Mijn naam is *Kim, 25 jaar. Aangezien ik veel steun haal uit alle verhalen op dit forum heb ik besloten ook mijn verhaal te delen. Deze is wel aanzienlijk minder schokkend dan de andere, maar niet minder belangrijk. Onderaan schrijf ik een TLDR; Mijn verhaal in een notendop.
Operatie > Lage bloeddruk en enge bloeduitstorting
Ik heb Mentor 245cc anatomisch dual plane laten plaatsen op 13 december 2019 bij dokter L. Zaal in de Velthuis Kliniek in Amsterdam. Hierbij heb ik een lift gekregen en direct een schaamlipcorrectie omdat ik toch direct bezig was. Dit kostte zo’n € 9500 euro bij elkaar. Buiten het feit dat mijn bloeddruk wat laag bleef na de operatie is alles voorspoedig gegaan. Ik had wel wat pijn en maakte mij vooral zorgen over de bijna zwarte tepel maar dat bleek dus alleen maar een enorme bloeduitstorting te zijn. De vorm was eerst ook echt afschuwelijk, ik dacht wat heb ik nou weer gedaan! Maar dat is helemaal weggetrokken en zij heeft er echt mooie borsten van gemaakt die bij mijn figuur passen. Foto’s komen in het afgeschermde gedeelte!
Ziek van siliconen? "Nee die kans is echt nihil"
Voor dat ik de implantaten liet zetten heb ik natuurlijk heel erg veel onderzoek gedaan en ben uiteraard flink bang geweest voor de nare verhalen omtrent siliconen. Mijn vriend vond mij erg paniekerig en alle drie de doctoren (van Engeland, Scheuringa, Zaal) zeiden dat er veel onderzoek is geweest en er echt geen verband aangetoond kan worden. Een minuscule kans dus. Dus ik heb mijzelf verteld dat de kans klein is en dat het vrouwen zijn met oude implantaten, de mijne zullen nieuwer zijn dus deze zullen wel goed zijn. Nederland plaatst toch geen dingen waar we zo ziek van kunnen worden?
Licht systemische klachten met de daar bijkomende paniek
3 maanden later begon ik pijntjes te krijgen en gewrichtsklachten terwijl ik in bed lag. Steken in mijn pols en elleboog en enkels. Daarbij willekeurige pijntjes in mijn rechter bovenkaak, bovenarm, bovenbeen noem maar op. Overal maar nooit tegelijk. Ik raakte enorm in paniek. Wat als dit mijn net geplaatste super dure implantaten zijn? Ik was diezelfde week gestopt met anti depressiva (5mg, netjes rustig afbouwen) dus misschien kon het daar wel aan liggen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan (13 maart 2020) en die gelooft zeker dat vrouwen ziek kunnen worden van siliconen. Hij heeft mij goed onderzocht, ik voelde mij ook wel echt serieus genomen. Hij zei dat niks lijkt op lekken of een ontsteking, dus dat het verstandig is maar echt te wachten. Wie weet trekt dit nog weg. Daarbij zei ik ook nog maar ik ben zo blij met hoe ze eruit zien. Ik was gerustgesteld.
Tot weer een paar dagen verder het weer begon te kriebelen. Wat als ik ongeneselijk ziek word? Was dit het waard? Absoluut niet. Merkte toch ook stijve en nog koudere handen. Toen kwam de volgende vraag naar boven; Ben ik er echt blij mee? Tot nu toe brengen ze mij alleen nog maar kopzorgen en daarbij ben ik een hoop gevoel uit mijn borsten verloren. Een kwart borst is compleet gevoelloos geworden, en eigenlijk voelt eraan zitten door mijn vriend niet meer bijzonder. Het doet mij niks meer, terwijl ik het vroeger geweldig vond. Ook dat dacht ik op de anti depressiva te kunnen schuiven.
Dat was de druppel. Ik ben nu bij elk pijntje direct bang dat het mijn implantaten zijn en eigenlijk voelen ze helemaal niet meer lekker. Ik wil ze eruit. Ik ga niet wachten tot ik ziek word.
Mijn omgeving (vriend en ouders) vinden dat ik veel te snel handel. Ook de huisarts en dr. Zaal zeggen wacht nou nog meer dan een half jaar. Het voelt gewoon niet meer prettig. Het is best lastig om als een soort van "aansteller" bestempeld te worden. Nu de tijd wat verder is heeft mijn omgeving er wel meer begrip voor. Elke keer paniek is gewoon geen doen. Wel zonde van het geld natuurlijk (...).
Afspraak met Dr. Niessen over explantatie en lipofilling
Afspraak gemaakt met Dr. Niessen op vele aanbevelingen van dit forum. Door de corona crisis hebben we een videocall gemaakt. Prettig gesprek! Hij geeft aan dat mensen die hooggevoelig zijn sneller klachten zullen ontwikkelen dan andere. Explantatie met lipofilling kosten zo'n €4500. Hij denkt 200cc in elke borst te kunnen plaatsen met vocht. 150cc zal er ongeveer overblijven.
Door dit fiasco is mijn gezondheid vooraan te komen staan. Ineens is dat onzekere gevoel over mijn borsten vervangen voor mijn gezondheid. Iedereen is goed zoals ze is, klein of groot. En dat gevoel, heb ik nog nooit eerder gevoeld. Ik voelde mij niet goed genoeg met mijn slappe en lege borsten. Desondanks wil ik wel lipofilling omdat ik het gewoon zonde vind zoveel geld te hebben uitgegeven, nou wil ik borsten ook. Mijn oma vroeg nog “is het écht zo belangrijk dat je bikini’s en bh’s past?” Ja in principe niet natuurlijk, maar ik wil het toch. Ik wilde het voorheen ook en als het geen tot weinig gezondheidsrisico’s met zich meebrengt zoals siliconen, dan wil ik het graag doen. Hopelijk brengt het ook echt geen gezondheidsrisico’s met zich mee in de toekomst.
Dus mijn operatie staat nu gepland voor 14 april 2020. Erg snel alweer dus. Dr. Niessen mag dus nog niet opereren betreft de corona crisis maar denkt/hoopt na 6 april weer door te mogen. Ik denk dat dat nog veel te vroeg is, maar Dr Niessen en het operatiecentrum zijn hoopvol.
Wat een geld trouwens die supplementen (€ 260!) en dat nog zonder drukpakken en bh's.
Vooralsnog ben ik super blij dat ze er binnenkort uit gaan. Ik zal het formaat zeker missen, maar ik kan niet wachten om weer zachte borsten te hebben met gevoel. Ik ben heel benieuwd hoe zwaar mij de lipofilling pijn valt. Ik heb ieders ervaring zorgvuldig gelezen, dus ben helemaal op de hoogte. Hopelijk krijg ik geen nadelige cystes of oneffenheden.
TLDR (IN HET KORT): Kim, 25 jaar. 245cc mentor implant bij Dr. Zaal. Na 3 maanden licht systemische klachten gekregen, omgeving vond het veel te snel maar ik wil ze eruit. Dr Niessen haalt ze er binnenkort (14 april?) uit icm lipofilling wat resulteert in 150cc erbij. Hoop dat alles goed gaat.
Dat was mijn verhaal!
Liefs, Kim.
*Kim is uiteraard niet mijn echte naam, je weet het maar nooit op het internet he
** Ik ga nog zeker foto's plaatsen, ik wil gewoon graag dat iedereen weet hoe het verloop gaat. Deze komen uiteindelijk nog, ik wacht denk ik tot na de lipofilling zodat alles tegelijk kan.