Wens voor een 2e, 39 jaar, maar wil ook explantatie

Lees informatie of stel vragen.
Blondie1309

Ongelezen bericht 11 jan 2020 21:38

Hi lezers,

Ik heb een vraag, waar ik nogal mee worstel. Sinds kort weet ik dat ik mijn implantaten wil laten verwijderen. Kwartje is gevallen, en besef nu dat veel van mijn klachten niet gerelateerd zijn aan mijn burn out in 2015. En dat ik geen reuma heb etc, dat mijn HB niet te laag is (want altijd duizelig). Weet gewoon dat die dingen eruit moeten, na 19 (!) jaar. Alleen: ik wil graag nog zwanger worden, liefst zo snel mogelijk, want 39 jaar, de tijd tikt.

Ik worstel nu erg met de vraag wat als eerste te doen. En ook twijfel ik of ik misschien wel minder snel zwanger raak door de klachten mbt mijn Mentor implantaten. Vind het zo lastig. Zijn er vrouwen die hier ook mee worsteleb of worstelden? Hoe ben je hier mee omgegaan en welke keuze heb je uiteindelijk gemaakt en waarom?

Hoor graag!

Groetjes, Marit.
Scorpio

Ongelezen bericht 11 jan 2020 21:52

Hoi Blondie. 19 jaar is ook al een lange tijd. Wat goed dat je de beslissing hebt genomen.

Ik had een onbegrepen infertiliteit. Ik weet niet zeker of het door de implantaten kwam. Ik zou ze zsm verwijderen en na je herstel zwanger proberen te worden. Je hebt nog wel een paar jaar, maar snap je onrust. Misschien knap je zo goed op dat een zwangerschap en bevalling ook minder belastend is.

Belinda, de assistent v Dr.Niessen vertelde mij dat zij haar implantaten om die reden heeft laten verwijderen. Ze wil graag een tweede. Henry Dijkman had tijdens een etentje tegen haar gezegd dat silliconen voor afwijkingen kunnen zorgen bij kinderen. Daar schrok ik best wel van. Ik heb geen kinderwens meer, maar had hier nog nooit hiervan gehoord. Dit zal dan wel niet bewezen zijn maar zijn mening wellicht.

Er staat hier wel een link op het forum over de relatie tussen silliconen en kinderen. Misschien kun je daar nog wat vinden.

Uiteindelijk moet je jouw gevoel volgen. Moeilijk.
Veel sterkte met je keuze en je reis🍀💕
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
bloempje70

Ongelezen bericht 12 jan 2020 00:12

In mijn ogen is er maar 1 volgorde: eerst die troep eruit. Je weet gewoon niet wat het met je lijf tijdens zwangerschap doet, laat staan voor je kindje in je buik....
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Essi

Ongelezen bericht 12 jan 2020 09:15

Welkom Blondie1309,
19 jaar is al een hele lange tijd meid.
Ik zou ook kiezen voor explantatie en daarna nog een zwangerschap.
Kijk rond hier op het forum wat je kan vinden over de relatie zwangerschap/kinderen en siliconen.
Heel veel succes.
Liefs essi
Aman86

Ongelezen bericht 12 jan 2020 19:53

Heyhey ikzelf zou eerst kiezen boor explantatie en dan verder gaan met het proberen te krijgen van wonder 2.
Succes met je keus.
djr1985

Ongelezen bericht 12 jan 2020 20:06

Ik zou ook eerst explantatie doen, het herstel is snel. Er werd mij tijdens het consult gevraagd of er nog een kinderwens was, snap eigenlijk niet waarom want je hebt toch gewoon je eigen lichaam weer terug...?
Ik probeer me verder niet bang te laten maken door de verhalen van zieke kinderen door siliconen, vind het een beetje ver gezocht eerlijk gezegd. Al ben ik stiekem wel blij dat ik geen borstvoeding heb gegeven.
Succes met je keuze!
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Dorie

Ongelezen bericht 12 jan 2020 20:13

djr1985 schreef:
12 jan 2020 20:06
Ik zou ook eerst explantatie doen, het herstel is snel. Er werd mij tijdens het consult gevraagd of er nog een kinderwens was, snap eigenlijk niet waarom want je hebt toch gewoon je eigen lichaam weer terug...?
Ik probeer me verder niet bang te laten maken door de verhalen van zieke kinderen door siliconen, vind het een beetje ver gezocht eerlijk gezegd. Al ben ik stiekem wel blij dat ik geen borstvoeding heb gegeven.
Succes met je keuze!
Volgens mij is het herstel inderdaad snel. Dat scheelt... snap je dillema . Ik heb zelf twee kinderen gekregen terwijl ik implantaten had. Ook beide borstvoeding gegeven. Ik zelf vind het ook wel lastig om de berichten hier op de site te lezen over hoe slecht dit zou zijn.... Misschien beetje struisvogel politiek, want tien jaar terug zeiden we dit ook o v er silicone in het algemeen: zal wel mee vallen, niks bewezen, hysterisch enz enz. Maar ik kan er toch niks meer aan veranderen dus ga me er niet druk om maken. Ben zelf gezond (geen klachten) en heb twee gezonde kinderen. De gene die het langst borstvoeding gehad heeft is zelfs echt bijna nooit ziek.
Bij mij is het zo zoals het is, voor jou is het anders omdat je de keus hebt. Geen advies, meer wel succes gewenst met je beslissing....
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2020 08:54

Lieve meiden, hoe langer je de implantaten hebt, hoe groter de problemen zouden kunnen zijn. Blondie, de jouwe zijn inmiddels 19 jaar oud... En als je zelf veel klachten hebt, kun je die ook overbrengen omdat je antistoffen overbrengt op je kindje. Dus niet alleen de chemische stoffen uit implantaten zijn schadelijk, maar ook jouw eigen afweersysteem geeft schade. Je brengt een ontregeld afweersysteem op je kindje over. Gevolg is een kindje met veel allergieen of zelfs een autoimuunziekte.

Sterkte voor iedereen!!!!!

😘💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2020 10:18

Lieve meiden, ik snap wel jullie angsten en natuurlijk moet je ook gewoon alles loslaten als je wel met implantaten zwanger was en ook borstvoeding gaf. Godzijdank zijn er ook ontzettend veel gezonde kinderen!!! Maar ook zieke kinderen die dat ook zouden worden ook al had de moeder géén implantaten!!!

We hebben allemaal een risico genomen met die troep. Maar we wisten niet beter... Nu kunnen we beter weten als we onze ogen en oren openhouden en kritisch zijn en kijken naar wat er gaande is. We zien dat geld regeert ten koste van gezondheid. En we laten ons niet meer beetnemen. Nu kunnen we ook een betere keuze maken voor onszelf, voor onze kinderen en hun kinderen. Daar gaat het uiteindelijk om. En ook al kiest een vrouw nu nog voor de zwangerschap ondanks implantaten, dan zullen we niemand veroordelen!

Alles komt goed hoor!!! ❤❤❤
Chika

Ongelezen bericht 13 jan 2020 12:31

hoi blondie. Ik sta (stond) voor precies hetzelfde dilemme. Ik laat ze er wel echt eerst uithalem, want ik ben al bang dat ik mijn eerste kind schade heb heb meegegeven door die troep, daarbij ook nog 9 maanden borstvoeding gegeven. (Ze heeft al niet zo een lekkere start gehad, had moeite haar temp op hoogte te houden, groeide te langzaam. Verslikt zich snel, en nog steeds, heeft een erg gevoelige huid etc. Maar goed, ik weet natuurlijk
niet zeker of dat door de siliconen komt )Ik ga een evt tweede kind niet weer aan die mogelijke risico s blootstellen. Eerst eruit, en dan wel zien. Nu speelt ook mee dat ik, gezien de ernst van mijn klachten, ik een zwangerschap en daarbij weer de zwaarte van het opvoeden van een baby nu niet trek. Dat maakt mijn keuze misschien nog makkelijker
En ik hoop straks meer energie te hebben en me dus weer jonger dan de afgelopen jaren te voelen☺️☺️☺️

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst met het nemen van je beslissing😘
Blondie1309

Ongelezen bericht 14 jan 2020 23:50

Hi allemaal,

Sorry ik reageer pas laat, maar ben een beetje digi beet en krijg op de 1 of andere manier geen notificaties in mijn mail dat er reacties zijn.

Ben zo blij met jullie woorden, en het was me de afgelopen dagen ook al duidelijk geworden... Eerst die dingen eruit, dan hopelijk een 2e kindje. Ik geloof ook echt.. dat zoals ik me nu voel, ik minder snel zwanger zou raken of misschien wel groter kans op een miskraam. Want mijn lijf vecht in mijn ogen nu continue tegen die tijdbommen.

Dus ik voelde deze volgorde van zaken afgelopen 2 dagen steeds overtuigender en nu lees ik al jullie berichtjes. Dat voelt zo fijn en warm. Echt, dank jullie wel.

Ik vind het overigens wel ironisch dat toen ik me begin 20 ging verdiepen in borstvergroting ik ook lotgenoten contact had en informatie zocht op een forum, het borstenforum. En nu zoveel jaar later, vind ik weer steun op een forum, alleen dan met allemaal wijzer geworden vrouwen. Nou het cirkeltje is dan rond he? ;-)

Ik heb vandaag afspraak gemaakt met huisarts voor volgende week dinsdag en volgende week woensdag ga ik naar PC in OLVG oost in Amsterdam. Ik twijfel daar nog wel aan, want hoe meer ik lees, hoe liever ik naar dr Niessen wil geloof ik. Maar ik moet ergens beginnen. En voor mij is de snelheid waarmee het kan gebeuren ook belangrijk en las ook verschillende berichten dat het bij Bergman vrij korte wachttijd is, op de operatie bedoel ik.

Overigens maak ik mij over mijn dochter nu ook geen zorgen, zij is nu 3,5. En is super gezond, ondanks 4 maanden gedeeltelijke borstvoeding. Maar toen had ik echt nog geen klachten, en die heb ik nu wel. En ze worden ook steeds erger de laatste maanden, dat gaf ook echt de doorslag in mijn keuze. Ik kan het me niet permiteren nog een jaar te wachten met die dingen eruit laten halen...

Nogmaals dank voor jullie steunende en informerende woorden. Ik heb ze allemaal gelezen.

Succes en veel liefs voor jullie allemaal, waar jullie ook staan in dit traject.

♡♡♡ Marit
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 jan 2020 08:24

Aah lieverd, wat een goede beslissing!👍
Je kunt dit en je wordt heus wel zwanger hoor!!!👍

Misschien kun je aan je verzekering vragen waar je het snelst geopereerd kunt worden. Dan gaan ze voor je rondbellen. Zo had ik dat zelf gdaan en werkte perfect!
Alle artsen kunnen explanteren maak je over de kundigheid maar niet teveel zorgen. Maak bij 3 artsen een afspraak en zie hoe het voelt. Bereid het consult voor door de info te lezen viewtopic.php?t=182
Succes!!!🤞

😘💕🤰👶😉
Marijntje

Ongelezen bericht 22 feb 2020 07:24

Hallo Blondie,

Verstandig om eerst een explantatie te doen! Ik had ook besloten ze eruit te halen, maar eerst borstvoeding rustig af te bouwen. (Werd ongerust, maar had nog geen klachten.) Toen werd ik voor die tijd zwanger. Weer een periode van borstvoeding en wachten erachteraan... En zo zijn we bijna vijf jaar verder. Zeker als je al klachten hebt, zou ik het zo snel mogelijk laten verwijderen en eerst zelf weer gezond worden.

Sterkte!
Plaats reactie

Terug naar “Kinderen, hormonen, overgang”