hallo, omdat arts weigerde mij te onderzoeken heb ik zelf een mri aangevraad!

Stel hier je vragen of deel ervaringen.
Benijofar2312

Ongelezen bericht 06 jan 2020 11:06

hallo
mijn naam is Sandra ik ben 55 jaar oud.
ik heb tussen 1988 en 1990 mijn borsten laten vergroten in ziekenhuis Nieuwegein.
Heb nooit een pasje gehad met wat voor implantaten ik heb.
na het pip schandaal had ik eerst zoiets van ik heb nergens last van, maar daarna ben ik toch gaan nadenken.
heb gesprek met HA gehad en verwees me naar de PC voor een gesprek, zij vond dat ik me niet druk moest maken, al zitten ze er al 20 jaar in zegt ze ,, er zijn er mensen bij die er mee oud worden, ik had wat omkapseling maar niet om je druk te maken, ben naar huis gegaan en was verbijsterd, maar na twee weken toch weer terug gegaan, ze komt binnen en zegt gewoon,,, met wat voor sprookjes verhaal kom je nu weer mee?? ik mag ze laten verwijderen maar eigen kosten , dan heb je lege zakjes,, zo werd me dat gezegd,, mijn bek viel open
nu de laatste tijd ben ik erg moe, soms hart kloppingen schouder klachten waarvoor ik naar de fysio was hij heeft van alles geprobeerd tot dry needling toe, geen effect , hij verwees me terug naar de HA voor een echo aan te vragen,, met veel moeite kreeg ik die maar echo schouder geeft niets aan..
heb mijn bloed laten prikken omdat ik vroeger al eens B12 tekort had, maar hij zei dat het nu wel oke was maar mijn vit. D was erg laag(raar want ik was net terug van Spanje) heb nu voor zes weken vit. D mee gekregen maar tot nu toe merk ik niets ervan ik blijf extreem moe.
ik heb besloten dat ik via PRESCAN een MRI laat doen, ik wil weten wat er aan de hand is.
ik moet nu vanavond erheen, ben best nerveus.
ze zitten er ruim 20 jaar in weet niet wat voor implantaten, heb vermoeidheid hart kloppingen schouder klachten vit. D tekort.
ben radeloos omdat je niet serieus wordt genomen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2020 11:36

Lieve schat, het is te gek voor woorden dat je zelf voor zo'n duur onderzoek gaat betalen!!
En waarom zou je dat doen? Ook een mri laat niet altijd alles zien...
Ik zou je advieseren naar dr. Kappel of dr. Niessen te gaan. Dan weet je 100% zeker dat je serieus genomen wordt. Ook de andere pc's in de lijst nemen klachten serieus.
Wat betreft die arts die je bezocht. Ik zou een klacht indienen bij het ziekenhuis/kliniek en vooral ook bij het Landelijk Meldpunt Zorg!!! Het is zeer belangrijk dat je dit doet, artsen mogen dit namelijk niet meer doen en zijn verplicht vrouwen op mogelijke risico's te wijzen!!!
Als julie niet klagen over de artsen, kunnen ze gewoon hun gang blijven gaan en verandert er niks!!!

Sterkte lieve schat 😢

💋

Landelijk Meldpunt Zorg:
https://www.igj.nl/onderwerpen/klacht-o ... pverlening
Rocky

Ongelezen bericht 06 jan 2020 11:43

Hi Sandra,

Ik lees je verhaal echt met verbijstering. Wat erg dat je zo wordt behandeld! Ik wens je heel veel sterkte en succes en raad je aan het advies van Luna te volgen.

Veel liefs!
Benijofar2312

Ongelezen bericht 06 jan 2020 12:05

dank je Luna,
maar ik heb de afspraak al staan voor vanavond, ik ben ten einde raad,, dan maar de kosten doen, tis idd. veel geld, maar ik loop al een poos met div. klachten, mijn man geeft me gelijk zelfs mij fysio zei dat ik onderzoek moet laten doen.
die plastische chirurgse tut wil ik ook niet hebben als blijkt dat er iets mis met me is, ik ben zelfs in staat om naar haar toe te gaan dan , en haar confronteren met haar rare opmerkingen.
Ben nog steeds erg boos op haar, zoiets zeg je niet tegen patiënten, en mijn huisarts zei me nog ze is de beste in ons ziekenhuis,,, nou ik ben klaar met haar..
maar de andere zijn goede artsen? die jullie zeggen?
want ik denk ze er toch eruit te laten halen over een paar maanden mocht er geen medische noodzaak zijn vanavond als blijkt dat er wel scheuren te zien zijn of lekkage dan wil ik er snel vanaf.. wordt je dan ook snel geholpen door deze artsen of zijn er wachtlijsten?
oh ja ziekenhuis Nieuwegein had gebeld ik ben 1990 geholpen maar voor verdere antwoorden moet ik formulier in vullen en toe sturen dan krijg ik het per aangetekende brief toe gestuurd alleen wat voor implantaat stond er niet bij zei hij wel een of andere code
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2020 13:04

Ja lieverd, die artsen in ons lijstje nemen klachten serieus en zullen je niet zo behandelen.

Helaas kan ik vrouwen niet meer uitgebreid advieseren.
Lees in dit deel over de vergoedingen:
viewforum.php?f=186

Het is heel goed dat je achter je medsch dossier gaat! De eerste belangrijke stap.

Bewaar je bon/nota van het onderzoek goed. Mocht er een scheur zitten, zou ik dit indienen bij de verzekering. In ieder geval proberen. Met een goede brief en uitleg dat je klachten hebt. Krijg je het niet vergoed, dan kun je het van de belasting aftrekken.
Er zijn trouwens verzekeringen die preventieve onderzoeken vanuit hun aanvullend pakket vergoeden. Kijk even naar de voorwaarden van je verzekering. Wie weet heb je recht op teruggave.

Sterkte en succes lieverd!!!!

💋
Susana

Ongelezen bericht 06 jan 2020 15:02

Dit is te gek voor woorden!!! Niet normaal!! :x
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Scorpio

Ongelezen bericht 06 jan 2020 15:44

Och echt verschrikkelijk.🤯 schandalig idd. Ik hoop voor je dat je toch nog geholpen kan worden bij een andere PC. Is overstappen naar een andere HA mogelijk? En melden idd.

Sterkte meid. 🍀
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Chantal100136

Ongelezen bericht 06 jan 2020 15:48

Met open mond lees ik dit zeg. Wat schandalig!!
Ga op je eigen strepen staan en zoek een andere PC die wel geloofd in dit alles. Je vind op dit forum genoeg..
Ik zou zeggen dat je je energie niet moet verspillen aan zulke mensen.
Benijofar2312

Ongelezen bericht 06 jan 2020 16:17

Ik zoek zeker een andere PC vanavond hoop ik meer te weten..als er echt lekkage is dan ga ik zeker even mijn hart uitstorten bij haar ga zeker dan mijn zegje doen. Maar laat me zeker niet helpen door haar. En als alles nog rustig is dan ga ik wel binnenkort ze laten weghalen.. Voelt net een tijdbom. Hoop dan mijn energie terug te krijgen en lichaamlijk beter ga voelen.. Ook mijn HA krijgt nog een gesprek...tis mijn lijf en ik weet hoe ik me voel.
Babs1

Ongelezen bericht 06 jan 2020 18:34

Wat een pc! Vreselijk! Mijn pc heeft zonder morren mijn verzoeken voor een MRI ingewilligd. Aantal jaren geleden omdat ik niet voor een xfoto wilde bij bevolkingsonderzoek en vorig jaar omdat ik in aanmerking wilde komen voor een vergoeding van verzekering om mijn implantaten te verwijderen. Op beide MRI waren geen zichtbare lekkages te zien. Mijn Pc vertelde mij ook dat ook een MRI niet alles te zien is. Niettemin: ik moest naar een internist om een verklaring te krijgen. Uiteindelijk moet ik al half dood zijn of een kapotte implantaat hebben of alle soorten antibiotica gaan slikken om mogelijke infecties te bestrijden in hoop dat mijn klachten minder wordt. Jullie begrijpen dat ik geen zin had om nog langer als een continue als proefkonijn te fungeren (red aan het lijntje gehouden). Mijn advies: koop wat minder make up, kleren enz, ga dit jaar niet op vakantie, kijk je ouders lief aan en leg hun uit waarom je het geld nodig heb etc maar kies eieren voor je geld en betaal het zelf! Het is veel geld maar het bespaar je veel ellende, chagrijn en onzekerheid! Geen zin meer om van het kastje naar de muur gestuurd te worden! Genoeg is genoeg!
Lieve meiden, jullie snappen dat ik dit niet sarcastisch bedoel hè! Ik hoop dat ik jullie hiermee een zetje geeft! ;) lieve groet!
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2020 19:09

Lieve Babs,

Ik begrijp je volkomen, toch is het belangrijk dat vrouwen massaal voor hun rechten opkomen, want anders zal er niks veranderen...
Ook jou wil ik op de mogelijkheid wijzen om achteraf in bezwaar te gaan omdat dit je recht is:
viewtopic.php?t=669

Toen ik geopereerd moest worden, wilde ik niet wachten op het besluit van de zorgverzekeraar. En heb het bedrag betaald, maar ben wel achteraf in bezwaar gegaan en dat is na veel moeite gewoon gelukt. En dat in een tijd waarin klachten niet werden erkend behalve door dr. Kappel en prof. Cohen Tervaert.

In die tijd was het echt heel moeilijk. Sinds het onderzoek van het Vu (2013) en de Rivm (2017) is er meer begrip en erkenning gekomen. En sinds de standpunten van het ZiN (2018) is vergoeding op basis van systemische klachten echt niet onmogelijk. Je moet er wel veel moeite voor doen dat helaas wel, maar dat is met bijna alles zo dat de moeite waard is.

Maar nogmaals, ik begrijp je! Toch wil ik vrouwen blijven aanmoedigen om juist wel te vechten, want als we dat niet doen, zal er nooit iets veranderen en hebben onze dochters en kleindochters dezelfde problemen...

😘💕

Luna
Babs1

Ongelezen bericht 06 jan 2020 20:05

Lieve Luna,
Ik snap je standpunt. Maar wat ik bedoel is dat je gezondheid nummer1 staat en dat dat eerst aangepakt moet worden. Ik laat die stroperige bureaucratie niet mijn gezondheid bepalen. Ik heb ook mijn klacht bij de meldpunt gedaan en zal zeker met 200% in te zetten om verzekeraars en NZA in te laten zien dat klachten van implantaten uit zowel medisch als financieel aspect vergoed moet worden. Het blijkt dat de klachten leidt tot enorme kosten op de gezondheidszorg. Je hoeft toch niet echt een econoom te zijn om dit te begrijpen.
Het feit dat het nog steeds niet vergoed wordt leidt (in ieder geval bij mij) tot heel veel frustraties en teleurstellingen. Deze stress wil je echt niet nog erbij hebben. Erkenning, dmv lange wachttijden bij artsen, iets is wat de meeste echt niet wilt. Je wilt van je klachten af en dan ook wel zo snel mogelijk.
Je merkt het: ik ben wel een vechter hoor! ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2020 20:22

Ik snap je hoor! Ik wilde ook zsm van de troep af.
Alle vrouwen moeten hun eigen weg kiezen en we laten zien wat er mogelijk is.

Hoop dat je snel wat verbetering zult voelen lieverd!!!

Welterusten voor straks meiden!😘💕
Essi

Ongelezen bericht 06 jan 2020 21:15

Wat rot voor je dat je dit door moet maken!
Ik kan je maar één advies geven. Heel vlug opzoek naar een arts die jou gelooft en wat aan jou klachten gaat doen!
Heel veel succes en een dikke knuffel
Essi
Chika

Ongelezen bericht 06 jan 2020 21:45

Echt ongelooflijk dat je zo bent behandeld door de Pc en niet het vertrouwen hebt van je huisarts. Helaas is overstappem op een huisarts ook niet altijd meer mogelijk gezien overvolle praktijken..maar zou het zeker overwegen en proberen
Heel veel sterkte!!!
Groetjes Chika
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoeken”