kapsels Niessen en Kappel

Lees informatie of stel vragen.
Joanna

Ongelezen bericht 08 feb 2020 21:16

Hai iedereen,

Ik heb een vraagje over Dr. Kappel en Dr. Niessen.
Vorige week had ik een afspraak bij Dr. Kappel. Echt heel lieve dame met een goed hart!
Van haar weet ik dat ze zo veel kapsel zal verwijderen als ze maar kan.

Maar het kan wel zijn dat ik me iets beter voel bij Niessen.
Volgende week heb ik ook een afspraak bij hem.

Van Kappel weer ik zeker dat ze je gezondheid echt op de 1e plaats zet en van Niessen weet ik zeker dat hij heel veel rekening houdt met het esthetisch resultaat.

Mijn vraag is nu: Als je je kapsels laat verwijderen, en beide chirurgen zeggen dat ze zo veel mogelijk gaan proberen verwijderen, denken jullie dat dit dan hetzelfe zal ingevuld worden door Kappel en Niessen?

Ergens vraag ik me af, dat als ik aan Niessen vraag om ook mijn kapsels te verwijderen, hij uiteraard zal verwijderen wat hij kan. Maar misschien is dit veel minder dan dokter Kappel zou wegnemen omdat 'zoveel als je kan verwijderen' natuurlijk een beetje relatief is per persoon/chirurg.

Ik denk gewoon dat ik me liever bij Niessen ga laten opereren (hoewel kappel echt een fantastisch slimme lieve vrouw is).
Alleen ben ik bang dat zijn idee van zoveel mogelijk kapsel wegnemen misschien niet zo veel is omdat hij meer bezig is met het esthetisch resultaat.

Is er iemand die hier een mening/antwoord op heeft?
Zou me echt hard helpen in een beslissing te kunnen maken.

Ik hoop dat ik de vraag niet ingewikkeld heb gemaakt..

Groetjes van Joanna x
Dorie

Ongelezen bericht 08 feb 2020 21:50

Heldere vraag, maar geen antwoord erop. Misschien je vraag, zoals je hier stelt, ook aan dr niessen voorleggen. Kijken wat hij zelf zegt...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Joanna

Ongelezen bericht 08 feb 2020 21:59

Dorie schreef: ↑
08 feb 2020 21:50
Heldere vraag, maar geen antwoord erop. Misschien je vraag, zoals je hier stelt, ook aan dr niessen voorleggen. Kijken wat hij zelf zegt...
Ja, misschien moet ik het volgende week gewoon eens eerlijk aan Niessen vragen..
bloempje70

Ongelezen bericht 08 feb 2020 22:08

Ik gok dat Niessen echt wel zoveel als mogelijk zal weghalen. Hij geeft alleen wel aan dat dat ook meer risico geeft op complicaties zoals nabloedingen bijvoorbeeld. Verder zei hij tegen mij dat het vaak esthetisch gezien echt minder mooi is omdat het voor komt dat je een ingetrokken deel van de borst overhoudt.
Vraag het hem gewoon, hij zal het goed kunnen uitleggen. Ik ben erg benieuwd wie je uiteindelijk gaat kiezen πŸ€—
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Joanna

Ongelezen bericht 08 feb 2020 22:27

bloempje70 schreef: ↑
08 feb 2020 22:08
Ik gok dat Niessen echt wel zoveel als mogelijk zal weghalen. Hij geeft alleen wel aan dat dat ook meer risico geeft op complicaties zoals nabloedingen bijvoorbeeld. Verder zei hij tegen mij dat het vaak esthetisch gezien echt minder mooi is omdat het voor komt dat je een ingetrokken deel van de borst overhoudt.
Vraag het hem gewoon, hij zal het goed kunnen uitleggen. Ik ben erg benieuwd wie je uiteindelijk gaat kiezen πŸ€—
Ik zal het hem inderdaad wel gewoon vragen :) Ik heb gewoon al zeker 30 vragen die ik in die 30 minuten ga moeten proppen :D

Heb net jouw resultaten en verhaal van de explantatie bij Dr. Niessen gezien. Ziet er echt heel mooi uit! Is het nog hard veranderd sindsdien?
Heeft hij bij jou de kapsels verwijderd?

Als ik de knoop heb doorgehakt, en ik vergeet het niet, dan laat ik het je zeker weten! :D Ik wil die operatie zo snel mogelijk langs de ene kant, maar moet langs de andere kant echt nog veel in orde maken zodat ik er klaar voor ben..
bloempje70

Ongelezen bericht 08 feb 2020 22:47

Hij heeft bij mij 1 stuk kapsel verwijderd waar een soort plooi zat. Aan die zijde was de prothese ook stuk. In mijn topic houd ik geregeld foto’s bij zodat ook anderen het proces kunnen volgen. Het lijkt nu redelijk stabiel maar ik heb geen idee of er nog meer vet zal verdwijnen de komende weken. Ik hoop heel hard van niet uiteraard.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Joanna

Ongelezen bericht 08 feb 2020 23:02

bloempje70 schreef: ↑
08 feb 2020 22:47
Hij heeft bij mij 1 stuk kapsel verwijderd waar een soort plooi zat. Aan die zijde was de prothese ook stuk. In mijn topic houd ik geregeld foto’s bij zodat ook anderen het proces kunnen volgen. Het lijkt nu redelijk stabiel maar ik heb geen idee of er nog meer vet zal verdwijnen de komende weken. Ik hoop heel hard van niet uiteraard.

Ik hoop het voor jou! Had jij dan klachten door de bv? Had je aan Niessen gevraagd of hij zo veel mogelijk kapsel wou verwijderen dan of liet je het aan hem over?
bloempje70

Ongelezen bericht 08 feb 2020 23:43

Hij had ingeschat dat ik heel dunne kapsels zou hebben en zou ze ook niet verwijderen tenzij hij iets geks tegen zou komen. Hij heeft meerdere keren mijn vragen beantwoord over het al dan niet verwijderen van kapsels. Na zijn uitleg daarover heb ik besloten om voor hem te kiezen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 feb 2020 10:24

Lieve meiden, toch wil benadrukken dat beiden iets anders onder 'dun' verstaan. Gewoon dunne kapsels laat dr. Niessen zitten, maar dr. Kappel niet. Wil je ze bij hem er wel uit, kun je extra betalen dan doet hij dat voor je.
Mijn kapsels waren heel erg dun toch heeft mijn pc dr. van Loenen echt bijna alles verwijderd. Behalve wat tegen de ribben aanzat.
Er zijn echt verschillen tussen 'dun' en 'dun' hij laat naar mijn mening best veel zitten wat er eigenlijk uit moet. In 1 van zijn filmpjes is dat duidelijk te zienπŸ˜‰
En dat dr. Kappel juist je gezondheid voorop zet wil niet zeggen dat ze niet denkt aan het esthetische. We hebben nog nooit gehoord over een dame die ontevreden was over de resultaten bij dr. Kappel.
Dr. Niessen haalt kapsels niet graag weg omdat hij anders geen lipofilling kan doen, omdat de resultaten dan veel minder zijn. Het echt jammer dat hij dit doet met de kapsels. Hij is ook de enige lijkt wel. Ik denk juist doordat hij zo fanatiek is met lipofilling. Een heel mooi alternatief, maar in mijn ogen zou het altijd beter zijn om eerst je borsten te laten herstellen en je algehele gezondheid en dan pas vet in je borsten te spuiten.
Er kan altijd iets mis gaan. Stel dat er toch knobbels of resten in je borsten achterbleven. Dat moet dan verwijderd worden. Alles moet schoon zijn voordat je vet gaat spuiten. Dat is mijn mening en ook die van veel artsen die hier al lang mee bezig zijn.
Maar jullie moet zelf beslissen. Het is jullie weg. Wij geven informatie en ook onze eigen meningen en jullie moeten daar dan zelf uit kiezen.
Natuurlijk begrijp ik de keuze voor meten lipo maar er kunnen ook echt veel nadelen aanzitten. En ook aan het laten zitten van kapsels hoe dun ook. Er is een verschil tussen dun en vliesdun. Vliesdun is bijna niet te verwijderen, vooral niet wat verkleefd zit tegen ribben, ook niet voor dr. Kappel of van Selms of Buncamper of Lichenegger enz enz.
Sterkte met jullie beslissing.
Wilde alleen dit schrijven verder zal ik niet schijven lieverds.
Kusss,

LunaπŸ’•

Informatie over kapsels viewtopic.php?t=475
Zusss

Ongelezen bericht 09 feb 2020 12:01

Hoi lieve Luna,

Thnx voor je reactie. Eerlijk en open.
Maakt mij wel onzeker nu maar tis ook een rollercoaster waar ik nu in zit, laatste loodjes. Huilbuien, slapeloze nachten van de brandende pijn. Pfff...
Maar kijk wel vooruit, maar wat komen gaat. Herstel in welke vorm of mate dan ook.
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Joanna

Ongelezen bericht 09 feb 2020 12:54

Hoi Zus,

Ik hoop dat je deze periode goed doorkomt!
Ben zelf ook wat bang voor die 1e maanden na de operatie.. die kunnen altijd erger worden.
Ik wens je heel veel beterschap en vind het heel dapper dat je de stap genomen hebt.

X!
Zusss

Ongelezen bericht 09 feb 2020 13:38

ThnxπŸ’œ Joanna
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 feb 2020 13:40

Lieve Zuss vertrouw er op dat dit jouw weg is. De weg is voor jou en dat het zo moet gaan en niet anders. En dat hoe dan ook alles goed komt!

πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ₯°πŸ˜˜
momoires

Ongelezen bericht 03 jun 2020 17:35

Ha lieve allemaal

Ik heb expliciet gevraagd om kapselverwijdering, daar ook voor betaald bij 'mijn dokter'. Zoals Luna stelde, wat is 'Een dun kapsel'. Dat begrip is rekbaar. Niet beide kapsels zijn verwijderd bij mij. Inmiddels heb ik beide kampen mogen spreken ten aanzien op het vlak van kapsels en gevolgen van laten zitten icm lipofilling. Mijn hart gaat uit naar dokter Kappel, omdat ze een oprechte en eerlijke visie aanhangt. Zij is de enige dokter (bekend) die geen twee heren dient. Ze explanteert en implanteert niet meer. Haar voorlichting is onbaatzuchtig ten aanzien van de gezondheid van de vrouw. Zelfs realistisch. Ik zal ook zeker haar visie uitdragen, puur omdat ik hem deel. Ze maakt het niet mooier dan het is. Een gepassioneerde vrouw met hart voor wat de vrouw, haar gezondheid en eigenwaarde aangaat. Alle vrouwen zijn vrij in hun keuze uiteraard. De vraag is wat je ambieert. Een dokter die je de gezondheid geeft of een paar mooie borsten op welke manier dan ook. Dit met de wetenschap dat complicaties een gevolg kunnen zijn. Persoonlijk zou ik zeggen 'borst' vooruit. Schoonheid zit van binnen en niet in een cup. En ja, ik heb nu een cupje B. Weeg ook 80 kg plus nu, vroeger 63 kg. Ik weet niet wat er overblijft als ik ooit weer afval. Ik heb tot mn 28e AA gehad, weet ook hoe het is om borstloos door het leven te gaan. Een wijze les die ik heb geleerd is dat niet mijn borsten me maken tot wie ik ben. Met alle formaten die in mijn leven zijn gepasseerd kan ik melden, dat mensen van me houden om wie ik ben. Misschien is dat de boodschap. Veel liefde en kracht, geloof in jezelf : zelfacceptatie is het grootste heelmiddel. Ik verkies de gezondheid ❀

Liefs Mo
Sammie

Ongelezen bericht 04 jun 2020 11:56

Alleen maar liefde en goed bedoelt
πŸ’žπŸŽ€πŸ’–πŸ˜‡

Het is belangrijk om een eerlijk beeld van alles neer te zetten zodat iedereen kan kiezen wat past bij hem of haar.
En geen een keuze zal de verkeerde zijn als je je er fijn en prettig bij voelt. Ondanks de grote onzekerheid en twijfels die dit proces met zich mee brengt.

Liefs
Sammie
Plaats reactie

Terug naar β€œKapsels, onderzoek kapsels, drains”