurs bovenop het implantaat. Nu voel ik gewoon een borst (je).
zonnetje

Ongelezen bericht 08 jun 2012 21:51

Fijn voor je! weer een explantatieverhaal op het forum! ik lees ze graag, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje! Goed gedaan hoor!!

Groeten Zonnetje
Mitch

Ongelezen bericht 09 jun 2012 08:09

Dank je wel Zonnetje! Het is ook fijn om te lezen. Helemaal mee eens.

Deze tweede nacht heb ik goed geslapen (niet meer zo bang om te liggen) en er zit vooruitgang in het aanzicht, hoewel het best meevalt als je bedenkt wat je lichaam allemaal door heeft moeten maken. Ik ben zeer dankbaar.
Pia

Ongelezen bericht 09 jun 2012 11:49

Yep klopt de kapsels zijn bij mij ook niet verwijderd, ze waren zoooo dun.
Wat fijn dat het borstgevoel beter is! Puur natuur roeleert! :D
Siliconen zijn ondingen.
Sheltje

Ongelezen bericht 12 jun 2012 21:28

En? En? Hoe vormen jouw meisjes zich? Trekt het nog steeds bij? Bij mij is het natuurlijk pas sinds gister, en heb ze vandaag voor het eerst gezien. Ben benieuwd of jij na een paar dagen al verschil ziet?
Liefs!
Eventually all the pieces fall into place....until then, laugh at the confusion, live for the moment, and know that everything happens for a reason!
Mitch

Ongelezen bericht 12 jun 2012 21:53

Ja, ik heb wel het idee dat er verbetering in zit. Maar ik denk ook dat het nog heel wat tijd nodig heeft. Bij zijn zijn ze niet helemaal gerimpeld oid en dat leek dag 1 wel zo! Ik zie alleen 1 plooitje bij de tepels, verder niet. Alleen zit er aan de bovenkant geen bolling, maar wie weet "fluft" dat nog een beetje op, zoals iedereen het hier noemt. Ben heel benieuwd hoe eea zich gaat ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door Mitch op 13 jun 2012 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sheltje

Ongelezen bericht 13 jun 2012 10:26

Ik ook, kan niet wachten :wink:
Pia

Ongelezen bericht 13 jun 2012 14:39

Ik fluff jij flufft wij fluffen hahah
hopelijk komt de fluff fee nog langs maar
bij mij is de bovenpool wel leeg gebleven, vind ik overigens totaal niet erg want zo hoort het nou eenmaal ;)
Siliconen zijn ondingen.
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”