Fijn dat ook ik nu een explantatie verslagje mag schrijven
Via Susana ben ik terecht gekomen bij Dr. Schietecatte (nog enorm bedankt daarvoor!). Hier had ik een heel fijn gesprek, echt een hele aardige arts! Helaas kwamen de data's wanneer hij opereerde niet voor mij uit. Door die reden ben ik doorverwezen naar Dr. Schellekens. Ook hier had ik een goed gesprek. Voor diegene die nog wat meer geïnteresseerd zijn in de artsen die ik heb gesproken: Ik kon merken dat Dr. Schellekens zakelijker was en zich vooral richtte op het cosmetische eindresultaat. Dr. Schietecatte erkende juist weer heel erg mijn klachten en moedigde mij dan ook enorm aan om ze te laten verwijderen, hij gaf meer info over het 'opruimen' van de siliconen. Over allebei kan ik dus veel goeds zeggen! Ik vond het ook echt heel prettig dat ze nog op korte termijn een plekje hebben weten te vinden! Ik ben afgelopen woensdag op consult geweest en gisteren geopereerd!!
Gisteren was een erg lange dag omdat degene voor mij enorm was uitgelopen! Toen ik uiteindelijk aan de beurt was, was ik eigenlijk helemaal niet nerveus en ging ik best kalm de operatie in. Ik merkte dat toen ik wakker werd ik wel wat paniekerig was. Ik wist niet waar ik was en ik was enorm bang voor wat er allemaal was aangetroffen. Ik had namelijk protheses die slecht staan aangeschreven, uit de handel gehaald zijn en ook genoeg horror verhalen over te vinden zijn (Cereform). Wonder boven wonder zijn ze nog helemaal heel! Sterker nog, ze zien er nog best goed uit ook wegen beide protheses hetzelfde. Dit vond ik toch wel een enorme opluchting. Zoals al werd vermoed had ik bijna geen kapsel, toch kon de arts tegen verwachting wel een klein stukje weghalen.
Ik zei van te voren dat ik niet gelijk het resultaat wilde zien en dat ik liever een paar dagen wilde wachten met kijken. Maar nadat ik 2 minuten wakker was ben ik toch gelijk gaan kijken, haha.
Ik ben enorm verbaasd over het resultaat!!! Mijn huid is nog helemaal strak en ik heb geen vellen, een mini deukje links maar die zie ik eigenlijk nu ook al wegtrekken. Ook qua volume is het ruim een cup groter dan 9 jaar geleden. Ja, het is natuurlijk wennen dat het een stuk kleiner is, maat het valt me echt enorm mee!!!!! Ik heb geen uitgerekte huid, rare vorm en ik er is absoluut nog voldoende volume. Ook heeft de arts mijn oude littekens weer gebruikt. De wonden vallen precies weer in de groeven onder mijn borst, dus mooi weggewerkt.
Ook heb ik eigenlijk bijna geen pijn. Het enige vervelende is dat ik op mijn rug moet slapen, waardoor ik slecht slaap. Ik had gisteren na de operatie juist enorm veel energie en ik was de hele avond klaar wakker! Ook nu, dag 2, met weinig slaap, voel ik me toch echt prima! Ik voel natuurlijk wel de wonden branden en de hechtingen wat trekken maar die pijn is echt prima te doen. Ik voel me te energiek om de hele dag op bed te liggen.
Al met al ben ik super opgelucht en erg blij met het resultaat. Ik hoop dat mijn positieve ervaring anderen vrouwen helpt met hun proces!
Liefs,
Coco