Voorstellen(Wendy)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Wendy1986

Ongelezen bericht 19 mei 2012 11:47

Implantaten : Eurosiliconen

Hallo iedereen,

Na een aantal dagen te hebben meegelezen wil ik me ook graag voorstellen.
Ik ben Wendy, 25 jaar, woon samen en heb een dochter van 1.

Na jaren lang onzeker te zijn geweest en er ontzettend goed overnagedacht te hebben heb ik 2 jaar geleden een bv ondergaan.
Ik was er ontzettend blij mee, ik had eindelijk de borsten die bij mijn figuur passen! Maar eigenlijk zijn ze vanaf het begin best gevoelig en pijnlijk geweest, de laatste tijd voel ik wat steekjes en brand het af en toe.
Ik ben gaan zoeken op internet nadat de Pip-implantaten op tv waren geweest en ik was eerst blij dat ik die niet had maar toch zat het me niet lekker.
Ik heb 2x de kliniek gebeld waar ik geholpen was en mijn onzekerheid uitgelegd maar dat was niet nodig zei ze want deze zijn veilig en gaan levenslang mee.. Ik geloof die mensen gewoon niet meer!
Na door zoeken heb ik er zo veel over gelezen en gezien dat ik er misselijk van ben, die dingen moeten mijn lichaam uit! Ik heb een kindje van 1, ik wil haar zien opgroeien en met haar leuke dingen doen zonder ziek te zijn.
Voor mij is het duidelijk, ze moeten eruit en het liefst vandaag nog maar dat gaat helaas natuurlijk niet.
Vrijdag was mijn huis arts er niet, ik ga maandagochtend meteen bellen.
Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam, ik heb geen idee waar ik heen moet maar heb ik goede reactie's gelezen over het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam, dan is voor mij 3 kwartier of een uur rijden. Dat is dan maar zo, als ze er maar uit zijn en het goed gebeurt want ik wil me hierna niet nog een keer laten opereren.
Ik ben best bang hoe mijn borsten eruit gaan zien, maar dat neem ik dan maar voor lief, zolang die troep maar uit mijn lijf is.
Sinds ik dit weet slaap ik slecht, ik voel me verdrietig, voorgelogen en gestresst omdat ik ontzettend bang ben hoe het er van binnen nu uitziet.
Ik moet helaas toch afwachten en hopen dat ik zo snel mogelijk geholpen kan worden!

Wat ontzettend fijn dat je er hier met mensen over kan praten en je ervaring kan delen, Ben me van deze site rot geschrokken maar het heeft me wakker geschut.

Ik kan alleen maar hopen dat het meevalt, ik heb ze nog maar 2 jaar maar eigenlijk zegt dat nog helemaal niks.

Ik blijf hier mee lezen, sterkte iedereen!
Laurie

Ongelezen bericht 19 mei 2012 12:11

Hai Wendy, wat fijn dat je het forum hebt gevonden. Je zal hier veel steun en informatie vinden wat je heel erg helpt om het allemaal een beetje op een rijtje te krijgen en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Heb je zelf ook klachten waarvan je kunt zeggen die had voorheen niet? Wat dapper dat je gaat voor een explantatie en het is ook moeilijk want ik was ook dolblij met mijn borsten totdat ik hiermee geconfronteerd werd en mijn klachten verband kunnen houden met de protheses.. Ga op je eigen intuïtie af en niet op de verhalen dat ze veilig zijn, want dat moet nog bewezen worden. Nu sta ik te springen om ze eruit te laten halen :-). Ik zelf heb maandag een afspraak staan bij Dr. Kingma en vele vrouwen zijn hier goed geholpen. Veel succes en houdt ons op de hoogte. Liefs, Laurie
jenny

Ongelezen bericht 19 mei 2012 12:36

hallo wendy1986

wil je welkom heten bij de club
ben zelf nog niet zo lang op de site maar wel 35jaar lang drager van siliconen
en achteraf gezien daar al heel lang ziek van
maar mijn ogenkleppen zijn nog maar pas afgegaan dit omdat de PIP implantaten aan het licht kwamen (sinds 2003 zelf drager hiervan)
vindt het hartstikke wijs en goed van je ze te laten verwijderen
als ik het eerder had gedaan had ik zeker een heel ander leven gehad
heel veel sterkte bij alles
en mocht je vragen hebben ......
er zijn hier veel slachtoffervariaties op de site
samen moeten en kunnen we elkaar helpen

lieve groetjes
jenny
Wendy

Ongelezen bericht 19 mei 2012 14:50

Welkom op het forum (naamgenote) Wendy! :D
Weet je ook wel merk implantaten je hebt? Dit moeten ze wel weten bij de kliniek waar je de bv hebt laten doen.
Dapper (en verstandig) dat je ze wilt laten verwijderen. Ik had het jaren eerder moeten doen. Heb 11 jaar implantaten gehad en gelukkig zijn ze afgelopen januari verwijderd. De laatste 3 jaar was ik heel erg moe en had ik veel lichamelijke pijn. Nu gaat het al stukken beter met me. Je hebt je implantaten nog maar 2 jaar dus ik zou me niet zo'n zorgen maken over het eindresultaat. Bovendien ben je nog jong dus je huid herstelt zich veel sneller! (ik ben 10 jaar ouder dan jou).
Heb je onderstaande topics al gelezen?
http://klachtensilicon.forum2go.nl/ik-h ... -t197.html
http://klachtensilicon.forum2go.nl/bela ... -t326.html

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!!
Groetjes Wendy
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Wendy1986

Ongelezen bericht 19 mei 2012 15:51

Bedankt voor de lieve reactie's!
Ik heb eurociliconen vandaar dat ik eerst ook acht dat het wel goed zat, ze gebruiken ze zelfs in die programma's op tv!
Maar ik ben er inmiddels wel achter dat ze elkaar de handen boven het hoofd houden. Ik heb alle papieren nog en een boekje die ik toen heb gekregen en ik wil de siliconen ook zeker mee naar huis nemen, je weet het nooit in de toekomst na verder onderzoek.

Kwa klachten valt het nog mee als ik jullie verhalen lees, ik voel de laatste tijd wel wat steken aan de zijkant en af en toe een branderig gevoel. En veel hoofdpijn. Af en toe ook wel moe maar weet niet of het echt hiervan is.
In mijn tepels heb ik na de operatie niet echt gevoel meer gehad behalve als je erin knijpt een soort steken.

Ik voel me aan de ene kant dom, hoewel ik dit allemaal echt niet wist, dan had ik het NOOIT gedaan. En ik voel me ook best wel ''opgelicht'' weet niet of dit echt het goede woord is maar zo voelt het wel, we zijn allemaal gewoon voorgelogen want volgens mij weten ze wel degelijk dat het zooi is.
Schrok er ook van dat je kind er schade van kan oplopen, gelukkig had ik ze nog maar net toen ik zwanger was.
Maar als ze er kapot uitkomen ga ik haar ook na laten kijken, heb via jullie een link gekregen dus daar ga ik ook nog even verder op zoeken.
Pff.. voel me er echt wel ellendig door en kan aan niks anders denken.
Ben blij als het maandag is en ik de eerste stap kan nemen.

Zijn er hier meer mensen met eurociliconen?
Ik ben toch wel benieuwd hoe slecht die zijn.

Ik had trouwens voor de bv 75B en nu 75D, dus ik hoop heel erg dat ik nog wat over hou.

Hebben jullie ook nog een lift gedaan of het alleen laten verwijderen?

Heel erg bedankt voor jullie reactie's!

Groetjes Wendy
Wendy

Ongelezen bericht 19 mei 2012 19:18

Oh meid, herkenbaar hoor...we voelen ons allemaal opgelicht! Als we alles geweten hadden en de risico's duidelijk waren geweest, hadden we ons vast bedacht en geen siliconen genomen. Hoe dan ook, men heeft ons voorgelogen.
Heb jij de siliconen voor of achter de spier? Ik had ze voor de spier. Ik had trouwens dezelfde cupmaat als jij (van 75B naar 75D). En ik heb geen lift laten doen. Maak je geen zorgen er blijft na explantatie genoeg over. Ik vind de maat momenteel helemaal niet meer belangrijk eigenlijk...vroeger wel, ik was er elke dag mee bezig. Nu zijn er zo veel andere dingen belangrijk, heb zelf ook een kindje dus dat zet 'borsten' al helemaal in een ander daglicht. Je kindje is veel belangrijker dan wat dan ook!! En...iedereen moet je maar je maar nemen zoals je bent. Die siliconen blijven de rest van je leven een risico, ik zag mezelf al elke 10 jaar onder het mes gaan voor nieuwe implantaten de rest van mn leven..pffff...als 80 jarige weer onder het mes. Hahaha! NO way! :P
Sterkte met alles, maak je niet te druk...dat deed ik vorig jaar ook en het heeft me door alle stress bijna een burn out bezorgd! Neem gewoon stappen dan komt alles goed!
xxx Wendy
Wendy1986

Ongelezen bericht 19 mei 2012 20:23

Hey Wendy,

Bedankt voor je reactie! Naamgenote! :)
Ik heb ze ook voor de spier. Mijn rechterborst was iets groter dan de linker dus daarom zit er in de linker ook meer cc. En voor mijn bv waren ze al niet heel stevig dus daarom ben ik een beetje bang voor het resultaat..
Daarom twijfel ik voor een eventuele lift.
Maar mijn besluit staat vast, ze gaan er hoe dan ook uit!
En inderdaad als je een kindje hebt zijn er ineens hele andere dingen belangrijk! Wel zou ik het 'moeilijk' vinden tegenover mijn vriend hoe ze er straks uitzien, terwijl ik weet dat hij zowiezo van mij houd hoe groot mijn borsten ook zijn!
Mij was verteld dat ze niet vervangen hoeven te worden, dat ze levenslang meegaan.. Dus inderdaad wat jij zegt, elke 10 jaar pff.. dat zie ik al helemaal niet zitten. Ze liegen gewoon glashard in je gezicht!

Weten jullie toevallig ook een ziekenhuis in de buurt van Rotterdam die het goed doet?
Begrijp me niet verkeerd, ik rij liever een stuk voor een beter ziekenhuis maar dichterbij zou nog fijner zijn.

Pff wat een rotgevoel is dit.. probeer er niet steeds mee bezig te zijn maar toch spookt het constant door mn hoofd. Ben blij als ze eruit zijn!

Groetjes Wendy
Wendy

Ongelezen bericht 19 mei 2012 20:59

Heb je al gekeken bij het lijstje van chirurgen?
http://klachtensilicon.forum2go.nl/expl ... -t236.html
Zelf ben ik geopereerd door dr Kappel. Ik kom zelf niet uit de omgeving van Rotterdam dus misschien kunnen andere forumleden jou beter helpen? Is Amsterdam geen optie?
Laura

Ongelezen bericht 19 mei 2012 21:06

Hoi Wendy!

Ik kom zelf ook uit R'dam maar heb eigenlijk niks gevonden qua chirurgen hier in je de buurt. Misschien doen ze het wel goed hoor maar ga liever na eentje die het maandelijks doet dan eentje die het bijna nooit doet.

Ik ga dinsdag bij dr Kingma voor explantatie en zij doet het volgens mij iedere maand nu :shock: Ze zei dat ze nu bijna wekelijks iemand heeft op gesprek voor explantatie.

Ik heb ze al 12 jaar dus zou moeten wisselen maar inderdaad door klachten geen zin meer om te wisselen.

Ik ben doodsbang voor resultaat en gelukkig houdt mijn man van mij hoe ik ben. En we kennen elkaar zelfs al voor de vergroting :lol: dus hij kent mijn mini boobies :lol:

Maar vind het super eng hoor. Weer operatie, narcose, drains enz enz.

Wel fijn als ik het nu aan mijn vrienden/familie vertel en vooral mannen hoe goed men hierop reageert. Van: goed dat je die troep eruithaalt, nergens voor nodig je ziet er mooi uit enz. Dus men is eigenlijk bij mij allemaal super positief.
Wendy1986

Ongelezen bericht 19 mei 2012 21:38

Bedankt voor de reactie's!
Ik had ook helemaal niks gevonden van chirurgen hier en kreeg ookal het gevoel dat ik dan beter naar Amsterdam kon gaan omdat daar heel veel goede reactie's over zijn.
Laura; wat fijn dat iedereen in je omgeving zo pisitief is!
Ik heb het nog niet veel mensen verteld.
Alleen mijn ouders en schoonouders. Maar die staan natuurlijk achter mij en willen me ook helpen na de operatie want mn kindje loopt nog niet dus dat is wel even lastig maar dat komt wel goed!
Heb je heel veel klachten? Ik lees steeds meer verhalen hier en word er zo kwaad om!
Wendy; ik had inderdaad ook heel veel goeds gelezen over dr Kappel maar dat is 2 uur rijden voor mij en dat lijkt me helemaal zo vervelend na de operatie.

Heb je trouwens altijd een verwijsbriefje nodig van de huisarts?
Ik ben benieuwd of hij moeilijk gaat doen of niet.

Kan ik al wel zelf ook gelijk het ziekenhuis bellen voor een afspraak?

Groetjes Wendy
Laura

Ongelezen bericht 19 mei 2012 21:44

Ik heb ineens astma gekregen vorige jaar. Vaak ontstekingen zoals oog of blaas. En ik ben al 9 jaar chronisch moe.

Ik ben naar mijn nieuwe huisarts gestapt en gezegd dat ik een verwijsbrief wilde voor een plastisch chirurg omdat ik mijn implantaten wilde verwijderen en ze vroeg helemaal niks en gaf het gewoon. Zo kan het ook :lol:
En moeilijk doen moet hij niet eens willen. Als jij dat wilt dan is dat zo. En mocht het echt zo zijn dan kan je altijd je verzekering bellen. Maar ik neem aan dat hij gewoon die verwijsbrief geeft.

En daarna gelijk gebeld naar ziekenhuis en afspraak gemaakt. Maar je kan ook al gelijk maandag afspraak maken bij ziekenhuis want dat duurt toch wel ff. En dan gelijk langs je ha gaan voor verwijsbrief.

Dr Kappel ook geweest maar de afstand was gewoon te groot vooral na ok kan je daar niet overnachten. En in A'dam wel.
En mocht er complicaties zijn enz hoef ik niet elke keer naar Zwolle.
Pia

Ongelezen bericht 20 mei 2012 11:59

Welkom Wendy,

Succes met alles wat je moet regelen voor de explantatie.
Een goede stap als je zo ongerust bent en het je letterlijk niet lekker zit.
Je huisarts zal heus niet moeilijk doen.
Ik ben ook in A'dam geweest en na de explantatie (dezelfde dag) gewoon met de trein naar huis gegaan. Zo makkelijk ging de operatie. Fijn dat je ze op de spier hebt dat scheelt alvast.
Laatst gewijzigd door Pia op 21 mei 2012 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Sheltje

Ongelezen bericht 21 mei 2012 15:00

Hoi Wendy,

Ik kom ook uit de omgeving R'dam en laat mij in A'dam opereren. Ik laat mn kapsels verwijderen en moet daarom zeker een nachtje blijven. (Vind ik ook wel een fijn idee hoor) Toen ik wist dat ik niet gelijk naar huis hoefde vond ik de afstand ook niet zo'n probleem meer. Wellicht heb je er wat aan.

Liefs
Eventually all the pieces fall into place....until then, laugh at the confusion, live for the moment, and know that everything happens for a reason!
Wendy1986

Ongelezen bericht 21 mei 2012 19:33

Bedankt voor de reactie's! :)
Ik heb vandaag gebeld naar het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam en ik heb 14 juni het consult bij Dr Kingma. Mijn huisarts is tot 28 mei op vakantie dus daar kan ik volgende week pas naartoe.
Vind het allemaal nog zo lang duren.. maarja het is heel erg druk zei ze.
Probeer nu mijn aandacht steeds te verzetten vooral nu met het mooie weer maar het valt niet mee. Bij elk pijntje wat ik in mn borsten voel ben ik meteen bang. Voel er constant aan om proberen te voelen of ze nog heel zijn. Ze zei wel als ik ineens heel erg pijn krijg of als ze van vorm veranderen dat ik dan naar de eerste hulp moet gaan.
Gisteravond Hart van Nederland gezien, ging het er ook over, als ik dan zo'n lekkende prothese zie word ik kotsmisselijk. :(

Liefs Wendy
Laurie

Ongelezen bericht 21 mei 2012 20:43

Hey Wendy, grappig heb je toevallig vanochtend gebeld? Toen zat ik in de wachtkamer en dacht wie zal het zijn :-). Mijn consult was heel prettig. Ze legt alles heel goed uit en gaat heel nauwkeurig te werk. Ze heeft vandaag ook een brief gemaakt voor de verzekering. Ze is twee weken op vakantie vandaar dat je iets langer moet wachten. Ik heb zelf 5 weken moeten wachten tot ik terecht kon, maar ik ben erg positief.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”