Zilverenkruis weigert vergoeding ondanks ASIA
Hoi allemaal,
Ik ben Natasja, 26 jaar en heb sinds april 2017 silicone borstimplantaten.
In de afgelopen jaren heb ik veel klachten gekregen waaronder CVS, Fibromyalgie, Slaapstoornis, extreme huiduitslag/eczeem, concentratieproblemen, brain fog en pijn aan mijn borsten (met name links). In de zomer 2019 ben ik uiteindelijk ook uitgevallen op mijn werk met burn-out klachten. Tevens werd ik toen steeds meer bewust van het verband tussen mijn implantaten en klachten. Ik was doorverwezen naar een plastisch chirurg in Den Haag, echter stuurde zij mij gewoon weg en nam me niet serieus. Begin 2020 ben ik begonnen met een onderzoek bij een internist in de buurt op basis van het protocol opgesteld door Nanayakarra. Ook ben ik daar bij een plastisch chirurg geweest die meteen mijn klachten onderkende en zonder problemen mijn vergoeding voor explantatie indiende bij Zilverenkruis. Deze eerste aanvraag wordt afgewezen, onvoldoende behandeling. Toen bezwaar gemaakt met brief van de internist, waar alles in behandeld wordt. Weer een afwijzing, zogenaamd staan er geen onderzoeksresultaten in de brief.
Nu ben ik aan het kijken naar mijn vervolgstappen. Ik heb bij mijn plastisch chirurg de vraag gelegd of hij met de verzekeraar om de tafel wil. Daar ben ik nog in afwachting van. Daarnaast ga ik ook zeker het ombudsman traject via de SKGZ starten. Als er negatief nieuws vanuit mijn plastisch chirurg komt ga ik de behandeling zelf betalen, want die gifbommen moeten er echt uit. Dan kijken of achteraf vergoeding aangevraagd kan worden.
Zijn er meer mensen die tegen vergoedingsproblemen aanlopen bij Zilverenkruis?
Ik ben Natasja, 26 jaar en heb sinds april 2017 silicone borstimplantaten.
In de afgelopen jaren heb ik veel klachten gekregen waaronder CVS, Fibromyalgie, Slaapstoornis, extreme huiduitslag/eczeem, concentratieproblemen, brain fog en pijn aan mijn borsten (met name links). In de zomer 2019 ben ik uiteindelijk ook uitgevallen op mijn werk met burn-out klachten. Tevens werd ik toen steeds meer bewust van het verband tussen mijn implantaten en klachten. Ik was doorverwezen naar een plastisch chirurg in Den Haag, echter stuurde zij mij gewoon weg en nam me niet serieus. Begin 2020 ben ik begonnen met een onderzoek bij een internist in de buurt op basis van het protocol opgesteld door Nanayakarra. Ook ben ik daar bij een plastisch chirurg geweest die meteen mijn klachten onderkende en zonder problemen mijn vergoeding voor explantatie indiende bij Zilverenkruis. Deze eerste aanvraag wordt afgewezen, onvoldoende behandeling. Toen bezwaar gemaakt met brief van de internist, waar alles in behandeld wordt. Weer een afwijzing, zogenaamd staan er geen onderzoeksresultaten in de brief.
Nu ben ik aan het kijken naar mijn vervolgstappen. Ik heb bij mijn plastisch chirurg de vraag gelegd of hij met de verzekeraar om de tafel wil. Daar ben ik nog in afwachting van. Daarnaast ga ik ook zeker het ombudsman traject via de SKGZ starten. Als er negatief nieuws vanuit mijn plastisch chirurg komt ga ik de behandeling zelf betalen, want die gifbommen moeten er echt uit. Dan kijken of achteraf vergoeding aangevraagd kan worden.
Zijn er meer mensen die tegen vergoedingsproblemen aanlopen bij Zilverenkruis?
- Monique MKS
Hoi Donu,
Helaas waren er meer vrouwen met problemen bij deze verzekeraar.
Wat ik je aanraad om te doen is de Nederlandse Zorgautoriteit inschakelen.
Hier lees je daar meer over viewtopic.php?t=2736
Succes!
Ps. Hierbij een linkje naar een casus van een andere dame die ook problemen had met Zilveren Kruis
https://www.amweb.nl/schade/nieuws/2019 ... 1586961657
Helaas waren er meer vrouwen met problemen bij deze verzekeraar.
Wat ik je aanraad om te doen is de Nederlandse Zorgautoriteit inschakelen.
Hier lees je daar meer over viewtopic.php?t=2736
Succes!
Ps. Hierbij een linkje naar een casus van een andere dame die ook problemen had met Zilveren Kruis
https://www.amweb.nl/schade/nieuws/2019 ... 1586961657
Wat naar een dubbele afwijzing. Zo verschrikkelijk dat je moet strijden om gezond te willen zijn. Zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik heb wel goed keuring gekregen van zilveren kruis. Ik had een dossier met een jaar aan internisten, neurlogen, reumatoloog, verschillende echo's en MRI's. Oneindig veel bloed onderzoeken. Huisartsen, fysio's, allerlei alternatieve geneeswijzen. Al een jaar in de ziektewet. Zware pijnstilling.
Ik had en de aanvraag van de PC en de brief van de internist en ik heb zelfstandig mijn hele medische dossier ingestuurd voor de zekerheid. En ik kreeg goedkeuring.
Ik weet niet of jij je medische dossier paraat hebt. Vanaf de implantatie. Kan je opvragen. Bij huisarts, ziekenhuis en de PC die ze geplaatst heeft. En dat opsturen. Met het bericht dat het medische noodzaak is.
Heel veel sterkte en succes
Liefs Sammie
Ik heb wel goed keuring gekregen van zilveren kruis. Ik had een dossier met een jaar aan internisten, neurlogen, reumatoloog, verschillende echo's en MRI's. Oneindig veel bloed onderzoeken. Huisartsen, fysio's, allerlei alternatieve geneeswijzen. Al een jaar in de ziektewet. Zware pijnstilling.
Ik had en de aanvraag van de PC en de brief van de internist en ik heb zelfstandig mijn hele medische dossier ingestuurd voor de zekerheid. En ik kreeg goedkeuring.
Ik weet niet of jij je medische dossier paraat hebt. Vanaf de implantatie. Kan je opvragen. Bij huisarts, ziekenhuis en de PC die ze geplaatst heeft. En dat opsturen. Met het bericht dat het medische noodzaak is.
Liefs Sammie
Wat naar dat je zo moet strijden.
Zelf heb ik ook eerst de explantatie gedaan en kreeg daarna akkoord voor vergoeding (VGZ). Mede dankzij een hele goede bezwaarbrief van het forum.
Dat liep gewoon zo omdat het allemaal snel ging van consult naar explantatie in 5 weken.
Hoop dat het jouw ook lukt. Geef niet op!!
we verdienen het allemaal deze erkenning en vergoeding.
Stuur je power!
Liefs,
Zusss

Zelf heb ik ook eerst de explantatie gedaan en kreeg daarna akkoord voor vergoeding (VGZ). Mede dankzij een hele goede bezwaarbrief van het forum.
Dat liep gewoon zo omdat het allemaal snel ging van consult naar explantatie in 5 weken.
Hoop dat het jouw ook lukt. Geef niet op!!
Stuur je power!
Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar 
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Hoi Sammie, dank voor je reactie! Helaas heb ik een minder dik gevuld dossier. Voordat ik mijn implantaten liet plaatsen had ik al een lichte vorm van CVS. Dit had ik inmiddels geaccepteerd en daarom ben ik er pas veel later achteraan gegaan. Ik heb de plastisch chirurg op de hoogte gesteld en heb daarmee een afspraak aankomende vrijdag. Hopelijk kan hij nog iets betekenen. Zo niet betaal ik de operatie zelf en bepaal dan of ik het achteraf nog wil laten vergoeden. Eventueel SKGZ later er nog bij betrekken.Sammie schreef: ↑06 mei 2020 09:40Wat naar een dubbele afwijzing. Zo verschrikkelijk dat je moet strijden om gezond te willen zijn. Zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Liefs Sammie
Dankjewel Zusss! De bezwaarbrief heb ik ook gebruikt. Helaas lag hun reden voor afwijzing niet op het niet erkennen van systemische klachten. Zij vonden dat ik niet genoeg behandeling gedaan had. Daarna was ook mijn zeer uitgebreide internist brief niet voldoende en zouden er onderzoeksresultaten ontbreken. Ik heb in vergelijking met veel van de vrouwen op dit forum weinig behandeling gehad. Alles wat ik heb gehad heeft niet geholpen en ik ga ook zeker niet nog een jaar aan niet werkende behandelingen volgen. Ze moeten er zo snel mogelijk uit.Zusss schreef: ↑06 mei 2020 15:58Wat naar dat je zo moet strijden.
Hoop dat het jouw ook lukt. Geef niet op!!we verdienen het allemaal deze erkenning en vergoeding.
Stuur je power!
Liefs,
Zusss![]()
Heb jij nog tips voor dingen die ik zeker nog moet laten vastleggen voor vergoeding achteraf? Dankje!
Hoi Donu,Donu schreef: ↑11 mei 2020 16:46Dankjewel Zusss! De bezwaarbrief heb ik ook gebruikt. Helaas lag hun reden voor afwijzing niet op het niet erkennen van systemische klachten. Zij vonden dat ik niet genoeg behandeling gedaan had. Daarna was ook mijn zeer uitgebreide internist brief niet voldoende en zouden er onderzoeksresultaten ontbreken. Ik heb in vergelijking met veel van de vrouwen op dit forum weinig behandeling gehad. Alles wat ik heb gehad heeft niet geholpen en ik ga ook zeker niet nog een jaar aan niet werkende behandelingen volgen. Ze moeten er zo snel mogelijk uit.Zusss schreef: ↑06 mei 2020 15:58Wat naar dat je zo moet strijden.
Hoop dat het jouw ook lukt. Geef niet op!!we verdienen het allemaal deze erkenning en vergoeding.
Stuur je power!
Liefs,
Zusss![]()
Heb jij nog tips voor dingen die ik zeker nog moet laten vastleggen voor vergoeding achteraf? Dankje!
Ah oké duidelijk. Wel heel flauw van de verzekeraar..
Maar ze proberen het hè.
Behalve je hele dossier, goede brief van de huisarts zou ik het niet weten.
Maar dat heb je denk ik al bijgevoegd als ik het zo lees.
Misschien verwijzen naar de richtlijnen van mei 2018 waarin ze verplicht zijn om te vergoeden bij systematische klachten. Dat had ik bijgevoegd.
Duim voor jou!!!
Heb je al een afspraak bij de PC?
Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar 
Ik weet niet zeker maar volgens mij moet je vergoeding krijgen op of een brief van de internist, dat ingevulde formulier, of een goed gevuld dossier. Niet en en. Dat ingevulde formulier staat hier op de site. Net als alle voorbeeld brieven voor in bezwaar gaan. Alles. Lees ze allemaal. Ze hebben mij zo geholpen.
Wijs de verzekering op het ZIN
https://www.zorginstituutnederland.nl/p ... e-klachten
Dat hele formulier heb ik meegestuurd. Alle dingen die hier op de site stonden die ik moest verzamelen heb ik verzameld en meegestuurd. Ik ben nogal een controle freak en had alle bezwaar voorbeeld brieven klaar liggen. Niks aan het toeval overlaten.
Je hebt recht op vergoeding, volgens het ZIN. Ze mogen je niet weigeren.
Ik hoop dat het je lukt.
Ik hoop dat je snel beter mag worden.
Ik hoop dat ze luisteren.
Liefs en een kus
Sammie
Wijs de verzekering op het ZIN
https://www.zorginstituutnederland.nl/p ... e-klachten
Dat hele formulier heb ik meegestuurd. Alle dingen die hier op de site stonden die ik moest verzamelen heb ik verzameld en meegestuurd. Ik ben nogal een controle freak en had alle bezwaar voorbeeld brieven klaar liggen. Niks aan het toeval overlaten.
Je hebt recht op vergoeding, volgens het ZIN. Ze mogen je niet weigeren.
Ik hoop dat het je lukt.
Ik hoop dat je snel beter mag worden.
Ik hoop dat ze luisteren.
Liefs en een kus
Sammie
Inmiddels had ik besloten de operatie maar zelf te betalen, zeker gezien de verzekeraar steeds meer stukken wilde ontvangen waarbij de plastisch chirurg ook niet meer wist wat te doen.
Afgelopen donderdag nog in het ziekenhuis geweest voor pre operatieve screening en daarna voor vooraf foto's naar de poli PC. Wat bleek, een medewerker van die poli had toch nog contact met de verzekeraar en zou alles er aan doen om vergoeding voor elkaar te krijgen. Ook gaf ze aan dat er een uitvaller was voor 14 juli en dat ik mogelijk dan ingepland kon worden!
Nu heb ik en een operatie op de 14de staan en is de verzekeraar toch akkoord met het vergoeden van de operatie!! Beter kan het niet worden!
Afgelopen donderdag nog in het ziekenhuis geweest voor pre operatieve screening en daarna voor vooraf foto's naar de poli PC. Wat bleek, een medewerker van die poli had toch nog contact met de verzekeraar en zou alles er aan doen om vergoeding voor elkaar te krijgen. Ook gaf ze aan dat er een uitvaller was voor 14 juli en dat ik mogelijk dan ingepland kon worden!
Nu heb ik en een operatie op de 14de staan en is de verzekeraar toch akkoord met het vergoeden van de operatie!! Beter kan het niet worden!
Superblij voor je!!!!Donu schreef: ↑09 jul 2020 15:08Inmiddels had ik besloten de operatie maar zelf te betalen, zeker gezien de verzekeraar steeds meer stukken wilde ontvangen waarbij de plastisch chirurg ook niet meer wist wat te doen.
Sowieso had je niet moeten opgeven, want je hebt gewoon recht op vergoeding! Het is te gek voor woorden dat zorgverzekeraars hiermee door blijven gaan!
Maar zelf eerst betalen voor de operatie en daarna de strijd aangaan was ook een optie inderdaad.
Goed dat die medewerker zo haar best voor je deed. Heel dankbaar!!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM