Verwijderen van mijn borstprotheses

Protheses vanwege cosmetische reden.
Marsm

Ongelezen bericht 26 feb 2020 11:30

Zusss schreef:
24 feb 2020 20:14
Ja helaas een lange wachttijd. Ik ga nu maar na de explantatie want ik kan daar niet op wachten vanwege vreselijke brandende en stekende pijn.
Hoop zelf in november naar Nannayakara te kunnen gaan.
Dat is ook een optie maar wat als de klachten afnemen/verdwijnen? Kan hij er dan nkg waf mee qua vergoeding?
Marsm

Ongelezen bericht 26 feb 2020 11:38

LynnFree schreef:
25 feb 2020 15:55
Marsm schreef:
24 jan 2020 22:44
In 2016 mentor protheses laten plaatsen bij kliniek amstelveen (diana gabriels)
Herstelperiode ging goed maar na omgeveer 1 jaar begonnen de klachten te komen
Slikproblemen,extreme moeheid, in erge mate spier en gewrichtspijn.
Nooit aan mijn protheses gedacht dat die deze klachten konden veroorzaken,totdat ik eind 2019 een artikel las in een leesblad over vrouwen die erge klachten hebben wat onstaan is na de borstvergrotimg.

Inmiddels contact met de h.a opgenomen en die doen er niks aan,ik zou weer terug naar de kliniek moeten.

Vandaag toch echt de knoop doorgehakt dat ik ze uit mijn lichaam wil hebben in de hoop dat de klachten zullen verdwijnen/verminderen en dat mijn dagelijks leven weer draagbaarder zal worden.

Nu mijn vraag aan forum dames..
Wat is jullie ervaringen met het verwijderen van de protheses? Welke kliniek is een aanrader?
Ik durf niet goed terug naar de kliniek in amstelveen
Welkom Marsm,

Wat erg dat je zo snel al zoveel klachten hebt. Heb je ook kapselvorming? Dat is namelijk ook een reden om de explantatie vergoed te krijgen.
Ik lees hier over verschillende afspraken maken voordat je een besluit neemt. Ik heb dat niet gedaan. Door het lezen op het forum sprak Dr. Kappel mij aan. Ik heb halverwege januari een afspraak gemaakt. Op 1 februari had ik een afspraak bij de anesthesist en afgelopen zaterdag was de explantatie. Het is geweldig kundige vrouw. Ze is recht door zee en dat past bij mij.
Misschien kort door de bocht maar ik was de verschillende meningen en inzichten een beetje zat. Voor de zekerheid was ik wel naar de pc geweest die ze heeft geplaatst maar die vindt de klachten onzin dus daar was ik snel klaar. Er zijn bij mij drains geplaatst, dat is wel even onhandig maar ze zorgen wel voor een goede afvoer van wondvocht e.d.

Ik had aardig wat kapselvorming, Baker IV en hierdoor wordt er 75% vergoed.

Hopelijk kun je hier iets mee. Succes met je zoektocht.
Ik heb geen harde borsten wat kan duiden op baker 4
Ene kant blij van lijkt me zeer pijnlijk
Mag vanmiddag voor de echo en volgende week uitslag

Hoe is je operatie gegaan?
Ben je erg geschrokken van het resultaat? Kan nog veranderen als je de verhalen van de meeste dames leest

Ben zelf op dit moment financieel niet meer in staat om eerst expletantie te doen en dan via de verzekering mochten de siliconen wel afwijkingen geven dus ik moet helaas wachten
Ivm uren contract maar 0 uren contract wat per april imgaat
Keuze gemaakt om een trede terug te doen in functie op mijn werk mede door mijn lichamelijke klachten dus ja dan ia t kiezen en delen met bepaalde dingen helaas
Dat geld wat ik ervoor opzij had gezet moet ik nu bewarem als back up bij b.v ziekte oid waardoor ik niet kan werken

De draina lijken me inderdaad niet fij maar als t nodig moet dat idd

Ik heb ook weer contact gezocht met de kliniek met de vraag of er meerder dames klachten hebben door de siliconen
Hun antwoord was dat er idd wel meerdere zijn maar dat het niet persee aan de siliconen hoeft te liggen
Lekker open antw bang dat ze een schadeclaim aan hun kont krijgen
Wel hielden ze zich aanbevolen om de expletantie uit te voeren bij mij..maar mijn vertrouwen is helaas weg in kliniek amstelveen

Ik hoop dat je snel mag opknappen😘
Merk je al enige verbetering in je klachten wat je had?
Marsm

Ongelezen bericht 26 feb 2020 18:22

Vandaag echo gehad..
De desbetreffende arts kon er zo niks vreemds op vinden
Nu het oordeel van de plaatische chirurg afwachten volgende week maar ik ga ervan uit dat haar oordeel t zelfde is en er niks op te zien valt

Wel wist de arts me te melden dat er geen kapselvorming te zien is🤷‍♀️
LynnFree

Ongelezen bericht 26 feb 2020 20:10

Wat fijn dat je geen kapselvorming hebt en er op de echo niks te vinden is. Maar dat lees ik hier meer en is juist het probleem. Er is niets te vinden maar toch heb je klachten.

Hoe je het dan aan moet pakken om vergoeding te krijgen is hier op het forum wel te vinden.

Mijn operatie is goed verlopen, zie het verslag.

Sterkte in je zoektocht.
19 jaar McGhan Style 410, 280gr. 22 februari 2020 verlost. We gaan voor vermindering van klachten! 🍀
Marsm

Ongelezen bericht 28 feb 2021 10:40

morgen is het dan eindelijk zover, dan kan ik terecht bij het VU in amsterdam
zeer spannend, vandaag alle formulier doorlezen en uitprinten om mee te nemen
ik hoop zo dat het dit jaar klaar is en ik via de verzekering onder het mes kan om ze te laten verwijderen
laatste tijd veel meer pijn in mijn linker borst, steken warmte uitstraling en zeer pijnlijke borst :(

jullie nog tips als ik morgenmiddag bij dr K.A. Spit ben?

liefs marleen
Susana

Ongelezen bericht 28 feb 2021 10:47

Marsm schreef:
28 feb 2021 10:40
morgen is het dan eindelijk zover, dan kan ik terecht bij het VU in amsterdam
zeer spannend, vandaag alle formulier doorlezen en uitprinten om mee te nemen
ik hoop zo dat het dit jaar klaar is en ik via de verzekering onder het mes kan om ze te laten verwijderen
laatste tijd veel meer pijn in mijn linker borst, steken warmte uitstraling en zeer pijnlijke borst :(

jullie nog tips als ik morgenmiddag bij dr K.A. Spit ben?

liefs marleen
Hoi Marleen,
Wat fijn dat je morgen een afspraak hebt!!
Ik had ook meer last op mijn linker borst samen met steken ...allemaal weg na de operatie! Het lijkt vaker te voorkomen aan die kant, waarschijnlijk heeft te maken met het hart, dus meer druk aan die kant!
Ik wens je heel veel succes morgen!
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Marsm

Ongelezen bericht 28 feb 2021 10:54

dat is fijn om te horen dat het je geholpen heeft :)
is het bij jou ook via de verzekering gegaan?
Susana

Ongelezen bericht 28 feb 2021 11:00

Nee, ik had alles zelf betaald...ik wilde het gewoon er uit en had geen geduld om te gaan wachten en de hele procedure te gaan doorlopen.
Bij mij was zeker een bakker 3, je kon ze bijna niet meer bewegen.
Alles klachten die ik had waren weg na de explantatie....dus de pijn, steken. En mijn allergieën werden heel veel minder. Ik had ze al voor de implantaten maar denk dat door de implantaten werden ze extreem...
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 feb 2021 11:03

Lieve schat, wat raar dat ik jouw bericht van 24 feb over het hoofd zag. Ik raad je aan om naar internisten Beekman of Verhagen te gaan. Ook zij kunnen helpen aan de brief voor de verzekering. https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1038

Jij hebt gewoon recht op vergoeding op basis van systemische klachten. Geef niet op hoor!
Ik zou kijken bij wie je het snelst geholpen kunt worden.

Succes!❤🥰😘
Marsm

Ongelezen bericht 28 feb 2021 11:45

wat knap van je Susana, heb je ook niet achteraf de kosten kunnen declareren?
het is echt een rare situatie wat de protheses aanrichten in je lichaam, bij mij was fybromyalgie vastgesteld in 2014/2015 dus na mijn borstvergroting in april 2016 toen na een half jaar de erge klachten begonnen altijd daar de link aan gelegd en niet aan ASIA
maar gelukkig via een artikel bij deze site uitgekomen en met verbazing lotgenoten verhalen gelezen wat je zoveel erkenning geeft wat de h.a en plastische chirurg hier in Hardenberg niet hebben
maar op aandringen in feb 2020 doorgestuurd naar het VU en eindelijk na een jaar wachten mag ik morgenmiddag dus heen, net alle formulieren uitgeprint en nu de zenuwen onder controle proberen te houden ( bang dat ik dingen vergeet te zeggen/vragen )

ik denk dat het goed is om het gesprek met de arts op te nemen aangezien je ook niemand mag meenemen door de corona regels, en je alles maar moet onthouden
kan ik het thuis nog eens na luisteren en evt verder actie ondernemen ( hoop natuurlijk dat de arts verdere stappen onderneemt, en het traject in gang gezet gaat worden )
fingers crosst!

bedankt voor je reactie :) doet me goed
Marsm

Ongelezen bericht 28 feb 2021 11:48

Hoi Luna,

geeft niks je kan niet alles bijhouden :)
ben vorige jaar op aandringen doorgestuurd naar het VU maar toen kwam de brief dat er minimaal 10 maand wachttijd bij dr naka.... is en door de corona nog wel langer. nu eindelijk vorige week gebeld dat ik daar terecht kan allen dan bij K.A. Spit, ik ga ervanuit dat die de hulp is van dr naka...(sorry lastige naam )

ik heb de formulieren inmiddels uitgeprint met mijn verhaal na de plaatsing van de borstprotheses in april 2016

hopen op een positief gesprek morgenmiddag

houd jullie op de hoogte
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 feb 2021 21:43

Ooh wat super!!!🥳
Marsm

Ongelezen bericht 02 mar 2021 08:56

Nou gisteren dus een bezoek gebracht aan het VU in amsterdam bij dr k.a spit
Wat een goede lieve vrouwelijke arts is dat zeg!😃
Ze nam uitgebreid voor mijn vragen, maar eigenlijk hoefde ik niet zoveel vragen te stellen want ze gaf zelf al veel informatie
Na een uitgebreide intake en onderzoek is er bloed afgenomen voor onderzoek of er toch niet wat anders aan de hand is dan klachten van rondzwevende deeltjes van de siliconen
Ook gaf ze aan bij mijn linker borst dat ze in de oksel opgezette klieren voelde,niet extreem maar toch wel wat de pijnlijle reactie van mijn li borst wat ik aangaf, ze voelde weinig kapselvorming wat gunstig is voor de operatie
Dit moest gedaan worden om het uit te sluiten voor de verzekering
15maart heb ik een belafspraak met haar om de uitslag te bespreken en vanuit daar gaat ze een verwijsbrief sturen maar de verzekering dat het vergoed moet worden om ze eruit te laten halen
Wel moet ik over 2 weken al een antwoord hebben bij welke arts/kliniek ik dit wil laten doen
Ze gaf zelf 3 goeie artsen mee op papier die bekend zijn met prothese problemen

Nu dus in contact met de zorgverzekering waar hun mee gecontracteerd zijn

Vorig jqar al contact gelegd bij kliniek jan van goyen waar ik een heel goed gevoel bij had in het telefoongesprek,nadeel is wel dat ik weer naar amsterdam zou moeten mocht deze kliniek het worden qua zorgverzekering van zilveren kruis,maar dat heb ik er zeker voor over

Nog even 2 weken geduld en dan kan het eindelijk starten met intake etc spannend!!
Zijn er meer die bij zilveren kruis verzekerd zijn?
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 mar 2021 13:05

Fijn dat het goed ging!👍
Dankbaar voor deze artsen die jullie helpen!
😘
Marsm

Ongelezen bericht 08 apr 2021 18:48

Vandaag naar dr selms in amsterdam geweest
2uur heen en 2 uur terug,vernmoeiend! Maar blij dat ik er snel terecht kon
ASIA voor de 2e x dus vastgesteld (1e keer door dr spit ) en vamdaag dus van dr selms
Hij heeft vanmi gelijk de brief voor de verzekeraar de deur uitgedaan en nu afwachten of er een afwijzing komt of gelijk akkoord
Ik hoefde me geen zorgen te maken. Hij zei je hebt recht op volledige vergoeding, mocht zilveren kruis toch het afwijzen sturen we de brief van de internist mee ( dr spit) maar voor nu dis eerst zonder brief van de internist

Operatie zal tegen de zomermaand aanlopen zei dr selms, mja dat maakt me niks uit als ze er maar uit gaan

Waarschijnlijk wel drains maar die kan ik bij de h.a laten verwijderen

Ik zal in ieder geval een nacht van te voren overnachten in de buurt van de operatieplek dicht bij het concertgebouwplein 11
Iemand ervaring met een goed betaalbaar hotel daar?

Er is vandaag in ieder geval een stukje weer van me afgevallen, qua zorgen
Nu maar weer op tijd naar bed en bijtanken
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”