3 maanden na explantatie + lift

Deel ervaringen en foto's.
Onzeker

Ongelezen bericht 18 jan 2020 22:38

Hoi meiden,
Inmiddels is het al weer 3 maanden geleden dat ik mijn explantatie en lift heb gehad.
Zoals vele hier vond ik het allemaal reuze spannend en was ik heel bang voor het mentale deel na de operatie. Ik kan jullie vertellen dat het me alles is meevallen en dat ik totaal geen spijt heb van mijn beslissing.
De littekens zijn mooi aan het herstellen en ben afgelopen maandag zelfs voor het eerst naar de sauna geweest! Ik had verwacht dat ik dit misschien wel lastig zou vinden, maar had totaal geen last en heb niet eens aan mijn borsten gedacht :D
Als ik mijn borsten bloot zie vind ik ze eigenlijk wel mooi (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen). In kleding moest ik nog het meeste wennen. Alles zit anders en als ik mezelf in de spiegel zag met een topje dan moest ik er gewoon om lachen omdat ik het er zo gek uit vond zien zonder die vulling. Ik was hier gelukkig niet verdrietig over.
Ik ben vorige week pas voor het eerst bh's gaan shoppen omdat ik mijn borsten even de tijd wilde geven. Nou dat vond ik toch een avontuur! :lol: Erg leuk om nu niet dure speciaal zaken op te zoeken en nu dus ook gewoon bij een hunkemoller terecht kon hihi. De eerste paar bh's passen vond ik even confronterend. Ik voelde me een tiener met mijn erwtjes. Nu kwam ik er al snel achter dat ik een te kleine cup had en zag het er later al beter uit. Het enige wat ik nu eigenlijk mis is de bolling boven. Dat was ook juist wat ik mooi vond, maar mijn gezondheid staat voorrop en er zijn genoeg bh's die die bolling kunnen creëren ;)
De pijn klachten in mijn borsten zijn volledig verdwenen. Natuurlijk zijn er nu nog gevoelige plekken, maar dat is echt van de operatie en voelt heel anders. Ook vind ik het fijn dat ik die onzekerheid kwijt ben over de protheses.
Begin februari ga ik voor mijn laatste controle terug naar dr. v Selms. Ik ben super blij dat ik voor hem heb gekozen en wat hij gemaakt heeft van mijn borsten. Voor alle meiden die nog onder het mes moeten wil ik zeggen. Het komt echt allemaal goed.

x Onzeker
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Chika

Ongelezen bericht 19 jan 2020 12:57

Dank je voor je bericht onzeker!
Zo fijn om te horen dat het resultaat zo meevalt , en je je goed en opgelucht voelt! En natuurlijk dat je blij bent met dr v Selms, want daar laat ik me straks ook door helpen. Ik ben ook zoooo benieuwd hoe dat straks met bh s gaat zijn. Ik ga er van uit dat het een kleine aa wordt, dus wordt wel zoekem met bh s . Maar ben benieuwd of ik toch weer wil gaan opvullen of dat ik er nu echt vrede mee heb omdat het gewoon MIJn borst(jes)en zijn!!

Even een vraagje; woonde jij in de buurt van amsterdam?
Ik kom uit overijssel, en wilde eerst in Adam overnachten in een hotel na OK. Maar heb nu besloten bij een vriendin te logeren die op 40 min afstand van het JvG woont (voelt vertrouwder dan een hotel)Dit ivm mogelijke complicaties. Ik ga er niet van uit, maar je weet het natuurlijk nooit!
Die afstand lijkt mij wel ok toch? En hoe hebben andere vrouwen dat gedaan die van verder kwamen??

Liefs Chika
Dorie

Ongelezen bericht 19 jan 2020 13:29

Ik heb terug, door file, twee uur in de auto gezeten. Dit was echt geen probleem. Heb wel alleen explantatie gehad. Als je ook een lift hebt is het misschien anders.
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Chika

Ongelezen bericht 19 jan 2020 15:47

Dank je Dorie,
Ik heb indd ook alleen een explantatie.
Maar het is op zich de afstand qua rezien zelf niet zozeer wat ik bedoel. (maar ook heel fijn te weten dat 2 uur goed te doen is in de auto!!!) Maar meer, wat nu als er een nabloeding is of andere complicatie, en je moet terug naar jvg in de 24 uur na OK?Dan ben je niet blij als je 1.5 moet rijden. 40 is dan denk en hoop ik wel te doen😊
Ik was benieuwd of er meer vrouwen met deze gedachte zijn of waren en hoe zij dit aanpakk('t)en..
Scorpio

Ongelezen bericht 19 jan 2020 16:24

Chika schreef:
19 jan 2020 15:47
Dank je Dorie,
Ik heb indd ook alleen een explantatie.
Maar het is op zich de afstand qua rezien zelf niet zozeer wat ik bedoel. (maar ook heel fijn te weten dat 2 uur goed te doen is in de auto!!!) Maar meer, wat nu als er een nabloeding is of andere complicatie, en je moet terug naar jvg in de 24 uur na OK?Dan ben je niet blij als je 1.5 moet rijden. 40 is dan denk en hoop ik wel te doen😊
Ik was benieuwd of er meer vrouwen met deze gedachte zijn of waren en hoe zij dit aanpakk('t)en..
Hoi Chika

Ik woon in het noorden vh land. Ik denk daar niet teveel over na. Als ik erg last krijg van iets dan bel ik het nr. van Niessen en ik ga dan gewoon naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Zij kunnen ook helpen natuurlijk met nabloeding oid. Jij zit dan redelijk dichtbij idd, dus zal goed komen.

Ik moet ook 2 uur in de auto terug na de operatie. Gewoon stoel wat naar achteren en wat liggen. Zal wel te doen zijn denk ik.
🌼
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Chika

Ongelezen bericht 19 jan 2020 16:59

Ik dus weer wel, juist omdat ik op chirurgie afdelingen heb gewerkt... Is niet altijd handig bepaalde "kennis". 🙄😊. En ik heb een raar lijf is wel de afgelopen jaren gebleken...
En de optie seh in de buurt is er natuurlijk wel voor echt acute dingen. Dat is een geruststelling. maar uiteindelijk is de behandelend arts wel (de eerste 24 uur) verantwoordelijk voor je, dus bij minder acute maar wel serieuze complicaties zul je wel terug moeten naar de kliniek. Dus dan vind ik 1.5 rijden best wel weer een end als het al niet helemaal lekker met je gaat. Maar goed, van d'r v Selms mocht ik naar huis, en ik hoor er hier ook niemand over. Dus ik moet dat dan maar gewoon loslaten. 😊. 40 min is een mooi compromis.
Bedankt!
Dorie

Ongelezen bericht 19 jan 2020 18:17

40 minuten is dan inderdaad een goede compromis.
De explantatie an sich is me reuze mee gevallen. Geen echte pijn gehad. En voelde me al snel weer goed. Ben nu anderhalve week na de operatie. Kan al veel weer zelf. Wel rustig aan. Dus niet springen, rennen ed. Ook til ik geen hele zware dingen. Zoals een hele zware wasmand of zware tassen. Het huishouden kan ik grotendeels gewoon weer zelf.
Susana

Ongelezen bericht 19 jan 2020 19:42

Wat fijn om dit te lezen Onzeker! Ik ben ook heel tevreden met mijn echte borsten. Ik heb geen bolling meer aan de bovenkant en dat vind ik juist zo fijn :D wat grappig!! dat je dit juist mooi vond.
Ik voel me zo vrij, kan op mijn buik slapen, ben nu alweer aan zwemmen en mijn borsten zitten ze niet meer in de weg. Bij mij zijn ook alle pijn klachten zijn weg, gelukkig!
Ik wens je heel veel plezier met je mooie echte borsten :D
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Chika

Ongelezen bericht 19 jan 2020 20:19

Lijkt me ook fijn als je weer op je buik kunt slapen☺️. Hadden jullie nog andere klachten Susanna en Onzeker behalve dan de pijnklachten? Zo ja, hoe staat het daar dan nu mee?en Hoe lang is het van jou geleden Susanna?
Die bolling nu van de BV vond ik in een bh er wel mooi uitzien, maar zonder bh vond ik juist dat die bolling het wel onnatuurlijk maakte. Komt ook doordat de protheses zo bij mij zijn geplaatst dat mijn tepels raar naar beneden wijzen.

Goed zeg Dorie dat je al zo goed als het hele huishouden kan doen? En had jij klachten waar je nu al verschil in merkt?
Dorie

Ongelezen bericht 19 jan 2020 21:06

Nee ik had geen klachten, dus merk verder ook geen verschil.
Onzeker

Ongelezen bericht 19 jan 2020 21:23

Chika schreef:
19 jan 2020 12:57

Even een vraagje; woonde jij in de buurt van amsterdam?
Ik kom uit overijssel, en wilde eerst in Adam overnachten in een hotel na OK. Maar heb nu besloten bij een vriendin te logeren die op 40 min afstand van het JvG woont (voelt vertrouwder dan een hotel)Dit ivm mogelijke complicaties. Ik ga er niet van uit, maar je weet het natuurlijk nooit!
Die afstand lijkt mij wel ok toch? En hoe hebben andere vrouwen dat gedaan die van verder kwamen??

Liefs Chika
Ik woon zo’n 45 min van Amsterdam, maar ik zou ivm met de lift een nacht in het JvG blijven. Alleen omdat het zo goed ging en ik als eenigste patiënt zou overnachten mocht ik er voor kiezen om evt thuis te slapen. Ik heb toen na het eten s’avonds besloten om toch lekker thuis in mijn eigen bedje te gaan slapen.
Het is toch erg fijn om juist na zo’n ingreep in je eigen omgeving te zijn.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Essi

Ongelezen bericht 20 jan 2020 00:30

Hey onzeker. Wat goed om te lezen hoe het met je gaat.
Fijne en kundige arts hè. Ik ben ook laatst voor het eerst na mijn explantatie naar de sauna geweest en had voor mijn explantatie gedacht dat ik dat nooit meer zou doen.
Maar het was prima en heb er eigenlijk helemaal niet meer bij stil gestaan.
Liefs essi
Chika

Ongelezen bericht 20 jan 2020 12:44

Lijkt mij dus ook prettiger om in een vertrouwde omgeving te zijn.. Maar thuis vind ik dan nog wat te ver. Maar goed zeg dat het zo goed ging dat je dezelfde nacht al thuis kon slapen!
Plaats reactie

Terug naar “Borstlift (met of zonder lipofilling)”