Na de 1e operatie (in totaal 4 die dag) kwam dr Kappel om mijn borsten af te tekenen, de vragenlijsten door te nemen en ze maakte fotoβs en toen op naar de operatiekamer. Daar nam ik plaats op de operatietafel. Mijn beide armen moest ik op de daarvoor bedoelde uitstekende armsteunen leggen. Daar lag ik dan, ik voelde me net Jezus aan het kruis

Bijna 2 uur later werd ik wakker op de verkoeverkamer, weer lekker onder de dekens. Ik voelde me meteen erg goed, weinig pijn, niet misselijk en ook geen last van de keel. Ik lustte vrij snel een kopje thee en daarna koos is voor een beschuitje jam en daarna nog één.
Daarna met hulp in de kleren, plasje doen en toen met kleren aan weer in bed wachten waar ik nog een leuke attentie kreeg. Mijn man werd er weer bijgehaald en even later volgde het gesprek met dr Kappel.
Mijn protheses zijn er na ruim 18 jaar rimpelig maar wel heel uitgekomen Ook het kapsel heeft ze in zijn geheel kunnen verwijderen. Man, man wat een opluchting. De protheses mochten we meenemen.
Ik was zo euforisch over het verloop dat ik nog net niet huppelend de kliniek heb verlaten

Een dag later was de euforie wel een beetje weg. Natuurlijk was ik blij dat alles eruit was maar besefte ook dat ik weer plat verder moest en durfde niet te kijken naar het resultaat.
Met de drains die zijn geplaatst was het ook nog wel even dealen. Je voelt ze zitten en moet ze steeds meeslepen. De operatie was op zaterdag en de drains zijn op maandag door dr Kappel verwijderd.
Gelukkig is er nog wel wat borstweefsel overgebleven en misschien zelfs wat bijgekomen aangezien ik na de overgang flink ben gegroeid. Met behulp van dit forum ga ik op zoek naar een bh a-cup met vulling en daar wil ik trots op zijn.